Ale našim mamičkám na materskej cestovanie grátis nik nedá. A aby to substrát nezneužívali, tak na linke 13 sa nedá na jeden lístok odviesť dokola...aký diametrálne odlišný prístup v neprospech občana
Nie som si presne isty, ale v zmluve je tusim uvedene tak, ze najskor sa ponuknu na predaj ako balik cez verejnu sutaz, za najvyssiu cenu, nie vsak nizsiu nez je znalecky posudok, potom ked sa nepredaju(co sa urcite nepredaju) sa ponuknu jednotlivo(tam sa urcite par kusov preda) a zbytok skonci tak ako modre - ZP Eko Quelet.
Že by sa mala spraviť historická zbierka, vravíš? Neviem si to predstaviť, lebo v čase, keď sa budú staré autobusy predávať na šrot, budú pravdepodobne už dávno vyradené a s prepadnutou STK...
Crossway #22 by mohol ísť do Nového Mesta a prímestské autobusy sa vrátia na prímestské linky. Ostatné, ako vravím do šrotu.
Ja som tuším videl draxterove a milanove návrhy, kde linkovanie bolo ozaj chudšie, asi takto:
1 Juh II - Sihoť IV (cez podjazd Pred poľom, výmena koncového dedinského úseku s linkou 2)
2 Kubrá - Nozdrkovce (cez žst i Noviny)
3 Juh I - Záblatie (cez Istebník a Zlatovce)
4 Juh I - Sihoť IV - Opatová
6 Sihoť IV - Záblatie (cez Zlatovskú)
7/17 Juh II - Zlatovská - Priem. park - Juh II
8 Sihoť IV - Juh II
11 Juh I - Kubrica
22 Juh II - stanica
23 Juh III - stanica - Výstavisko TMM
24 Sihoť IV - Laugaricio
25 Juh II - Laugaricio
26 Laugaricio - Záblatie (cez Zlatovce)
28 Juh III - Sihoť IV
50 nočná linka
Ja by som možno kľudne nechal iba 3, 6, 7/17, to ale za prepokladu aspoň hodinového intervalu linky 6 a 3 cez víkend a pri trojke pravidelný min 30 minútový interval v špičke, samozrejme s celodennou premávkou. Toto čo tam je aktuálne je akurát tak PAD a nie MHD. Naozaj nechápem načo celá táto koncepcia odvšade všade, treba radšej poriadne atraktívne intervaly a prestupovať a nie takéto náhodné linky napr. 27,13,31
Dva roky plánované cvičenie malo prebiehať len vo vojenskom výcvikovom stredisku Lešť, na vojenských letiskách Sliač a Kuchyňa a tiež v priestoroch posádkového cvičiska Levice, ale ako vidno OS zase zavádzali. V TN na letisku nie sú? Lebo by možno bola zavedená aj linka MHD na letisko konečne, ako sa kedysi plánovalo (dokonca istý čas aj trolejbusová).
V spojitosti s tým by som jej končenú (linky 3) presunul na Juh I, zosúladil s linkami 4,5 a 11. U linky 5 by som navrhoval zmenu trasy okolo sídliska Kvetná a už by nezachádzala do Zlatoviec.
Mesto deklaruje aj v odpovediach posilnenie MHD v Zámostí: Záblatie, Zlatovce, Istebník. Áno, treba riadnu linku do týchto oblastí, ale infraštruktúra to neumožňuje, keďže obratisko sľubované od roku 2016 stále nie je... inak sa javí, žeby linka 3 mohla "povýšiť" s premávkou aj cez víkend, z linky 5 a 13 by sa víkendové spoje zrušili, linky 13, 27 a 31 by zlúčili do jednej... možností je dosť
No a? Stále lepšie než čo predvádzala SADka. Že by jeden deň behal kraťas miesto kĺbu všetci prežijú. Veď napokon SADka to presne tak robila i so záložným...keď bola nehoda #54 tak až od druhého dňa vyšla #61. Takže toto vôbec ale vôbec v TN problém nie je.
Samozrejme suhlasim, brat v tom obmedzenom rezime ktory bol tie data za smerodatne nemozno. Hlavne z reakcie niektorych prostorekych cestujucich(nemozem citovat ale bolo to v zmysle " co Vam kuruje, dlhy autobus na tak malo ludi, kde ste boli doteraz " ) som pochopil ze ta linka niekedy(a tym myslim relativne nedavno) bola dost vytazena a klbovy spoj si zasluzila. Prezentovat ale nasadenie, pouzijem matematicky vyraz, prave tejto linky prave vtedy a povazovat to za nieco cim sa treba chvalit...nepride mi to najstastnejsie riesenie.
Bolo by dobre pretlacit u noveho dopravcu hned ako jedno z prvych rieseni, nech si ludia na to zvyknu.
Predsa ale práve podobný problém je v súčasnosti a pri turnusoch súčasného dopravcu, kedy vozidlo behom dňa vystrieda (hovorím s nadsázkou) polovicu liniek MHD a "vďaka" tomu nie je možné v prípade potreby (Advent na L24, cintoríny na L11) jednoducho vymeniť sólo autobus za harmoniku, lebo by sa z tej L24 dostala aj na L12 na Noviny a neviem ešte kam všade. Pokiaľ som si všimol, kvôli L24 pred Vianocami sa museli upraviť turnusy.
Súhlasím s tým, čo povedal kvorka. Dnes sme v roku 2022 a pri plánovaní kapacity musíme brať ohľad nie len na to, aby sa cestujúci fyzicky narvali do autobusu, ale aby mali aj primeraný komfort (tzn. že síce stoja, ale nie sú aspoň nalepení jeden na druhom).
V prípade 5 kĺbových turnusov môžu byť 4 na tých najviac vyťažených spojoch (L1 v špičke, návoz do Belej a podobne) a posledný môže byť na spojoch, ktoré sú vyťažené o niečo menej, avšak tam bude zvyšovať komfort. V prípade poruchy na ktoromkoľvek kĺbovom poradí sa stiahne harmonika práve z tohto najmenej exponovaného piateho a tam pôjde záložný sólo autobus. Stále to bude lepšie, než nechať úplne novú harmoniku hniť vo vozovni a ani nebude, v prípade poruchy, potrebné prerábať turnusy.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Solider