Podľa môjho názoru áno. Jednak je to doteraz na všetkých takých zastávkach a cestujúci sú na to zvyknutí, ale to nie je hlavný dôvod.
Oficiálne by malo stačiť na to, aby vodič zastal, že cestujúci stojí v priestore zastávky. To je pravda. Avšak v prevádzke v TN som sa viackrát stretol s tým, že vodič nezastavil s odôvodnením, že cestujúci nezamával rsp. nezdvihol ruku.
Aj ja vždy radšej zdvíham ruku a naozaj sa mi potvrdzuje, že ak človek nezdvihne ruku, vodič nezastaví, hoci stojí viditeľne na zastávke.
Takže podľa mňa jednak pre informáciu a jednak zo zvyku cestujúci je lepšie, aby to mali nalepené na označníku na očiach.
A samotné hlásenia vo vozidlách sú tak potichu, že cestujúci sa nemôže spoľahnúť, že ho bude počuť ?
Je treba este davat na zastavku NA ZNAMENIE napis ze ta zastavke je na znamenie?!- ked dnes uz ten zakon je aky je? Staci ak tam clovek stoji viditelne ze caka na autobus! Podla mna to uz netreba a co sa tyka vystupu je to hlasene v autobuse... ale ta nalepka zase moc nestoji a nie je to problem,ide len o to ze uz ten pojem NA ZNAMENIE stratil svoj plny vyznam....Inak,chcem a to rad vyzdvihnut cloveka ktory je teraz v terene ohladne zastavok,je to sikovny a hlavne pedant ktory vychatava muchy veci na ktore som ja ako zaskakujuci clen nemal cas pori autobuse v dobe ked na to clovek suci nebol! Verim ze vela veci sa zlepsilo !
Ešte pridávam niekoľko aktualít z MHD a aj sľúbené zoznamy podnetov pre SAD.
- na zastávke Stavokov bol v smere do centra umiestnený riadny označník MHD - zo zastávky Orechové, Vlárska. Zatiaľ však na ňom chýba údaj o tom, že je zastávka na znamenie a aj čísla liniek. V Záblatí už sú zasa nachystané 4 skrutky pre označníky. Pripájam fotky.
- ešte minulý týždeň som išiel linkou 31. Bol to ten druhý spoj a bol celkom dobre vyťažený. Pripájam údaje z okruhu v Zlatovciach (nástup/výstup):
Old Herold 0/1
ŽST Zlatovce 0/0
Bratislavská 2/2
Hanzlíkovská 0/1
Detské mestečko 3/1
Kasárenská 1/1
Istebnícka 0/0
Old Herold 5/0
Cestujúcich, ktorí išli iba v meste som nerátal.
Inak, nízky počet spojov linky 31 sa spomínal aj pri schvaľovaní zmluvy s SAD na poslednom zastupiteľstve: https://www.youtube.com/watch?v=h6yl9OFOc3I
S výrokom pána primátora, že je hrdý na linku 31 by som ale celkom nesúhlasil. Odporúčam pozrieť si celý bod o schválení zmluvy s SAD.
- a ako som už dávnejšie sľúbil, prikladám oba dokumenty s mojimi pripomienkami pre SAD. Ten novší som už taktiež odoslal a oba ich má SAD k dispozícií.
Možno sa vám bude zdať, že robím z komára somára, že riešim drobnosti, ale môj názor je taký, že je tých drobností už dosť na to, aby sa niekto začal nimi zaoberať.
Na SAD TN ma udivuje viac vecí, ako len výprava vozidiel. Napríklad aj to, že mi asi zásadne neodpovedajú na maile.
Každopádne ale má zmysel, aby aj nejaké NP vozidlá boli v zálohe. Keby sme totiž mali toľko garantovaných NP spojov, ako by sa patrilo, tak musíme mať aj záložné NP vozidlá, ak sa nejaké pokazia aby sa dodržala garancia.
Ja som napríklad pomerne nespokojný s tým, že na Juh I jazdia zväčša (aspoň mne sa to tak zdá) stále staré Karosy. Vzhľadom k tomu, že 5 aj 11 jazdia okolo Nemocnice, tak by tam mali byť takmer výlučne NP...
A dokedy chce SAD prevádzkovať Karosy by zaujímalo aj mňa, hlavne preto, že 4 z roku 2005 končí niekedy na jeseň životnosť.
Lenže SADka nerozmýšľa, na spojoch kde dávajú kĺbaky tak sú poloprázdne a tam kde ich treba dajú sóla a najväčšia sranda bude chodiť plnými sólami v lete kedy sa tam pomaly človek asi aj zadusí.
Najhoršia vec je aj tak na tom, že dajú tam starú B 952.
