Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: milan001 #8998:
Čo sa týka Zlatoviec bus ide vždy od kruhového objazdu pri kríži po novej cestnej komunikácii na Ul. J. Psotného - jednosmerkou poza BOSKOP k cintorínu kde zabočí doľava a príde na zastávku Detské mestečko - Hanzlíkovská a v smere naspäť nejde teda po novej komunikácii ale cez Malé Záblatie po terajšej trase liniek. Zastávkou na Psotného je možné pridať pri začatí tohto okruhu. Ideálna by bola ale tam kde píšeš, ešte pred kruháčom. Problém v tom nevidím. Obrovskou výhodou tohoto je odstránenie nebezpečného vychádzania busov z Hanzlíkovskej na Psotného. Tuto by to zostalo len pri L3, ostatné linky by išli "bezpečným okruhom".
Reply on: milan005 #8997:
asi tak
Reply on: MA MHD #8996:
klobúk dolu! Tak toto nech si vedenie mesta naštuduje, toto je základ práce s MHD do budúcna! Chválim páni, najmä, a nielen:
- preklad liniek 2 a 24 s posilnením práve 24
- linky 7 a 17 ich koncepcia premávky vlastne ako nosnej linky Juh - centrum - Zlatovská
- super nápad, ako ste obslúžili Záblatie a Zlatovce, vlastne ste zvýšili obsluhu ale nenavýšili kilometre, a logicky potiahli linky tam, kde to infraštruktúra umožňuje. K tomu malá otázka: uvažujete aj so zastávkou pred kruháčom v Zlatovciach na Brnianskej? (t.j. ešte pred rozvetvením na Hanzlíkovskú a Psotného)?
- linka 8 v podobe, ako píšete, je pravou nosnou linkou, nielen na trenčianske pomery ?
- vyriešenie Opatovej je úplna bomba, konečne to dakoho napadlo takto
Reply on: MA MHD #8996:
Iné je keď spraví niečo niekto kto chodí MHD minimálne 2x denne a sleduje čo sa kde robí a iné je keď to spraví niekto kto tu bol len prstom po mape 😉
Už som čítal občiansky návrh www.imhd.sk . Super! Výborná práca! ? ? ?
Reply on: milan001 #8993:
Presne! Linky 8 a 11 sú aj podľa mňa najlepší kandidáti na posilnenie, už roky si udržiavajú výbornú vyťaženosť, no napriek tomu je na nich nedostatok spojov. Prípadne aj kĺbové vozidlá by určite neuškodili. Bohužiaľ, návrh DIC s týmito skutočnosťami nepočíta. Verím, že pripravovaný návrh IMHD na tom bude výrazne lepšie.
ja by som očakával za tie peniaze navýšenie kilometrov na linke 8 a 11.
Reply on: kvorka #8991:
pardón, je ich 5, nei 6 #17-21)
Reply on: draxter #8990:
som zvedavý, o koľko klesnú náklady MHD na budúci rok v dôsledku ukončenia odpisovania 6ks Corsswayov
Reply on: kvorka #8989:
EON tvorí dokonca aj lízing - náklady na leasingové splátky (finančná služba – úroky z leasingových zmlúv) a úroky z úverov a pôžičiek na obstaranie nových autobusov, prípadné náklady na prenájom dopravných prostriedkov určených na výkon autobusovej dopravy. Podmienkou uznania týchto nákladov je ich odsúhlasenie objednávateľom pred ich vznikom, ak sa nemýlim.
teraz z trochu iného súdka. Nevie niekto aká je výška oprávnených nákladov dopravcu v súvislosti s obnovou vozového parku MHD? Kolega sa ma to pýtal, ale nikde to neviem násť.

Podľa účtovníctva sa autobus nachádza v 1 odpisovej skupine (vozidlo nad 10 osôb okrem trolejbusu a elektrobusu). To znamená, že sa môže odpisovať:
A rovnomerne (1/4 každý rok po 4 roky)
B zrýchlene (podľa koeficientov 4-5-4) - avšak po novele sa už musí prejsť na rovnomerné odpisovanie, ak sa aj začalo zrýchlene

- z toho vyplýva, že v nákladoch, ktoré prepláca mesto SAD-ke sa nachádza významná položka za autobusy. Posledná várka Crosswayov v počte 6 ks je z roku 2011 a teda za rok 2015 táto položka figurovala v nákladoch, ktoré mesto znáša. Otázka je, koľko mesto ušetrí tento rok, keď sa nové busy 4 roky nekupovali! Takže aj to by malo položku výdavkov na MHD radikálne znížiť (pokiaľ sa ovšem neurobí nejaký prúser s dementným linkovým vedením, ktoré vykáže brutálne straty). Zatiaľ sa zacvakalo 17.000 EUR podľa zverejnených údajov za zverejnenú reorganizáciou MHD, hoci dosiaľ nejestvuje cestovný poriadok (ako bolo povedané, zverejnený je ideový CP, nie reálny). Takže je dokonca zaplatené za niečo, čo nie je hotové! ?
