On myslel ze linka cislo 24 prevazala vzduch cez vikend. Robil som ju a skutocne, pocet prevezenych cestujucich do 35, v jednom momente odhadom max. 20 cestujucich. Robil som ju 2 dni po sebe, oba dni rovnake scenare.
Ide to úplne jednoducho, presne ako som napísal. Neviem čo by mal človek zložité robiť. Napokon, tvorcovia koncepcie súčasnej MHD mestu ukázali, že to vedia urobiť dobre, grátis a urobiť 5 kĺbových poradí je snáď to najmenej. Tak zbytočne nezvelicuj, a hlavne ak niečo nezvládala SAD, tak to bolo práve ohľadne technického stavu vozov, čo sa naplno pri #61 ukázalo. A preto tie obštrukcie a aj to, že bol "záloha" lebo nebol schopný prevádzky. Nuž , ISO kvalita...
Nech sa páči, nový dopravca bude isto chcieť dispečerov, a pokial si myslíš že ak poprehadzuješ xy vzorov pri poruche jedného, čo potom pri poruche trebárs 5tich???? To už budesa rad že pôjdu všetky spoje a nebudeš vedieť kde je sever. Treba si to vyskúšať , lebo od stola ide vsetko teoreticky
Plus ak by mal byť kĺbový ako záloha tak bohvie či by niekedy išiel vôbec. Pri starej SAD-ke mám skúsenosť, že raz jeden spoj nešiel vôbec a prišiel ďalší spoj v poradí extrémne preplnený. A to nehovorím, že Citelis čo bol v zálohe nebol možno ani pojazdný, čiže to nebola ani poriadne záloha. Tam ak má byť záloha by stačil predsa obyčajný, načo kĺbový by mal byť v zálohe? To mi rozum neberie... kĺbových bude len 5 a aj z toho aby bol jeden v zálohe je blbosť.
Úprimne som zvedavý čo všetko sa môže zmeniť výmenou dopravcu. Lebo komfort v podobe nových autobusov je jedna vec. Ale ak majú ostať takéto linky s takýmito intervalmi tak pre mňa osobne už ako aj teraz je MHD nepoužiteľná.
Tiež som za, aby jazdilo všetkých 5 kĺbakov riadne, s tým, že ak dáky bude mať poruchu, bude stanovené poradie, z ktorého sa vezme dole. Jednoduché, nie?
Mesto by malo ešte porozmýšľať, žeby mal Juh I a Juh III porovnateľné spoje ako Zlatovce, teda posilniť 11 a 28 podvečer. A hlavne urobiť niečo s linkou 23, ktorá okrem špičky je tragická.
Áno, však problém to nie je, veď treba premiešať vzduch čo vozili medzi sihotou a OC, lebo niekto si povedal, že to musí byt, a bolo to ozaj dôležité, lebo tých pár ľudí by previezol aj mikrobus.
To, že ľudia stoja v MHD je prirodzené, nejedná sa predsa o diaľkovú dopravu kde každý ma svoje miesto. Vozidlo MHD je kategórie I, kde to je presne definované. Veď nie je náhodou rozumnejšie skrátiť frekvenciu spojov ako poslať jeden kĺbový?
Kombinovať všetky farby na vozidle som ani nechcel, to by naozaj nemuselo vyzerať dobre, ale skôr mi pripadá pri NS lepšie mať schému rovnakú ako Nitra (akurát by som tam vrátil ten čierny pás nad oknami), len namiesto tej modrej by bola červená, prípadne s tým rozdielom, že by tá lajna medzi bokmi a predným čelom mohla byť biela.
Inak, neviem prečo, ja som mal Trenčín vždy viac spojený práve s modrou farbou, ale asi to bude erbom, kde práve modrá prevláda, ale všimol som si, že mestská vlajka je červeno-biela, takže výber farieb je podľa mňa OK.
Tak ale to nie je vytesané do kameňa. Myslím, že v prípade verejného tlaku a následnej požiadavky objednávateľa dopravca rád vyhovie.
Rovnako sa roky hovorilo, že harmoniky "nemôžu" jazdiť cez víkend a pritom stačilo pár podnetov a stretnutí a počas adventných víkendov sme mali kĺbovú L24.
Tak ja osobne som rád, že bola zvolená tradičná farebná kombinácia. Úprimne, mestská vizuálna identita pozostáva snáď zo 4 či 5 farieb a takéto pestrofarebné autobusy by boli všetko, len nie vkusné.
Rovnako tak sme sa rozhodli upustiť od farieb mesta aj pri nových označníkoch.
To že sa nebude meniť cestovného je chyba. Mali sa zrušiť papierové lístky, ostal by iba núdzový za 1 €. Budú aspoň označovače na platobné karty pri všetkých dverách alebo iba pri jedných?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Michal Mazánik
Rovnako sa roky hovorilo, že harmoniky "nemôžu" jazdiť cez víkend a pritom stačilo pár podnetov a stretnutí a počas adventných víkendov sme mali kĺbovú L24.