Áno, problém je presne v tom. Popísal som to na konci odseku.
Zastávka sa mala prehnúť celá a nielen stred. Ak sa to nedá strojom, tak to mali spraviť ručne!
Problém neodtekajúcej vody na zastávke je podľa mňa len v tom, že je kanálová vpusť zahrnutá snehom. Dnes som šiel okolo (viď foto). Sneh je na mieste, kde je vpusť. Marius Pedersen jednoducho neodhrnul zastávku tak, ako by sa malo. Tu je dôkaz, že tam kanálová vpusť je:
A pár, ako inak, negatívnych aktualít z dneška:
1) Zastávka Legionárska smer Juh bola totálne plná vody (zastávkový záliv), pričom voda sa miestami až prelievala cez pomerne vysoký kasselák na nástupište. Tým, že je záliv vyspádovaný, tak pri kasseláku vzniklo veľké more aj s vlnami! A jedna radosť to autobusy prskali na cestujúcich! Aj keď, vodiči sa snažili byť ako tak ohľaduplní. Dnes sa preto pri kasseláku nezastavovalo.
Dôvod? Vyše meter snehu a štrku navalený na vpustiach.
2) V Opatovej sa už presunul prístrešok na správnu stranu - na námestí. Presunul sa zo zrušeného stanovišťa na terajšie (hoci sa zdalo, že tam nevôjde). Napriek tomu, že je v ňom len jedna reklama, je daná presne tak, aby cestujúci nevideli na prichádzajúce vozidlá! Zato na druhej strane majú perfektný výhľad na stenu potravín.
Bola by veľmi fajn taká zastávka. Pri modernizácií sa všade naokolo spravili chodníky, takže dostupnosť by bola dobrá. Aj súčasné riešenie je určite lepšie ako to pred tým, ale má svoje muchy.
Mám spracovaný taký "balíček" malých zmien v CP, ktorý plánujem poslať na útvar dopravy. Doplním tam aj túto zastávku. V "balíčku" sú hlavne zmeny, ako rozšírenie počtu zastávok na znamenie, premenovanie zastávok na Juhu I (teraz sú názvy na jednom sídlisku podľa dvoch koncepcií), návrh na predĺženie linky 23 k Výstavisku (pretože teraz okrem nejakých 4-5 spojov vozí vzduch) a pod.
veru, pritom na kasselák sa má zájsť až tak, že sa koleso otlačí na ńom, preto má ten oblý tvar, aby koleso "lícovalo" s obrubníkom. Takže tam je odstupová opatrnosť blbosť, takú by som práve čakal na tankodróme, akým je stanica či gymnázium.
presne tak, ako píšeš. Mesto ŽIAĽ opať a zase, nezriadilo zastávku Psotného, ktorá by ľuďom výrazne pomohla a tak sú možné len súčasné trasovania. Jedno cez Závažie (3,13,27) druhé ako jazdí linka 6. Vývesky sú úplne na lobogo (stále) a tak to ľudí mätie ešte viac. Súčasný stav vedenia je však podľa mňa výborný (sám mám rodinu v Záblatí, len si museli zvyknúť), ale chcelo by to nkriminovanú zastávku Psotného, ktorej poloha bola priam geniálna. Treba preto, aby ľudia MČ Západ tlačili na volených zástupcov s požiadavkou zriadenia takejto zastávky.
dotyčný vedúci je veľmi schopný človek, u neho sme nikdy neevidovali, žeby dačo čo je na ňom nešlo...otázka znie, čo všetko môže a čo je už vec niekoho iného, kto povedzme to tak, má "v paži".
A takéto zastavenie je ešte v pohode. Pravidelne som svedkom toho, že je bus aj 3-krát tak ďaleko od obrubníka napr. včera, hoci zastaveniu nebránilo nič, ani sneh a ani iné vozidlá.
Napríklad pri Gymnáziu, kde sú staré obrubníky, zastavujú bližšie.
Priamo so SAD Trenčín som nekomunikoval, ale z toho mála sa zas sťažovať nemôžem na neochotu. Vtedy som ani nebol poslancom. Verím, že to je hlavne o ľuďoch. Bol som však svedkom, že zastavil vodič ukážkovo. Tak som si neodpustil poznámku s poďakovaním. Myslím, že aj jeho to potešilo.
Ja mám zatiaľ len tú zo 6.9.2016. Budem vďačný za každú podobnú fotografiu. Vďaka!
Ja zas ten podnet celkom chápem a príde mi aj opodstatnený, pretože:
- ako píšeš, SAD robí chaotické vývesky, ktoré sa dajú len ťažko pochopiť
- cestujúcim zo Zlatoviec predpokladám prekáža aj to, že sa najprv vozia po Záblatí a to až na Rybáre, a až potom idú do Zlatoviec.
