Prosím ťa, reálne by pre vás vodičov bolo zhoršením vo väčšej miere jazdiť na novších autobusoch? (Kvôli nejakým vadám Crossu?) Či v čom to je problematické?
Ak má mesto vlastný dopravný podnik, tak nemusí obsluhu súťažiť ale môže ju zadať priamo jemu, nie? Čiže v PB by som čakal automatický podpis novej zmluvy s MDS...
Chybicka se vloudila,vdaka vasim postrehom je uz vsetko na poriadku,ja sa vam za kolegov ospravedlnujem a dakujem!!! Verim ze uz vsetko pofrci ako ma a bude len a len sama spokojnost s nami od zastavky k zastavke
Chcem sa opýtať, kedy mesto schválilo zmenu cestovného poriadku linky 4, keďže napriek Vašej odpovedi z 31.01.2019 som zistil, že už je "vylepený" cestovný poriadok, kde jeden víkendový spoj "zmizol" zo zastávky Opatová, ZŠ na Potočnej ul. ? Vychádzajúc z Vašej odpovede je zrejmé, že namiesto úplne logickej zmeny v nasadení vozidla sa pristúpilo k absurdnej zmene cestovného poriadku! Ak mesto o tom nevie (citujem "preverili sme situáciu"), potom dopravca svojvoľne mení CP a porušuje sa aj plnenie oznamovacej povinnosti o zmene CP? Takto si fungovanie MHD nepredstavujem,
Odpoved:
Miloš Minarech, útvar mobility, 5.2.2019
Dňa 4. 2. 2019 v čase 11:29 h boli zástupcovia mesta Trenčín skontrolovať vyvesený cestovný poriadok na zastávke Opatová ZŠ (bývala ,Potočná ZŠ). Na označníku bol vyvesený cestovný poriadok platný od 9. 12. 2018. Nové vozidlo MHD nie je nasadzované v rámci obsluhy MHD do oblasti Opatová.
Záver: SADka teda vylepila neplatný CP svojvoľne, potom ho rýchlo strhla, mesto potvrdilo, že jediný platný CP bol od 9.12.2018. Len to nikto nechce priznať natvrdo tak, ako som sa pýtal!
Draxter,sice ta chapem v tomto po com bazis...ale uz to tu aj bolo minimalne raz a aj som Ti to uz asi objasnil,prosim ta v tomto upusti od svojho! Ja osobne by som odysiel.... ale neide o mna,je v tom kopec inych veci u nas! Myslim si ze tych uz ozaj par rokov co B952e este caka kym doziju uz ubehne a potom sa svojho dockas
Ja dúfam, že aj vzhľadom k tomu, že sa jedná o najnovšie vozidlo (teda v záruke) tak bude jazdiť čo najviac a teda práve najmä na linkách 1,6,8,11. Som zato, aby sa urobil poriadok v garanotvaných NP spojoch a aby sa vyznačilo minimálne 2/3 spojov, ktoré vykonávajú NP/LE vozidlá. K tomu nám voz #22 pomôže, pretože neviem ako sú urobené vzory, ale mali by sa upraviť istotne. Dnes sú najkapacitnejšie vozy na víkendovú premávku Citelisy, ale jazdia len 3 bežne (teda 2 po nehode). Pri súčasnom vozovom parku by som si vzory predstavoval asi nejak tak, že okrem záložákov, dajme tomu #01 a #02 by mali garantovane jazdiť zvyšné NP/LE vozy #03 až #22 v počte 18ks tak, že by víkendová výprava čítala maximálne 4ks B952E. Ostatné vozy na víkendovú potrebu cca 16 vozov by mali byť vždy NP/LE a aj by sa podľa typu vozidiel mali prípadne striedať, ak vozidlá jazdia víkendy na striedačku. Výsledok by bol potom oveľa lepší oproti súčasnému stavu, kedy jazdí veľa B952E v žalostnom stave.
