A ako by si to chcel urobiť inak, ak je medzi tými linkami potrebné/žiadúce prestupovať? Áno, všetky tieto spoje môžu byť kľudne transformované do priamych spojov/liniek tak, ako po tom voláš v prípade linky 6... ktorá potom bude jazdiť raz za uhorský rok a nikto nebude z priameho spojenia profitovať. Za mňa je absolútnou hranicou v mestskej doprave hodinový interval, nie nejaké obludnosti v 120 alebo 240-minútovom intervale, ktoré sme tu mali ešte donedávna...
Ale áno, mohli sme sa biť do pŕs, že máme priame spojenie.
To nemyslíš vážne, že 3 autobusy za sebou a polhodinu nič. Tak to je také, ehm, ružomberské.
Pozeral som súhrnné CP, a príde mi že víkend na Juh II až do deviatej z mesta (Hasičská ) v intervale 30 min je riadne malo.To som si vlastné až dodnes nevšimol, že 30 min víkendový interval na linke 1 a 8 vlastne nie je celý deň, ale až po ôsmej. A to na oboch. A tá neskorá premávka linky 8 až po siedmej cez víkend? Fuuuu.
09:15,15,15,45 je konkrétny príklad hlúposti z RK, pre tých čo si nedajú námahu a potom mínusky dávajú, lebo netušia. Toto v TN nechceme a preto je akýkoľvek súbeh nežiaduci.
To je tak ako "prestup" do Lauga na Dlhých Honoch. Ak treba prejsť na druhú stranu ulice, ja už to nepovažujem za prestup. Lenže toto už poznámke človek nenájde.
V pôvodnom návrhu išlo o víkendový spoj na linke 1, ten bol nakoniec posunutý o 30 minút neskôr. V súhrnnom CP však táto skutočnosť nebola zjavne opravená a spoj zostal v pôvodnej polohe.
Ono to ale napríklad funguje aj v tom Ružomberku, kde vychádzajú z podobných reálii ako tu v Trenčíne, len na rozdiel od Trenčína sú ešte menšia prevázdka. Treba len pri jednotlivých väzbách určiť strop, koľko minút maximálne má zmysel aby prípoj čakal. Asi sa zhodneme všetci na tom, že pri 30-minútovom intervale nebudú na seba čakať spoje 15 minút (koniec-koncov v MHD systémoch býva max. garancia prestupu tak 5 min.).
Určite súhlasím s tým, že treba zabezpečiť, aby prestupy boli spoľahlivé a vyšli vo väčšine prípadov.
Mňa napadol prípad keď som sem tam chodieval v sobotu L11 o 7:25 s úmyslom chytať spoj smer Žilina z Hasičskej kde bolo na prestup 4 min.
Tento spoj L11 robili štyria vodiči pričom som dopredu musel vedieť ktorý robí lebo s dvoma som vedel že to stihnem, s druhými dvoma som to neriskoval a jeden z tých dvoch s ktorými som to neriskoval je určite dobrý a zodpovedný vodič To ako to myslím, pochopíš asi len ty
Takže pohodlný je prestup kde máš rezervu avšak táto väčšia rezerva ťa možno odrádza od denného používania lebo sa ti tvoj výsledný čas cestovania dosť natiahne.
Alebo potom riešenie 0 min. na prestup pri krátkych linkách ako sú napr. L17 a 23 počas voľných dní z Juhu ktoré sa teraz stretajú celodenne v nulových časoch a mohli by mať napr. na Braneckého poznámku "čakať sa" ak by toto objednávateľ žiadal a dopravca zabezpečil. Trasy liniek sú krátke, nenáchylné na "problémy".
Vodiči "medzi sebou vedia kto robí na tom druhom autobuse".
Vedia si zavolať.
Ale spájať spolu kolosy ako 3+6/16 s prestupom na Hasičskej a opačne na inú dlhú linku nultou minútou nebude spoľahlivé...
Keď som mal službu v BA na starej 64, smerom do mesta som pri vozovni vyšiel z kabíny a spýtal sa ľudí na zastávke, resp. nastupujúcich do voza, či už 41 z Drotárskej prišla. Ak povedali áno, tak som šiel ďalej, ale ak aj 41 ešte nešla, proste dlhšie ako minútu po odchode, ak som ju nevidel v spätnom zrkadle, som tam zostať stáť nemohol, navyše tam zastávka nemá záliv, takže sa blokoval jazdný pruh a v špičke sa postupne začínal tvoriť rad a 41 sa kvôli autám nedokázala dostať na zastávku za mňa a umožňiť ľuďom prestup a navyše na opačnej strane na Jelačičovej bol len 3 minútový vyrovnávací čas a už tak sa kvôli zápcham nestíhal CP a zasa nepočkala v prípade väčšieho meškania 41 smerom na Drotársku. A tak to šlo celú špičku. Ja ako vodič som nemal mať ako inak informáciu, či spoj, z ktorého mal byť prestup už šiel.
