Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
http://benzin.sk/index.php?selected_id=97&article_id=13572
V BA teda poriadne veľa autobusov idú kupovať, u nás nie sú ani schopný kúpiť pár autobusov 😃
Viem, že niečo takéto porovnávať sa nedá, ale zároveň vidíme všetci, že zjavne DPB funguje ako má, u nás keď SAD-ka nechce kupovať autobusy kvôli zmluve ktorá ak skončí a následne ak by im znova napriamo nepredĺžili alebo by nevyhrali súťaž sa im nezadarilo tak čo by robili z autobusmi.

Aj tak doteraz nechápem ako môže si mesto len tak predĺžiť zmluvu bez súťaže, a ešte aj navrhnú stredné opravy a zároveň aby sa nekupovali autobusy lebo to nemá zmysel, celé toto mi príde, že nemajú záujem dávať peniaze do MHD, a spravili takú nelogickú vec, že opravujú haraburdy, ktoré majú ísť na vyradenie nie ešte aby slúžili niekoľko rokov.
Najzaujímavejšie bude, ale, že čo sa stane v roku 2022, súťaž už určite musia spraviť, len horšie je pomyslieť na to, že do roku 2022 to vidím osobne ten prípad, že porobia sa stredné opravy a dokedy im neskončí zmluva aj budú jazdiť 952, a prípadné nové autobusy budú asi len fakt keď niečo zase zhorí 😃

"Podľa predsedu finančnej a majetkovej komisie pri trenčianskom mestskom zastupiteľstve Petra Hoštáka je predĺženie zmluvy so SAD Trenčín založené predovšetkým na ekonomickom základe. „Zmluva sa uzatvára pôvodne na desať rokov, pričom životnosť autobusov je 15 rokov. Boli sme pred voľbou znovu súťažiť a nechať SAD desaťročné autobusy, alebo zmluvu predĺžiť s tým, že tie autobusy sú z veľkej časti už odpísané a my sa na tých autobusoch ešte povozíme. Náklady na odpisy už budú len nižšie. Využiť životnosť autobusov bol teda hlavný ekonomický argument predĺženia zmluvy,“ doplnil Hošták."
- na tomto čo som našiel, je najsmiešnejšie toto: "už odpísané a my sa na tých autobusoch ešte povozíme" - čiže však načo komfort, nech sa ľudia vozia ako zvery, vo vysokopodlažných autobusoch a bez klimatizácie a to až do roku 2022!!! Čiže v roku 2022 budeme stále zaseknutý v roku 2007 keďže vtedy sa zakúpili.
Pokiaľ pôjde o peniaze a nie o to, že to robia hlavne pre cestujúcich, budúcnosť MHD je biedna, chápem aj to, že peniaze treba na všetko, ale aby sa žiadne zmeny nediali? Aby bol v krajskom meste taký slabý interval autobusov, či interval do najväčšieho nákupného centra taký slabý? Je to všetko na zaplakanie.
Reakcia na: kvorka #12039:
Vízia je jediná. Zmena po 1.9.2022, snáď dovtedy stihnú urobiť a pripraviť výberko a vybrať aj nového dopravcu, ktorý tu bude jazdiť. Či už SADka pod novou zmluvou, alebo niekto iný.

Toto isté sa deje napríklad pri výbere železničných dopravcov v Česku. Tam, kde sa uzatvorili zmluvy na 10 rokov si kraje zadali jasné požiadavky na vzhľad vozidiel, na ich vek, klimatizovanosť a podobne. Tam, kde sa robili zmluvy na 3-5 rokov boli podmienky o mnoho miernejšie a postačujú staršie vozidlá, netreba krajské unifikácie zfarbenia, netreba klimatizáciu, vek vozidiel je požadovaný úplne iný.
Reakcia na: Viko #12038:
Ale ono to nie je také jednoduché. Mesto nesie aj náklady za odpisy autobusov a tie sú vyššie pri nových autobusoch, respektíve sa zvyšujú ako pri starých, preto si SADka nemôže svojvoľne nakúpiť autobusy len tak. A určite by ani neurobili to, že by na 3 roky kúpili autobusy, s ktorými by potom nevedeli čo budú v prípade neúspechu robiť. Predsa len, každá špecifikácia výbavy autobusu je odlišná, každé mesto požaduje niečo iné a tak predať trojročný autobus nie je taká sranda, ako predať trojročné auto.