na jednej strane s tebou súhlasím, ale vieš že ja sa na veci pozerám cez optiku právnika. Vieš, poviem to takto:
1. nie je to prvý a ani posledný veľký prúser dopravcu - pamätáme sa všetci aké tanečky sa diali okolo #61, ktorý 4 roky postával vo vozovni, než sa "spojazdnil" a jazdí veľmi veľmi spoľahlivo a je asi najoblúbenejší - NP a kapacita ho k tomu predurčuje
2. veľa vecí, ako aj táto, hovorí jedno: na SAD robia ľudia, čo nepoznajú svoju robotu, nechcú ju poznať, alebo to majú na saláme (neviem, nechám na zvážení), pretože je viem, že bolo sedenie aj u primátora, kde sa na problém s podjazdom upozorňovalo. Potom nechápem, ako kompetentní nemohli zareagovať.
3. kvitujem tvoju robotu a viem, ako sa staráš nad rámec svojich úloh i o iné (vylepovanie CP, označovanie vozidiel a pod.), takže tu kopem jednoducho aj za takých, ako si ty - ten kto si robotu robí dobre, by nemal znášať neschopnosť iných. Veď sa stačí pozrieť na kvalitu súčasných turnusov.
4. SAD má na MHD TN 5 kusov kĺbových vozov. A jazdia 4, akonáhle šla do premávky #61, odstavila sa jedna B961E (tuším #51, ale neviem presne). A toto je zase to isté, ako to, čo riešime teraz - turnusy na 5. kĺbak nie a nie na SADke urobiť - pritom je to len záležitosť dopravcu. O to viac ma to serie, že jazdia nám aj prímestské vozy, na linke 24, 11 či 1 sa ľudia tlačia, ale ´dovolíme si jeden kĺbak sušiť vo vozovni. To nemá obdobu.
Záver: zistil som, že po dobrom to nejde. Väčšinou. A v TN je to ukážka, že pokiaľ ľudia ako draxter, Richard aleboty, nepoukážete "vyššie" na nedostatky, nič sa s tým nikdy nerobilo. Rovnako ako údržba vozov, ktorá je podľa mňa žalostná, a divím sa vedeniu SAD, že to toleruje (vidno to bolo pri #61 a jej sprevádzkovávaní alebo aj na tom, ako tá #22 vyzerá po "dorobkoch" v TN, niektoré veci ako Pat i Mat).
Takže prečo by som mal teraz nechať veci plávať? Prokurátor si zistí vec a aj to, kto má pravdu a bude to jasné. Možno ju nebudem mať ja (stavíme sa?) a potom ten bordel na kolečkách môže pokračovať. Kto na SAD robí turnusy? Neovládam ich spamäti, ale toto je priestor, kde sa musí začať, lebo zmeny od 1.8.2016 priniesli aj úsporu jedného vozu - a hľa, zrazu ho zase treba, hoci výkony nestúpli - ako si toto vysvetliť? Odpoveď všetci poznáme (aj ty, ale nemôžeš sa vyjadriť a ja to akceptujem). Vieš, keby na SADke čítali imhd, tak by problému predošli hneď, ako linka10 napísal jednoduché riešenie na 3 minúty prepísania 2 vzorov.
Som ochotný urobiť hrubú čiaru, ale chcem aby sa urobili zmeny. Nie len táto jediná, to je špička ľadovca. Chcem vedieť, kedy vyjde 5. kĺbak a prečo je stále problém po hokeji nasadiť tiež zodpovedne kapacitné vozidlo. Ak by draxter dal anketu, tak: 1. mám to dať ďalej alebo 2. nie. Nechám na Vás, čo tu píšete. Aj tak mi mesto musí odpovedať, a možno tým skončíme.
