Pomylil si si portal, pre mudrlantov s pisomnym prejavom trinastrocneho ziaka pomocnej skoly, nulovou znalostou problematiky a Jedinym Spravnym Nazorom su tu diskusie.sme.sk.
dýchajte oxidy dusíka, mikročastice, ktoré zastanú až v prieduškách, získajte chronickú obštrukčnú chorobu pľúc, ... sťažujte si, že vaše deti sú sopľavé a ukašľané.
prečo asi fouwé dostal také pokuty, prečo musel stiahnuť státisíce automobulov, ktoré v púšťach čakajú na zošrotovanie, prečo politici nasadili emisné limity ... a vy si kupujete celí nadšení "pokrok vďaka ..."?
číňania (aj v maďarsku) vyrábajú elektrobusy, doma ich majú/prevádzkujú státisíce ...
a budete tu písať ako je elektro fuj!
mne je to skoro jedno, mám cca desať rokov, deti sú tam, kde je čisto, hoci krajina je predĺžená stále tam zametajú, vyvážajú smeti, udržujú zeleň.
na východe, hoci tam nič nie je, testujú elektrobusy.
Jednoducho. Nakúpiť klasické normálne nafťáky s normou E6, prípadne CNG a s elektrodivočinami počkať na dobu, keď na to mesto bude mať, a keď bude technológia vychytaná natoľko, aby sa cenou, spoľahlivosťou, dojazdom a rýchlosťou nabíjania priblížila použiteľným parametrom. Čo je koniec-koncov len otázka času. Nie je jediný dôvod, prečo by Trenčín, ktorý si fakt nemôže dovoliť vyhadzovať peniaze oknom, mal teraz za obrovské peniaze robiť pokusného králika. Stačí sa pozrieť, ako dopadli Košice.
Nie, peniaze naozaj nevznikajú v rozpočte mesta, takže rozpočítať do paušálnych platieb sa dá len to, na čo mesto má. T. j. cena je dosť relevantná.
Druhá vec, životnosť doslova znamená, koľko vozidlo vydrží bez zásahov. Takže nie, žiadna generálka v jej polovici sa nemá prečo konať. Alebo veď ma odkáž na všetky tie Solarisy, MANy, Mercedesy, Citelisy atď., ktoré sa tak húfne generálkujú v polovici jazdenia...
Štandardy vozového parku autobusov (príklad):
1. Vek
a. Prevádzkové vozidlá: Max. vek 1 vozidla 12 rokov pri podpise zmluvy, 14 rokov potom. Max. priemerný vek 9 rokov pri podpise zmluvy, 11 rokov potom.
b. Záložné vozidlá: Max. vek 15 rokov
c. Nové vozidlá: Max. 2 roky od prvej registrácie pri kúpe nového vozidla
2. Výška podlahy
a. Pri podpise zmluvy: Min. 50 % vozidiel s nízkou podlahou
b. Nové vozidlá: Nízkopodlažné pre 100 % stojacich cestujúcich, schody len v nepriechodných častiach, max. 3 stupne vedúce k sedadlu.
a keď teda nie (len) elektrobusy, môžeme rozmýšľať aj o emisiách
3. Emisie
a. Pri podpise zmluvy 50 % nových autobusov nízkoemisných.
b. Od roku XXXX 50 % nových autobusov nízkoemisných a 50 % bezemisných.
c. Od roku YYYY 100 % nových autobusov bezemisných.
Cena je irelevantná, rozpočíta sa to v paušálnych platbách. Stačí, ak budú elektrické iba nové vozidlá a vozový park sa bude dopĺňať iba novými vozidlami.
So životnosťou batérií bude problém, ale v polovici životnosti vozidla aj tak treba spraviť generálku. Koncepcia obnovy nemusí byť zložitá a mala by práve fungovať automaticky. Za nedodržanie štandardov výpravy pokuty.
Vždy, keď vidím nick "PtrkHrnk", tak to vo mne asociuje meno toho poslanca, čo je aj na pomery kapitánskej strany mimoriadne tupý, takže nič rozumné neočakávam .
zbytočne vyhodené peniaze, batérie sú stále najdrahší komponent a potom čo? V Zlíne na troljbuso-baterkáčoch potom jednoducho budú mať trolejbus, ale na autobuse vyvaliť ďalšie peniaze za výmenu? Hlavne u nás nie je žiadna koncepcia obnovy, veď to vidíme, že jazdí prímestský voz, veľa starých B952E, jedna B961 zase stojí napriek tomu, a nebyť požiaru #13 tak ani #22 nie je.
Najprv treba koncept a potom sa baviť o značke a parametroch. Lebo toto mesto necháva MHD samospádom.
A peniaze na ne ti vyrastu na stromoch, vsak? Taka podruzna malickost, ze elektrobus stoji zhruba dva a pol krat viac nez diesel, plus naklady na nabijaciu infrastrukturu, a mesto este nedavno nemalo ani na blbe kosenie travy, predsa nemoze stat v ceste sotofantazmagoriam...
Hádam, ale nebude to také isté, lebo potom fakt bude vidno aký sme "originálny" v Trenčíne.
A ešte ak to chápem, niečo takéto bude na stránke mhdtrencin.sk a stránka https://www.sadtn.sk/ ostatne taká istá ako je? Či ako to chápať, lebo ak to má byť ďalšia stránka to má fakt nepodstatný význam keďže predsa teraz existuje táto stránka imhd.sk.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
PtrkHrnk
1. Vek
a. Prevádzkové vozidlá: Max. vek 1 vozidla 12 rokov pri podpise zmluvy, 14 rokov potom. Max. priemerný vek 9 rokov pri podpise zmluvy, 11 rokov potom.
b. Záložné vozidlá: Max. vek 15 rokov
c. Nové vozidlá: Max. 2 roky od prvej registrácie pri kúpe nového vozidla
2. Výška podlahy
a. Pri podpise zmluvy: Min. 50 % vozidiel s nízkou podlahou
b. Nové vozidlá: Nízkopodlažné pre 100 % stojacich cestujúcich, schody len v nepriechodných častiach, max. 3 stupne vedúce k sedadlu.
a keď teda nie (len) elektrobusy, môžeme rozmýšľať aj o emisiách
3. Emisie
a. Pri podpise zmluvy 50 % nových autobusov nízkoemisných.
b. Od roku XXXX 50 % nových autobusov nízkoemisných a 50 % bezemisných.
c. Od roku YYYY 100 % nových autobusov bezemisných.