Chcel by som sa prečo zase nie je prepojenie autobusov s vlakmi? Pokiaľ je jednotka nosný autobus tejto linky, ako je možné, že sa človek dostane na stanicu k rannému vlaku o 37 minút skôr ako ide vlak, resp. 25 minút skôr. Porozmýšľajme spolu asi načo chodia ľudia na železničnú stanicu.
Pokračujúce spoje by som označoval po vzore MHD Považská Bystrica takto: http://www.mds.sk/pdf/zastavky/Podvazie,konecna.pdf
Myslím, že program na tvorbu CP by to mohol zvládnuť, veď je to podobné, ako naša poznámka 10.
Neviem, ako presne myslíš ten spoj na linkách 8 a 4, ale viem, že sa hovorilo, že obsluha Opatovej sa bude riešiť aj po 20. hodine nejakým pokračujúcim spojom. Na porovnanie pridávam súpis spojov zo zastávky Opatová, Niva teraz a od 1.8. po 20. hodine v X:
TERAZ:
20.07 z Nivy na Juh II
21.07 z Nivy na Juh II
22.30 z Nivy na Maják
OD 1.8.:
20.07 z Nivy na Juh I
Cez víkend tam zásadné zmeny nie sú. Takže neviem, či som nejaký pokračujúci spoj prehliadol alebo ozaj končí obsluha Opatovej v X o 20.07 ? . Navrhoval by som buď zaviesť spoj linky 4 o 20:40x zo Saratovskej, ZŠ, alebo zaviesť pokračovanie spoja L24 o 21:20x z Laugaricia do Opatovej, Maják.
tak to je bordel zase klasicky po trenčiansky, som zvedavý ako to dopadlo s tými peniazmi, čo zhrablo DIC za svoj pamflet. A inak, prečo sú pokračujúce spoje "u" a nie aj doplnok, že na ktorej linke? To si akože máme vycucať z prsta kde pokračuje?
Druhá vec, podľa návrhu bol nejaký spoj aj z linky 8 tuším na poslednej štvorke, tu ho nevidím po 22:00?
chyby u SAD sú na dennom poriadku, tie zvrzané CP PAL v minulosti sú iné kafe než toto, jedine dúfam, že aj linka 27 je len omyl, lebo nevychádza z návrhu a ani schváleného materiálu.
ako to že linka 27? Veď to (CP MHD a jej zmeny) schválilo MESTSKÉ ZASTUPITEĽSTVO bez zmeny! Mám komplet záznam i materiály... tam je linka 26!!!!
Richard: prosím ťa, ako je to možné že si tu niekto dovolí zrazu zmeniť číslo linky schválenej Vami poslancami? Ak to urobilo mesto, je to v rozpore s uznesením MsZ z 06.07.2016. Ak to spravil dopravca, porušil zmluvu s mestom, a ak o tom mesto ani nevie, potom ja už neviem, ktorý samozvanec toto dokázal? Rád by som na toto poznal odpoveď, lebo tu sa niekto snaží, robí čo môže, predloží sa to na MsZ, ktoré vec schváli a zrazu je tu INÉ ČÍSLO? Nech poznám osobu, ktorá nie je viazaná platným rozhodnutím zastupiteľstva, ktorá tie 2 mesiace, čo sa návrh zverejňoval, teraz pochovala jednou dosť podstatnou zmenou, vďaka ktorej sme tu všetci idioti a oznamy, aktualizácie i nahodený CP aby sa teraz prerábal po nociach?
SOM VRCHOLNE DOŽRANÝ, a to až tak, že som schopný to dať na prokuratúru a vysrať sa na to, aby som nabudúce niečo ešte riešil, keď to potom takto dopadá!
Zaujímavo to vyzerá aj na výveske z ul. J. Zemana. Tento spoj je uvedený aj na prvej strane (smer centrum) bez poznámky (správne), a na ďalšej strane, kde sú spoje jazdiace po Karpatskú je uvedený tiež, ale s poznámkou R (nesprávne): http://www.sadtn.sk/cms_object/file/1765_jana_zemana.pdf
Takýto BUS pruh s časovým obmedzením by sa uplatnil napríklad na Braneckého v úseku Gymnázium > Nám. sv. Anny. Fungoval by cez pracovné dni v čase 6.00 - 8.00 a poobede 14.00 - 16.00. Bol by to výborný kompromis medzi IAD a BUS.
Preferencia MHD a BUS pruh Hasičská > Zámostie je vynikajúci nápad ? . Tento rok sa majú upravovať viaceré križovatky (Billa aj pod mostom), takže tam vznikajú možnosti na preferenciu MHD.