Alebo aby sa vôbec nemuseli meniť turnusy vodičov (obehy vozidiel) dať ten cross #22 na iný obeh (ktorý neobsahuje linku 4). Veď crossway ako crossway, pre cestujúcich. A vždy sa tam podľa mňa buď môžu prideliť iní vodiči, alebo pridelení vodiči pôjdu aj s vozom na iný turnus, ktorý má podobný výkon v hodinách (alebo podobný km priebeh počas dňa...).
Co mam teraz odpovedat ...ked som zvyknuty na pravdu?! Diplomat nie som zas az taky..,riesenia ste tu predostreli ... skratka stalo sa,uz je to za nami....treba sa ponaucit a ist dalej...hlavne uz vsetci potrebujeme klud na pracu...
Marek, to je naozaj taký obrovský nerealizovateľný problém ten jeden jediný obrat tomu vozidlu jednoducho zameniť za iný na inú linku? Pri dvadsiatich linkách a 25 autobusoch vo výprave??? Prečo opäť zas a znova musia všetko odniesť cestujúci?
Oblubil som si tuto stranku,prispieval som sem a aj prispievam bez utajeneho mena a stal som sa aj trnom v nejednom oku zial...No teraz by som chcel prispiet k zmierneniu napatia ktore tu vzniklo po kupe tohoto v celku vydareneho autobusu a jeho nasadenim na linku c.4 a nemoznym zajdenim na Potocnu ul . a velmi poprosit Kvorku touto cestou-lebo inu nemam-aby upustil od tych podani na prokuraturu a inych podobnych krokov v tomto pripade! Velmi dakujem! I ked chapem aj vase hnevy pani! Mali sme asi dva tyzdne po volbach jedno vzacne a mile stretnutie nasho primatora s nami vodicmi,kde sa nam prisiel podakovat za pracu ktoru tu vykonavame,vela problemov sme s nim rozobrali,ine nacrtli. Ja som sa dotkol uz vtedy troska popredu aj tohoto "Potocneho" problemu ako aj inych a primator povedal jednu krasnu myslienku-aby bol pri rokovaniach vzdy pritomny aj zastupca vodicov! Taketo veci by sa potom nemuseli stavat-ze ani tento moderny autobus nema chladnicku pre vodica ,ze nas "niekto" nuti cuvat tam kde chodia ludia ako na Mierovom namesti=otoc na ul.gen.Svobodu,kym nemaju vsetky autobusy cuvacie kamery ,ze sa umiestni na novu aut.zastavku prechod pre chodcov tam kde chodcu zakryva autobus vozidlam prichadzajucich zpoza neho .... a bolo by toho vela...je mi jasne ze ludia co maju vacsie dosiahnute vzdelanie nemaju radi ked im len"sofer" bude mozno do toho kecat ale v tomto nasom meste to stale niekde stroskotava a skratka tu pomocnu ruku podavam stale.... tym nemyslim ze tym zastupcom musim byt ja! Vsade kde sa nieco robi sa moze stat ze sa aj daco pokazi-vy uradnici to mate o to lahsie ze tym pokazenim nik nepride o zivot alebo zdravie od nas za volantom... ale musime si vzajomne pomahat a nie to stazovat! Po tom volam uz roky ...
tak ja ti poviem, že práve moja tetka z Opatovej ma upozornila, že tento ich "vidlybus" nešiel. A do mňa 100 čertov, pretože jednak SADka má jazdiť podľa platného a schváleného CP - tu sa svojvoľne zmenil (nabudúce čo, ráno sa dozvieš že zrušili linku 8? Extrém, ale rovnaká situácia), pričom o zmene nebol ani oznam (keď už psuedoriešenie, aspoň informovať) a moja tetka tam stála 45 min, lebo si myslela, že pôjde ako vždy! Ďakujem pekne.
Argument, prečo tam chodí alebo nechodí bus, neobsotjí. Do Opatovej jazdí spoj len každé dve hodiny. Vynechanie akejkoľvek zastávky je diletantizmus na kvadrát, a otázka jazdenia alebo nejazdenia na Potočnú s tým nemá vôbec nič.
