Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: linka10 #11339:
@6433 - s tým súhlasím, v tom prípade nech chodia polepené, lenže momentálne chodia polepené a nič s toho, bohvie kam tie peniaze za každú tú reklamu idú, taktiež asi od 1.8. 2016 naozaj nič nové nepribudlo, v 2016 bolo zmien veľa a niektoré aj kladné, ale od tedy už nič. Tie autobusy tiež ako píšeš poriadne generálny robiť, zachviľu aj nám tie B952 dojazdia, a zaujímalo by ma potom čo bude SAD-ka robiť keď to sú pravdepodobne ich najobľúbenejšie autobusy, či bude menej spojov alebo čo.

@linka10 - lenže to by potom tie reklamy museli byť o dosť menšie a asi viaceré reklamy na každom plechu, lebo keby tá reklama sa prerušila na oknách to by hrozne vyzeralo, ale som tiež za to aby nebola tá reklama cez okná, a neverím tomu, že kvôli tým polepom sa docieli nižšia teplota vo vozidle počas leta, v tom autobuse bude stále také isté teplo, tu pomôže iba klimatizácia nič iné (alebo jazdiť s otvorenými prednými dverami ako niektorí vodiči zvyknú jazdiť v lete, ale pravdaže je to nebezpečné a neviem či aj to nie je zakázané.)
Reakcia na: 6433 #11338:
Ja som za to, aby boli polepené len "plechy" a sklá zostali pre cestujúcich priehľadné.
Ale to je len môj subjektívny pocit, iný cestujúci možno vďaka polepu docení nižšiu teplotu vo vozidle počas leta.
Reakcia na: Jacob #11337:
Ja som zas za to,aby autobusy chodili polepene...ale chcel by som aby ten zisk z reklamy,ktory ma SADka nadramec dotacii aj dala naspat do obehu-napr lacnejsie cestovne,alebo poriadna generalka vozov a nie len lakovacie upravy...proste nech vidime,ze tie peniaze co su nad ramec dotacii aj su investovane...
Reakcia na: HeroSK #11336:
Hej, to je ten autobus co som pisal ze ma novy polep, ach pomaly budu vsetky autobusy polepene reklamami, pekne je SADka zapredana, najlepsie su reklamy vnutri autobusu ktore ti brania vo vyhlade z okna.
Len dufam ze hadam nikdy nedaju reklamu na Citelis 12M a 18M a klbove autobusy, tam by to teda vyzeralo, inak uz len cakam kedy taketo polepy budu davat na primestske autobusy, to by vyzeralo ?
Reakcia na: Dispecer #11332:
Fu, SL takmer nejazdím, takže tam som kontrolu ešte nezažil. Ale rozhodne by som netvrdil, že je rovnaká úloha prejsť prímešťák a plnú harmoniku. Prvé dáš aj sám, ale zvládnuť druhé menované v priebehu jedného štandardného medzizastávkového úseku je podľa mňa nad kohokoľvek sily.

A hlavne, z mojej strany to vôbec nechcelo byť o porovnávaní TN a BA, ale len o uvedení mylných info na pravú mieru.
Reakcia na: 6433 #11330:
Ale to cestujúceho nezaujíma, že dopravca alebo mesto potrebuje štatistiku aby si s tým zvyšovali ego, lebo keby tá štatistika slúžila pre posilnenie liniek či nejakú zmenu nepoviem, ale reálne tá štatistika nemá asi žiadny účinok.
Keď sme pri zmenách odkedy prebehla veľká zmena od 1.8.2016 tak už je to tu v TN bieda, okrem toho, že konečne jazdí Citelis 18M.
K tým tlačidlám: napr. v BA to funguje ale aj tak si každý otvorí iné dvere čiže je to to isté ako keby vodič otvoril dvere.