Dali by sa teda využiť tie kasseláky tam? Keď sa budú meniť klasické obrubníky, tak na zastávku by sa mohol dať kasselák aspoň v dĺžke 15 metrov. Ako som nedávno písal, náklady by to nezvýšilo, lebo by sa na kúsku chodníka, použil len iný, už zakúpený druh obrubníka.
Význam by tam mali mať, veď bývalá zastávka Karpatská bola vybavená dvoma prístreškami, takže vyťaženosť tam musela byť značná.
Pri presune VO je potrebné, v prípade osadenia kasseláku myslieť na to, aby boli lampy dostatočne vzdialené od obrubníka (aby nevzniklo to, čo na Legionárskej).
Ešte k tým BUS pruhom. Neviem, či by sa našlo opodstatnenie niekde v Trenčíne a či to naša norma/legislatíva umožňuje, ale za zamyslenie by to možno stálo.
A ak aj áno, asi by sa narazilo na neochotu zo strany dopravnej polície takýto pruh kontrolovať.
Super, vďaka! Presne to som mal na mysli, keď som spomínal signalizáciu pre električky. Takže sú realizácie aj na Slovensku. Len na porovnanie prikladám Viedeň.
Aj keď u nás je to väčšinou tam, kde je výjazd zo zastávky pred križovatkou, od vlaňajšej jesene je to už aj na prednostný výjazd z vyhradeného buspruhu pred križovatkou
Toto je vecou zhotoviteľa. Neviem, aké má od útvaru dopravy termíny. Viem, že bol betónový povrch zarovnaný, ale nie je mi známy termín kolaudácie, prípadne predčasného užívania. Môžem ho zistiť.
Podmienkou bolo osadenie "bezbariérového obrubníka", čo veľa možností na iný typ ako je kasselák nedáva. Na čo sa čaká netuším.
a) Viedeň aj Salzburg má 4 sekundy (ak som to správne počítal). BUS pruh je však predsunutý v niektorých miestach o niekoľko metrov. Asi najväčší "extrém" bol Salzburg (posielam nižšie zastávku Ferdinand-Hanusch-Platz). Týmto predsunutím získa vozidlo nie len pár metrov k dobru, ale aj určitú "psychologickú výhodu" pri radení sa pred autá. Doplnkový semafór ako pre električky, či len formou zelenej by som nechal na dopravákov. Neviem ako slovenské normy toto definujú. Ale nejak musia, keďže IROP pre čerpanie eurofondov sám preferuje prioritizáciu MHD pred IAD.
b) Samozrejme, nech to posúdia odborníci. Mne sa rakúsky model po odsledovaní pozdáva.
K tomu PS. Parkovacie miesta patria pod SSC, nie sú na mestskom pozemku. Tam vidím BUS pruh ako problematický.
Mike
https://imhd.sk/ba/galeria-media/galerie-vyhladavanie/45609/Doplnkovy-signal-pre-prednostny-vyjazd-zo-zastavky?&ref=ba%2Fgaleria%2Fgalerie-gt-vyhladavanie%3Fghp%3DAmerick%25C3%25A9%2Bn%25C3%25A1mestie%26ghe%3D%26ghv%3D%26ghl%3D%26gha%3D%26ghdo_d%3D%26ghdo_m%3D%26ghdo_r%3D%26ghdd_d%3D%26ghdd_m%3D%26ghdd_r%3D%26ghg%3D0%26p%3D6&ghp=Americk%C3%A9+n%C3%A1mestie&ghg=
Aj keď u nás je to väčšinou tam, kde je výjazd zo zastávky pred križovatkou, od vlaňajšej jesene je to už aj na prednostný výjazd z vyhradeného buspruhu pred križovatkou
https://imhd.sk/ba/galeria-media/galerie-vyhladavanie/150818/Vlozena-faza-signalneho-planu-svetelnej-krizovatky-urcena-na-preferenciu-verejnej-osobnej-dopravy-v-mieste-ukoncenia-vyhradeneho-jazdneho-pruhu?&ref=ba%2Fgaleria%2Fgalerie-gt-vyhladavanie%3Fghp%3DLama%25C4%258Dsk%25C3%25A1%2Bcesta%26ghe%3D%26ghv%3D%26ghl%3D%26gha%3D%26ghdo_d%3D%26ghdo_m%3D%26ghdo_r%3D%26ghdd_d%3D%26ghdd_m%3D%26ghdd_r%3D%26ghg%3D0%26p%3D16&ghp=Lama%C4%8Dsk%C3%A1+cesta&ghg=