Niekedy v závere roka mal primátor verejnú diskusiu, kde hovoril, že minulý rok došlo k 1% nárastu počtu cestujúcich MHD. To je niekoľko desiatok tisíc ušetrených na dotovaní MHD, ale aj pri najplnšom autobuse v úplnej dopravnej špičke to je asi jeden-dvaja ľudia navyše. Nič, kvôli čomu by mohlo dôjsť k nejakému výraznejšiemu zvýšeniu počtu spojov...
Nezmysel som písal že je poloha prístrešku podľa výkresu. Prístrešok by mal byť na druhom konci nie v tom svahu. Je to detail, ale nad detailami sa niekedy v stavebníctve nezamyslíme teda na Slovensku vždy. Potom príde na ich premyslenú realizáciu kde už zamyslieť sa nie je schopný nikto.
No ja som bol v tom že regulácia parkovania mala znížiť počet aút v meste špeciálne na sídliskách. Tak zo prezentovalo aj vedenie mesta pri zavádzaní parkovacej politiky. No hádam mesto nezmenilo svoju politiku.
Nezmysel to môže byť, na druhej strane, v súčasnosti to funguje ako výstupisko. Takže len presunie prístrešok z terajšej polohy na miesta, kde sa vystupuje.
Ak si dobre pamätám územný plán, tá stavaná bytovka je posledný veľký zásah, ktorý by mohol ovplyvniť počty cestujúcich zvýšením počtu obyvateľov/zamestnancov. Žiadna ďalšia bytovka alebo nebodaj obchodná zóna tam v najbližších desaťročiach nevyrastie. Priestor na niečo také tam existuje len v rámci areálu školy alebo nad tými rodinnými domami "pod" otočom. Obe lokality by však pre výstavbu z rôznych dôvodov boli kontroverzné.
Takže jediný spôsob, ako navýšiť počet spojov na Saratovskú by znamenal výraznú zmenu v nastúpenom trende individi automobilovej dopravy, čo tu funguje už od nežnej.
Jedinou reálnou možnosťou by bolo vybudovanie prepojenia Saratovská-Liptovská-gen.Svobodu. Ale pokým tam bude fungovať základná škola, verejnosť by to neprijala aj keby tam boli rampy s čipom len a výlučne v autobusoch MHD.
Presun z pohľadu obyvateľov v podstate nie je zlá vec skôr taká neutrálna. Tá poloha toho prístrešku to je podľa mňa nezmysel , projektant je južan tak hádam to pozná dobre. Ja si dávam však otázku bude stačiť ten priestor ak by v budúcnosti sa pridali spoje na linkách MHD k tejto konečnej ? Pri súčasnom grafikone ktorý bol rokmi redukovaný je to ešte v pohode, ale čo keď sa za pár rokov zmení budeme meniť zástavku zase ? Stavia sa tam nová bytovka, je tam univerzita, základná škola to fakt mesto TN počíta stále z poklesom cestujúcich v MHD. Nemala parkovacia politika priniesť z časti aj zvrátenie tohto trendu. Či si myslia na meste že ľudia smerujúci na JUH hromadne prejdú z aut na bicykle? Zvlášť v tejto najvyššie položenej lokalite na sídlisku je taká úvaha na zamyslenie.
Ak ešte iné zamyslenie zástavka sa presunie ,ale že tam chýba chodník k ulici Novomeského si nikto nevšimne. Však riešime prioritne parkovanie čo tam po chodníkoch. Po ďalšie to aj budem žiadať od mesta ak má prísť k presunu tak s tým že sa v celej dĺžke vybuduje kasselský obrubník. Zatiaľ je to len o parkovaní nie o komplexnom riešení dopravy v meste.
Autá sú tam ale tu nejde o splodiny. Ide to že veľa parkovacích miest vzniká v rámci jednej jedinej obytnej zóny a podľa mňa napr k zaťaženiu ropnými látkami by sa malo pristupovať rovnako z dôvodu malej rozlohy zóny. Rovnako zaniká obrovské množstvo zelených plôch čo pravdepodobne bude mať veľký vplyv na mikroklímu. To sú veci čo sa riešia cez eia a iniciatívny pán Slávik dal celkom dobrý podnet. Síce ide o uhol pohľadu ,ale má z určitého pohľadu logický základ. To jeho ohováranie zo strany vedenia mesta je podľa mňa nevhodné.
ak to správne lúštim tie číselka pre gen. Svobodu, šírka pruhu 3,5 m plus 1,25 cyklo plus pozdĺžne parkovanie. Ono zas prinajhoršom, v prípade problémov sa tie pozdĺžne miesta môžu zrušiť - chýbať budú, ale vyznačené sú tam len nejakých 15 rokov.