Reply on: milan005 #8961:
tie linky 7 a 17 to je špica! Konečne to niekoho napadlo takto riešiť, už sa teším na konkrétne odchody ? Inak prečo čísla 7 a 17? Neboli by lepšie 9 a 19 keďže sú voľné (a 19 chodí za mosty z Juhu)? Ale to len rečnícky, lebo vidím, že to všetko má hlavu i pätu.
Reply on: matko kubko #8985:
aj ja som svojho času navrhoval, aby sa linka 2 a 24 nejako zlúčili, ale zabúdame obaja, že linka 2 je určená aj pre Nozdrkovce, takže potom som tiež ten nápad pustil z hlavy.
Reply on: milan005 #8983:
Na Cintorínskej ul. prebehla v roku 2014 oprava povrchu, pričom bola novým asfaltovým kobercom pokrytá viac ako polovica vozovky. Priznávam, že o dnešnom stave nemám prehľad a na Street View to vyzerá celkom dobre (záznam z roku 2014, smerom o križovatky s Partizánskou).
To by mohla L24 chodit cez Biskupice a novy most do Lauga. L2 by bola omedzena na par spojov ktore by chodili cez Noviny ak by bol zaujem.cca kazde 2-3hod. Usetrene km z L2 sa pouziju na L24. Casova strata na L24 cca 4-5 min.
Reply on: syko #8980:
PS: LEONI má zmluvnú prepravu zo stanice, DCA, BN, Juhu na 6, 14, 22-hodinu a takisto aj po týchto hodinách. Ak robia "dvanástky", doobjednajú si prepravu a pre administratívu sú časovo ako stvorené spoje do/zo Soblahova (na 7/8 hodinu ráno a po 15/16/17/18 hodine poobede).
Reply on: syko #8980:
Uznávam teda že otáčanie v tejto lokalite problém nie je, ale bojím sa tej vyťaženosti. Je ťažké zrovnávať to s Kubricou alebo Záblatím kde MHD cestujúci využívajú a nakoľko či ľudia v spomínanej lokalite vôbec majú záujem využívať MHD. Z najvzdialenejšie miesta lokality "Na Zongorke" je to na zastávku Pod Juhom 500m. Pri lepšom prieskume zistíme že takáto vzdialenosť je aj na husto obývanom Juhu z niektorých miest, napr. aj odo mňa a je to ešte kopcovitý terén. Ale nechceme púšťať MHD na Juhu po uličkách kde parkujú autá, no nie? 🙂 A tu by sa cestujúci našli. Potom by sme sa museli zamyslieť aj nad Novými Zlatovcami, možno Nábrežnou ulicou na Sihoti alebo ulicou K výstavisku kde by možno bol väčší záujem cestujúcich, ale zasa vetvenie, vetvenie, vetvenie...To k prehľadnej MHD podľa mňa nepatrí.
Tak ako kvorka napísal, pri obsluhe Partizánskej by bol problém Cintorínska ulica, ktorá je vo veľmi zlom stave.
Podchod by bol fakt super, ale bojím sa či by nemal viac nevýhod ako výhod. A pritom k OA je to od podchodu pešo len 300m. A celkovo tieto vetvenia trás MHD. Na Juhu máme 3 vetvy, na Dlhých Honoch 4, na Sihoti 2. Preto je problém tvoriť nejaké nosné linky. A pridajme si na Dlhých Honoch piatu vetvu a na Sihoti tretiu...Nebol by to krok späť od jednoduchšieho ku komplikovanejšiemu? Zasa cestujúci nemôže prísť na zastávku s tým že "určite mi niečo pôjde" ak si má vyberať spomedzi 5. zastávok ktoré má v pešej dostupnosti a z každej mu pôjde 1 spoj za hodinu.
Reply on: MA MHD #8981:
Ja to beriem tak, že každý máme kopu geniálnych nápadov, ale nakoniec musí prísť niekto, kto povie, či je to 1) naozaj geniálne a 2) či na to sú peniaze.
Reply on: syko #8980:
Aj podľa mňa by to prínos a využitie malo, bolo by to treba vyskúšať. Na druhú stranu, ako bolo spomenuté, je treba dodržať maximálne objednané výkony. Ono, najlepšie by potom bolo zrušiť nevyužívané spoje a zaviesť takúto trasu (aj s obsluhou Cintorínskej a Partizánskej ul.).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.