nezmyselné prehodenie liniek 1/11 a 8/18 v roku 2002 bolo údajne aj predmetom petície:http://www.trencin.sk/tmp/asset_cache/link/0000018038/juh02092002.pdf
Petícia chcela presne to, čo sme tu dakedy písali - vrátiť označenie, len presunúť spoje. ? Žiaľ, urobilo sa to tak, ako urobilo a dnes máme linku 8, ktorá je vlastne originálnou linkou 18.
úplne samostatnou vecou je, že tá "PAL" linka suplujúca MHD DCA je de facto protizákonná; VÚC udeľuje licencie len na linky spájajúce 2 a viac obcí. A táto linka neprejde obvodom Dubnice, okrem pár spojov (víkendové a zopár účelových). Gro teda financuje VÚC, hoci by to malo platiť mesto, ak chce mať MHD. A nad týmto sa pozastavujem ešte viac, že to nikomu nevadí.
OK ? . Zapracujem. Keby ťa hoci čo napadlo, tak napíš. Keď už nemáme MHD, tak aspoň tá "linka 30" ako ju ja volám, by mohla byť viac prispôsobená potrebám obyvateľov.
Ja viem, že ranné spoje okolo 7.30 "x" čo zachádzajú na Kollárovu (kde sa momentálne nachádzam aj teraz) jazdia plné obojsmerne (aj na ŽST aj do Prejty). Taktiež počas doobedia som tento rok pár krát išiel, a vtedy spojenie využívajú ľudia od časti Pod Kaštieľom, aj z Prejty, ktorí chodia nakupovať do mesta. Spomínaným spojom o 18.10 sa chcem ísť odviesť už dlhšie, ale neviem sa k tomu dostať.
Uvedený spoj jazdí cez ČSA, Hasičskú a pod. a tam by som sa odviezol veľmi rád. Plus sa chystám aj na časť Za traťou. Dúfam, že nejak okolo Sviatku všetkých svätých sa mi to podarí.
Mimochodom, pripravujem podnet pre TSK ohľadom tejto linky. Nemal by si aj ty nejaké nápady na zlepšenia a podobne?
O náhrade linkou PAL samozrejme viem, ale chodím iba občasne spojom o 18.10 zo žst. Z cintorína a v tomto spoji obvykle tak 4 ľudia. Dnea ich ale bolo až 3 krát viac, z čoho som bol veľmi prekvapený. Cez víkend som niekoľkokrať využil ilavský spoj čo je o 13.40 a vyťaženosť asi 3 ľudia. No,kvôli škole jaksi nemám moc šanci na jazdu.
Mohol by som ťa veľmi pekne poprosiť, či keby si našiel nejaké mapy, CP, poznámky a pod., mohol by si mi to buď poslať mailom (na ten, z čoho so Ti poslal fotky), alebo to prípadne dať sem?
Ahoj, chcel som Ti odpovedať, ale akosi som sa k tomu nedostal.MHD Dubnica zaujíma ja mňa. Len doplním draxtera:
- MHD bola zrušená myslím okolo roku 2003. Zajímavosťou je fotka na webe mesta z roku 2005, ktorá má ešte popisok "Zastávky MHD pri D-klube": http://www.dubnica.sk/fotogaleria/zastavky-mhd-pri-d-klube
- MHD nahrádza linka PAL 302430 (aspoň tak mi to napísali z MsÚ). Obsluhuje bývalé zastávky MHD, Prejtu, železničnú stanicu a pod. Čo považujem za jej nedostatok je nepravidelnosť a slabé prepojenie s vlakmi (čo by pri tejto náhrade MHD malo byť prioritou). Linka síce premáva na trase Ilava - DCA - NDCA a späť, ale do Novej nechodia žiadne spoje a do Ilavy len pár. Zvyšok je vedený iba na území mesta: http://www.sadtn.sk/cms_object/file/1354_302430.pdf
- zaujímavý článok o doprave v DCA je aj tu: http://mestskadoprava.net/index.php?mod=staticpages_view&page_id=276
Ty asi vieš, ale pre tých, čo by nevedeli a zaujíma ich to, tak terajšia linka 302430 (inak zaujímavé číslo, že by to chcelo byť MHD linka 30?) chodí stále slušne vyťažená. V špičke vozí kopu študentov aj pracujúcich, v sedle ju veľa ľudí používa na spojenie ul. Športovcov - SPŠ a aj na spojenie SPŠ - Prejta. Avšak na ŽST chodí prázdna, čo je následkom slabej previazanosti s vlakmi a slabou propagáciu. Zvýšiť vyťaženosť by mohli i zachádzky k OD TESCO.
Ja osobne zastávam ten názor, že mnohé menšie mestá od Dubnice majú MHD, a myslím, že aj Dubnica by si ju zaslúžila. Určite by to mohlo mať viac prínosov pre občanov, ako súčasná paródia na MHD. Bohužiaľ, mesto o túto problematiku zrejme záujem nejaví.
Zaujímavé informácie sú aj v tomto fóre, niekedy okolo roku 2007 sa to tu preberalo. Keď som sa prehraboval fórom tak som to našiel. Odporúčal by som Ti si pozrieť aj to.
MicKys