Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Pri návšteve v Trenčíne som si všimol, že niektorý na zastávke Mateja Bela smerom do Centra mávali na Linku 1 idúcu na Saratovskú, čo zrejme nevedeli. Je možné, že by sa na Linke 1 smer Saratovská za zastávkou Pod Juhom zapínal inverzný Panel s nápisom Saratovská? Vedelo by sa tak že tento spoj nejde do Centra.
Reakcia na: pešiak #15091:
S prestupom
Využijem toho, že tu prispievate praxou ošľahaní profi. Susedia, cestujúci zo Sihote sa ma spytujú, ako sa majú dostať od 01.11.24 /okrem pracovných dní / bez prestupu za mosty? Ja som si toto všimol až včera večer, že 6 - ka jazdí iba cez pracovné dni. A ak som sa pozrel na možnosti, tak sa tam objavuje panáčik, že choď človeče napríklad 7 minút na stanicu a naskoč do 16 ky. 😲
Reakcia na: milan005 #15088:
Keďže mesto "nemyslelo" ani pri privádzači z D1 na predĺženie Zlatovskej, na MHD by si čakal zázraky v tej dobe. Dnes sa jasne ukazuje, ako si nevidia brvno vo vlastných radoch. Odporúčam pozrieť, ako zvrzal stavebný úrad mesta TN cestný most. Na darwinovu cenu. Potom podjazd a komunikácia bez zastávok, je úplne "normal".
Reakcia na: milan005 #15088:
Tichá ulička 😍 alebo zastávka U Mrekovej Zuzky 😆
Reakcia na: draxter #15087:
Škoda že sa na to nemyslelo už pri výstavbe podjazdu. Je to základná vec. Ideál ak je zastávka vždy za križovatkou tak ako sú na Opatovskej, nie ako boli pôvodne v oboch smeroch pri Radegaste.
Teraz by to síce pomohlo pre 4,11 smer Jasná ale 1 už stojí inde. Vzniká tým to že už potom stoja tie autobusy kade tade. Aj tie čo idú jedným smerom.
Reakcia na: Marek6283 #15084:
Na to by bola ideálna zastávka na Jasnej. Takto už teraz jednotka stojí mimo, jedenástka a štvorka Sihoť III vynechávajú jednosmerne...treba s tým niečo urobiť.
Reakcia na: LUK #15068:
To asi platilo pre viaceré mestá čo som videl v ten deň.
Reakcia na: Marek6283 #15084:
Ešte počkaj, pekáreň teplanska tam otvára pobočku čoskoro 🎉. Dovtedy treba nechať zastávku vyzriet 😂
Cestujúci l.č. 4 a 11 po Sihoti v smere z centra by uvítali zastávku pred Radegastom ako bola kedysi...dosť z nich sa okakalo a doviezlo až Pred pole neorané 😂 😅 , no a my by sme si tam ako za starý čias kúpili ráno čerstvý voňavý Bosniak...🙃
Reakcia na: draxter #15082:
Nuž, ja som iba obyvateľ mesta, občan Slovenska , daňový poplatník a cestujúci MHD. Ak som správne pochopil, teda sám by som mal byť nejaký podozrivý z nejakej nekalej praktiky ohľadne oného pozemku, ktorý bol určený na výstavbu stanice. Aj keď mám dosť starostí s inými nedostatkami môjho rodného mesta a tieto riešim , na rozdiel od ostatných, všetko čo som napísal som si sám našiel počas rokovaní malého parlamentu /mesto/ či príspevkov o tejto veci. Ale podstatné je, že dnes tam je iba neporiadok, útočisko bezdomovcov, haldy bordelu. Jasný znak mesta kultúry 2026!!! A to je aj obraz v š e t k ý ch kompetentných. Od hlavy ryby až po jej ikry. O ostatných pozemkoch som sa neinteresoval, od toho sú tu zdvíhači rúk za mestské časti kocúrkova.🙃
Reakcia na: pešiak #15081:
To je vyjadrenie hodné toho, kto sám je podozrivý z nekalých praktík. Treba sa asi oficiálne spýtať na ten pozemok na stanici - skúsenosti ukazujú, že inde sa dejú podvody s pozemkami...
Konečne sa začali objavovať skutočné dôvody zvýšenia cestovného.