Ak dôjde k riadnej a systematickej zmene, môžeme sa baviť, že moja tetka a 3 jej susedy je málo a podobne. Ale. Kým je zastávka v CP, tak ten voz pôjde tam kde má aj keby tam nik nenasadal - jednoducho preto, lebo tam jazdiť má.
K druhej časti: či tam jazdiť alebo nie_ neviem, treba pozrieť dáta. A porovnať ich s obdobnými zastávkami na obdobných okrajových častiach (napr. linka 11 zastávka Dubové, linka 3 zastávky v Istebníku či Zlatovciach, linka 2 Biskupice, námestie a pod.). Treba vyhodnotiť, v súlade s pravidlami a potom rozhodnúť.
PPS: neporovnávaj Zimný štadión - Považská. To je jednak po rovine, jednak na sídlisku, kde stojí voz za každým blokom a jednak tade idú okrem linky 8 všetky sihoťátske linky. To intervalom s Potočnou nemôže byť absolútne porovnateľné.
Ad zastávky: mesto by malo zmapovať, kde je problém; práve vodiči SAD by mohli dať podnet, kde to je dobré a kde nie; neverím, žeby sa to neporiešilo (viď Sihoť IV). A ak nie, stačí sem hodiť foto a ja sa osobne postarám.
Aké sú dôvody na to, aby jazdil spoj linky 4 o 13:10 na Potočnú? Okrem myslím jedného spoja cez pracovné dni (ranný školský spoj) je táto zastávka obsluhovaná všetkými spojmi. Cez víkend tak každý cestujúci vie, že mu v nepárnu hodinu o desiatej minúte ide autobus, čo je presne cieľom taktovej dopravy - ľahko zapamätateľný a prehľadný cestovný poriadok, ktorý sa týmto narušil.
Teraz cestujúci musí myslieť na to, že vlastne poobede musí prejsť na námestie, na čo si musí vyhradiť aj dlhší čas, čo zbytočne z pohľadu takéhoto cestujúceho znižuje kvalitu dopravnej obsluhy. Medzera 4 hodiny v odchodoch je podľa mňa v krajskom meste, ak sa chceme baviť o atraktívnej MHD nemysliteľná (s výnimkou oblastí ako LOT, alebo VOP, samozrejme).
So Sihoťou by som to úplne neporovnával, tam nedošlo k zmene rsp. narušeniu intervalu. Zrovna ak by cestujúci spoj nestihol, onedlho mu pôjde ďalší.
Posledným dôvodom je prístup dopravcu a mesta k MHD. Nejde ani tak o samotný spoj, na ktorý by tam možno reálne ani nikto nenastúpil, ale o to, že nikomu nerobí problém narušiť pravidelný interval a cestujúcich o tom nijako neinformovať. Minimálne výrazný oznam na zastávke mal byť samozrejmosť. Jediným správnym riešením ale podľa mňa je úprava obehov vozidiel. Alebo sa chceme začať podobať na prímestskú dopravu s jej "náhodnými odchodmi"?
