medzi víkendom a pracovným dňom môže byť aj väčší rozdiel, ide o to aby neboli počas dňa veľké výkyvy v intervale ako to má napr. Žilina, že špička = 10 a sedlo = 20. Prijateľných by bolo v sedle 12min. Prešov má dobre spravené cesťáky pre t-busy a rovnako aj Bratislava a Košice. Napr. keby si mal v TN L8 cez prac. dni v i=15/20/15 a cez víkend 30min, tak by to bolo v pohode, lebo by bol počas dňa na linke cez víkend rovnaký počet vozidiel bez potreby záťahov/výjazdov.
tie atomovky mi moc nevonaju, ale myslim ze v nasich podmienkach prilis na vyber nie je ale vystavbou taych 2 PVE by sa docielilo to, ze bezne vodne elektrarne by uz plnili funkciu ako jadrove/tepelne a nedodavali by energiu len v spickach co by dost pomohlo.
A co sa tyka trolejbusov mali by byt odchody robene tak ze by medzi spickou - sedlom - vikendom nebol prilis velky rozdiel v intervale. V spicke by napr. aj na trol. linke mohli jazdit nejake autobusy. a mimo spiciek ked je (zda sa mi) pre trolejbusy lacnejsia energia by jazdili vo vacsej miere. Ja by som si napr. vedel aj v ZA predstavit nocnu linku trolejbusovu a nie bus
tie plany som videl ale uz to jaksik nemozem nikde najst. zda sa mi ze ta elektricka mala ist zo stanice po trase Chynorianskej zeleznice popri Agip na Juh, avsak na Vychodnu, co mi pride trochu ako nevhodna trasa ktora obchadza, najdolezitejsie body v meste a aj obyvane zony
Áno, 100% súhlas. Treba postaviť novú jadrovú časť V1 v Bohuniciach (keďže nejadrovej časti nič nechýba), traba postaviť ďalšiu JE, treba stavať prečerpávačky.
Veterné elektrárne majú význam niekde na morskom pobreží, slnečné na Sahare, celkom sympatické sú mi aj prílivové elektrárne - sú to vlastne také prečerpávačky, kde čerpá Mesiac.
Na SK nech si postaví kto chce akú chce elektráreň ale bez dotácií a výkupnú cenu treba nechať trhu a nie smerniciam EÚ.
Áno, pri takomto využité nie. Ale v momente, keď to nafázuješ do verejnej sitet, tak platí to, čo som napísal. A samozrejme každému ide o predaj elektriny do verejnej siete keďže kvôli tlaku a lobbingu zelených debilov je jej cena deformovaná a predaj pseudoekologickej elektriny je mimoriadne lukratívny kšeft.
a o tom ako jazdia, radsej ani nejdem hovorit...samy spolah
Re #6246 S499.1023: myslim ze by bolo skor ako veterne, solarne a rozne nespolahlive elektrarne vhodne dostavat precerpavaciu vod. elektraren Ipel, kedze PVE sluzi vpodstate ako taka bateria (v spicke elektrinu vyraba, mimo nej je spotrebic), dokaze energiu uskladnit. Keby mame viac PVE, bezne vodne elektrarne by mohli bezat stale, pretoze pokial viem teraz vyrabaju energiu len pocas spiciek
Malicko by som si dovolil nesuhlasit. CELY vykon pri rozumnom vyuziti nie. V Holandsku som pri navsteve jedneho velkeho sportoveho centra videl vedla neho veternu elektraren, ktora zohrievala vodu v bazenoch. Ako rychlo sa tocila, tak zohrievala. Ked sa pol dna netocila, nezohrievala. Myslim, ze by ani nemusela byt na verejnu siet nafazovana a dokonca by nemusela mat ani 50 Hz, aby tie spiraly vo vymennicke zeravila.
ja som nehovoril, že veterné a solárne elektrárne ako jedinú možnosť výroby, ako doplnok k tomu čo máme. Zabilo by nás to? Jasné, že to EÚ nefinancuje, však načo, keď má (zatiaľ) ropu a keby sa začalo viac prechádzať k elektrine od nafty a benzínu, tak by ceny ropy klesli spolu s dopytom, a to ropná lobby predsa nemôže dovoliť.
