Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: draxter #10492:
Súhlasím. Toto zhruba som mal na mysli. Cez leto sú jednoducho iné podmienky ako cez školský rok, to ale neznamená, že nemajú harmoniky jazdiť.

Aj v posledných rokoch bol problém v tom, že sú nasadzované na nevhodne zvolené spoje. Takže ich prevádzku cez leto treba upraviť na základe údajov z palubných počítačov ako si písal a nie zrušiť.

Popri linke 1 vidím harmoniky ako nutnosť popoludní aj na 11 a 24 rsp. ďalších podľa potreby.
Reakcia na: eraser100 #10493:
To sa ešte len ukáže, ty znížený pokles ? .
Reakcia na: S499.1023 #10487:
Uplne vedľa
Reakcia na: MA MHD #10489:
stačí sa pozrieť na sedlo linky 1 dnes: interval 30 min a spoje plné, ľudia nechodia už len do práce na 06:00 a 07:30. Preto z dôvodu zníženia ponuky spojov z dôvodu prázdnin neznižujme ešte aj kapacitu tam, kde je dnes možno aj zbytočne poddimenzovaná. Ja som proti odstaveniu harmoník, netvrdím, že práve vtedy ale nie je dôvod možno jedno poradie (najmenej vyťažené) nahradiť sólo, aby sa mohli urobiť riadne servisné veci na každej z nich. Ale od toho tu je znovu #61.

Treba rozhodne vziať údaje z palubákov a zistiť, na ktoré spoje je najvhodnejší kĺbak. Určite však jazdiť musia aj v lete, ale nie striedať turnusy jedným vozom, to bolo riešenie úplne debilné a nehodné krajského mesta. Ako píše Richard, vytlačme ľudí z MHD ešte aj tým, že sme im ponuku spojov nezatraktívnili, ale zredukovali a tak im urobme ešte aj tlačenku. Náklady na kĺbak verzus sólo neznamenajú nič ušetrené v konečnom dôsledku, veď aj dosiaľ sa náklady riešili aj na stojaci záložný kĺbak čo za 5 rokov neodjazdil v kuse 2 týždne...

Harmoniky určite vyžadujú osobitné turnusy, kde by mali byť najmä na určitých spojoch liniek 1, 7, 8, 11, 17, 24 a 25, možno ešte 5 a 6. Ale to všetko sa dá objektívne zistiť a urobiť šmahom ruky, len by to niekto musel chcieť a zaveliť z titulu obejdnávateľa. Neverím, že mesto dá na leto príkaz, harmoniky stop. To je zase skôr také potichu riešenie.
Reakcia na: irizar #10488:
V noci na pondelok mi "vykradli" auto (rozbité sklo na PP dverách, ukradnutá nabíjačka na mobil v hodnote 100,- CZK, krabička so 4 cigaretami a zapaľovač). Kvôli poisťovni som to musel hlásiť na polícii, ktorá mi vydala potvrdenie tohto znenia: "Neznámý pachatel nezj. způsobem rozbil skleněnou výplň pravých předních dveří vozidla Škoda Octavia. rz. XXX YYYY, červené barvy, čímž způsobil škodu na poškození ve výši 5.000,- Kč."
Mimochodom, išiel som dnes prvým spojom linky 31 (o deviatej) a bol som prekvapený, že je celkom dobre využívaný (ešte lepšie, ako ten druhý).

Pri ŽST Zlatovce nastupovali 4 ľudia do Detského mestečka, na Bratislavskej zasa 4 dôchodci, na Hanzlíkovskej jeden človek, v Detskom mestečku dvaja, na Kasárenskej jedna pani, na Istebníckej dvaja-traja ľudia a pri Old-Herolde 5.

Takže myslím, že sa linka celkom ujala. Avšak rozhodne sa musia podopĺňať nejaké spoje v špičke, aby to aj trošku vyzeralo. Plusom by bolo aj otočenie okruhu (ľudia z Nových Zlatoviec a Kvetnej by nemuseli chodiť cez Bratislavskú a umožnilo by to zriadenie zastávky v Nových Zlatoviach - v zálive za kruháčom Brnianska).
Reakcia na: Richard Ščepko #10485:
To, že počas letných prázdnin je pokles cestujúcich je určite pravda. Súhlasím však s tým, čo tu písal Kvorka. Cez leto vôbec nejazdí linka 22 a viacero spojov v špičke na linkách 7/17 a 8 a aj na niekoľko ďalších linkách. To je myslím dostatočné obmedzenie, ktoré už netreba dopĺňať odstavením harmoník.

