Asi nejaká sovietska kozmická technológia - azbuka v kábli ? . A celé je to len o tom, že to SAD-ka kanibalizovala a teraz si chce dať nové tabule zaplatiť a niekto na meste ju v tom podporuje.
- "Označníky na ul. J. Zemana a Karpatská sú osadené.
- Čo sa týka kabeláže na vozidle Citelis M18 (722) – je to v riešení, bude umiestnená nová kabeláž pre led tabuľu (aby to bolo lepšie spárované a nešlo to v azbuke)."
Toľko ste hustili do vnútorného displeja na #61, že dnes mu nešli ani vonkajšie, ráno len so starou Krieger reklama plastovou tabuľou L1. Tak hádam sa čosi pohne ?
Tak na takéto kontroly počas stavby sa zamestnáva stavebný dozor a vedie stavebný denník a ak sa ukáže dodatočne nesúlad skutočnej realizácie s projektom, príde na rad zodpovednosť stavebného dozoru. Inak taký dobrý stavebný dozor zvládne podstatne viac ako laický stavebník.
To by ma potom zaujímalo prečo nejdú v ostatných Citelisoch 12M, či aj tam im hádže azbuku, pokiaľ viem iba #01 má funkčnú informačnú tabuľu vo vnútri autobusu, ostatné im už nejde pár rokov. Ak nefungujú úplne tak mohli prehodiť aj so starých Karos, aj tak len v Karosách iba niektorých sú informačné tabule.
Taktiež neviem či si niekto všimol, ale nejako pozmenili zobrazovanie na informačných tabulách v autobuse, momentálne zobrazuje čas vo formáte hodina, minúta, sekunda (predtým iba hodina, minúta) a taktiež nejako moc to je zjednodušené, tabula zobrazuje stále tento čas a ak príde autobus na zastávku pod týmto časom sa zobrazí zastávka na ktorej stojí. Čiže už nezobrazuje ako predtým napríklad "Nasledujúca zastávka" alebo číslo linky s vymenovaním zastávok, či dátum, deň a čas.
Keby niekto vedel dôvod takéhoto zjednodušenia bol by som len rád, lebo nerozumiem tomuto kroku aký má zmysel, a osobne sa mi nepáči takéto veľké zjednodušenie.
Klobúk dolu. Nie je to vôbec bežné, mať vlastný názor a stáť si za ním. Myslím, že si to tu viacerí vážia. Koniec koncov, cieľom nie je niekomu ubližovať, ale posunúť veci dopredu. Je to logické, zvlášť ak tu žijeme.
samozrejme, že pri prezentačnej jazde a následnej niekoľkoročnej premávke tabule ukazovali to čo mali, úplne bezproblémov, takže OYEB s azbukou je obdivuhodný pri tých dôkazoch, čo poskytuje už len imhd, nieto ďalšie foto, čo sem nedávame. Iba nápis STOP bol v ruštine, transparenty sú poľské RGčk ako píše S499, takže ak zobrazujú azbuku, potom asi ide o softvérovú záležitosť a nie "neschopnosť" tabule ako takej. Ale u CITELISU 18M sme si zvykli už na všetko - všetko je problém, nič sa nedá a pod. A napokon jazdí, ale polená pod nohy sa hádžu stále.
Dakujem za objasnenie a aj vycerpavajucu odpoved. Viem ako je to s tymto "nestastnym" mestom biedne...No,co sa tyka mna a mojich prispevkov,ci mojho FB...vacsinou sa snazim posrandovat,ale sem tam aj pichnem zihadlom a vela ludom sa to samoska ze nepaci,aj je mi radene dat si druhy tajny nik ale ja som skratka ja a budem vsetko znasat s nasledkami tak verejne ako som tu doposial...Dakujem Vam za "male bezvyznamne ocenenie" pred nastartovanou RTOckou
Ku kvalite realizácií. Osobne som počas tých 3 rokov nadobudol presvedčenie, že verejné obstarávanie (VO) nie je primárny problém. Áno, je fajn sa na neho odvolávať/vyhovárať, keď sa niečo nepodarí... Keby mestské veci boli tiptop (alebo by bola aspoň maximálna snaha o to), nepoviem ani pol slova. Ale tu je zlá Bratislava, zlé ŽSR, zlá distribučná, zlá vláda, zlé verejné obstarávanie, zlý dodávateľ asfaltu, zlý finišér, zlý stavebník... Argumentácie klasického politika.
Počas výstavby 2. etapy cyklotrasy sa samotná stavba kontrolovala počas výstavby minimálne. Neviem si predstaviť, že by som nechal kľúče stavebníkovi/robotníkovi od domu/bytu a prišiel sa pozrieť každý hoc aj druhý týždeň ako postupuje. Kto tých ľudí nekontroluje na takmer dennej frekvencii asi nemôže očakávať dobrý výsledok (a je jedno, či to robil biely, žltý, čierny alebo kýblikovoružový pracovník).
Takže áno, môže sa stať, že nebol dodržaný projekt alebo časti v technickej správe. Na to by mali fungovať kontrolné mechanizmy na meste. Ibaže oni nie len nefungujú, ale často ani neexistujú (systémový problém). Neviem o tom, že by sa niekedy brali vzorky použitých stavebných zmesí na kontrolu, použila neinvazívna metóda alebo kontrola zhustenia podložia pri rozkopávkach.
