Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
http://www.automodely-hracky.sk/automodely-hracky/eshop/132-1-Robur/0/5/1218-Robur-LO-3000-FR-2-M-B-21

Tak takyto autobusik mozno vidat aj v Trencine,ma ho dychova hudba Textilanka,popri tej SD11 co ma Horne Srnie sa urcite este najde viac takychto skvostov... ❤ ?
A tie nove vozy? Myslim si, ze az ked sa Laugo bus rozpadne na polovicu pod naporom cestujucich najma rano o 9:25 na Hasicskej, az potom sa nieco spravi. Tak ako s mostom tu v TN. Az ked tento padne, az potom sa postavi novy. Tomu verim a je to moj nazor
Reakcia na: milan005 #6564:
Uplne by som bol spokojny, keby to bolo tak ako v Ziline. Moj otec ma cez 70, chodi do ZA 5x mesacne. Vzdy si tam musi zaplatit, pretoze nie je zilincan. Neplati mestu Zilina dane, tak preco sa ma vozit zadarmo? Ked pride Zilincan sem, vozi sa zadarmo, aj ked plati dane mestu ZA, nie TN. Dochodcovia trencania mali mat cip.karty, ked sa chcu vozit zadara, ale navstevnici nad 70 by mali platit urcite nejaku cast ceny, napr tych 0,10€
Reakcia na: milan001 #6563:
A ty si myslid, ze v PP ludia sa nestazuju? Urcite ano, ved to tam nikomu nevyhovuje, iba mestu a SAD. A to tu ide, nie? Uz som sa dost presvedcoval o tom, ze na slovensku si nepomozes. Tu to tak je uz od Meciara.
Reakcia na: milan001 #6563:
ja sa bojim ze to dopadne rovnako zle ako v nizsie uvedenych mestach 😞 Ze tu o nic viac rozumu nemaju, to by sa musel stat zazrak a v tie moc neverim. Inak nechapem preco dochodcom nad 70 ostalo stale zadarmo, ved to bola najviac sklonovana tema ze sa voazia 1 zastavku, vodicov to len znervoznuje, kym nastupia, vystupia...ked uz sa zjednotovalo to cestovne malo sa dat dochodcom, ZTP, ale aj mamickam s kocikom co mali doteraz zadarmo napr. za 0,10€ z karty, v hotovosti 0,20€
Reakcia na: kamaquashy #6561:
tak ale čušať netreba, veď sa jedná o každého jedného z nás. Pozri sa, ako dopadla MHD v PP, cez víkend je to hotová bieda. D/fam, že v TN majú štipku rozumu, a ak zvýšia cestovné, vykompenzujú to tými novými busmi čo stoja niekde v NM a lepším CP. ?
Teda Banská Bystrica je aj osobitne uvedená, ale tie ceny sú jej (okrem tých dvoch skomolenín, ktoré majú doteraz trenčania), zvolenský cenník je odlišný
Reakcia na: draxter #6553:
Myslim si, ze obaja aj s kvorkom si nazeniete len vredy, ked sa budete jedovat. Podla mna je to boj s veternymi mlynmi. Aj tak si mesto a SAD urobia co chcu, pretoze prednejsie su peniaze ako spokojnost ludi, nie? Ved to je tu vsade naokolo, Slovaci budu vzdy spokojny narod. Jazdit sa bude dalej. Tak ako budu chciet oni, nie my. Takze nam zostava asi to len brat jednym okom dnu a druhym von.

Dobru noc 🙂
Už aj na BusPortáli:
Trenčín rozhoduje o zvýšení cestovného
http://www.busportal.sk/modules.php?name=article&sid=7615&secid=1

Re #6557 brefos: Myslí sa tým B.Bystrica (SAD Zvolen), ale tiež tam nesedia: nočné cestovné nie 0.80€, ale natvrdo 1.20/1.10€, jeden prestup z ČK nie je do 25 min., ale ako vždy do 45 min. 0.10€
V tom dokumente čo sem dnes pridal mds v príspevku #6550 je aj cenník MHD Zvolen. Lenže ten cenník je nejaký divný, že nočné cestovné 0,80e ? Alebo aj senior nad 70r. 0,01e ?
Reakcia na: kvorka #6555:
jj, všimol som si. Mám spotené prsty z písania, potom to tak vyzerá. Ale snáď sa to dá čítať, polepším sa ?
Reakcia na: draxter #6553:
viem, že máš toho dosť, ale nejak to ti tam predbieha písmenká ?
Reakcia na: draxter #6553:
chcelo by to ukázať, že ak sa už musí zvyšovať, tak sa ide a jšetriť na správnych emistach a posilniť tam, kde treba. S vozovým pakrom máš úplnú pravdu, čakal som kto to spomenie.