Počet cestujúci klesne, lebo majú školáci prázdniny. Ale napríklad po 15-tej už tvoria školáci minimum cestujúcich, takže to nie je taký rozdiel oproti školskému roku.

Na druhú stranu, zasa cez leto pribudnú noví cestujúci, ktorí idú na rôzne akcie, na kúpalisko a podobne.

Možno by stálo za úvahu nasadiť cez leto harmoniky na iné spoje, ale nie ich odstaviť. Určite na linke 24 či 11 by mali byť v popoludňajšej špičke samozrejmosť. Myslím si, že na linke 11 a linke 24 by mali jazdiť harmoniky aj cez víkend - na každej jedna.

V sobotu a nedeľu popoludní chodia linky 11 a 24 naozaj plné, pretože 24 idú na nákupy a 11 do centra či Kubrice (na turistu, bicykel, kyselku...).

PS: A Citelisom som išiel pred pár minútami na linke 1 - z Gymnázia na Inoveckú (odchod z Gymnázia okolo 10:00).
Reakcia na: S499.1023 #10487:
Podla tej poslednej vety by som to skor tipoval na kapitana Granka.
Reakcia na: eraser100 #10483:
Žeby si pán PhDr. Ing., PhD. vytvoril nový nick, keď je reč o jeho miláčikovi?
Reakcia na: eraser100 #10483:
Ako člen Finančnej a majetkovej komisie si dovolím povedať, že spotreba už pre mňa nie je argument, ak ide o kvalitu cestovania. Sekundárne, ak časť ľudí vytlačíme do áut, tak z pohľadu ekológie dosiahneme opačný efekt.
Pre vedenie mesta by mala MHD tvoriť nosný dopravný systém. Preto by malo záležať na tom, akú kvalitnú službu obyvateľom (cestujúcim) poskytujeme. Ak budú ľudia cestovať s Crosswayom na preplnenej L24 na nákupy do Lauga a späť, tak si jedného dňa povedia, že dobytčákom cestovať odmietajú. No a prejdú nám do áut.
Faktom asi je, že mnohé spoje zaznamenajú pokles cestujúcich počas letných prázdnin. Pre mňa neznámou zostáva vyťaženosť niektorých (asi nosných) liniek v určitých časoch. Toto ja posúdiť neviem. Mám skúsenosť s L24 počas soboty, kde v niektorých úsekoch to bolo naozaj za hranou. To sa s moderným cestovaním veľmi zrovnávať nedalo. A to nebolo leto, ale zimné obdobie. Aj napriek upozorneniam a fotografiám z interiéru sa s tým nič neurobilo. Treba to fotiť a vytvorený "album" potom komunikovať ďalej. Cieľom by mala byť kultúrnosť a kvalita cestovania. Ak už nie kvalitným vozovým parkom, tak aspoň nasadením adekvátnych vozidiel na dané linky.

Inak dnes #61 ako L24 (8:20). Mal by však byť nasadený na L1. Takú mám informáciu z mesta.
Reakcia na: Richard Ščepko #10480:
je to blbosť, pretože v lete nejazdí 22, školské spoje liniek (najmä na L7,8,17) a preto treba obyvateľom zachovať komfort. Nehovorím, že v rámci nejakej prípadnej GO nie je vhodné jednu odstaviť na leto, ale isto nie všetky, resp. okrem jednej. Ranný spoj linky 24 idúci po ôsmej a deviatej je totiž pre sólo absolútne nevhodný; jednoducho si treba zobrať výstupy z palubných počtítačov a bude to jasné.