K štatistikám: iné dopravné podniky jednoduch striedaju vozidla ktore rataju cestujucih napr. 2tyzdne na jednej linke a to daju objednavatelovi a tak netrpi cestujuci
Reakcia na: Viko #11331:
A ako je to u vás vo vozidlách Slovak Lines? Lebo moje skúsenosti z regionálnej dopravy (na východe SR) sú také, že väčšinou je revízor len jeden a predsalen, trenčianska MHD má z viacerých pohľadov bližšie práve k regionálnej doprave, než k MHD v najväčších slovenských mestách...
Reakcia na: Jacob #11327:
Tak ja ako Bratislavčan pomerne intenzívne využívajúci MHD ti poviem, že osamoteného revízora som v kĺbaku fakt nikdy nestretol. (A mám pocit, že ani v krátkom nie.) Vždy to vychádzalo 1 človek na pol vozidla resp. jeden vozeň električky, v poslednom čase väčšinou chodia aj s SBS-károm, čiže sú traja.
Reakcia na: S499.1023 #11326:
Ja som to tu napisal ako priklad.Samozrejme,ze ked otvorim predne dvere,vsetko je vonku.Ved preto aj obhajujem "tlacitkovy" system,aby som nemusel otvarat cely voz,ked niekto nastupuje/vystupuje len jednymi dverami.Takisto ako pisete chalani,aj to oznacovanie CPL prispieva k zdrziavaniu.A myslim si,ze aj dochodcovia by mohli jazdit v MHD len s nejakou preukazkou vydanou mestom a tiez by si nemuseli oznacovat.Len keby sa prestalo s oznacovanim kvoli statistike,potom by mesto zistilo,ze sa vozi omnoho menej cestujucich,ako sa uvadza v statistike-takto totiz ked jeden cestujuci prestupi na druhy spoj a znovu si oznaci nastup,tak vlastne statisticky si prepravil dvoch cestujucich,aj ked v skutocnosti je jeden.Preto to oznacovanie musi byt.
Reakcia na: S499.1023 #11328:
Aha 😃
Reakcia na: Jacob #11327:
To s tým zneužitím bolo myslené ironicky, lebo to je taký obľúbený argument na obhajobu nezmyslov.
Reakcia na: S499.1023 #11326:
Celé zle to je aj tak, tu v Trenčíne zavedie sa možnosť nastupovania 3. dverami a ako to dopadlo? Polovica ľudí spraví radu pri stredných dverách a posledné tam nikto nejde, už sa to tu síce riešilo, že pri nastupovaní poslednými dverami u Crosswayu to je iné, a to úzky je ten priestor na nastupovanie, je tam dosť schodov, ale pri B952, Citelisoch poslednými dverami nastupovanie je to isté ako strednými ale ľudia stále nepochopia, že môžu ísť k ďalším dverám a nemusia robiť radu ako keď sú v akcii rožky.

