Reakcia na: MA MHD #10213:
Nie je problém napísať viac: richard.scepko(zavináč)gmail.comPri tej Perle je to podľa mojich informácii jednoduchšie v tom, že je možná výmena z "bežnej údržby". Čiže zničený obrubník nahradiť kasselákom. Pri nemocnici by už bolo treba investičnú akciu, gymnázium podobne. Na druhej strane obe zastávky treba riešiť. Ide mi v tomto prípade o to, aby sa už zakúpené obrubníky konečne využili. Pretože takto neslúžia nikomu a ťahajú 3. rok odkedy sa zakúpili. Ale rozumiem tej argumentácii. Možno viac v osobnej komunikácii.
No a k Soblahovskej. Tam pravdepodobne nastala zhoda s vedúcim Útvaru dopravy a s p. Ondrejcom (dopravák). R. Hartmann vždy presadzoval niky, tam sa s ním nezhodnem. Takže z jeho strany asi ani nebola snaha o "iný" pohľad na MHD v tomto úseku. Ako hlavný iniciátor budovania cyklotrasy Centrum - JUH beriem niky na Soblahovskej ako osobnú prehru.
Inak písal som v tejto súvislosti aj pánvi I. Bútorovi (Lepšia doprava v Bratislave) emaily (12.4. a 30.6. 2016), kde som ho prosil o podporné argumenty proti nikám na Soblahovskej. Lepšia doprava mala za sebou niektoré úspešné projekty (napr. Palisády - trolejbusová preferencia, zmena PD pri Štúrovej ulici v BA, vypnutie semafórov na Kamennom...), takže mali s touto problematikou skúsenosti v BA. Bohužial nikdy nereagoval. Pritom kontakt som mal na neho od chalanov z Cyklokoalície v BA. Istú dobu to vyzeralo, že pre financie sa od ník upustí, nakoniec sa tak nestalo.
Obávam sa, aby popri vyhodených peniazoch nezrýchlila IAD v tomto úseku. Pretože už jej nebude brániť ani vozidlo MHD. Čo nepomôže ani cyklistom a ani chodcom prechádzajúci z jednej strany cesty na druhú.
Možno ďalší príklad toho, že ak by sme postupovali koordinovane, výsledok mohol byť iný. A nie len pri presviedčaní, ale aj pri odbornej argumentácii a získavania relevantných argumentov. Bohužial.
MA MHD
To, čo už minimálne mňa tak neteší je ďalšie zvyšovanie výkonov v okrajových častiach. Na jedenej strane obyvateľom prajem lepšiu MHD, na druhej ma však vytáča, že peniaze na nové spoje na Opatovské družstvo boli, na 4 spoje na Bratislavskú sú, na dedinku Istebník sa tiež nájdu.
Ale zabezpečiť kvalitný interval na Juhu I, na ktorý sa dá spoľahnúť, to už nie. A kvalitným intervalom myslím 30 minútový interval nie 20 (to by naozaj možno bolo zasa voči Juhu III nespravodlivé).
Teraz je to tak, že napr. od 13:00 ide spoj každých 20 minút: 00(11), 20(5), 40(4) a zasa 00 (11), no potom sa cestujúci 40 minút nedostane nikam a takto je to o 14-tej, 15-tej a 16-tej a potom o 17-tej je to zasa 20 minútový interval. No koho to má prilákať do MHD?
Rovnako aj názvy zastávok. Na celom Juhu boli skrátené, len Juh I to má postarom.
Kĺbové autobusy, ďalší problém. Napríklad aj dnes (22.2) bola linka 11 o 15:31 od Gymnázia úplne plná.
Ďalší problém je, že na konečnej jednak parkujú autá a jednak tam nie je žiadne nástupište.
Ďalšie problémy v meste - zastavovanie v Biskupiciach - námestie aj cintorín, zastávka bez nástupiska (namiesto neho parkovisko) na Dlhých Honoch smer mesto, nevyužité vitríny na informácie v prístreškoch a podobne.
Toto sa stále nerieši, no spoje do okrajových častí sa pridávajú jedna radosť. Mrzí ma to.....