Na stránke mesta Trenčín dňa 05.11.2024 sa pani Silvia Č . d o ž a d u j e zavedenie 15 minútového lístka, miesto toho 60 minútového. No a pani hovorkyňa mesta Erika Ságová poodhaľuje dôvod , prečo teda je tu ten 60 minútový lístok . Tu je časť z jej odpovede citujem ,, Zavedenie jednorazového prestupného lístka s platnosťou 15 minút neplánujeme, nakoľko tento lístok je podľa skúseností iných miest často zneužívaný na dlhšie jazdy, než je jeho časová platnosť,, koniec citátu. Takže obyvatelia mesta Trenčín, všetci ste tými , ktorých si platíte , p o d o z r i v í , že chodíte na čierno . Tak ďakujeme pekne pani hovorkyňa, že ste konečne ukázali , za čo máte trenčiansku verejnosť.Fuj. 😴
Reakcia na: milan005 #15079:
To znie dobre
Reakcia na: milan005 #15078:
Takisto dopoludnia pracovných dní by to bolo z Juhu II viac prospešné ako škodlivé ak uvážime že takto idú busy do mesta 02 12 17 22 32 42 47 52 po posune L8 by to bolo 02 09 17 22 32 39 47 52 čo by nie len zabezpečilo lepšie rozloženie Juh II - Hasičská ale aj celkovo z Juhu kde by sa to už blížilo k 7,5 min. intervalu a nie kombinácií 5/10
Z môjho pohľadu viem tolerovať názor na tú Sihoť, aj to že po novom L24 odchádza zo Sihote aj na Sihoť v celkom vhodných časoch od/k vlakom ako sú od 2024/12. Obyvatelia Sihote by toto mohli oceniť a tiež aj iní idúci na Sihoť (tú 24 aj to že iné nezachádzajú).
Mne však trochu chýba spojenie z Juhu ktoré som doposiaľ využíval (nehovorím že často) počas voľných dní a to:
7:00 L8 k R o 7:23 do ZA a Ex o 7:26 do BA
7:15 L22 k REx o 7:41 do BA
7:25 L11 k Os o 7:53 smer ZA
Nebol som ani zďaleka jediný pretože som videl spolucestujúcich z busu ešte aj vo vlaku 🙂
Po novom ma štengruje ten zhluk L1 a L11 v identickom čase a 30 min. pred aj po nič v našich "5-minútových" intervaloch.
Pri tých 5-minútových intervaloch ma ešte ťaží že na Sihoť mimo špičky ak uvážime 4+8+11+24 z centra je dosť výrazné striedanie zhlukov a dier. Odchody sú 06 20(8) 24 36 50(8) 54. Ak uvážime aj s L1 (nová Sihoť) tak je to 01 06 20(8) 24 31 36 50(8) 54.
Nebola by L8 vhodná ak by išla vždy o cca 3 min. skôr? Niekto si povie akú rolu hrajú 3 min. ale pri spojení najväčších sídlisk a heslách o intervaloch môžu aj tie zohrať svoju rolu, zvlášť ak by takýto posun nikomu neublížil. Odchody stará Sihoť by následne vypadali 06 17(8) 24 36 47(8) 54.
Tým, že L24 ide cez stanicu by to možno docielilo že na Rázusovej už by boli v takmer dokonalom preklade.
Zároveň tá, čo by išla o "09" z Juhu by sa pri minútovom posune L23 dala na Hasičskej zviazať a cestujúci z Juhu II by mali tak prestup na stanicu k vlaku o "40" ak sa im nechce ísť od OA pešo a cestujúci z Východnej zasa na Sihoť.
Zhoršilo by to trochu síce preklad z Juhu II po Braneckého ale zlepšilo preklad po Hasičskú (o ktorom tu Tomo písal že je dôležitejší).
Reakcia na: vlado54 #15074:
ano pytal som sa na spoj k Regiojetu, mimochodom da sa kupit aj priamo vo vlaku.
zo zastavky Obchodna akademia myslene samozrejme aj k vlakom ZSR a tam sa snad zhodneme ze listok kupim na stanici.
Reakcia na: mikeska #15069:
Rozdiel vznikol tak, že môj údaj o vzdialenosti je pre zastávku v opačnom smere. 🙂 Od štvrtka do pondelka som trávil čas na zastávkach, informoval som, zbieral spätnú väzbu, názory, diskutoval, počúval. Nielen z mojich, ale aj zo skúseností mojich kolegov v teréne, sa ľudia pri Obchodnej akadémii delia na dva zhruba podobne veľké tábory. Takí, čo sú na to naučení a takí, čo to vnímajú negatívne. Tí, čo sú na to naučení, sú prevažne zo Stredu a Juhu - keď som trávil dušičkové časy na zastávke Cintorínska, v niektorých prípadoch som veľmi opatrne ponúkal možnosť využiť linky 4 a 11 k vlaku, a vo veľa prípadoch som bol sám zaskočený, že som nebol ovalený prvým predmetom po ruke.

Otázka, prečo sa obmedzilo zachádzanie na stanicu? Osem rokov do kolečka celá Sihoť tvrdí, že na stanicu zachádza väčšina spojov a autobusom to trvá hrozne dlho. To je jednoducho pravda, cesta od Zimného štadióna ku Gymnáziu trvá 6 minút, v prípade zachádzky na stanicu je to 11 minút, teda takmer dvojnásobok času. Čím neskorší nástup na Sihoti (v smere od konečnej), v o to väčšej nevýhode sú cestujúci. To, či je nejaké opatrenie prospešné pre väčšinu alebo nie, sa vyjadruje v osobominútach. Jednoducho povedané, niektorí cestujúcou nejakou zmenou stratia nejaké minúty, niektorí ich získajú. Ak na danom riešení viac cestujúcich získa, ako stratí, je to fajn. V prípade zastávky Autobusová stanica by na ňu muselo smerovať toľko isto cestujúcich, čo na Sihoť, a to sa jednoducho nedeje. Preto tam ide len to, čo musí, a linky 4, 8 a 11 to nie sú.

Keď sa v roku 2008 menilo v Košiciach linkové vedenie, proti ktorému bola okrem iného spísaná petícia s desiatkami tisíc podpismi, no napriek tomu funguje dodnes, spojenie so Staničným námestím stratila okrajová mestská časť Košice-Šaca. Mestská časť, ktorá je vzdialená asi 15 kilometrov od mesta, musela po novom využívať priame spojenie iba na zastávku Palackého, ktorá je od stanice asi 500 metrov. Celé sa to medializovalo, ošiaľ, humbuk, po čase to utíchlo a dnes je zastávka Palackého absolútne bežnou súčasťou fungovania v rámci mesta.

Rozumiem, Trenčín je menší, ale preboha, robí sa tu problém z dochádzkovej vzdialenosti 300 až 400 metrov v závislosti od smeru, pričom mnoho ľudí to má v súčasnosti už len na svoju nástupnú zastávku ďalej, než je táto vzdialenosť. Pre porovnania, ako vyzerá doprava k stanici v iných mestách, uvádzam príklady, kde sa daná zastávka masívne používa na obsluhu stanice:
Bratislava - zastávka Pod stanicou, 400 až 600 metrov podľa smeru,
Trnava - zastávka Dohnányho, 200 metrov,
Nitra - zastávka Rázcestie Železničná stanica, 200 metrov,
Púchov - zastávka Továrenská, 200 metrov,
Žilina - zastávka Hurbanova, 500 až 700 metrov podľa smeru, spoje z okrajových častí vo väčšine prípadov obsluhujú len Hurbanovu bez zachádzky k ŽST,
Košice - zastávky Jakabov palác, 300 až 450 metrov podľa smeru, a Palackého, 500 metrov.

Ja rozumiem, že to nie je strop komfortu využívať zastávku pri OA, ale takisto nie je komfortné sa ani pre obyvateľov Sihote voziť v drvivej väčšine spojov (do októbra 2024) ohromným závlekom cez železničnú stanicu. Navyše, o spojenie priamo pred železničnú stanicu prišla len Kubrica a horná časť Kubrej, čo sú skutočne malé a okrajové mestské časti. Všetci ostatní obyvatelia Severu majú teraz spojenie zrýchlené, zo Sihote premáva až 8 z 11 spojov v čase špičke mimo stanicu.
Reakcia na: mikeska #15069:
Dnes som to zmeral. Uvediem priklad bezneho cestujuceho :
Zo zastavky Obchodna akademia smer Sihot IV do vestibulu je to 498metrov(cez bezbarierovy pristup). Z vestibulu ku voznu cislo 9 alebo 10 je to priblizne 155 metrov(merane cez bezbarierovy pristup)-POZOR! meranie je orientacne, ak pride niekto s exaktnejsimi datami, moze sa podelit. Zo zastavky Autobusová stanica do vestibulu to je 6 metrov.
Cize varianta 1.) 653 metrov , 2.) 161 metrov.
Priemerna rychlost chodze je 4.8km/h cize za 60 minut clovek prejde 4800 metrov.
Jednoduchym matematickym prepoctom teda prideme k tomu ze v pripade jedna bude cesta trvat, po zaokruhleni, 8 minut aj 25 sekund, v druhom pripade 2 minuty a 1 sekundu.
Cize navysenie cisteho casu chodze v pripade presunu z dvoch roznych zastaviek na jedno a to iste miesto na vlakovej stanici, ktore je vhodne brat do uvahy je v tomto pripade o 300%.
Reakcia na: mikeska #15069:
Najprv ste písali , že potrebujete cestovať Regiojetom. Teraz píšete, že si treba kúpiť lístok na stanici a nie každý to vie online. Pokiaľ viem na Regiojet kúpite lístok v TN len online.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.