- pôvodná linka 13 zvládla trasu za 11 minút (stanica - Zlatovce, DM), pričom teraz je to viac ako 2-krát toľko.
- linky 5, 13 a 27 nechodia na stanicu a linka 5 chodí iba v špičke, linky 13 a 27 majú zase iba niekoľko spojov mimo špičky
- linka 3 rovnako nechodí na stanicu, a opäť, premáva len v špičke
Riešením pri linke 6 by bolo zriadenie zastávky Psotného (pôvodne aj bola navrhnutá), pred kruhovou križovatkou v Zlatovciach v smere z podjazdu.
Prekvapuje ma prístup SAD-ky - vedúceho MHD v tom maile. Na takú ochotu totiž nie som zo strany SAD zvyknutý ? . Ja som včera aj chcel spraviť nejaké fotky, ale mal som iba mobil a už bola tma, čo na fotenie nie je najlepšia kombinácia.
Ak by sa mi náhodou podarilo odfotiť to zastavovanie, tak sem pridám aj fotku.
K tomu zastavovaniu pri kasseláku som komunikoval ešte v roku 2013 s pani Maslovou a následne s pánom Chudíkom (vedúci Prevádzkarne MHD Trenčín). Z emailu vyberám:
"Vodičov som upozornil už aj prostredníctvom listu z města o čo najbližšie zastavovanie k nástupnej hrane. Ak by sa v budúcnosti stalo, že vodiči nebudú zastavovať při okraji zastávky budem rád, ak budem o tom informovaný.
Je i pravda, že na zastávke sa nachádza verejné osvetlenie, ktoré komplikuje vybavovanie cestujúcich. Určite z našej strany príde žiadosť o preloženie VO spolu s označníkom prímestskej dopravy.
Ďakujem ešte raz za Váš podnet."
Skúsim čo najskôr získať dôkazy a poprosiť zodpovedných o opätovné upozornenie. Snáď len toto bude stačiť. Chcem mať najskôr aspoň pár fotografii, aby to z ich pohľadu nebolo postavené "na vode". Zvyšné poznámky som si zapísal a chcem sa na to pýtať ako som písal nižšie.
K tomu BUS pruhu v smere na most. Doslova som dostal odpoveď, že najbližších minimálne 6 mesiacov nemám počítať s nejakou aktivitou v tomto smere. Nie som v pozícii s tým veľmi pohnúť, zostáva mi to len rešpektovať. A či sa mi to páči? No nie som z toho nadšený, príde mi to ako strata času. Ale nepoznám detaily.
iste, len ak to občas čítajú tu, mohli by aj sami nejaké "body" pochytať a prísť s "vlastným" nápadom, lebo tu to majú popísané až až. Ale díky, som rád, že aspoň niekomu nie je vyhadzovanie peňazí von oknom blízke ?
- linka 6 do Zlatoviec NEJDE cez priemyselný park (hoci podľa cestovných poriadkov na zastávke sa to tak zdá, lebo sú naprd), zato ide (väčšinou) až na Sihoť
- zo stanice do Zlatoviec ide linka 25 min
- pôvodná trasa nie je možná, takže buď sa Zlatovčania budú krútiť takto alebo cez Istebník a Orechové linkou 3
- Zlatovce majú okrem liniek 3 a 6 ešte aj väčšinou spojov linky 5 a linky 13 a 27
Z otázok a odpovedí (www.trencin.sk):
Otázka od: Janka Šimková, 10.01.2017
Dobrý deň, podľa nového grafikonu MHD si pomaly zvykáme na nezmyselné cestovanie obyvateľov Zlatoviec linkou č. 6. V minulosti sa cestujúci, ktorý nastúpil na žel. stanici dostal do Zlatoviec za asi 15 min. Dnes touto nekonečnou linkou precestuje pol Trenčína, cez priemyselný park, Záblatie Rybáre, aby sa dostal naspäť do Zlatoviec, trvá to cca 30 minút. Nebolo by lepšie, keby ste Zlatovčanom vrátili linku č. 13 okolo Old Heroldu. Určite by ste vyhoveli veľa ľuďom.
Odpoveď:
Miloš Minarech, útvar dopravy:
V súčasnosti sa zmena cestovného poriadku neplánuje. Počas modernizácie železničnej trate došlo k zrušeniu žel. priecestia na Hlavnej ulici a priecestia do Záblatia. Trasovanie linky nebolo možné zachovať. Preto sa pristúpilo k novému trasovaniu, ktoré má linka č. 6.
Zdravím všetkých, po dlhšej dobe opäť pridám aktuality z mojich ciest MHD. Bohužiaľ, až na jednu sú všetky negatívne:
- na Karose #42 nefunguje polovica zadných dvier (neotvára sa)
- stále si všímam, že vodiči zastavujú ďaleko od kasselákov, a to hlavne na Legionárskej smer Juh. Napríklad dnes vodič linky 24 (evidenčné číslo si nepamätám) okolo 16:45 zastavil asi pol metra od kasseláku, hoci zastávka bola odhrnutá. Vzhľadom na to, že blízko zastavujú asi 2-3 vodiči, sú kasseláky pri tomto prístupe vyhodená investícia. A v zastaveniu už lampa nebráni!
