závisť, nič iné len závisť, že to čo sa spracovalo má vysokú odbornú úroveň, spracovanie takmer na profesionálnej úrovni, výsledok boduje u ľudí, má všetko hlavu i pätu a stálo to 0 EUR!!!
Ja hovorím zbytočné aj písať na mesto pripomienky, keď nie je k čomu, keď bude spracovaný CP tak ako hovorí zmluva, rád si ho pozriem a preštudujem a rovnako spracujeme tu na imhd jeho obsah. Ale bola to úplne zbytočná robota, pretože to čo sa prezentovalo nie je výsledok do praxe, ale len základ pre tvorbu CP, ktorý vlastne nejestvuje. Ale aspoň máme predstavu o trasovaní, prečíslovávaní, či minutáži spojov v odborom prevedení a môžeme sa z toho učiť ?
už sú reálne mapky viacerých liniek: 1,2,4,5,6,8,11,22,23 Počas dˇan ešte popribúdajú, len problém je že:
- kruháč Pred Poľom nie je plne funkčný pre účely trasovania, tak linka 4 je nakreslená po Jána Derku
- podjazd vlárska nebude vôbec možné použiť, tak linka 3 bude uvedená "pešo"
- podjazd Pred poľom ešte nejestvuje a linka 50 tak bude zatiaľ kreslená cez priecestie pri Bille
Nič z vyššie uvedeného neovplyvní umiestnenie zastávok na trasách týchto liniek. ?
Dúfam, že oceníte všetku túto čo možno najbližšiu možnosť sprístupnenia Alternatívneho návrhu novej koncepcie MHD pre jeho zrozumiteľné pochopenie, hoci ako čítam, asi s tým zjavne nemá nikto problém.
Autori oceňujú aj pripomienky, pretože nemajú kľúče od miešačky a ani nie sú riaditeľmi zemegule ? ?
Kto z dôveryhodných ľudí má predčasne záujem o môj cestovný poriadok spolu s prekladovými tabuľkami, výpočtom tkm, finálnou mapu rád mu návrh na preštudovanie pošlem mailom, len sa mi ozvite, rád si vypočujem opodstatnenú kritiku!
Dick-kári, píšete že ako keby sa 5-ročné dieťa hralo s modelmi autíčok. Avšak sami ste povedali že všetko čo ste navrhli je len model, celý cestovný poriadok, k čomu sú potom turnusy?? Vy sa len hráte s modelmi. Keď všetko je len model, bolo ich zbytočné robiť.
Dajte aj vy fixný návrh a potom ho môžeme posúdiť.
Preto aj rád pošlem všetky fixné veci, pretože tie ešte nikto nevidel a bez nich ťažko chváliť a tiež aj kritizovať.
Moje turnusy sú fixné na fixný cestovný poriadok. Avšak rezervy sú ponechané tam, kde by mohla byť predpokladaná zmena v "rozvojových" častiach mesta.
vlastné? kľudne zostaň v nevedomosti, uvidíme ako dopadnete, myslím, že verejná mienka je jasná a to čo sa píše tu je len čerešnička, takže odporúčam držať sa témy MHD TN. A ak si si nevšimol sú ti aj iné fóra a tam sa dá rozoberať pre mňa za mňa aj hudobný koncert, takže výstraha padla. a platí pre všetkých ako som povedal!
PS: spam sú akurát tvoje bludy čo tu vypisuješ, a ak nechceš BAN celkovo, tak radím sa držať zásad, ktoré si si mal pri zriaďovaní nicku sovojiť, lebo v TN sekcii tu nebude žiaden bordel. A o tom by vedeli viacerí písať, čo tu spamovali. A závidieť schopnosť zhmotniť fakty a relevantné pripomienky je bežná, takže nad to sa povznášam.
Mne sa tá nová zastávka veľmi pozdáva. Priestor tam je a bude veľmi účelná, oveľa viac ako je teraz pri Renaulte. A z novej zastávky sa podľa mňa bude vychádzať podstatne lepšie ako teraz presne do semafora.
