Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: MA MHD #9386:
Dnes som sa bol previesť linkou 12 na Noviny. Po Nemocnicu sme išli cca. desiati cestujúci, na Novinách nás bolo v autobuse 4 až 5. Išiel som obedným spojom, ale ostatné čo som videl mi pripadali vyťažené podobne. Dúfam, že ľudia postupne pribudnú! ?

Zaujímavosťou bolo hlásenie, zastávku Jána Zemana hlásilo v mieste jej bývalej polohy (teda v strede ulice) hoci sa nachádza ďalej. Zastávka Karpatská nabehla a zahlásila sa až v mieste bývalej zastávky Karpatská, škôlka - takže cestujúci nastupujúci v jej reálnej polohe (pri panelákoch) nastupovali akoby na Jána Zemana.

Inak ale musím pochváliť transparenty na vozidlách, ktoré vždy keď som ja išiel zobrazovali správne. Opäť som spravil aj niekoľko fotiek, ktoré taktiež rád poskytnem aj do IMHD.

Nové hlásenia stále nie je vôbec počuť a nedá sa im ani porozumieť (z názvu Beckovská človek rozumie len prvé písmeno) ?

K informovanosti občanov poviem toľko, že dnes bol problém sa dostať k označníkom, toľko ľudí pri nich bolo. To, že kvôli parkovaniu, ktoré vstúpi do platnosti o 4 mesiace sa robí INFO hnevá aj mňa. Ale kvôli MHD nič! Ľudia dnes čakali na zrušené spoje, na linky 4, 7, 17, 12 v meste prekvapene pozerali, o zmene cenníka sa niektorí dozvedali až na zastávke od spolucestujúcich, prípadne u vodiča.

Informovanosť ale podcenila aj SAD, v autobusoch síce písali o WIFI, nástupe všetkými dverami, niekde sa náhodou ocitol i papier o zmene tarify ale o CP nič. A myslím, že SAD by mohla dať do autobusov o jednu A4 viac aj bez príkazu mesta.

Linka 27 rozčuľuje aj mňa. Na druhú stranu, príde mi zbytočné používať ďalšie peniaze na to, aby sa znovu prelepili označníky. Ešte k téme označníky: pevne verím, že SAD počas tohto týždňa odstráni označníky zo zrušených zastávok a umiestniť ich na nové, miesto tých dočasných. A zároveň dúfam, že ich umiestnia rozumne a teda nie tak, ako napr. na Karpatskej, kde je označník schovaný za stromom na tráve, a autobus pri ňom zastaví strednými dverami.

Zaujímalo by ma, inak, že prečo spoj L12 odchádzajúci 15:01 z Gymnázia končí v Biskupiciach na námestí a nepokračuje do mesta? Veď počas špičky by si cestujúcich našiel a z Novín sa teda cez poobednú špičku nedá teraz dostať do mesta. Mohol by pokračovať na linke 2 takto: 15:14 Biskupice, nám. – 15:17 Biskupice, LOT (ako teraz L2) – 15:18 Biskupice, nám. – 15:20 Beckovská a ďalej ako teraz.

To je moje zhrnutie dneška.
Reply on: syko #9400:
Imho je to zo strany mesta nezvládnuté. Toto sa malo dlhodobo propagovať, malo vyjsť možno špeciálne INFO, na zastávkach mali byť v citylightoch mapy novej siete MHD, na dôležitých zastávkach dnes mali info dávať dispečeri/revízori... Dnes ráno cestou do práce som dokonca videl čakať niekoho na BUS na zastávke Zlatovce, ŽST, ktorá od dnes už nie je obsluhovaná. Jediné, čo bolo zmenené, že tam nebol CP, ale označník stále ukazoval, že zastávku obsluhuje L13, čo už nie je dlhší čas pravda... Keď ešte nevedeli odstrániť označníky zo zrušených zastávok, tak mali byť aspoň prekryté alebo mal byť nalepený oznam "zastávka zrušená"...
Reply on: kvorka #9396:
Aspoň niekto, vo svojom voľnom čase, v rámci svojich možností robí niečo užitočné. Ako neautobusár som stihol započuť pár vecí, ktoré sú jednoznačne výsledkom šlendriánskej roboty mesta Trenčín v informovaní občanov.
Reply on: milan002 #9398:
veď to, ešte včera bolo na webe mesta L26. ale ktosi "vplyvný" presadil 27, ktovie prečo, asi veštica Teodora ?
Reply on: kvorka #9396:
tu sa tiež prezradili, vraj Návrh ako znie pod nadpisom:http://www.trencin.sk/tmp/asset_cache/link/0000300708/N%E1vrh%20MHD%2020160801%20-%20L27%20mapa.png