- vozidlám opäť zle fungujú transparenty, napr. dnes okolo 16:40 na Legionárskej smer Sihoť linka 12, vzadu označená ako linka 6.
- asi týždeň dozadu som si všimol, že na zastávke Stavokov chýba hlásenie "zastávka na znamenie". Intonácia novej nahrávky je tiež zaujímavá. Zastávka je vyznačená pod Novým mostom, vodorovným značením aj prenosnými označníkmi (z toho jeden starý, pôvodne myslím z VUO).
- Na linke 22 opäť jazdia kĺbové autobusy!!! Dnes o 16:39 na Legionárskej kĺbová 22 smer Juh. Bohužiaľ, nemám foto. Na škodu je, že moc plná nebola.
- Na autobuse #16 naďalej chýbajú z vonkajšej strany evidenčné čísla podniku.
K cestovnému poriadku a výprave:
- Aj mne prekáža nízky počet vyznačených spojov "i" a pritom máme až 22 NP vozov. K Citelisu 18M sa ani nevyjadrujem.
- Linka 23 naďalej vozí vzduch a to vrátane špičky! Pravidelne tam vidím tak asi do 5-10 ľudí a cez víkendy zvyčajne 0-3. Naozaj nerozumiem tomu, prečo nemôže jazdiť k Výstavisku (myslím priamo k nemu). Obsluhovala by MAX, zlepšila by sa obsluha sídliska Pod sokolice a hlavne, vyťaženosť by zabezpečili aj výstavy na výstavisku (dnes je tam doprava často problematická).
- Rovnako je pre mňa nepochopiteľný nízky počet zastávok na znamenie, aj to, že na Juhu I stále zostávajú pôvodné názvy zastávok (a na jednom sídlisku sú tak názvy podľa dvoch koncepcií).
- Na linke 11 aj 24 som napriek ich vyťaženosti stále kĺb nevidel, hoci je opodstatnený. Alebo je nejaký pravidelný kĺb na 11 a 24(okrem ranných), o ktorom neviem?
Rovnako nechápem, na čo chce útvar dopravy čakať pol roka??? Veď bus pruh sa dá vytvoriť skôr a aj bez komplexného zmapovania. Neustále mám pocit, že sa hľadajú len dôvody prečo sa niečo nedá, či už je to ohľadom CP, hlásenia zastávok, máp, nízko-podlažných spojov, bus pruhu a mnoho ďalších.
Tak a po spŕške negatívnych správ a kritiky, prichádzam AŽ S 1 pozitívnou:
- Už sa začali na zastávkach osádzať nové prístrešky ? ! Zatiaľ som ich videl na zastávkach Istebnícka smer Zlatovce a Hanzlíkovská smer Zlatovce. Sú pomerne veľké (z 3 dielov) a myslím, že aj s lavičkou (bola už tma, tak neviem na 100%). Avšak, bez bočníc.
Fotografie zatiaľ nemám, keďže som len išiel okolo busom. Keď budem mať, tak pridám.
Chcem sa tým začať zaoberať a pýtať sa na to. Len si k tomu musím sadnúť a nejak zosumaritovať niektoré veci. Plus stále mám nedokončené veci z minulého roka na ktoré sa chcem pýtať.
Zatiaľ sa mi osvedčilo, ak všetko danému úradníkovi nachystám, popíšem (ideálne aj graficky) a navrhnem riešenie. Jadnoducho sa s nimi potom ľahšie komunikuje v danej veci. Cez víkend by som si k tomu rád sadol, keďže v pondelok máme VMČ Stred (následne sa pýtať na MsZ).
Najideálnejšie je ale zájsť s daným človekom z úradu na pivo alebo kávu Posísať mu daný stav, ukázaď dôsledky a navrhnúť riešenie. Celkom jednoduché, nie?
Neviem, kde som k tomuto pojmu prišiel, ale používa sa aj v dokumente IROP (Integrovaný regionálny operačný program 2014 - 2020). Konkrétne na 9. strane: http://www.partnerskadohoda.gov.sk/data/att/330.pdf
Screenshot posielam v prílohe. Ale keď vám to vadí, skúsim si na to dávať pozor Každopádne neviem, čo obnášalo zmenu dopravného riešenia a vyznačenie BUS pruhu v danom úseku. Nie je to síce celkom verzia, ktorú používajú napr. rakúske mestá, ale je to určite posun.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Richard Ščepko
Ospravedlňujem sa za to otočenie fotky, ale neviem ako k tomu došlo.