Ja som tento týždeň dostal podnet od jedného z vodičov SAD TN (asi tu ani neprispieva) práve k cyklo trase. Vyžiadal som si z investičného oddelenia projekt a pôjdem si danú vec skontrolovať. Pôjdem si pozrieť aj to, čo píše Marek6283 (alebo aspoň to, čo tam zostalo). Sám som zvedavý. Každopádne by sme sa mali naučiť sa viac ozvať. Kultivovane, vecne, argumentačne, ale ozvať. Inak palec hore za príspevky Mareka6283.
BTW: Zajtra je tuším rok, čo sa tomuto serveru podarilo dostať takmer mŕtvy Citelis 18M do prevádzky. Áno, sú na neho rôzne názory, ale faktom je, že poskytuje vyšší štandard a kultúru na nosných linkách v krajskom meste.
Veľa sa (zatiaľ) nedá, ale veľmi veľa sa urobiť dá.
Myslím, že Marekova pointa bola v tom, že tam nie je žiadna kari rohož, čo hoci nie som stavár, ale národohospodár, sa mi nezdá moc košer... Minimálne si pamätám, že keď sme doma na dvore betónovali parkovisko pre osobné auto, tak sme tam výstuhy dávali...
Ale to potrubie prasklo kvôli zime či? Predvčerom to bolo ak sa nemýlim, som ráno na tú zastávku išiel na 7:19 na linku č. 17 smer Zlatovská VOD-EKO, a ja, že prečo na tejto zastávke je kaluž však nepršalo, a potom pozerám, že aké to tam dve fontánky sú, a to radšej nechcem vedieť kedy tam prišli vodári, aj by som to nahlásil, ale neviem kde sa takéto veci nahlasujú
A akože ten stav po oprave je hrozný, deň po tom tam vznikla poriadna diera, cez ktorú museli autobusy chodiť aj pomaly, vlastne tú dieru spravili autobusy svojou váhou, a čo som si všimol dnes tam dali trochu viac piesku ale vyzerá to horšie.
Najviac ma ale zaujíma čo s tým spravia, nemali by vodári mať povinnosť to vrátiť do pôvodného stavu? Pretože momentálne nie je možné zastaviť správne keď je tam kasselák, ono celkovo už ako bolo spomínané je možné, že na zastávkach 28. októbra ho spravili zle, keďže autobus tam nedokáže dobre zastaviť, alebo niektorí vodiči sa boja, alebo je to príliš krátke (pre sólo autobus asi nie, ale pre kĺbak určite, vlastne kĺbak nedokáže kvôli kĺbu dobre zastaviť na hocijakej zastávke s kasselákom).
Úprimne, tá zastávka Gymnázium, mňa osobne veľmi mrzí. Aj dnes ma to napadlo, keď som tam stál pár minút. Je to aj tak trochu moja prehra, že som nedokázal za celé 4 roky presvedčiť kolegov na vyčlenenie financií. Môžem sa vyhovárať, že kolegovia nechodia MHD, že ich to nezaujíma, že nie som v tej a tej skupine... Ale mohol som skúsiť urobiť viac. Snáď bude rok 2019 lepší pre túto investíciu.
Pekna fotecka hned dvoch busov,zial nebolo zamerom ale uz ste to zachytil=biedny stav zastavky pri Gymnaziu,tak podkladu pre autobusy ako aj prilahleho chodniku s obrubnikmi...a este jedna perlicka-teraz pri poruche vod.potrubia na zastavke 28.Oktobra na Soblahovskej v smere do centra bol rezany betonovy povrch do hlbky a niet tam ziadnej zeleznej rohoze...v buducnosti by sa uz konecne nemalo uprednostnovat vo vyberovych konaniach setrenie na cene ale vybarat kvalita vykonaneho diela aby aj vydrzalo nieco... na tych zakonoch treba popracovat!
Len pre informáciu dnes opäť stojí kĺb tentokrat #52. Ráno som videl namiesto nej Citelis #02. Takže dnes nám stoja 2 kĺby opäť a nechápem prečo teda nedali namiesto nej #53.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Jacob
A akože ten stav po oprave je hrozný, deň po tom tam vznikla poriadna diera, cez ktorú museli autobusy chodiť aj pomaly, vlastne tú dieru spravili autobusy svojou váhou, a čo som si všimol dnes tam dali trochu viac piesku ale vyzerá to horšie.
Najviac ma ale zaujíma čo s tým spravia, nemali by vodári mať povinnosť to vrátiť do pôvodného stavu? Pretože momentálne nie je možné zastaviť správne keď je tam kasselák, ono celkovo už ako bolo spomínané je možné, že na zastávkach 28. októbra ho spravili zle, keďže autobus tam nedokáže dobre zastaviť, alebo niektorí vodiči sa boja, alebo je to príliš krátke (pre sólo autobus asi nie, ale pre kĺbak určite, vlastne kĺbak nedokáže kvôli kĺbu dobre zastaviť na hocijakej zastávke s kasselákom).