Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: JurajZaTn #11932:
Hádam, ale nebude to také isté, lebo potom fakt bude vidno aký sme "originálny" v Trenčíne.

A ešte ak to chápem, niečo takéto bude na stránke mhdtrencin.sk a stránka https://www.sadtn.sk/ ostatne taká istá ako je? Či ako to chápať, lebo ak to má byť ďalšia stránka to má fakt nepodstatný význam keďže predsa teraz existuje táto stránka imhd.sk.
Zacali sme robit na stranke trencianskej MHD, www.mhdtrencin.sk.
Perly z MHD
výborný tematický fotoupdate našej trenčianskej nosnej linky č.8
Reakcia na: Jacob #11928:
Nie so všetkým čo píšeš sa stotožňujem, ale faktom je že obehy vozov robí SADka ale malo by mesto. Tomuto mestu stále nevadí že jeden kĺbový autobus stále nejazdí a na MHD je zaradené vozidlo prímestské. To je absurdita. Potom tá odpoveď je všetko iné len nie niečo čo by som od p. Minarecha čakal, veď hádam má k dispozícii obehu vozov tak ako takú vinu môže napísať.
A vrchol je Brnianska, ktorú neplánujú. Tak kua nech naplánujú a nielen love na cyklotrasy a parking míňajú. Ana by zaujímali Vinohrady - tam tiež neplánujú?

Toto mesto len tára, nič pre občana nerobí, neodpovedá na otázky ale zahmlieva a potom to tak vypadá.
Reakcia na: draxter #11927:
Klasika, v tomto štáte sa robí všetko pre peniaze nie pre ľudí 🙂

Odpoveď je nech prestupuje nezmyselne na Hasičskej, ešte mu mal odpísať, že za prestup si ešte aj priplatí.

To fakt kto býva v zámostí tak nech radšej si kúpi auto a nechodí autobusom, však tam je to katastrofa, ani poriadne autobusy nechodia na zastávku VOD-EKO, väčšina končí na SAD-ke aby asi pán vodič pohodlne zašiel na SAD-ku.

Ja síce napríklad bývam v časti stred kde toho chodí omnoho viac, ale odkedy mám auto tak MHD už využívam len asi fakt výnimočne keďže sú tu tieto faktory:
- keď ideš niekde dajme tomu do Lauga či Maxu niečo narýchlo vybaviť tak aj tak musíš potom niekedy keď odíde autobus čakať minimálne 30 minút na ďalší, ísť pešo nehrozí, jedine cez roľu, čo je reálne iba v lete či v peknom počasí a nie je blato, Max je síce na tom lepšie a dá sa ísť pešo ale aj tak tiež ten interval je biedny.
- doprava cez sviatky, stačilo mi ísť minulý týždeň do mesta na Majáles a ako sa dalo čakať kĺbový autobus na linke č. 1 nešiel, síce sa to dalo čakať, ani cez víkendy nechodia, ale toto by chcelo zmenu, aspoň keď je takýto sviatok, určite sa očakáva, že veľa ľudí z Juhu pôjde autobusom do mesta, ale nie oni pošlú ešte dokonca B952!!! A keď sme pri kĺbových autobusoch, stále nechápem dôvod prečo nejazdia v lete cez letné prázdniny, to akože poukazujú na tým, že študenti im najviac napĺňajú autobusy a v lete znamená, že keď nechodia do školy tak sedia len doma? Zároveň keby to tak bolo, prečo potom ráno a poobede za mosty nechodia kĺbové autobusy, predsa tam je najviac stredných škôl a nejaké základné, nie predsa v Kubrej kde skoro každý spoj ide kĺbový.
- posledný bod je, že nič sa nedeje, zmena CP už ako dlho nebola, najväčšia bola v roku 2016 v auguste a odvtedy zmeny také, že k nepoznaniu, posunutie o pár minút čo ani nepocítime, či zavedie linky až z 2 spojmi denne 😁, a o obnove vozidlového parku nejdem hovoriť, to tiež kúpil sa jeden aj to len kvôli tomu, že zhorel predošlý.

