Cieľom bolo naozaj zistiť, či je vôbec záujem skúsiť aj vlastnými silami pohnúť niektoré veci dopredu. Áno, na úkor nášho voľného častu. Na druhej strane si myslím, že by mapy liniek prispeli ku skvalitneniu a informovaniu tých, ktorí MHD v Trenčíne využívajú.
Ak sa nám spoločne podarilo presadiť znovunasadenie Citelisu, toto by mohol byť ďalší pozitívny krok. Ukázať možno, že nie sme len kritická masa, ktorá "nevykročí" z internetového fóra.
Inak komunikoval som s ľuďmi z Útvaru dopravy a problém v tom nevidí ani jeden. Je ochota pripraviť všetko potrebné (vytlačiť mapy, zaliať do fólie, otázkou je ešte orámovanie, lepiť páskou je predsa len trochu amatérčina). Reálne sa obávam, že bez nás mapy v prístreškoch nebudú.
Mohlo by to byť zaujímavé zavŕšenie tejto aktivity. Autor poskytol mapu liniek zadarmo, mesto by nachystalo všetko potrebné a skupina z imhd.sk/tn by ich osadila. Tým by sme sa posunuli k vyspelejším mestám, ktoré takúto základnú informáciu považujú za samozrejmosť.
Tak čo, nájde sa ešte niekto ďalší? Obetujeme jednu sobotu na takúto aktivitu? Ide mi o to, či to mám reálne začať riešiť.
Richard, vďaka za tento Tvoj názor. Pripomenul som si moje obdobie v TN okolo roku 2000 a nejakú vlastnú snahu o riešenie elementárnych vecí okolo mestskej dopravy (a dopravy ako takej v súvislostiach). Vždy som narazil na totálnu stenu - betón, či už na SAD-ke, alebo meste. Prijal ma vtedajší primátor Žiška, vypočul si aspoň o čo ide a slovne podporil (mal aj fajnový koňak - to si ešte pamätám:-) - tam to však aj skončilo. Neboli blogy, internet, ťažko sa teda spájali ľudia s podobným názorom, či návrhom... Neveril by som vtedy, ak by mi niekto povedal, že s určitými vecami sa budeme "naťahovať" ešte aj v roku 2017... Nevadí - pokračujeme, ideme ďalej dopredu! Pomaly, ale ideme! Aj vďaka ľuďom ako si Ty, Richard! Palec hore!
PS: K tej brigáde s osádzaním. Ak by sa podarilo zabezpečiť materiálovo-technické vybavenie a povolenia s tým súvisiace, veľmi rád sa pridám - môžeš so mnou počítať! Good idea!
Niečo v štýle J. F. K.: nepýtaj sa, čo môže urobiť tvoje mesto pre teba, ale pýtaj sa, čo môžeš urobiť ty pre svoje mesto...?
Iba by ma tak zaujímalo, či náhodou niekto nevie prečo pri zastávke 28. októbra hlási túto zastávku v autobuse nie tak ako má, ale hlási ju ako zastávku Brnianska, predvčerom keď som išiel rannou 1tkou o 7:26 z Inoveckej stred som si najprv myslel, že je to nejaký omyl. Ale dnes sa mi potvrdilo znova na jednotke, že túto zastávku hlási zle, a pritom nikde som sa nedočítal o premenovaní tejto zástávky keďže táto zastávka sa tak ani volať nemôže pretože Brnianska ulica je úplne nikde inde.
K tomu číslovaniu. Mám to len z jedného zdroja, takže treba k tomu tak aj pristupovať.
Vedúcemu na doprave v meste to je jedno, aké bude mať linka číslovanie. Vedenie SADky toto číslo navrhlo s tým, že ak sa linka zruší, nikto si na ňu ani nespomenie. Pri napr. 16ke majú vraj ľudia zažíté iné trasovanie. Na číslo 26 som sa veru vtedy nepýtal.
Toto je všetko, čo viem o danej linke. Ono tak ako som veľmi neveril na zlých developerov, neverím ani veľmi na zlú SADku (viď. naša 18M). Lebo ak by bol reálny tlak na mnohé veci zo strany mesta, veľa vecí by sa dalo do pohybu a prišlo by k reálnym zmenám. Ibaže nie je buď záujem, čas veci riešiť, prípadne niekedy aj neznalosť.