Re #6551 Marek6283: nie je to zlý nápad. Ale ja by som bol radšej, ekby MHD opäť zlákala tých, ktorý sú nie na ňu odkázaní, ale ktorí ju môžu využívať, no z rúznych (ekonomických, časových, nevhodný CP, diery) dôvodov radšej používajú IAD. ? A to sa dá jedine udržaním počtu spojov, zlapšením CP a prípadne aj posilnením na úkor prázdnych prejazdov. U nás by z toho bola hádam celá linka, a vlastne za tie isté éčka, možno aj za menej, lebo každý jeden čo sa zvezie, niečo platí. ?
Reakcia na: mds #6550:
k tomu mám pár pripomienok, ale skôr právneho charakteru, no nechám to tak. Lebo cene sa vedia venovať hne´d, aj an rýchlo ako sami v dokuemnte priznávajú, ale úpravy v prosopech cestujúcich alebo dokonca pre súlad so zákonom, to nie...
Moja základná pripomienka: ak sa posledne cestovné zvyšovalo preto, že budú jazdiť len moderné autobusy, zaujímalo by ma, čo s tými piatimi novými vozmi čo stoja vo vozovni v NM. Karosy C734 sú totiž mestské vozidlá (a teda aprioir nevyhovujúce pre MHD), majú už cez 16 rokov (a teda sú prevádzkované v rozproe so zmluvou hoci za súhlasu mesta). Ak si má občan priplatiť (pradva je taká, že napr. zľavnený mesačník je lacnejší), čaká aj kvalitu. Tá sa od roku 2006 zvyšuje, ale stále to chce, aby sa mesto zaoberalo nielen cenou, ale aj stavom MHD, jej výkonmi a malo záujem na tom, aby bola strata menšia. Čiže nielen rátať s prirodzeným úbytok (to je fakt krása, že?), ale optimalizovať CP, prejazdy, trasu nočáka a podobne. A to sa, žiaľ vôbec NEDEJE. Zvýšiť ceny je to najjednoduchšie. Som preto proti tomu, lebo zatiaľ mi chýba systematický krok. Ten nevidím. A dúfam, že neuvidím to, čo spravila PD - po zdržaení ešte aj redukcia. Čiže nielen systematický krok, ale krok do prázdna. Snáď sa TN bude trochu zaujímať aj o to, čo urobili v BB na začiatku leta ohľadne intervalov, koordinácie liniek, v pláne je ďalšie nasadenie kĺbových autobusov a podobne.

Zatiaľ sa riešia len peniaze, nie MHD. Ale to je výsledok toho, že sa doteraz asi ? ?
Reakcia na: Marek6283 #6551:
opravujem,TZP nie,to bol len navrh ? ...zle sa to cita take miniaturne ?
Reakcia na: mds #6550:
Ku tym dochodcom nad 70r. a uz aj TZP...i ked sa to uz zapracovat neda,ale nabuduce...mozno by to bolo vhodne pri zlej ekonomickej situacii...-napad jednoho kolegu: aby nezneuzivali vozenie zadarmo,mali by cipovu kartu,na nej limit jazd zadarmo-napr.:30 jazd(nakupy,navstevy lekara...a pod.) ,no a po precerpani limitu by im strhavalo dajme tomu zlavnene cestovne...
Reakcia na: kvorka #6543:
nadviažem na Teba. Áno, súhlasím so všetkým čo si napísal. Máme tu vzťah Mesto Trenčín (ďalej len TN) ako objednávateľ, SAD Trenčín (SAD) ako dopravca a cestujúci (uvádza sa aj ako prepravca, ktorý si prostredníctvom mesta objednáva dopravu). Vzťah TN-SAD je daný zákonom a zmluvou o doprave vo verejnom záujme. VZťah TN-cestujúci je daný vzťahom volebným v prípade občanov mesta (t.j. systémom priamej aj nepriamej demokracie). Vzťah SAD a cestujúceho je vzťahom následným v zmysle zákona o cestnej doprave. Z toho vyplýva:

Cestujúci: chce dobrú ponuku spojov, pravidelnosť, primeranú kapacitu vozidla, zrozumiteľný CP a logicky čo najnižšie cestovné.