A teraz mi povedzte, čo je lepšie, jazdiť MHD, alebo autom kde síce platím za benzín/naftu/elektrika/lpg, PZP, či iné poplatky ako jazdiť MHD z nervami, viac času to zaberie, áno ušetrí ti to peňazí kopec, ale čo z toho.

A ak niekto si myslí, že iba kydám na SAD-ku nech si myslí čo chce, ale ja proste nedokážem nájsť nič kladné za tie roky čo sa vozím MHD, možno hlavný dôvod je, že keď som išiel v iných väčších mestách na Slovensku tak tam tá MHD je na inej úrovni aj tie intervaly, ale povedzme si, tu v TN keď zmeškáš autobus tak niekedy smola, môžeš čakať na ďalší hodinu, v lepšom prípade dajme tomu polhodinu, ale aj tak ten čas je vysoký, reálne u nás vlastne ak sa nemýlim teraz najlepší interval má jedine linka č. 8 tam niekedy sú 4 spoje za jednu hodinu, a niekedy 3 čo je už biednejšie ale aj tak to nie je dokonalá linka so spojmi.
Prístup mesta k MHD = nutné zlo. Zastávka Brnianska nebude. Bodka. Žiadna snaha, naplnenie územného plánu, urobiť niečo pre ľudí. Hoci sa sľubovala už v roku 2016. Tu je z rubriky otázky a odpovede na mestskom webe odpoveď, a tiež aj odpoveď na zbytočné prejazdy tak, že prestupujte, načo by sme riešili, hlavne že niektoré parkujú v MHT. Hoci čo i len jeden bus idúci naprázdno by sa dal využiť. Je mi zle z takéhoto prístupu!

Téma: Mobilita

Prečo nejde žiadna linka po 20:30 cez víkend z Juhu do Zámostia? Minule som videl minimálne 4 autobusy naprázdno ísť z Juhu do vozovne SADky. Benzín sa páli tak či tak, vodič je v práci tiež. Ak by voz šiel na linke, bol by to marginálny rozdiel, ale mal by potenciál niekoho zviezť; ľudia dnes nerobia len na zmeny, ale kadejako pružne. Tiež by som rád vedieť, prečo na Brnianskej stále nie je zastávka, ktorá bola sľubovaná (dakedy existovala pod názvom ČSAO). Hodila by sa, lebo linky idú dlhý úsek od D. Mestečka až na Zlatovskú, pričom v okolí sú zamestnávatelia, ale aj notársky úrad.

Odpoved:
Miloš Minarech, útvar mobility, 2.5.2019

Do Zámostia zo sídliska Juh sa možno prepraviť pomocou prestupu dvoch liniek na Hasičskej ulici. Napríklad: z Ul. gen. Svobodu odchod linky č. 8 v čase 20:30 h, príchod na Hasičskú ulicu 20:42 h, následne prestup na linku č. 6 s odchodom 20:47 h a príchod na Zlatovská, SAD 20:53 h. Vozidlá MHD necestujú iba do depa na Zlatovskej ulici, ale aj do priestorov mestského hospodárstva, kde parkujú.

Ján Korienek, vedúci útvaru investičného:
Zastávku na Brnianskej ulici aktuálne nie je v pláne.
Reakcia na: irizar #11924:
Áno, tú dvojkusovosť (aj vďaka tvojim dávnejším spomienkam) evidujem, dokonca sa mi tam podarilo objaviť zaujímavé prepojenie - v Mikuláši papiere zrecyklovali na nejakú generálku neznámeho pôvodu... https://evidencia-dopravcov.eu/zoznam?spz=LMA+03-89
Reakcia na: irizar #11924:
jj, viď môj príspevok #11918 🙂
Reakcia na: Viko #11922:
Ruzomberok mal tiez. Sucasne s LM, urcite to nebolo to iste vozidlo.
Ak vyhrabem, mal som foto 4 svetového modraku exBKV na linke MHD z roku 1990.
Reakcia na: mathre #11917:
Doložené sú aj Piešťany (2ks), Zvolen, L. Mikuláš, dokonca som ho videl mihnúť sa aj v jednom banskobystrickom videu - https://youtu.be/DxRRQSedwmg?t=33