Neviem čo myslíš zneužitím keby tí čo majú predplatný lístok si nemuseli označovať lístok, skôr mne to príde výhoda, lebo čo vídavam fakt dosť ľudí má predplatný lístok a keby si ho nemuseli označovať dosť by to urýchlilo nastupovanie a predišlo by sa prípadnému meškaniu kvôli nastupovaniu veľkého počtu ľudí. Ak myslíš teda zneužitie, že by chodili ľudia na čierno, tak je to možné, ale zaujímavé, že v iných mestách kde si nemusíš označovať stále lístok ako Bratislava, Žilina, Košice a možno iné mestá, a tie mestá sú väčšie ako naše a funguje to tam v poriadku.
A kto by nemal predplatný lístok, a neoznačil si v tom prípade cestu tak on riskuje, že pôjdu revízori a dostane pokutu a vybavené.
Inak keď sme pri téme revízori tak doteraz nejako nechápem, prečo musia všetci revízori (zvyčajne chodia traja) chodiť spolu a to na jeden autobus! Keď to porovnám s Bratislavou tam dokonca príde niekedy nenápadne revízor a neskôr až keď ide kontrolovať lístky zistíš, že je revízor a jeden kontroluje lístky v celkom autobuse a ten autobus je kĺbový a má 18 metrov.
Čiže by som sa nedivil, že by sa to zneužívalo keď zbytočne sú na jeden autobus vždy traja revízori, asi sa boja ísť každý sám ?
Reakcia na: 6433 #11325:
Zatiaľ čo ak otvoríš len jedny (a to prvé) dvere na minútu, aby každý nastúpil, priložil kar tu (aj s predplatným lístkom, lebo cestujúciby to zneužili), posunul sa, nastúpil ďalší etc., tak ti to určite teplo práve z tvojho miesta vodiča nevysaje?
Je pozoruhodné, že vy v Trenčíne máte vždy iné skúsenosti ako vo väčšine sveta.
Reakcia na: ajjo #11321:
Pises,ze ked sa otvoria vsetky dvere na par sekund,aby 3ludia nastupili...predstav si,ze v zime ked je vonku -15 stupnov a ty si v ako-tak vyhriatom buse a otvoria sa vsetky dvere na par sekund,tak musis sam citit ako to teplo doslova vysaje z busu von.A kym sa zas vyhreje,chvilku trva...to iste je v lete s klimou...pokial budu zastavky tak blizko pri sebe ako ich mame v TN,je to podla mna zbytocna investicia...skor keby mal novy bus to co je standardom uz vsade len tu nie-napr.cuvacie senzory,ktore nema v TN ani jeden bus,popr.kameru cuvaciu.Ale zase urcite bude mat metalizu-co je rozumna investicia
Reakcia na: Jacob #11323:
No vodici tu v TN na Citelisoch maju moznost na pristrojovej doske nastavit fungovanie toho tlacitka.Standardom ale je,ze sa pouziva ako znamenie na vystup,bo ludia tu nie su zvyknuti na tlacitkovy system.Viem sam,ked som jazdil na Citelisoch ako striedac,ze ked som mal zapnuty system otvarania dveri na tie tlacitka,tak len mladsi ludia vedeli,ze musia stlacit.Vela ludi-hlavne starsich vtedy v buse dost vykrikovalo,nech uz otvorim dvere a tak isto aj zvonka mi klepali na dvere.Proste tu v TN je to tak zauzivane a hotovo.A tiez si myslim ze nechat tlacitkovy system len na jednom voze a citelisoch nie je dobre.Bud vsade alebo nikde.Ludia by zas mali chaos okolo toho.Vidim na mojich rodicoch, a starsich susedoch,ktori nedokazu rozoznat,ci sa blizi nizkopodlazny bus alebo nie.A vysvetlovat im,ze na tychto vozoch treba stlacat a na inych nie...uvidime ako to dopadne
Reakcia na: ajjo #11321:
Bohvie, či budú chcieť tlačítka na otváranie dverí, keďže mi stačí, že tieto tlačítka sú v Citelisoch 12M, a pod tým tlačítkom na otváranie dverí je tlačítko STOP, ale tlačítka obe fungujú ako jedno, lebo či stlačíš to alebo to tak urobí to to isté, a určite sa dá nastaviť aby to fungovalo ako má, a nemusel by vždy zbytočne vodič otvárať všetky dvere, len vidieť, že SAD-ka asi nemá nejako záujem sfunkčniť tieto tlačítka, zaujímalo by ma, že či po kúpe a zaradení fungovalo to tak ako má alebo to nefunguje ako má tak ako to je teraz, a keď to SAD-ka nechce mali ich dať preč, tuším #01 ten ich ani nemá ostatné majú.
Reakcia na: ajjo #11321:
Všetko je otázka technickej špecifikácie. Kto bude voz kupovať, ten bude tvoriť tú špecifikáciu. Samozrejme, môžu sa k nej vyjadriť aj iní, ak ju dá k dispozícií na pripomienkovanie...

Alebo ak mesto priamo uloží dopravcovi, čo všetko má nový autobus obsahovať.
Reakcia na: 6433 #11320:
Keď bude klimatizovaný pravdepodobne bude mať aj tlačítka? . Ale keď sa to tak zobere, keď nastupuje 1-3 cestujúcich tak tie dvere sú otvorené na pár sekúnd.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.