áno, ale Havířov je oveľa hnusnejší. Inak ešte bolo šťastie, že STalin nátahl brka, lebo od 1953 sa mala Nová Dubnica volať "Stalinhrad". A už keď sa v tom rýpeme, pôvodne to malo byť len sídlisko Dubnice nad Váhom. Teraz je to najväčšie mesto v republike, ktoré nie je napojené na železničnú traž ?
jedna sa o inu linku, tu co som ja myslel chodila na trase TN-Drietoma-St. Hrozenkov-Vapenice. Prave som nasiel medzi mojimi CP vyveskovy z obdobia platnosti od 12.12.2004 do 10.12.2005 kde este linka jazdi az na Stary Hrozenkov. Takze to bolo zrusene asi fakt nedavno
Čo sa tu človek nedozvie. ? Tak napríklad, keď je to tu dnes o histórii, tak v 50 rokoch minulého storočia boli zaujímavé prímestské linky, ako napríklad Trenčín - Socialistické mesto. Socialistické mesto - Dubnica n. Váhom - Ilava - Krivoklát. Nemšová - Sedmerovce - Ilava - Dubnica n. Váhom - Socialistické mesto. ?
Kedže ja sa zaujímam o takéto zaujímavé linky, tak na Drietomu, Liešna stále jazdí, resp. zachádza akože prímestský bus z ČR, ale už nie SADTN ale ČSAD BUS Uherské Hradiště. http://portal.idos.cz/Data/pdf/L000087_100307_89333.pdf ?
Ja pripojim nieco z nedavnejsej minulosti. Rano som si pozeral CP PAL z r.1989 a co ma zaujalo ze dost primestskych liniek chodilo aj do ČR.
Napr. 7 parov spojov v "x" aj "a" na linke Horne Srnie pokracovali az do Brumova a 1 spoj v "x" az do Valasskych Klobouku.
Pocas pracovnych dni chodili 3 pary spojov cez Liešnu na Žítkovú.
4 pary spojov v "x" a 1 v "a" na linke Stary Hrozenkov zachadzali az do Vapenic. Ostatne na tejto linke koncili na zastavke S. Hrozenkov, MNV.
1 par spojov na linke TN-Nova Bosaca zachadzal az na Březovú.
Na linke NM-Moravske Lieskove zachadzali takmer vsetky spoje az do Strání, ostatne povacsinou koncili v casti Strani Květná.
Nevie niekto kedy prestali premavat busy do Hrozenkova? Ja si pamatam este nedavno busy s tabulami Stary Hrozenkov. Ktovie aky ma teraz vyznam to ked koncia na zastavke Drietoma, kotlina. Tam asi moc ludi nechodi. Ale viem ze niektore spoje maju na hranici pripoj do Vyskovca/S. Hrozenkova/Vapenic. Ale to su mozno tak dva
Z historického okienka: v apríli 1879 sa železničná trať od bratislavy predĺžila do Istebníka, pričom železničná stanica v Istebníku sa úradne volala Trenčín. Vtedy vznikla v Trenčíne prvá mestská hromadná doprava:
Od hotela Zlatý baran na námestí (dnes Zlatá Fatima, vedľa pošty 1) odchádzali omnibusy ku každému vlaku. Spojenie zabezpečovali aj fiakre, ale tie boli drahšie. ?
nitriansky fanúšik MHD (vždy kontroluje len označenie vozidiel, jeho príspevky nie sú o ničom inom väčšinou) ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
eva.vodská