Ohľadom L4 konkrétne spoja 13:10 čo má (ne)premávať cez Opatovskú základnú školu. Je tu napísaných niekoľko príspevkov , no stále nechápem prečo je kvôli tomu taký rozruch. To že SADka o tom neinformovala ešte akceptujem. Ale dôvod že je 4 hodinová medzera medzi spojmi cez víkend pomaly na obed ku škole je veľmi slabý argument. "Opatová námestie" je najbližšia zastávka k Op. ZŠ, ktorá je vzdialená 500m (čo je cca 7min pešo podľa Google maps). Na potočnej pri škole, vystupujú zväčša študenti (tých sa tento problém netýka), ľudia čo idú do kostola (tých sa tiež problém nedotkne pretože omše sú večer alebo ráno kde spoje premávajú) jedine koho sa problém môže týkať je ľudí čo pôjdu v čase dušičiek na cintorín a tých čo bývajú v oblasti školy, ale tí to nemajú ďaleko k zastávke Op. maják ani na námestie, u ľudí so zníženou pohyblivosťou to pochopím ,ale ak sa sťažovali ľudia čo majú v poriadku nohy tak nevidím problém sa kúštik prejsť, lebo to isté by som mohol povedať o ľuďoch čo bývajú medzi zastávkami Považská a Zimný štadión (napríklad v paneláku č. 1707), im tiež presunuli zastávku kvôli prechodu pre chodcov a musia chodiť cca rovnaký čas na zastávku ako v prípade v Opatovej. Koľkokrát stoja autá zaparkované tak že na úzkej ceste a otoči je tá zastávka problematická aj pre iné vozidla, nie len pre voz 22, ktorý neprejde pod mostom, tak keď chcem L4 ku škole vyriešim aj tento problém. Moja otázka teda znie, aké sú dôvody trvania na tom aby L4 (13:10) jazdila na Potočnú ul. ? Ďakujem za odpoveď a prajem pekný deň.
Tak ono to asi funguje podľa mňa, že spraviť vždy čo najlahšie riešenie, také kde ani prstom nepohneš.
Zároveň ak nasadili nový Crossway na linku kde neprejde po jej celej trase, tak prečo tam nasadili ten autobus? Určite museli vedieť, že proste výškovo sa nezmestí na Potočnej, a typujem, že ľudia na zastávke kde mal stáť ale nestál tak ako vždy neinformovaný, informácia, že autobus nejde cez tú a tú zastávku je pekné, že bol v novom Crossway-i, ale pokiaľ viem tak tí čo stoja na zastávke kde nestojí tak asi to nemajú si ako prečítať.
A toto je ďalší problém u SAD-ky, hrozná informovanosť, napríklad mne sa stalo, že raz ráno mal ísť autobus linky č. 5 zo zastávky Dlhé Hony o 7:15 ak sa nemýlim tak nejako chodieval, a potom chodieval ešte o 7:32 (dodnes chodí už iba 7:32), a autobus neprišiel a potom prišiel až ten ďalší o 7:32 a dosť narvatý, a nikde som nedokázal dočítať sa, že predtým autobus bol pravdepodobne zrušený. A tiež prípad zo dňa 9.1 kedy tu bola fotka, že linka č. 11 bola presmerovaná na Gen. Svobodu, tak určite ľudia čo čakali na zastávke Saratovská pri parku určite nemali ako zistiť, že prečo autobus neprišiel. SAD-ka by mala začať takéto situácie riešiť, načo má potom webstránku keď tam aj oznamy o neobsluhovaní zastávok a takto dáva neskoro možno aj neskôr ako na stránke trencin.sk, zároveň ak je to možné toto nejako zistiť v aplikácii Ubian tak aj tak, každý o nej zase nevie.
a vraciame sa k podstate veci:
a) kto navrhol kúpiť Crossway s danými parametrami?
b) kto robí obehy vozov?
c) kto rozhodol o nasadení na linku 4 pod most na Potočnú?
d) kto zmenil CP linky 4?
Žiaľ, toto je opäť maslo dopravcu; mesto má maslo na hlave, pokiaľ odsúhlasilo zmenu CP linky 4 a prispelo k vytvoreniu nonsens 4 hodinovej diery cez víkend, o čom nikto (ani dopravca a ani mesto) neinformoval.
Pritom stačilo, aby sa zmenili turnusy vozov, to ale chcem už dávno tak, aby jazdil aj piaty kĺbak a napriek prísľubom (vrátane odpovede hovorkyne SAD) sa tak nedeje. To je ukážka, že vzory sú robené zle a ani vtedy, keď hrozí prúser, sa vzor nezmení, ale pristupuje sa k zmene CP...katastrofa!
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Marek6283