Ono mňa osobne mrzí, ak v krajskom meste máme primárne len jedného človeka, ktorý sa venuje MHD. A potom je to tak, že ak sa má napr. vylepiť mapa liniek pod prístrešky, nikto iný to neurobí (aj keď som sa mu núkal na pomoc). Ak by som bol na jeho mieste, asi by som nebol nadšený z nejakého Ščepka, ktorý mu "vyskakuje" s otázkami na Finančnej komisii, pri požiadavkách VMČ, pri emailoch a tiež z displeja telefónu. No aj napriek tomu sa snaží, ale tiež je len človek.
No a teraz kritika do našich radov, keby sme boli k čomusi, mohli by sme podľa nejakej "šablóny" postupne osádzať mapy liniek v prístreškoch sami. Forma by sa určite našla. Samozrejme tak, aby to nebola "kolotočarina", ale profesiońalne zvládnutá práca. A potom vybehnúť na nejaké dobré pivo
Richard: nedalo sa použiť číslo 26 namiesto 31? Viem, že to nemáš v kompetencii, ale aspoň opýtať keby sa dalo, lebo toto je hrozná amatérčina. Skončíme ako v Martine, kde MHD má čísla od 7 do 62 (samozrejme s patričnými dierami v číselnom rade)
Tu by ale bolo vhodné spýtať sa dopravcu, či sú vodiči nejako hmotne zainteresovaní na spotrebe? Lebo ak áno, tak sú ich pohnútky pochopiteľné - meškanie sa vždy dá nejako zdôvodniť, ak za to kvapkajú korunky.
ak vodič pre stratu meškania nič nerobí a vlečie sa 40, tak to treba naozaj dať podnet dopravcovi, že ako si to predstavuje - jednak stará B952E predsa ešte dokáže zrýchliť, ale štýl jazdy ťažká pohodička? To môže byť aj zametanie s metlou pre niekoho, toto mi vždy liezlo na nervy, že voz mešká a vodič sa vleče ani čo by mal náskok ? Cez víkend má pritom linka 4 veľké možnosti to meškanie stiahnuť hlavne na Sihoti, takže nechápem, prečo sa tam coural.
Ja si myslím, že sa do prístreškov rozhodne oplatí investovať. Napríklad tento spomínaný typ mi príde aj priestornejší, ako sú terajšie prístrešky.
Napr. pre mňa však je zásadná otázka nie aké, ale kde a kedy budú osadené? Tie na Legionárskej obojsmerne majú jednak už nie príliš moderný dizajn a hlavne sú strašne malé!! Preto ma zaujíma hlavne kde a kedy.
Môj návrh (na 5 prístreškov):
- Gen. Svobodu (smer mesto)
- Mateja Bela (smer mesto)
- Legionárska (obojsmerne)
- Bratislavská (smer Nové Mesto)
Netreba zabúdať na prístrešky na zastávke Električná, predmestie, ktoré sú tam už pol roka zbytočne vystavené vandalizmu a pod. A samozrejme, treba doriešiť tie reklamy (nech nebránia výhľadu a nech osvetľujú prístrešok - napr. na Legionárskej a Pod Juhom smer mesto dlhodobo nesvietia) .
Čo sa týka meškania, na linke 11 sú bežné (tá meškáva normálne okolo 5 minút) a na linke 4 (tá meškáva okolo 5 minút cez víkend a nestíha sa na Juhu otáčať). 4 často príde z mesta aj 2-3 minúty po tom, ako už mala ísť späť na Sihoť!
Dňa 11.3., vozidlo č. 43, L4, s meškaním po Hasičskú 5 min a na konečnej už 6. Inak na displeji bol zlý čas (viď. foto). Táto jazda bola naozaj "ťažká pohoda".
No a minulý víkend som tak čakal na zastávke Gymnázium na L11 (odchod 15:59), no nakoniec som šiel L28, ktorá prišla 16:05. L11 som ani nezahliadol. Preto som napísal, 6+ minút, keďže neviem jej reálne meškanie.