Pritom návrh jasne definoval 26, mám to stiahnuté aj naštudované. Takže zavádzanie zo strany mesta pokračuje, diletantstvo pri informovaní tiež. Škoda, lebo výsledok je ohromný, len keď z toho nikomu do kešene nepadajú bubáke, tak ako z parkovania, nie je zájem. Česť výnimkám, Richard, ale žiaľ je to tak. Mesto o MHD nemá ani páru, vyhodí 20.000 EUR von oknom nejakým šuflikoantom, ich pamflet potom po oprávnenej kritike neprijme, vypracuje sa iný návrh, ktorý sa prijme, ale to sa už ani nespropaguej tak, ako by sa malo. Pritom zmien je veľa, prospešných ale skutek utek - do TNinfo mali vložiť brožúrku ľuďom 2 týždne vopred. Nič. Ale o parkovaní sa toho napchá aj mŕtvemu do huby, toto ma žerie.

Ešte by som chcel vedieť, či pánu Kadlecajovi aspoň niečo zaplatili, lebo by mal za návrh vyfakturovať viac než 20.000 EUR, keďže je ešte lepší než ten predtým!
?
Reply on: moloth #9391:
všetko je nahodené; v prvom rade imhd je len informačný portál, ktorého administrátori sú pracujúci ľudia, robiaci to popri práci, na úkor rodiny a po večeroch. A keďže IMHD je dlhodobo jediný aktuálny web o zmenách, cestovných poriadkoch, návrhoch, mapách či vozovom parku, tak nahodenie toľkých nových CP niečo trvá.

Áno, sú zmeny oporti tomu čo bolo 06.07.2016 schválené - linka 27! Niekto protiprávne "rozhodol", že linku 26 jednoducho egoisticky zmení na linku 27, neviem kto, ale narobilo to riadnu galibu - po meste niekto rozvešal CP i nalepil čísla liniek, ktoré sú teda v rozpore s tým, čo bolo schválené. draxter to tu už popísal, nejdem sa opakovať.?

Linka 13: pôvodný návrh boli len víkendové spoje, po úprave dopĺňa linky 5/7/17 do jednotného taktu 20min v "x" práve táto linka.
Reply on: moloth #9391:
Linka 13 bola zavedená z dôvodu požiadaviek cestujúcich. Sú to vyčlenené spoje linky 3, ktoré okrem časti za traťou obsluhujú aj Zlatovskú, v časoch keď linky 6 a 7/17 premávajú menej (teda sedlo a víkend).
Začlenením týchto spojov do linky 3 by vznikli "diery" v časoch odchodov zo Zlatovskej (to už spomínal aj capaCity)

Cestovný poriadok linky 4 je už zverejnený ? Linka 6 a 50 predpokladám čoskoro pribudne.
Reply on: FiBI #9393:
L6.
Prosim vas aku linku mam pouzit z Hasicskej do Zlatoviec?
Reply on: moloth #9391:
L13 spája Zlatovskú s centrom a Juhom a dopĺňa tak linky 5 a 7 tak, aby bol zachovaný interval...
CP linkiek 4 a 6 nebudú vyvesené na stránke? A co schéma liniek MHD?

Mimochodom niesú nejaké zmeny docelkova v tom čo sa zaviedlo a v tom čo sa sľubovalo? Má inak nejaký extra význam viesť špeciálne linku 13? Nebolo by logickejšie a prehľadnejšie spoje z linky 13 dať na linku 3?
Reply on: Richard Ščepko #9389:
otáčanie pri krčme uvažovali cez Psotného , resp okolo toho deliaceho trojuholníka, pred 32 rokmi tam v strede stál strom ...pre obe riešenia to vyžaduje VYVOLANÚ INVESTÍCIU.
Reply on: draxter #9385:
Presne takúto predstavu mám aj ja. Možno len pri rekonštrukciách by som doplnil výmenu povrchu chodníka v priestore zastávky na jednotný typ dlažby (tvarovo aj farebne). Aby to nedopadlo ako na Legionárskej pri pekárni Barbora. Vodiace línie pre nevidiacich a slabozrakých by mali byť samozrejmosť.

Na samotnú kategorizáciu zastávok sa už necítim celkom zdatný.

?
http://www.trencin.sk/index.php?s-cv-contentID=12288&s-cv-embeddedID=110584

Kde presne by malo byt to obratisko umiestnene, na mieste stareho cintorina v Zlatovciach?
Reply on: MA MHD #9381:
Dnes som sa bol povoziť naposledy starými linkami a okrem iného som navštívil aj sídlisko Noviny. Zastávka Jána Zemana bude tak, ako je zakreslená na mape - teda až na konci ulice. Už je tam označník i cestovný poriadok.
Takže nakoniec budú tie zastávky vzdialené len tých 300 metrov.