A to si týmto nechcem zastávať SADku, ale tá musí plniť to, k čomu je zmluvne zaviazaná mestom. A keď si mesto povie, že sa budú generálkovať vraky, tak ich SADka bude generálkovať. Je to jednoduché.

Celé toto predĺženie zmluvy bolo podľa mňa jedno veľké fiasko, ale bohužiaľ je to tak ako to je.
Reakcia na: mathre #12033:
Je to ako píšeš, na jednej strane je SADka rada, že to dostala na 5 rokov, na stranu druhú, mesto zanedbalo obnovu vozového parku. SADka sama odseba neprišla s tým, že to je nevyhnutné, potom tu boli šašky s #22 a jeho (ne)výhodami a výsledok? Drahé opravy za cenu modernejšej jazdenky a žiadna vízia...
Reakcia na: mathre #12033:
Pravdupovediac, ja neviem pochopiť to zmýšľanie, že nemám zaistený válov na dobu životnosti, tak radšej nepohnem prstom... Z akého dôvodu má byť trojročný autobus nepredajný? Veď Trenčín nie je jediná MHD vo vesmíre, ak by sa im to aj nepodarilo posunúť v rámci SIRS, stále sa to dá pri troške snahy dobre predať...
Reakcia na: Marek6283 #12036:
Súhlasím, že tie zastávky sú zbytočne blízko a tiež, že takéto dlhé linky treba urýchliť.👍 Ako som však písal, toto riešenie mi príde pomerne nekoncepčné. Ak má MHD prilákať aj nových cestujúcich, linkové vedenie by, aspoň podľa môjho názoru, malo byť čo najviac prehľadné. Aby sa aj nový cestujúci "za minútu" zorientoval.
Práve takéto odchýlky tú prehľadnosť dosť narúšajú. Ak by sa to dôchodcom vysvetlilo (v nejakej malej "lokálnej" kampani), mohlo by to ich negatívne reakcie zmierniť. Naviac, spojenie Juh I - Kaufland zabezpečuje aj L4 a spojenie Kubra - Kaufland zas L1.
Reakcia na: Michal Mazánik #12035:
Na 11ke ist ako 5 by sice bolo urychlenie,vyhnutie sa kolonam medzi kruhacmi OBI a POD JUHOM no nasi nakupovchtivy dochodcovia by to neprezili,takze tak, a Inovecka stred-ked tam nastupi a pri Smazienke vystupi ma vie tiez odrovnat 🙂 ,som za zrusenie,je to uplne zbytocne blizko a dopravu najme na dlhych linkach treba urychlit...len to uz je v nasom autami prespikovanom meste dost tazko riesitelne....
Od 1.9.2019 dochádza ku zmene cestovného poriadku MHD Trenčín: https://www.sadtn.sk/aktualita/158-oznam-pre-cestujucich-mhd/
Zmeny možno zhrnúť asi takto:
- Linka 11 nebude v smere do centra zastavovať na zastávke Inovecká, stred. Zastávky Inovecká, stred a Dlhé Hony sú síce blízko, no takéto riešenie považujem za absolútne nesprávne. To, že linka nebude obsluhovať zastávku, okolo ktorej jazdí sa začína podobať na náhodné odchody v prímestskej doprave.
Nehovoriac o tom, že obe zastávky - Inovecká, stred aj Dlhé Hony - sú obojsmerne dostatočne využívané.
Ak už bolo nevyhnutné predĺžiť vzdialenosti medzi zastávkami, vhodnejšie by bolo napríklad presmerovanie na trasu linky 5. Cestujúci by tak nemali zmätok, na ktorý smer linka kde zastavuje.
- Ďalej dochádza k drobným posunom spojov, v rozsahu do 5 minút. Úpravou spojov niekde prichádza k lepšiemu spoločnému intervalu liniek, niekde naopak k horšiemu.
- Pridáva sa zachádzka spoja 11 linky 7 do Priemyselného parku (ide o okružný spoj z Juhu).