Ja si veľmi dobre uvedomujem to,. že prestupy sú náchylné na akúkoľvek situáciu v premávku. Z toho dôvodu sú takéto nadväznosti plánované spravidla iba v sedle a počas víkendov.
Čo sa týka DPB, prestup 41-44 bol síce časovo prispôsobený, ale nebol garantovaný, takže to fungovalo "ako vydalo". Naopak prestupy 44-144 na Kolibe sú garantované, sú v cestovných poriadkoch pre vodičov a sú skutočne spoľahlivé.
Ja osobne si nemyslim ze vo vacsine pripadov toto bude problem. Vacsina soferov je pricetnych a nevyhoretych takze drviva vacsina prestupov bude bez problemov. Ak sa vsak ta mensina zmiesa spolu s nepredvidatelnymi udalostami, sposobi to nemale problemy.
Sice v prispevku TomoSK pise ze sa bezne vo svete pouziva " vizualna nadvaznost ", toto vsak nieje uplne celkom pravda. Bezne vo svete sa pouzivaju lepsie kontrolne mechanizmy(pravda v pripade garantovanych prestupov) ako kontrola dispecingu(je bezne ze byvaju v mestach velkosti TN 24h dispo) pripadne komunikacia prostrednictvom radiokomunikacnych spojeni.
To je ale uplne jedno, to neriesi tento problem. Treba od startu zabezpecit aby cestujuci nestratili zaujem(skor nenadobudli skepticitu) o urcite prestupy, idealne takymi mechanizmami ktore nie su zalozene na represii ale na kontrole.
Ja nehovorim o papierovom(byrokratickom) zabezpeceni nadvaznosti ale ako to bude v praxi. Meskanie sposobene dopravnou zapchou, poruchou, skodovou udalostou ci nehodou, pripadne obycajne zlyhanie ludskeho faktora. Odhadom cez 35%. Udivuje ma ze nevies o com hovorim, ved v DPB sa toto riesilo snad na dennej baze(napr. 41-61) aj ked neviem ci si tam vtedy robil.
Povodne som pisal odpoved ako elaborat dlhe snad 10 stran, nakoniec este pockam na tvoju odpoved.
Takže z dnešných víkendových odchodov z Juhu:
3:45 - prípoj k vlaku do BA
4:40 - prípoj k vlaku do ZA
5:10 - robotnícky na šiestu Pod Sokolice
prechádzame na systém:
3:40 - prípoj k vlaku do BA
hodinudvadsať diera
5:02 - do detského mestečka
a ďalej 15 minútový interval
Neviem, miesto rušenia možno posunúť ten autobus 4:40 trochu neskôr, aby bol použiteľnejší na prestup na vlak smer DCA/IL/PU/PB/ZA.
Presne tak bol pôvodne vytvorený ako prípoj k prvému REXu do Košíc, resp. v súčasnosti s prestupom v Žiline.
Po pár rokoch minútových posunov prvého REXa sme dospeli k nezaujímavému prestupovému času 24 minút.
Alebo nejako rozhodiť prvý víkendový spoj L1 aj L11, ktoré si podľa návrhu budú zavadzať 5:19 Pod Juhom a po pár minútach na Legionárskej, Braneckého, Hasičskej... čo mi príde ako nezmysel...
V smere na Hasičskú to asi nie je problém, ďalší spoj ide o pár minút.
Ale podľa mňa aspoň v smere do Kubrice, je potrebné, aby tá 16 čakala. Keďže, ak cestujúcemu újde, ďalší spoj do Kubrice ide o polhodinu a aj to z inej zastávky (Obchodná akadémia).
Vzhľadom na to, že tie 16 začínajú a končia na stanici, tak podľa mňa by nebolo zložité pre vodiča 16 odsledovať či 6 smer Sihoť IV dorazila a tak isto by nemalo byť ani zložité pre vodiča linky 6 pozrieť či 16 už stojí na v obratisku.
S cp.sk sa podobné veci podľa mňa dajú vyriešiť, za seba viem, že sa už s nimi riešili rôzne prestupy v TSK medzi zastávkami s odlišnými názvami (napr. v Hradišti). Vyhľadávač na imhd to zvláda prostredníctvom nástroja v CePo "nadväznosti" kde je možné zadávať typ nadväzností vrátane garantovanej nadväznosti na spoj, prípadne čakanie na príchod iného spoja.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
TomoSK
Ale áno, mohli sme sa biť do pŕs, že máme priame spojenie.