Mimochodom, SAD už dnes doobeda vymenila vývesky a zo zastávok ktoré budú zrušené ich vybrala. Takže vládol (aspoň tam kde som cestoval ja) celkom slušný chaos. Jediná zastávka, kde boli aktuálne informácie bola Hasičská smer Juh - a to vďaka správne fungujúcej tabuli.

Taktiež sa prehrávajú nové hlásenia. V niektorých prípadoch boli len súčasné upravené - napríklad Rozmarínová, gymnázium na Gymnázium. Doplnené boli aj nové nahrávky, ktoré však tradične nemajú najlepšiu intonáciu a nie je ich takmer vôbec počuť.

Pozitívom je, že nové čítačky aj internet v autobusoch fungujú výborne.

Spravil som aj zopár fotiek liniek, ktoré už nebudú premávať ako aj zrušených zastávok. Ak by bol záujem, tak rád poskytnem aj pre IMHD do galérie.

A na záver ešte poďakujem za aktuálne informácie ohľadom optimalizácie na IMHD. Teším sa na zajtra ? .
Reply on: Richard Ščepko #9384:
chválime ?

Do budúcna odporúčame manuál zastávok MHD takto:
I
Zastávky kategórie I. (gen. Svobodu smer centrum, Mateja Bela smer centrum, Hasičská, Gymnázium, Braneckého, Legionárska, Inovecká, Zimný štadión, Stanica, Laugaricio, Tesco)
- kasselský obrubník, povrch liaty betón, označník s LED osvetlením, dvojitý prístrešok s miestami na sedenie, presklenie z oboch bokov proti dažďu, reklamný panel nesmie byť na stene bližšej k príchodu vozidla z dôvodu rozhľadu, CP aj vo vitríne vnútri prístrešku, informačná LED tabuľa s aktuálnymi odchodmi liniek MHD, kôš

II
Zastávky kategórie II.
- to čo I, avšak bez informačnej LED tabule s odchodmi liniek MHD, len jeden prístrešok

III
Zastávky kategórie III.
- to čo II, avšak bez vitríny vnútri prístrešku

IV
Zastávky kategórie IV.
- kasselský obrubník, označník bez osvetlenia, bez prístrešku, kôš

A zaviazať investorov, aby v prípade rozkopávok či výstavby vždy nejakú zastávku MJD v blízkosti zrevitalizovali podľa štandardu.
Reply on: matko kubko #9382:
Toto stretnutie som vyvolal z dôvodu osadenia kasselských obrubníkov, ktoré ležia nevyužité v areály MHSL. Neprechádzali sme všetky zastávky v meste.
O oboch zastávkach viem. Termín ich opravy nepoznám, vedia o nich aj zodpovední na meste. Je to o prioritách, ktoré ja nedefinujem. Tu sa skôr zrealizuje nový asfalt v Nozdrkovciach s argumentom "Pohoda" miesto toho, aby sa opravili z údržby veci, ktoré sú obyvateľmi mesta využívané dennodenne. Ak sa kašle na zastávky, vychádza to z nezáujmu o túto problematiku.

Určite sa však na to spýtam a skúsim zistiť termín, prípadne ich pohľad na riešenie. Snáď nedostanem odpoveď o nedostatku financii.
Reply on: MA MHD #9381:
K tej polohe J. Zemana, prípadne Karpatskej. Predpokladal som, že ak zavádzame novú linku, prípadne zmenu trasovania, je presne zadefinovaná poloha jednotlivých zastávok. Aby zohľadňovala určitú spádovú oblasť a definovala vzdialenosť medzi jednotlivými zastaveniami.
Toto však je vecou konkrétneho útvaru, kde sú za to ľudia platení a predpokladám, že aj odborne zdatní. Prípadne kooperácia útvaru so SADkou.
Ten označník na Karpatskej predpokladám, že osadila SADka. Tým pravdepodobne definovala polohu zastávky.
Tým sa nechcem z toho "vyzuť", ale poslanec nemá suplovať napr. úradníkov. Mňa ani nenapadlo, že pri schvaľovaní grafikonu nebude celkom jasné, kde jednotlivé (nové) zastávky budú zriadené.

K tej Beckovskej. Tá teší aj mňa. Čo ma mrzí je neexistencia jasného záväzného manuálu, ktorý by definoval jej parametre. Pravdepodobne bude mať červenú dlažbu, keďže ide o zbytkový materiál v areály MHSL. Na druhej strane asi stále lepšie ako z asfaltu. Je dohoda, že všetky nové chodníky sa budú realizovať dlažbou (šedou). Ale aj tak.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.