Čo sa týka úseku centrum OC Laugarício, až tak zlé by to nemuselo byť.
Pri minimálnom návrhu s frekvenciou 15/60/20/120 resp. frekvenciou 20/60/30/120 v X by sa dalo niečo poriešiť s doplnkovou MHD doobeda a večer (do 30 min. taktu) a nejakými účelovými spojmi ráno.
Pri optimálnom návrhu 10/30/15/60 resp. 15/30/20/60 v X si viem predstaviť jednu z nich prehnať cez Sihoť a kompletne zredukovať linku 24 v X a druhú z nich niekam na Juh a poriešiť tak linku 22 alebo 23.
Čo sa Zlatoviec týka, viem si predstaviť PAD previesť cez Brniansku a Zlatovskú, nič iné ako-tak logické sa tam nad rámec terajšieho trasovania PAD poriešiť asi nedá.
Ako píšeš, chýbajú tam iné veci, ktoré by mohli byť ľahko realizovateľné aj v súčasnosti (trebárs PAD zo Soblahova potiahnuť do nejakej mestskej "dedinskej" časti ako doplnok k MHD).
Pri minimálnom návrhu s frekvenciou 15/60/20/120 resp. frekvenciou 20/60/30/120 v X by sa dalo niečo poriešiť s doplnkovou MHD doobeda a večer (do 30 min. taktu) a nejakými účelovými spojmi ráno.
Pri optimálnom návrhu 10/30/15/60 resp. 15/30/20/60 v X si viem predstaviť jednu z nich prehnať cez Sihoť a kompletne zredukovať linku 24 v X a druhú z nich niekam na Juh a poriešiť tak linku 22 alebo 23.
Čo sa Zlatoviec týka, viem si predstaviť PAD previesť cez Brniansku a Zlatovskú, nič iné ako-tak logické sa tam nad rámec terajšieho trasovania PAD poriešiť asi nedá.
Ako píšeš, chýbajú tam iné veci, ktoré by mohli byť ľahko realizovateľné aj v súčasnosti (trebárs PAD zo Soblahova potiahnuť do nejakej mestskej "dedinskej" časti ako doplnok k MHD).
kvorka
Trochu k aktuálnej situácii:
- stále platí víkendový režim, ale už by sa malo nabehnúť aspoň na "w", lebo všetko sa spúšťa. Verím preto, že mesto a SAD to dajú vedieť vopred, nie v predvečer (hoci rozšírenie oznámiť neskoro nie je také zlé, ako zúženie premávky)
Stále platí, že dopravca nemôže kúpiť vozy pre MHD, preto by namiesto dvoch prímestských vozov malo mesto tlačiť na nasadenie všetkých 5 kĺbových vozidiel v prvom rade a až potom vysielať tieto
Bolo by sa vhodné pozrieť na stav niektorých vozov. Áno, majú STK, ale ako vyzerajú! A zvážiť, aká koncepcia obnovy sa nastaví - nielen vo vzťahu k SAD TN ale vo vzťahu k MHD, nech ju prevádzkuje SAD, DP alebo hocikto. Proste parametricky, lebo skončíme ako v PB a potom bude nasledovať defenestrácia
Verím, že mesto zrekonštruuje aj nejaké zastávky a najmä ten otoč v Zlatovciach, ktorý bráni usporiadaniu liniek lepšie, keď už sa vyberajú na tom parkovnom také pálky
Je nemysliteľné, že úroveň MHD klesla za posledných 5 rokov vozovým parkom absolútne, hoci chváliť sa rastom prepravených cestujúcich mesto nezabúda - zabúda však dodať, že to je zásluha 4 mušketierov, čo zabojovali a ukázali, ako sa má robiť linkové vedenie a CP. A na to treba nadviazať, ideálne takto:
- linku 12 zrušiť a nechať linku 2 prejsť cez Noviny
- linku 23 zrušiť (alebo zásadne obmedziť len na účelové spoje ak sú ráno v hyperšpičke treba) a na jej úkor posilniť linku 28 a predĺžiť jej premávku do večera
- vybrané spoje liniek 6,7,11,17 a 24 posilniť kĺbovým vozidlom (presne jedno také stojí v garáži)
- miesto tých 3 spojov linky 5 v "a" ich dať na linku 13
- na linke 7 i 17 viesť záťahy vozov z Juhu na Zlatovskú a tým spojenie aj po 22-hej zabezpečiť celotýždenne bez navýšenia nákladov miesto prejazdov