Čo sa toho odvolania týka, sám so zvedavý, ako to dopadne. Aj keď je to úplne zbytočné, pretože reálne k zvýšeniu splodín nedôjde (tie autá tam už sú). Jedine sa vyasfaltuje pár stoviek m2.
Moc sa zasúvať parkovanie nebude podľa projektov statickej dopravy na Juhu som to pochopil že s cyklistickým pruhom uvažujú len po dolnú križovatku Gen. Svobodu -Mateja Bela.
Mimochodom odporúčam si pozrieť projekty statickej dopravy ktoré zverejnil poslanec Mičega na svoje stránke vidím fakt "skvelé" nápady tvorcov statickej dopravy. Som ani nevedel že sa im podarilo znížiť kapacitu obratiska na Saratovskej a premiestniť zástavku. V budúcnosti sa v tejto časti asi s MHD už moc nepočíta.
Oni vlastne riešili parkovanie tak to všade aj na meste aj na výboroch prezentovali a nič viac.
Ja súčasnému vedeniu mesta prajem aj pána Slávika a osobne si myslím, že postupoval správne v svojom odvolaní. Takýto zásah do územia aj keď si to mesto chytrácky rozdelilo by sa mal určite riešiť cez eia.
Ak sa zrušia resp. zasunú jestvujúce parkovacie miesta, tak gen. Svobodu je dostatočne široká, aby pojala aj cyklopruhy. Aspoň dúfam, že to spravia takto...
Mam tu jednu otazku zo sekcie otazky a odpovede na www.trencin.sk. Z toho co tu citam vypliva, ze tento rok sa konecne bude robit rekonstrukcia Gen.Svobodu - no nie je pisane ci v celej dlzke. A druha vec na ktoru sa my vodici MHD mozme tesit je,ze nam na novy asfalt namaluju cyklochodnik samozrejme bez rozsirenia komunikacie. Kedy uz niekto z mesta pochopi, ze autobusy maju urcitu sirku? To fakt ten cyklochodnik nemohol ist cez park? Tu sa mi fakto rozum zastavuje:
Otazka bola polozena 24.5.2018, cize nedavno:
Dobrý deň, vychádzaní z Východnej ulice na Ul. gen. Svobodu nové vodorovné značenie zrejme cyklochodníka ústi do obrubníka so stožiarom osvetlenia a následným zvodidlom. Autá jazdia tesne pri čiare a ako cyklista musíte dávať veľký pozor, aby vás nezrazili. Zrejme sa pri kreslení čiar nikto nezamyslel nad zmyslom a bezpečnosťou značenia. Je to rovnaká perlička, ako bolo osadenie zvislého značenia parkovania v strede cesty na Východnej ulici.
Odpoved:
Róbert Hartmann, vedúci útvaru mobility, 25.5.2018
Značenie pre cyklistov bude nadväzovať na cyklistický pruh na Ulici gen. Svobodu. Toto značenie sa zrealizuje po výmene povrchu na Ulici gen. Svobodu v tomto roku. Zatiaľ je preto pruh pre cyklistov ukončený v križovatke s Východnou ulicou. Treba si uvedomiť, že značenie nie je dokončené. Nameranie a vyznačenie vodorovného značenia v takomto rozsahu trvá rádovo desať dní - v prípade sídliska Juh aj niekoľko týždňov, nakoľko vodiči ignorujú - nerešpektujú dočasné zákazy zastavenia a \"značkárska\" spoločnosť má tak znemožnenú prácu, čo v kombinácii s dažďom (kedy sa značenie realizovať nedá) neúmerne predlžuje dobu realizácie.
Vždy mi prišli vtipné a tak trochu neoriginálne (nedostatok fantázie) názvy zastávok s rímskymi číslami, ako napríklad bratislavské "Lúky II" a "Lúky V" či nitrianske "Priemyselný park I-V a VII". ?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
capaCity