Prečo? Ty tu nejaké vidíš? Či už aj to ti lezie na mozog, ak si niekto dovolí povedať ako to je? Veď to robíš tiež, keď uvadzas kde ako sa jazdí plnšie. Či radšej nepisat? Pre mňa je cenné vedieť, ako stojí linka ktorú v živote nepouzijem. Ja vidím plnú 8, prázdnu 23.
Iste nie, na toto našťastie nemá dosah. Stačí keď si porieši tie vlastné prúsery, lebo most aj spadne a potom to ešte len bude peklo, keďže na I/9 bude ešte dlllllho uzávierka.
Zabúdame na to, že práve linky 13,27 či 31 si presadilo mesto dodatočne. Posilnenie 6 na 60 min ani počuť. A linka 5 bolo 5 spojov cez víkend grátis bol bonus, dodávam pre neznalých.
V podstate v súčasnosti máme čiastočne taktovú dopravu (len 6+) na štyroch linkách v kraji:
Bánovce n/B - Uhrovec - Kšinná
Bánovce n/B - Dubnička
Partizánske - V. Uherce - Kolačno
Prievidza - Malá Čausa
Plnohodnotne taktová je linka z Považskej Bystrice do Papradna.
Na hodnotenie Kolačna je moc skoro, k Dubničke som vývoj nenašiel, k ostatným dvom linkam však áno:
BN - Kšinná je +19%, aj napriek drobnému poklesu výkonov (myslím že -1200tkm ročne),
PD - M. Čausa +57%, tu však došlo k navýšeniu výkonov v podobnom objeme.
Ohľadne celkového počtu prepravených ľudí v regionálnej doprave. Chcem sa opýtať sú nejaké štatistiky po zmenách kde bola zavedená taktová doprava v rámci kraja? Chalani z Dopravy na Považí máte nejaké údaje? Niekde som postrehol, že vybrané linky sú už tak upravené nejaku dobu. Teoretický by sa dalo operovať aj údajmi z iných krajov kde také upravy boli urobené. Ďakujem
Áno, L5 mala počas voľných dní 5 spojov za deň.
Ale prečo nevyhovieť cestujúcim, ktorí žiadali aby sa aspoň raz za deň spoza mostov dostali hore k cintorínu?!
Taký spoj 13:35, autobus išiel aj tak naprázdno z garáže na Saratovskú, prečo by nemohol odviezť ľudí? Aj v iných mestách je bežné že vozidlo ide z garáže ako spoj, niekedy aj zvláštnou trasou.
Spoje 9:20, 13:20 a 17:20 z Juhu išli v čase kedy z Gen. Svobodu išla L13, prečo by sa napr. ľudia z kostola, ktorý končil vo vhodnom čase pred odchodom L5 9:31 k SAD mali L13 voziť cez celé "Závažie" aby prišli k Úspechu alebo SAD? Prečo by ľudia z Juhu idúci na 18:00 do PP nemohli mať možnosť dopraviť sa tam keď vozidlo sa v podobnej trase presúvalo? Len preto aby sme mohli povedať že nemáme väčší ako 60 min. interval?
A takto vypadali 4 spoje z piatich (vozidlo čo by išlo naprázdno) a ten piaty bol po príchode na SAD prejazd späť na Juh ale to len preto že to bolo inak zapracované do turnusov ako bolo navrhované.
Mňa osobne by zaujímala vyťaženosť L10 pred jej zánikom (jazdili na nej celodenne 2 vozidlá) a asi aj nás všetkých ale nemáme sa už ako k nej dostať. Ale existuje jeden pamätník, ktorý túto linku jazdil. Možno sa s ním podarí hodiť reč.
Ak poviem za trenčiansku prevádzku regionálnej dopravy, kompromis medzi účelovosťou a pravidelnosťou je dosť dobre nastavený.
Hovoríš, že jednému vyhovieš a desiatim uškodíš. Tak uvediem ako príklad "súčanskú dolinu".
Dnes je nedeľa. Na "súčanskej doline" je z celkového počtu prepravených za celý deň 16% ľudí do kostola a 18% ľudí, nazvime ich tí čo chodia na týždňovky. Najmä k vlakom, študenti, pracujúci napr. v BA. Pre nich sú spoje značne prispôsobené. Dokopy to je teda 34%. Ak to je ten jeden a desiatim sa škodí tak po prekopaní systému súčanskej doliny by mal počet cestujúcich vzrásť o 340% (Alica v krajine zázrakov?!)! Ale opak bude pravdou.