Eraser: Citelis 12M myslíš? Ale to je pre mesto tiež "nevhodný voz", lebo má automat a nemal by jazdiť...zatiaľ čo spotreba Karosy B952E (nehovoriac ešte o ich stave) je okolo 36l/100 km. Pri tom, koľké prachy idú do MHD je marginálny rozdiel, či budú jazdiť sóla alebo kĺbaky. Ja však tvrdím, že ak dáme sóla komplet, bude to riadna blbosť a toto mesto zase šetrí tam, kde nemá (lebo inde rozhadzuje a DICkárom vypláca za hovadiny kopec peňazí).
Harmoniky maju spotrebu od 45 - 50l spotrebu . Citelis cca 33l . Pokles cestujúcich je jasne znížený cez letne prázdniny.
Reakcia na: Richard Ščepko #10480:
Ja som sa aj uplynulé leto mnohokrát tlačil vďaka odstávke väčšiny harmoník v sólo autobusoch a musím povedať, že podľa mňa to rozhodne opodstatnené nie je!!! Malo by sa s týmto nepekným zvykom už niečo urobiť.
Reakcia na: kvorka #10479:
Viem, že posledné roky to bolo tak, že cez leto jazdil iba jeden. A myslím, že si striedal poradia. Keď náhodou išlo ráno na 24 sólo, tak to bolo naozaj "zábavné".

Myslím si, že harmoniky by mali jazdiť cez leto bez obmedzenia!!!! Počet cestujúcich sa nezníži natoľko, aby mohli byť harmoniky odstavené a cestujúci sa tlačiť v sólo autobusoch.
Reakcia na: eraser100 #10478:
Odstavené kĺbové autobusy spomínal aj vodič 18M, čo som sa s ním rozprával. Takže reálne to asi je. Otázka je, či aj opodstatnené. Toto posúdiť popravde neviem.
Reakcia na: eraser100 #10478:
aby sme sa ešte v linke 1 riadne tlačili, nestačí, že počet spojov 1+22 sa obmedzil miestami na polovicu, ešte aj kĺby odstaviť? Riadna volovina.
#61 Solo linku mat nebude . Pravdepodobne po dobu letných prázdnin sa odstavia klbove autobusy.

Reakcia na: Jacob #10476:
naposledy sa kupovali Crosswaye (5+5+6 vozov), ak by si si otvoril sekciu Vozidlá (vľavo), tak nájdeš všetky podrobnosti. Z Citelisov bol prvý #01 a potom #02#05 + kĺbový (vtedy ešte pod číslom #21)

Jazdia určite všetky Crosswaye, podľa videnia sú záložnými vozmi #35, #36, ešte nejaká B952 a Citelis #01 (a ešte #61, hoci vieme aká "záloha" to bola).
Reakcia na: mds #10474:
Hm... pekné autobusy, a v Trenčíne zase nič, popravde, kedy asi naposledy sa kupovali nové autobusy v trenčíne? (typujem, že to boli Citelisy 12M a Citelis 18, ale rok neviem). Ale zase keby sa aj mali kupovať hocijaké autobusy či už aj tieto alebo iné, tak zase by sme ich rovno 15 potrebovali, a tým by sa všetkých 15 B 952 autobusov nepoužívalo, a všetky by boli nízkopodlažné 😃 Len zase keby sa kúpilo rovno 15, tak čo by robili s B 952 😃 zase takých 5 autobusov by bolo strašne málo, lebo zoberme si situáciu dnešnú kedy máme CItelisov (12M) 5 autobusov a to jeden z nich je záložný čiže jazdia iba 4, a to jazdia dosť málo. Čiže keby sme mali aj nové autobusy tak stále B 952 budú najviac jazdiť. Zase ale príde mi, že nové autobusy ani keď odídu B 952 nekúpia, možno nejaké ale nie veľa, pretože teraz jazdia pomaly skoro všetky B 952 a Crosswaye tých jazdí možno polovica aj menej. Zaujímalo by ma kedy konečne zmiznú tieto autobusy, lebo sa cítim ako keby som sa zasekol v roku 2006 a to už 11 rokov skoro 😞 Nakoniec len to, že nechápem ako môže byť Citelis 12M lepší ako B 952 keď tieto dva autobusy sú skoro ten istý rok výroby +-, a rozdiel v kvalite je dosť veľký.
Ale toto tu zbytočne riešim, pretože SADka nejako moc má rada B 952 najradšej keby mohla kúpila by ich ešte viac keby sa vyrábali a mala by iba tieto autobusy.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement