Kamil (15.8.2024)
Téma: Mobilita
K otázke 23213 zo dňa 27. 5.2024:
Keď som sa pýtal na dôvody zdražovania cestovného v MHD očakával som kvalifikovanú odpoveď podloženú ekonomickým výpočtom, číslami o nákladoch a výnosoch. Možno vysvetlením či je MHD pre mesto zdrojom zisku, ktorý musí zarábať alebo ho chápem aj ako istú službu občanom, prostriedkom pre zlepšenie dopravnej situácie a teda aj životného prostredia a teda ho do istej miery mesto môže dotovať... Očakával som odpoveď od kompetentných ľudí - veď Návrh zmeny cenníka vypracoval Ing. Minarech a predložila ho Ing. Múdra. Finančná a majetková komisia ho odporučila schváliť. Poslanci schválili.
Týto ale mlčia.
Na základe akých podkladov? Pohľadom do kryštálovej gule? Z kávovej usadeniny? Alebo vyšším vnuknutím?
Odvolávanie na Nitru, Prešov či Žilinu je detinské.
A ešte jedna otázka: čo má Doprava na Považí spoločné s cenovou politikou MHD Trenčín?
Odpoved:
Mária Capová, vedúca útvaru ekonomického, 23.8.2024
Dopravca TD Transport s.r.o. a Transdev Morava s.r.o. zabezpečil za rok 2023 výkony mestskej hromadnej dopravy v objeme 5 440 032 eur. Tržby za rok 2023 boli vo výške 1 248 524 eur.
Mesto teda za rok 2023 doplatilo za služby mestskej hromadnej dopravy čiastku vo výške 4 191 508 eur.
Erika Ságová, hovorkyňa MsÚ:
O výške cestovného v MHD Trenčín rozhoduje Mestské zastupiteľstvo Trenčín.
Záver: zase sa nikto nevyjadril, na základe čoho došlo k zdraženiu základného lístka na 225%. Múdrosť, že to schvaľuje zastupiteľstvo, je úžasná. Robiť dementov to áno, ale aj MsZ malo mať podklady pre takéto rozhodnutie. Kde sú? Neexsitujú, pretože by inak boli dané poslancom pred hlasovaním v rámci podkladov. Nestalo sa.
Téma: Mobilita
K otázke 23213 zo dňa 27. 5.2024:
Keď som sa pýtal na dôvody zdražovania cestovného v MHD očakával som kvalifikovanú odpoveď podloženú ekonomickým výpočtom, číslami o nákladoch a výnosoch. Možno vysvetlením či je MHD pre mesto zdrojom zisku, ktorý musí zarábať alebo ho chápem aj ako istú službu občanom, prostriedkom pre zlepšenie dopravnej situácie a teda aj životného prostredia a teda ho do istej miery mesto môže dotovať... Očakával som odpoveď od kompetentných ľudí - veď Návrh zmeny cenníka vypracoval Ing. Minarech a predložila ho Ing. Múdra. Finančná a majetková komisia ho odporučila schváliť. Poslanci schválili.
Týto ale mlčia.
Na základe akých podkladov? Pohľadom do kryštálovej gule? Z kávovej usadeniny? Alebo vyšším vnuknutím?
Odvolávanie na Nitru, Prešov či Žilinu je detinské.
A ešte jedna otázka: čo má Doprava na Považí spoločné s cenovou politikou MHD Trenčín?
Odpoved:
Mária Capová, vedúca útvaru ekonomického, 23.8.2024
Dopravca TD Transport s.r.o. a Transdev Morava s.r.o. zabezpečil za rok 2023 výkony mestskej hromadnej dopravy v objeme 5 440 032 eur. Tržby za rok 2023 boli vo výške 1 248 524 eur.
Mesto teda za rok 2023 doplatilo za služby mestskej hromadnej dopravy čiastku vo výške 4 191 508 eur.
Erika Ságová, hovorkyňa MsÚ:
O výške cestovného v MHD Trenčín rozhoduje Mestské zastupiteľstvo Trenčín.
Záver: zase sa nikto nevyjadril, na základe čoho došlo k zdraženiu základného lístka na 225%. Múdrosť, že to schvaľuje zastupiteľstvo, je úžasná. Robiť dementov to áno, ale aj MsZ malo mať podklady pre takéto rozhodnutie. Kde sú? Neexsitujú, pretože by inak boli dané poslancom pred hlasovaním v rámci podkladov. Nestalo sa.
Michal Mazánik
Zastávka Za nemocnicou je vyprojektovaná, sme v procese posudzovania vyprojektovaného riešenia ODI.
Zastávka na Brnianskej by bola veľmi vhodná, bohužiaľ tu mesto Trenčín minulý rok zrealizovalo výstavbu cyklotrasy z EÚ fonfov, pričom súčasťou projektu zastávka nebola. Po dobu 5 rokov je v rámci udržateľnosti projektu možnosť zásahu do cyklotrasy veľmi obmedzená. Mesto podľa našich informácií preverí možnosti, ale v tomto prípade som skôr skeptický.