Reakcia na: LUK #11848:
Alebo aby sa vôbec nemuseli meniť turnusy vodičov (obehy vozidiel) dať ten cross #22 na iný obeh (ktorý neobsahuje linku 4). Veď crossway ako crossway, pre cestujúcich. A vždy sa tam podľa mňa buď môžu prideliť iní vodiči, alebo pridelení vodiči pôjdu aj s vozom na iný turnus, ktorý má podobný výkon v hodinách (alebo podobný km priebeh počas dňa...).
MA MHD
Teraz cestujúci musí myslieť na to, že vlastne poobede musí prejsť na námestie, na čo si musí vyhradiť aj dlhší čas, čo zbytočne z pohľadu takéhoto cestujúceho znižuje kvalitu dopravnej obsluhy. Medzera 4 hodiny v odchodoch je podľa mňa v krajskom meste, ak sa chceme baviť o atraktívnej MHD nemysliteľná (s výnimkou oblastí ako LOT, alebo VOP, samozrejme).
So Sihoťou by som to úplne neporovnával, tam nedošlo k zmene rsp. narušeniu intervalu. Zrovna ak by cestujúci spoj nestihol, onedlho mu pôjde ďalší.
Posledným dôvodom je prístup dopravcu a mesta k MHD. Nejde ani tak o samotný spoj, na ktorý by tam možno reálne ani nikto nenastúpil, ale o to, že nikomu nerobí problém narušiť pravidelný interval a cestujúcich o tom nijako neinformovať. Minimálne výrazný oznam na zastávke mal byť samozrejmosť. Jediným správnym riešením ale podľa mňa je úprava obehov vozidiel. Alebo sa chceme začať podobať na prímestskú dopravu s jej "náhodnými odchodmi"?