Práve naopak, hovorím o stave z roku 2023. Linky 12, 13, 27, 31 a cez víkendy aj 5 alebo 6 (v úseku na Sihoti) boli presne príkladom toho, o čom som hovoril. Pracovné či školské spoje sú samozrejme legitímna vec. Tieto linky premávali, lebo reflektovali (vo viacerých prípadoch len deklarovaný, nie reálny) dopyt po spojeniach. Problém je, že jazdili tak málo, že ani tým cestujúcim, ktorí ich zavedenie/zachovanie požadovali, často nešli v tom čase, kedy potrebovali. Prípadne im išli len v jednom smere.
K tým Novinám, kolega to povedal presne. Z Novín v centre je človek pešo za cca 25 minút, na bicykli ešte rýchlejšie. Predstava, že niekto bude prispôsobovať svoj program do odchodov linky, ktorá jazdí raz za 120 minút, je nereálna. Už aj tých 60 minút je podľa mňa na hrane toho, čomu sú ľudia ochotní sa prispôsobiť. Noviny mali naposledy plnohodnotnú MHD v roku 1994. Nemôžeme preto čakať, že sa ľudia naučia znovu cestovať za týždeň. Ak linka bude mať po 6 a viac mesiacoch zlé čísla, potom bude na mieste zvažovať úpravy trasy, časovej polohy a podobne. Bola by ale veľká chyba tú linku odpísať po pár týždňoch a zabiť ju 120 minútovým intervalom. Zároveň, ako sme tu už spomínali, v realizácii je nový developerský projekt na bývalom ihrisku Biskupice, stavať sa ide aj medzi Karpatskou a hrádzou, a tiež za Nozdrkovcami. Bavíme sa o stovkách bytov v najbližších rokoch, na to netreba zabúdať.
1. Železničnú dopravu obsluhuje linka 24. Linka 6 prichádzala na stanicu od Sihote v párnu hodinu 50. minútu, takže od nej nebol ŽIADEN prípoj na vlaky. Osobné vlaky do Žiliny jazdili v nepárnu hodinu 53. minútu, takže presne vtedy, kedy linka 6 nepremávala. Keď nepremávala linka 6, premáva linka 28, avšak v mierne neskoršej časovej polohe, vďaka čomu sa Os nestíhal.
2. Prímestskú dopravu obsluhuje naďalej linka 24, prípadne prostredníctvom zastávky Hasičská všetky linky jazdiace zo Sihote. Po novom zastavuje na Hasičskej takmer všetko.
3. Do Kubrej už zo Sihote nie je nutné prestúpiť, nakoľko tam smeruje priama linka 11.
4. Stanicu obsluhuje od Zámostia bez zmeny linka 16, od Sihote linka 24.
5. Stanicu obsluhuje od Zámostia bez zmeny linka 16, od Sihote linka 24.
Vďaka za rozšírenie obzoru v tejto veci má to svoju logiku a bohužiaľ rozpor v názore /dopravcov/ . Svoje /naše/ stanovisko o nemúdrom rozhodnutí v y n e ch a ť linku 6 mimo pracovné dni podporím ešte o
1. Obsluhovala železničnú dopravu prívozom cestujúcich.
2. Obsluhovala prímestskú dopravu.
3. V onej dobe sa prestupovalo na 1a 11 do Kubrej,
keď chodila na dnes nedobudovanú žel. stanicu / autobusovú.
4. Vozila cestujúcich na diaľkovú autobusovú dopravu.
5. Vozila cestujúcich na autobusy zájazdov, ktoré odchádzali zo stanice. A veru všetko aj cez dnes nejazdiacu mimopracovnú dobu. Teda tvrdiť, že sa jednalo / teda dnes sa má jednať/ o jednotky cestujúcich podľa mňa nemá oporu.
Dnes je 10. deň prevádzky nového cestovného poriadku. 12 rokov nič nechodilo na Noviny, čo by bolo ako-tak použiteľné, to vážne ideme vynášať súdy po pár dňoch v lokalite, ktorá dlhodobo nie je zvyknutá a naučená na MHD??