TN: musí zabezpečiť MHD, nahradiť dopravcovi stratu vo verejnom záujme, napĺňať požiadavky cestujúceho, avšak všetko po zohľadnení finančých možností.

SAD: odjazdí to, čo si mesto objedná a čo je obsahom zmluvy, dodržuje zákon ocestnej doprave.

Výsledok: mesto musí rešpektovať požiadavky cestujúcich a preto pri šetrení a zefektívnení musí v prvom rade rozumieť tomu, aký je rozdiel medzi linkou a spojom, prázdnymi a využitými vozokilometrami (prejazdy), eliminovať súbeh spojov viacerých liniek. To sa však nedá zo dňa na deň, ale po dôkladnom zvážením všetkých skutočností, na zákalde konrkténch vstupov musí vzniknúť konkrétny výstup.

Až po tomto štádiu možno hodnotiť ďalšie kroky, ako je pridávania alebo uebranie spojov. Pretože zrušením spoja sa niekedy vytvirí viac prázdnych kilometrov ako naopak. A rušenie spojov je všeobecne trendom k úbytku cestujúcich. To na okolo povedie k ušetreniu výkonov MHD, ale na úkor IAD a mesto vlastne bude mať ďalšie náklady na výstavbu a opravy komunikácií (čo už ani dnes peniaze nemá - viď "kvalitu" Oaptovskej ulice a iných), výstavbu parkovísk a pod. Nehovoriac o ekológii, mobilite pracujúcich, študujúcich, dochádzajúcich a podobne. Mesto TN je krajským mestom, a preto aj úroevň MHD musí tomu zdopvoedať. Preto si myslím, že prievidzký spôsob mesto neuplatní, pretože zrušenie 15% spojov (ako v PD) mírnix-dírnix by bolo ľahkovážne a nelogické rozhodnutie.

Práve naopak, mesto by malo uvažovať o prilákaní ďalších cestujúcich do MHD, tak ako to objavila Banská Bystrica (áno, niektoré veci objavené v BB už TN pozná, a preto snáď nebudú kroky spiatočnícke, ale progresívne). Mesačníky by mohli platiť aj na nočnú linku, upraviť jej trasu a napríkald aj zvozy a rozvozy vodičov realizovať formou nočnej linky premávajúcej každý deň, čím sa jalové km môžu využiť. Naopak, treba pouvažovať na koncepciou hlavných prepravných prúdov, ktoré sa po otvorení druhého mosta zase zmenia, ale dovtedy sa dajú zmeny robiť tiež (lebo ktovie kedy most bude). Je zrejmé, že výstavba pokračuje na Sihoti V, Juhu II a III, v Záblatí či Pod Juhom. Na to treba reagovať.
Nosné linky: ako si správne uviedol, nosné linky by mali mať interval iný, mali by byť na nich nasadené aj kĺbové vozidlá, odstránené nezmyselné súbehy a nežiadúce medzery počas dňa. Proces sa naštartoval slušne, treba v ňom pokračovať. Jazdné doby sú niekedy zbytočne dlhé, vozy sa potom musia plaziť. Ísť z Juhu na Sihoť výletom cez Z8mostie je tiež blbosť, viacerých to dorádza (hoci treba povedať že nočák je prínos a býva v smere na Juh aj riadne netrieskaný).

Netreba toho veľa, len rozumne zvážiť čo zemniť, a preto ak vedenie mesta naplní čo sľúbilo, nebude to len o škrtoch, ale najmä o efektivite a prínose pre občana. Pretože šetriť len škrtaním spojov dokáže každý, to nie je umenie (viď roky 1990-2004). ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.