Naďalej tak neprichádza k vyriešeniu tragikomickej situácie linky 31 a zastávok na Bratislavskej a neprichádza ani k inej koncepčnej zmene, ktorá by zvyšovala prehľadnosť a konkurencie schopnosť MHD. Takými zmenami by boli napríklad posilnenie víkendovej dopravy na Juh I, vyriešenie obsluhy Istebníka kam jazdia 4 linky, avšak každá so slabým "intervalom" či zvýšenie počtu garantovaných nízkopodlažnažných spojov.

Možné by bolo aj rozšírenie počtu zastávok na znamenie, ktoré sa minulý rok nezrealizovalo v dostatočnej miere. A o nasadzovaní kĺbových vozidiel je asi už aj škoda písať 😉
Reakcia na: mathre #12033:
Myslím, že mesto aj SAD Trabelssie majú na hlave maslo rovným dielom.
Trošku zareagujem na tieto dohady, ohľadom obstaranie nových busov a servisovania tých vrakov čo tu jazdia.

V tomto by som až tak SADku nevynil, že servisuje tie šerble a posiela ich na GO. To čo si mesto v dodatku objednalo, to aj dostáva. Pokiaľ mesto neschváli nákup jazdeniek/nových vozov tak sa nič kupovať nebude.

Celý ten dodatok je podľa mňa jeden veľký nezmysel, takto sa to isto riešiť nemalo. Ale povedzme si úprimne. Keby ste majiteľom SADky a viete, že vám zmluva platí do roku 2022(opravte ma ak sa mýlim), vy by ste nakúpili svojvoľne nové vozy, s ktorými by ste v prípade neúspechu v novej súťaži nemali čo robiť? Jasné, že nie. Preto sa nemôžeme čudovať tomu, že sa robí to čo sa robí.
Reakcia na: S499.1023 #12029:
A toto je práve ďalší problém, keď takto majú také "kamarátske" vzťahy zjavne a dávajú im zarobiť, takýmto prístupom a s takýmto dopravcom sa zasekneme iba na značke IVECO, a to si nemyslím, že je najlepšie, keďže sú aj lepšie značky autobusov.
Reakcia na: kvorka #12030:
Napriek tomu, že Trenčania ho chvália, ja mám pocit, ze p. Minaretu je "náš človek" SAD Trabelssie na meste.
Reakcia na: S499.1023 #12029:
Mňa ale sere že tá odpoveď mesta nemôže byť myslená vážne z pozície objednávateľa: za 28.000 € ako hovorí zverejnený dodatok môžeme mať 2 klbaky rovnako ako vBA, plne pojazdné NP a s klímou, nie to jedno hebedo morálne zastaralé, ešte doň budú cpať ďalšie lóve.

PS: treba pozrieť čo vraví "porušovanie povinností pri správe cudzieho majetku" ...

Reakcia na: Jacob #12028:
SAD Trabelssie má proste kamarátske vzťahy s Corexom či kde to tie vraky servisujú a peňazotok sa nesmie prerušiť.
Reakcia na: draxter #12027:
Fakt super, narvať 210 603€ do autobusov, ktoré by sa mali vyradiť, pekne nelogické.
Tiež neviem čo riešia, že tie ojazdené majú rovnako kilometrov či rok výroby, ale totožné určite nie sú, keďže tie ojazdené keby mali klímu tak je to hneď o niečom inom a boli by úplne nízkopodlažné.
Keby malo dôjsť k zvýšeniu servisných nákladov ak by sa jednalo o inú značku, tak to potom SAD-ka čo chce robiť? Nové autobusy nechce kúpiť, ale to je potom ich jedná možnosť pre nich.