Mňa by skôr ale celkovo zaujímalo, kedy začnú viac jazdiť Crossway LE 12M viac ako teraz, lebo v poslednom čase už som dávnejšie spomínal vídam a vozím sa iba B 952, a celkovo na viacerých linkách vidím iba staré 952. Mi to príde, že všetkých 15 B 952 je v prevádzke každý deň a z 16 Crosswayov je iba 3-5 v prevádzke. O Citelise 12M radšej ani nehovorím, tie chodia na linke 22 niekedy, potom tuším aj na 17, 5, 11,1 inak nie sú skoro vôbec využívané. (ano viem je ich málo)
Dokonca tuším v stredu som išiel 11tkou a išiel Citelis 12M s číslom 01 ktrorý je ževraj ako záložný pre nízkopodlažné vozidlá a to keď prišiel vydával divné zvuky. Zaujímalo by ma prečo je tento autobus ako záložný, prečo nie je všetko záložné nejaký starý autobus 952?
Najlepšie by bolo keby jazdili všetky Crosswaye a Citelisy (12M a aj 18) a ešte kĺbaky ostatné tie sú v dobrom stave, a keby B 952 radšej jazdili čo najmenej a aby iba oni boli záložné. Lebo vozíme sa tu pomaly v 11 ročných autobusoch. Aj keď Crosswaye a Citelisy 120M sú len asi cca o 3 roky staršie tak určite oveľa lepšie a krajšie ako B 952. Len by ma tak zaujímalo čo bude robiť sadka keď im odídu všetky B 952, alebo dokedy ich chcú prevádzkovať, typujem, že keby mohli aj do roku 2030 sa budeme nimi voziť.
Inak ja by som celkovo zvážil prehodiť niektoré kĺbové autobusy z 1 na 24. Harmoniky na 1 hlavne podvečer už chodia dosť prázdne, za to na 24 chodia plné sóla.
A naviac na Juh II chodí v špičke každých 15-20 minút poloprázdna linka 8, ktorú môžu cestujúci využiť namiesto linky 1.
Tomu nerozumiem ani ja. Vošli sa vôbec všetci do tej 24? Sem-tam ju vidím na Hasičskej a aj harmonika tam chodí pekne plná.
Na tomto spoji mala byť nasadená #61 a nie, že tam ide sólo. Zato na večerných 1, kde #61 viezla od Maxu do Kubrej 5 ľudí chodiť mohla ale na 24 nie ? .
Ale #35 sa inak aj mne zdá dosť rozpadnutá. Keď som s ňou išiel, tak mala kryty na svetlách prilepené páskou, jeden tam dokonca myslím nebol vôbec a zdá sa mi, že tam aj tesnenie na dverách viselo. Ale to už je pár mesiacov.
Jedna informácia k tým mapám liniek. Nezaspalo to, ale musím napísať, že aj ja som sa k tomu dostal až nedávno.
Každopádne, ak som dobre počítal, samolepiaca mapa liniek pre exteriérové použitie by pre 82 prístreškov vyšla na cca 450 eur.
Ešte sa stále čaká na vyjadrenie EuroAWK, či je možné mapy vylepiť na všetky prístrešky. Ten zatiaľ mesto nemá (menilo sa tam tuším vedenie, tak prišli noví ľudia). Medzitým sa ešte aktualituje o L31 a po získaní súhlasu by sa mohli mapy objednať.
Presne tak, aj ja som videl #35 na L24 miesto harmoniky, proti logike. Ak je #51 pokazená, tak to beriem. Ak nie je, tak je to poriadna hlúposť, aby stála a jazdil sólo voz, ktorý je už tiež pekne zničený.
ale dementné riešenie je, že hoci nám jazdí #61, na najvyťaženejšom spoji dňa opätovne jazdí #35, hoci kĺbový voz je k dispozícii (tá B961, za ktorú ten Citelis jazdí). Tak toto už ako vysvetliť?? Sa ma známa pýta, čo robí v banke v Laugariciu, že prečo zase jazdí krátky, keď už roky jazdil dlhý, že či presadne do auta, lebo to je ako zavárané uhorky ?
Zámerne som fotil vozidlo, nie vodiča. Preto je ten stĺpik cez jeho postavu. Ale myslím, že o tom ani nevedel. Na začiatku som sa mu predstavil a vysvetlil, prečo ten môj záujem. Aby si nemyslel, že som vybehol niekde z lesa
Rozumiem, že zas nie každému to môže byť úplne príjemné. Zvlášť tej staršej generácií to môže evokovať časy dávno minulé.
Inak včera jazdila 61 po Inoveckej ešte o 18:40. Nebývalo celkom zvykom, aby v tomto čase jazdilo kĺbové vozidlo (aspoň ja mám takú skúsenosť, keďže chodievam s deťmi na toto detské ihrisko). No a dnes tiež jazdí (ako spomínal Jojo-DA).
Kiež by sa jeho nasadenie stalo samozrejmosťou a nie ojedinelým zjavom.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
MA MHD
Na tomto spoji mala byť nasadená #61 a nie, že tam ide sólo. Zato na večerných 1, kde #61 viezla od Maxu do Kubrej 5 ľudí chodiť mohla ale na 24 nie ? .
Ale #35 sa inak aj mne zdá dosť rozpadnutá. Keď som s ňou išiel, tak mala kryty na svetlách prilepené páskou, jeden tam dokonca myslím nebol vôbec a zdá sa mi, že tam aj tesnenie na dverách viselo. Ale to už je pár mesiacov.