Ospravedlňujem sa dochtorko, ale polka príspevku je o TN a SPAM treba hľadať pod nickom "draxter" a je jedno na ktorej časti tohto fóra - alebo žeby domáca pôda, vlastní podplatení rozhodcovia a fanatické obecenstvo ???...
tam je taká asymetria - do Kubry sú zastávky 2 opačne len jediná: od Kukučínky teraz ľudia šlapú do Maxu alebo sa vracajú z Pod sokolíc. Ideálne by bolo oproti sebe, je tam lávka, ľudia prejdú bezkolízne. To vychádzanie ako píše Marek bude kus horšie, ale prinajhoršom skrz ten semafór to pôjde. Veď aj dnes sa pri Kukučínke radí cez dva pruhy (cez odbočovací do pravého priebežného a potom pred kruháčom do ľavého).
Ďalší „expert“ s informáciami od babky Papánkovej.
Už som tu pred časom uviedol informáciu o vývoji MHD v Trnave. Nakoľko sa jedná o citlivé data vo vzťahu mesto-dopravca uvádzam znova iba percentá vo vývoji nástupov. Náš program CONMED mesto využíva už od roku 2010 a má po ukončení každého mesiaca predstavu o vývoji všetkých charakteristických ukazovateľov.
Ale určite nie je problém si takúto analýzu vyžiadať (iste nie zadarmo) aj na MÚ TT. Ale to by náš „expert“ musel zapnúť aj ten malý okruh mozgových závitov a otvoriť pudelár.
Bežný pokles u všetkých miest na Slovensku je cca 3-4% ročne, keďže sme v sekcii MHD TN, tak tu v MHD Trenčín je ten pokles 2011/2015 zo 100% na 84% - teda medziročne cca 4%.
MHD Trnava po prirodzenom poklese v dôsledku zmeny v lete 2012 (a ani náhodou ten pokles nebol 40%) postupne rastie, ako jediné krajské mesto v SR. Keď to rozmením na drobné, pokles v Trnave je iba cca 1-2% ročne. Postupný úpadok MHD neriešia kozmetické úpravy, ale systémové zmeny. Tiež myšlienka, že dobrá MHD odradí ľudí od aut je ...
Oveľa významnejšia zmena je v pomere ciest na dopravnú kartu a na jednorázový cestovný lístok, ktorý sa kupuje u vodiča.
V roku 2010 to bol skoro rovnaký podiel, teraz je to cca 75:25.
Tým inteligentnejším napoviem, že táto premena ušetrí týždenne 15 tis. nákupov, čo je v prepočte 375 0 minút, teda na spoj cca dve minúty (nehovoriac o ušetrených nervoch vodičov a zníženom počte meškajúcich spojov).
Baviť sa o tom, či sa systém po uvedení do prevádzky opravuje, alebo dolaďuje, je na prvý pohľad na tomto fóre úplne zbytočné.
Rovnako vysvetľovať postup pri terajšom procese navrhovania tu v TN. Kto aspoň raz robil nejaký projekt vie o čom hovorím, rovnako reakcie o cene a zaplatení svedčia o slaboduchom nadhľade.
Keďže už som čosi popísal, krátko sa vyjadrím k „novému občianskemu návrhu“. Samozrejme, že ho sledujeme, tak ako sledujeme všetky reakcie občanov. Pozitívne veci zvažujeme a zmysluplné uplatníme v konečnom produkte. Ale tu nie je o čom. Je to v podstate slabá náhražka súčasného systému s rovnakými chybami.
O technickej úrovni sa už vôbec nedá hovoriť. Je zjavné že sa tu varí z vody z individuálnych poznatkov, bez akýchkoľvek predstáv, čo taký návrh má obsahovať (napríklad celodenná prevádzka – interval 30/60/+). Keby bol čas, nahodil by som tento „občiansky návrh“ do stroja, ale ani to by nešlo, lebo rovnica má milión neznámych. Ale ako memento nech platí, že mesto si môže dovoliť zaplatiť cca 1.6 mil. VZKM – a jedna linka v rozsahu cca 10+10 km a 70 spojov je cca 200 tis.VZKM. A tu už idealizmus odchádza do dejín a musí nastúpiť tvrdá transparentnosť – nie čo potrebujem ja, ale čo potrebuje a na čo má mesto.