Okrem toho museli byť aj na juhu (viď tá vlečka v poli pri NZ) a predpokladám, že aj v takej PB sa mohli zísť. Škoda, že nie sú bližšie informácie. V každom prípade, asi ich nebol zrovna dostatok, keď sa najprv vymyslel generálkový program v ČSAO Košice a Moldava n/B. a pár rokov na to zorganizoval ešte aj tento dovoz...

kvorka: Za doplnenie k náhradám ďakujem. Myslel som, že ten bratislavský vydržal o niečo dlhšie.
Reakcia na: kvorka #11918:
Tak k tomu som sa nedopracoval 😃

Dik za info, aspoň niečo teda.
Reakcia na: kvorka #11919:
Ja sa skúsim na to opýtať môjho dedka, v tom čase pracoval na SADke takže by si niečo o tom mohol pamätať.
A v NR to bolo vozy NRA 33-20 až 33-21. V TN to však nebude asi možné, lebo nezachovali sa ľudia, čo mali spomienky...
Reakcia na: Viko #11915:
Máš pravdu, večer som ešte niečo ponachádzal, dokonca čo som našiel okrem tej Nitry tak boli aj v Trnave, Žiline, Martine, ďalej som už nenašiel.

Vozidlá boli predané v roku 1989 a vyraďované boli v rokoch 1991-92, vo väčšine zdrojov sa píše že z dôvodu staroby.

V tej dobe sa fungovalo ešte na princípe rýchlej obmeny vozových parkov, kedy sa vyraďovali aj 6 ročné Ikarusy a miesto nich sa vozili nové(napríklad DPB alebo DPMK) Následne so zmenou či už režimu alebo rozdelenia Československa sa verejná doprava dostala do podvýživy a tak sa spomalil respektíve zastavil nákup nových vozidiel a vozy presluhovali, respektíve sa pristúpilo ku generálkam. Plánovaná životnosť Ikarusov bola pravdepodobne tých 6 rokov ale vydržali teda oveľa viac. Boli to riadne stroje.

Zaujímavé ale je to, že ani na jednej sekcii tu na iMHD alebo niekde inde tie Ikarusy nie sú ani v prehľadoch vozidiel, všade sa začína od série 280.08 ktorá bola určená pre Československo a nikde ani nie je zmienka o ich presných evidenčných číslach. Ostatné sú zdokumentované pomerne presne ale séria 280.00 ex BKV vôbec. Zabralo mi to asi 3 hodiny pátrania ale k ničomu konkrétnemu som sa nedopracoval.
Reakcia na: Viko #11915:
Na linke 5 nahradil oranžový Ikarus neznámej ŠPZ (máme nejaké tipy) a na linke 8 nahradil voz exDPB 1832, ktorý potom slúžil už len na ND.
Reakcia na: mathre #11914:
Ona nebola cielene stiahnutá, vozidlá len rýchlo dožili (vzhľadom na r. v. 1979-81) - a práve preto sa o nich dá v štandardných zdrojoch len veľmi málo nájsť. Z maďarskej strany sa síce vie, ktoré vozy sa predali, ale čo z toho, keď u nás je známy len počet kusov 22 pre Zsl. kraj a 18 pre Ssl. kraj... V každom prípade vďaka za snahu a teší ma, že si ho draxter aj naživo pamätá 🙂 vyzerá, že nakoniec požil dlhšie, než som si myslel.

Ešte sa opýtam, dve 280.87 začali jazdiť v tom r. 1995 miesto čoho prosím?
Reakcia na: Viko #11911:
Čo som tak pozrel na internete, tak tieto 280.00 boli Ikarusy série špeciálne určenej pre BKV Budapešť a 4 z nich jazdili aj v Nitre. Nikde však o nich nie sú žiadne záznamy, len to, že zaradené boli v 1989 a vyradené 1991/92. To znamená, že celá tá séria, ktorá sa sem odpredala sa asi stiahla späť.

Hľadal som asi hodinu krížom krážom po internete ale nikde sa o tom nič poriadne nepíše.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.