S takýmto prístupom a takouto odpoveďou je jasná odpoveď, že nie je žiadny záujem o zlepšenie MHD, zjavne je im jedno, akým hnojom sa vozíme, hlavne, že sa máme čím voziť, že?

Inde fungujú maglevy a iné revolučné doprané prostriedky, ale u nás ani len nevedia spravovať poriadne autobusovú dopravu 😃 Vlastne na Slovensku dokým niekedy bude v nejakom meste metro tak dovtedy už metro aj zanikne 😃 ale pre Slovákov to bude aj tak revolučné, ako všetko čo doteraz sme nemali a inde to majú dlhé roky.
Dnes som našiel na webe mesta:
Prosím Vás, ktoré autobusy MHD boli predmetom strednej opravy k dnešnému dňu a ktoré ešte majú byť v rámci plánu na roky 2017-2021? Koľko peňazí dosiaľ opravy mesto stáli? Uvažuje mesto s tým, žeby tieto drahé stredné opravy vozidiel s vysokou podlahou a vekom cca 14 rokov riešilo obstaraním ojazdených nízkopodlažných klimatizovaných autobusov, ktorých ceny sú obdobné uvažovaným cenám opráv? Aký najvyšší prípustný vek vozidla MHD je prípustný podľa zmluvy s dopravcom?

Odpoveď:
Miloš Minarech, útvar mobility, 16.8.2019

Predmetom strednej opravy sú vozidlá typu KAROSA B 952.
Od roku 2017 sa opravujú 4 vozidla ročne. K dnešnému dňu boli realizované stredné opravy 10 vozidiel za celkovú sumu 210 603 eur bez DPH.
Na trhu sú v ponuke aj nízkopodlažné ojazdené vozidlá, niektoré s klimatizáciou, no kilometricky a rokom výroby vozidla sú väčšinou totožné s aktuálnym stavom vozidiel, ktoré sú predmetom stredných opráv. Dopravca má zmluvne riešený servis pre aktuálne využívané modely autobusov. V prípade zakúpenia ojazdeného vozidla inej výrobnej značky, by mohlo dôjsť k zvýšeniu servisných nákladov. Aktuálne nie je predložený a ani sa na rokovanie Finančnej a majetkovej komisie Mestského zastupiteľstva v Trenčíne alebo na rokovanie Mestského zastupiteľstva v Trenčíne nepripravuje materiál, predmetom ktorého by bol zámer na kúpu ojazdených autobusov.
Vek vozidla MHD nie je zahrnutý v zmluve s dopravcom.
Reakcia na: Marek6283 #12019:
Marek, MAN alebo Solaris vo výbave, s klímou a NP? To by sa v porovnaní s tou tvojou Karosou nemohlo ani dať vedľa seba. Určite to treba, najmä kým nemáme dopravcu zaviazané ho na isté obdobie s istou obnovou vozového parku! Súčasnú situáciu prirovnavam k tomu, keď je na lodi diera a kapitán rieši čím natre kormidlo. To boli tie generálky...
Reakcia na: Marek6283 #12019:
A tušíš vôbec, o akých ojazdených autobusoch je reč? To nie sú žiadne C734 z JRD Horná Mariková ale vozidlá, s ktorými Tvoje milované krabice vôbec neznesú porovnanie.
A navrhuje sa to ako dočasné riešenie miesto nezmyselných stredných pseudoopráv krabíc.
Reakcia na: Marek6283 #12019:
No podla toho, co som videl pri poslednej navsteve, vy uz s haraburdami jazdite teraz. A podstatne horsimi nez su tie co kupil DP. Hrdzava 952 s podozrivo prehnutou podlahou a podobne smakocinky...
Jedina nadej pre Trencin je sutaz, v ktorej SAD Balkan-sever kopnu do zadku a nahradia normalnym dopravcom...
Reakcia na: Jacob #12021:
Žiaľ mohli, ale urobili to najhoršie ako to šlo a na novej súťaži ešte nik ani nerobí.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.