Na verejnej diskusii mi akosi chýbali reakcie typu milan 001-999, kvorka, draxter a podobných nikov riešiacich svoje ego urážaním firmy o ktorej vedia ani prd. Tí čo tam boli zistili, že sa dá o probléme komunikovať (nebudem ich menovať, lebo by tu prišli do nemilosti), dokonca sme im dali návrh na samostatné stretnutie o odbornom riešení tohto a nielen tohto systému. Tá ponuka platí aj tu.
P.S. pre Řeřabka - trefa významne mimo a je to na tri trestné kolá ...
Aj ja súhlasím, zastávka sa tam bude hodiť. A nevidel by som až taký problém s vychádzaním. Každú minútu stoja autá na semafore Kukučínova/Štefánikova, vtedy to pôjde.
Ale premýšľam, keď sa majú rušiť zastávky pred a za ňou, ľudia z ulice K výstavisku to budú mať celkom dosť ďaleko v smere do Kubrej (napr. ráno matky s deťmi do škôlky a do školy). Ale inak sa mi to celkom pozdáva.
Všimol som si, že aj v Trenčíne prebieha experiment s MHD. My v Trnave už vieme svoje. „Aktér“ je ten istý.
Optimalizácia bola v Trnave po viacerých odkladoch uvedená do praxe 1.8.2012. Sľubované ciele sa nenaplnili a bol a stále je z toho iba krok späť. Najväčším prínosom optimalizácie pre obyvateľov Trnavy je zníženie ceny taxíkov za jazdy v meste na 2eurá.
Pravidelné zverejňovanie vyťaženosti spojov po optimalizácii sa akosi nekoná, šumy hovoria o pretrvávajúcom poklese voči stavu pred optimalizáciou.
Po tom, čo sme v súvislosti s „optimalizáciou“ od roku 2012 prežili, môžeme zhruba konštatovať nasledovné:
Vždy sa nájdu obyvatelia, ktorí sú z dajakých príčin s jestvujúcim stavom MHD nespokojní a taktiež mesto má názor, že je málo efektívna. Čo má robiť mesto ? Ako rozpoznať, ktorá pripomienka je oprávnená a ktorá nie? Rébus. A zrazu je tu firma, ktorá sľubuje, že všetko preverí, zanalyzuje a na základe získaných poznatkov nestranne navrhne nové, efektívne riešenie, nezaťažené starými „zlozvykmi“. Firma tvrdí, že je na trhu etablovaná, zabehnutá a že má veľa skúseností a referencií. Ponúka aj rozpis turnusov a pre mesto vyhodnocovací software. Spracovanie bude digitálne. Cena je iba niekoľko percent z ročnej dotácie do MHD. „No nekúp to.“
Firma urobí prezentáciu. Sľubuje intervalový systém, rozdelenie na nosné a doplnkové linky, zadefinuje prestupové body.Neskôr sľubuje školské linky, nočnú linku a poprípade aj city linku cez stred mesta pre seniorov. Sľubuje zvýšenie účinnosti liniek hromadnej dopravy z 54 % na 70 až 80 %. Má sa dosiahnuť lepšie usporiadanie a kvalitnejšia obslužnosť hromadnej dopravy.
Žiaľ, dosiahol sa zhruba presný opak.
Firma dostane zákazku,len sa akosi nezadefinujú body a ukazovatele, podľa ktorých by sa dodané dielo vyhodnocovalo v zmysle nového prínosu s väzbou na postupné preplácanie. O dajakej zmluvnej pokute, ak sa nenaplní hlavný cieľ = nárast počtu cestujúcich, sa asi ani neuvažovalo.
Udiak