Preto som sa pýtal na skúsenosti. Lebo ak by som reálne potreboval prísť v danom čase a nemôžem sa spoľahnúť ani na časy počas víkendu...
linka a číslo vozu? prípadne na lístku máš číslo vodiča - bežne sa niektorí mumráci vlečú na podtočených otáčkach a zdržujú aj autá. Podľa mňa je pritom v CP veľká vata, okrem linky 24 cez víkend by nikde nemalo meškanie presiahnuť 2-3 min.
"nemohli" dať číslo 26, pretože nejaký pánko na SAD-ke mal problém vraj s tou 26tkou a mesto draxterovi poslalo znôšku hovadín, prečo nie je linka 26 ale 27. Takže aj ja súhlasím, že to mala byť 26, ale keď argumenty mesto nebere ale žere kadejakým polointeligentom ich debilné žvásty, tak to potom tak vyzerá.
Ja ešte navrhujem, aby sa zriadila linka 40, ktorá bude jazdiť z Belej od žst Tr.Turná (je to kataster Trenčín) a linku 68, ktorá bude jazdiť z Breziny a linku 77, ktorá bude jazdiť z Ostrova. Všetko pôjde len v (5) a (6), pokiaľ bude nepárny týždeň za splnu mesiaca, pred dňom školského vyučovania a v (7), ak pripadne na deň pred školskými prázdninami. To je asi heslo, ktorým sa robila linka 31 ?
Tie aktuálne sú vraj zastaralé a nie sú jednostné ani s novými cyklo stojanmi, ktoré sú hranaté "účka". Sú však o 2-3 tisícky drahšie, než pôvodné.
Musím priznať, že sa mi páčia viac. Na druhej strane v sebe neubránim pocit, či je energia a financie vynaložené na nové prístrešky momentálne to najdôležitejšie, čo treba primárne riešiť.
A k tej #61. Som rád, že jazdí, lebo ja som ju tento týždeň ani nezahliadol. Včera som šiel L1 vždy len s kĺbovou Karosou. Mne to už pripadalo ako s Colombovou ženou.
Ešte som sa chcel spýtať, aká je vaša skúsenosť s meškaním spojov počas víkendu. Pretože dva víkendy po sebe som sa stretol s 6 a viac ako 6 min. meškaním. Pri jednej som sa na konečnej spýta vodiča, čo bolo príčinou meškania. Odpoveď znela: "Nič, čo by malo byť. Sa sťažujte na SADke" (pamätám si to doslovne, lebo som si jeho reakciu zapísal). Šiel som s ním v úseku od Hasičskej po Sihoť lV, kde jeho pohodová jazda nepresiahla 45km/h. Sedel som vpredu.
Tak ma zaujíma, či šlo len o náhodu, alebo sa na MHD nedá spoľahnúť ani cez víkend, kedy nie sú v meste upchaté hlavné ťahy.
Ďakujem.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Richard Ščepko
http://www.mmcite.com/sk/vyrobky#!zastavkove-pristresky/geomere
Tie aktuálne sú vraj zastaralé a nie sú jednostné ani s novými cyklo stojanmi, ktoré sú hranaté "účka". Sú však o 2-3 tisícky drahšie, než pôvodné.
Musím priznať, že sa mi páčia viac. Na druhej strane v sebe neubránim pocit, či je energia a financie vynaložené na nové prístrešky momentálne to najdôležitejšie, čo treba primárne riešiť.
A k tej #61. Som rád, že jazdí, lebo ja som ju tento týždeň ani nezahliadol. Včera som šiel L1 vždy len s kĺbovou Karosou. Mne to už pripadalo ako s Colombovou ženou.
Ešte som sa chcel spýtať, aká je vaša skúsenosť s meškaním spojov počas víkendu. Pretože dva víkendy po sebe som sa stretol s 6 a viac ako 6 min. meškaním. Pri jednej som sa na konečnej spýta vodiča, čo bolo príčinou meškania. Odpoveď znela: "Nič, čo by malo byť. Sa sťažujte na SADke" (pamätám si to doslovne, lebo som si jeho reakciu zapísal). Šiel som s ním v úseku od Hasičskej po Sihoť lV, kde jeho pohodová jazda nepresiahla 45km/h. Sedel som vpredu.
Tak ma zaujíma, či šlo len o náhodu, alebo sa na MHD nedá spoľahnúť ani cez víkend, kedy nie sú v meste upchaté hlavné ťahy.
Ďakujem.