Za žiadnych okolností by som nešiel na MHD do 120-minútového intervalu. To sa radšej výhľadovo bavme o zmene trasy, no dvojhodinovy interval na MHD je zhovadilosť, ktorá nič nevyrieši.
Trpela niekedy v roku 2008, hádam nejdeš stav 2023 porovnávať, a napokon pracovné spoje, dovtedy síce ako osobitne linky (9,16,19,20,12) vynechajte. A linka 2 sa zjavne vráti do 60/120 pracovný deň/víkend, tým nik necestuje.
Lenže tu narážame na problém, že prakticky na každej trase medzi ľubovoľnými dvoma miestami v Trenčíne by sa našli jednotky cestujúcich, ktorí by ocenili a preferovali priame spojenie, hoci za cenu dlhšieho cestovného času. Uspokojovanie takýchto požiadaviek ale vedie k vzniku množstva liniek, ktoré majú len pár spojov za deň (prinajlepšom 120' interval).
Pekne je to vidieť aj na regionálnej doprave, kde stále existujú aj rôzne bizarné priame spojenia či odchýlky od trás, lebo dopravcovia a objednávatelia si myslia, že týmto bojom o každého jednotlivca zabránia poklesu počtu cestujúcich. V skutočnosti však týmto spôsobom vytvárajú komplikovaný (ne)systém, bez pravidelnosti a so slabou ponukou, ktorý nedokáže osloviť nových cestujúcich. Zjednodušene by som povedal, že o 1 cestujúceho zabojujú a 10 iných vďaka komplikovanému systému a nekonkurencieschopnej ponuke stratia.
Týmto trpela aj MHD Trenčín (hoci to nebolo až tak vypuklé, ako v regiónoch). Preto sme viaceré málo frekventované priame spojenia nahradili prestupmi, zjednodušili sieť a z ušetrených zdrojov posilnili nosné linky.
Vyhľadávač tu na iMHD a aktuálne ani CP.sk nedokážu zobraziť prestupy, pri ktorých je prestupný čas 0 minút, snažíme sa to vyriešiť, ale my tieto vyhľadávače nespravujeme, ale urgujeme to.
Stále tu omielaš /te/ chytanie spojov. Veď som osobne pozrel na programátor oného spoja /uvedený v príspevku niže/ a tam má ísť človiečik p e š i tuším 10 minút na stanicu a na spoj 16!!! Cestujúci za
1. nebudú vysedávať pred počítačom a hodinu hľadať rôzne prestupy , aby sa v kocúrkove dokázali presunúť vzdušnou čiarou hádam do 1. km za mosty .
2. Teším sa, že s ovešanou batožinou budú cestujúci cupkať tých 10 minút na stanicu , aby sa dostali za mosty zo Sihote v uvedenom čase.
A to som ešte nezačal pozerať na rôzne povinné dáta čo do času obslužnosti.
Súhlasil by som s tým, ak by platilo, že ponuka spojov je rovnaká.
Takto však bola do zmien ponuka 1x za DVE hodiny priamo za 13 minút, v hodinu, v ktorú to nešlo, však bolo nutné absolvovať menej príjemný prestup na Braneckého.
Po novom je ponuka 1x KAŽDÚ hodinu s prestupom medzi za sebou stojacimi vozidlami za 9 minút, pomedzi to je opäť možné absolvovať menej príjemný prestup (7') na Braneckého. De facto cestujúci zo Sihote do Zámostia vie chytiť spoj každú pol hodinu. Ak ide do Zlatoviec, z časového hľadiska mu to môže byť aj jedno (prestup na Braneckého vs. závlek do Záblatia).
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
TomoSK
Bánovce n/B - Uhrovec - Kšinná
Bánovce n/B - Dubnička
Partizánske - V. Uherce - Kolačno
Prievidza - Malá Čausa
Plnohodnotne taktová je linka z Považskej Bystrice do Papradna.
Na hodnotenie Kolačna je moc skoro, k Dubničke som vývoj nenašiel, k ostatným dvom linkam však áno:
BN - Kšinná je +19%, aj napriek drobnému poklesu výkonov (myslím že -1200tkm ročne),
PD - M. Čausa +57%, tu však došlo k navýšeniu výkonov v podobnom objeme.