Z celkového pohľadu je nesmierne ŠŤASTNÉ, že sa Slovensko viac nevenuje výrobe elektriny v elektrárňach, ktoré sa bez dotácvií za celú svoju životnosť ani nedokážu zaplatiť, sú závislé od rozmarov počasia, spôsobujú rozpad siete a ich cvelý výkon musí byť zálohovaný konvenčnými elektrárňami. Mal by si si niečo najprv naštudovať predtým, ako začneš vynášať jednoznačné súdy.
vyplýva to hlavne z toho, že všade sa na Slovensku frfle, že kto má udržiavať trate, však aj elektrobusy budú. Tie sú zas drahé a je to technológia, ktorá ešte nie je zabehaná ani vo vyspelejších krajinách ako Slovensko. O tom, že zásoby ropy a zemného plynu dojdu (hlavne pri tom akú pažravú spotrebu ropy má USA) ani nehovorím, stačí pomyslieť už len na to ako porastú ceny ropy a s ňou aj zemného plynu (LPG a CNG), sa nedoplatíme. Z hľadiska čo bude do budúcna vo verejnej hromadnej doprave, tak budú elektrárne sakra strategickým podnikom, takže dávať ich do rúk Francúzom, Nemcom či Talianom dnes je sranie si do vlastného hniezda do budúcna, keď nám ceny elektriny budú určovať hentí soci-úžerníci z EÚ. Ani dnes tak ospevované hybridy nebudú môcť existovať donekonečna. Z celkového pohľadu je smutné, že Slovensko sa vôbec nevenuje výrobe elektrickej energie skrz veterné, či solárne elektrárne. Výjde človek kúsok z BA, do Maďarska a ešte pred Mosonmagyárovárom na takej istej rovine ako je u nás sú veterné elektrárne. Prídeš na Slovensko a tu nič ?
linka 22 nie sú len odčlenené spoje linky 1, to sa ti zdá len ako dôsledok zmien v roku 2006, keď linka 22 bola zrušená, a posilnená linka 1. Potom sa ukázalo toto riešenie ako neprehľadné, a znovuzrodenie linky 22 bolo už naozaj len vyčlenenie spojov po stanicu. Ale o tom viac narpíklad tu: http://www.imhd.sk/tn/index.php?w=24282d1f392b2e292cef392b2e292cef2129322f34332928
Ak nepoznáš Sihoť, ťažko potom vysvetlovať situáciu ohľadne zŠ Hodžova, ale v princípe si myslím, že dnes niwe je problém ohľadne tých ľavých a pravých stôp, aj keby sa zrušili. Je to pozostatok, ktorý domáci poznajú, le pravdou je, že sa to týka len 2 zastávok, takže pohoda.
Re #6239 Juraj: veru škoda, že sa tie plány (čiastočne už realizované na Sihoti) nedokončili, Juh by trolejbus ocenil určite viac ako čokoľvek iné, a tie ostatné aspekty ani nevravím...
S tym "hacikom" si to krasne napisal. Mnohym to vsak este nedoslo. Ked k tomu dojde, vsetci sa budu tomu naramne cudovat, kede sa to tu "odrazu" vzalo. Smiat sa budu len ti, co stihli vybudovat elektricku trakciu.
Inak, zakladne pravidlo pre TB trate je, ze sa "oplatia" na tych trasach (nemylit si s linkami), kde je frekvencia aspon 1600 cestujucich v spickovej hodine.
to behanie po Sihoti v oboch smeroch ináč mňa osobne ako "nedomáceho" by miatlo. Tak ma napadá, že či tam niesú nejaké signifikantné rozdiely vo frekvencií spojov, ktoré by vadili, lebo v smere Juh-Sihoť máš častejšie permávajúcu L8 a v opačnom smere menej premávajúce L18+21, príp. že z Biskupíc sa ku škole nedostaneš, lebo L2 ide vrchom a späť ide okolo školy. Toto "behanie" v opačných smeroch by so zavedením trolejbusov na Sihoť asi skončilo,že?
P.S.: Ja L22 beriem ako L1, ak sa pamätám, tak L22 sú iba tie vyčlenené skrátené spoje L1 po aut.st., nie? Mimochodom ja som v TN bol maximálne na Soblahovskej u maminej sestry a potom raz v noci v centre, takže moc neviem čo to je ten "Rozkvet" a kde kedysi končili L2 a 6. Ale téma ekologizácie MHD ma vždy zaujíma, aj keď dosť ľudí tvrdí, že trolejbusy je zbytočné zavádzať (rentuje sa to len v kopcovitých oblastiach vraj) a že stačia CNG autobusy, len háčik je v tom, že zemný plyn tu nebudeme mať donekonečna rovnako ako ropu.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
milan005