Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: milan005 #9003:
Výborný nápad! ?
Reply on: milan005 #8997:
Áno. My čo pravidelne využívame MHD máme určite lepší prehľad o potrebách cestujúcich, aj o nejakých miestnych špecifikách, ktoré sa z mapy ani palubných počítačov vyčítať nedajú. ?
PS: pripájam ešte jeden návrh na vylepšenie, ktorý je ale opäť trocha diskutabilný:
Napadlo ma, či by nestálo za úvahu opätovné zriadenie zastávok Nám. sv. Anny smer JUH a Palackého, PRIOR smer Sihoť.
Zastávka Nám. sv. Anny smer JUH - zlepšila by dostupnosť oblasti okolo ulice Horný Šianec a pomohla by najmä obyvateľom hornej časti ulice, z ktorej je dochádzková vzdialenosť na dnešné zastávky príliš dlhá (nevhodná najmä pre starších občanov, či matky s kočíkmi), naviac v tejto oblasti sídli taktiež viacero firiem. Zastávka už má vybudovaný záliv z minulosti, takže zriadenie by nemuselo byť tak finančne náročné.
Zastávka Palackého, PRIOR smer Sihoť by zase zlepšila dostupnosť centra (nám. Ľ. Štúra), odkiaľ je opäť veľká dochádzková vzdialenosť. Vlastne platí to, čo pri Nám. sv. Anny. Čo sa týka budovania, opäť by nemuselo byť finančne náročné (veď záliv zastávky tu nebol ani v minulosti). V prípade potreby by Palackého ul. v tomto úseku a smere bola dobrý adept na BUS pruh. Osobné autá by mohli využiť obchádzku cez ul. Kniežaťa Pribinu. Poloha by mohla byť pri prechode pre chodcov smerom z ul. Kniežaťa Pribinu.
Myslím si, že by takéto zastávky mohli prilákať ľudí do MHD a naviac znížiť počet automobilov na parkoviskách v centre mesta. Pre začiatok by mohli byť zriadené iba označníkom, o zachovaní/zrušení by sa rozhodlo na základe vyťaženosti. Síce by možno potom boli zastávky pomerne blízko, no dnes na to, že je to centrum sú zastávky príliš ďaleko. ?
Reply on: milan001 #9002:
Rozmýšľal som nad zastávkou Psotného ako si navrhoval a zapracoval som to do návrhu! Po zvážení si myslím že je to skvelý nápad v rozvíjajúcej sa oblasti, kde by zastávke nič brániť nemalo a čím skôr sa zapracuje, tým lepšie. Pre linky 5, 6 a 26. L3 keďže nejde smer podjazd Brnianska by túto zastávku neobsluhovala.
Reply on: milan005 #9001:
to ma nenapadlo, ale zjavne vás áno, super!
Reply on: milan001 #8998:
Dobrou vecou je, že napr. na Saratovskú idú rovnako dlhé linky - 4(Opatová), 5(Záblatie), 11(Kubrica) a preto ak vyrazia zo Saratovskej v prekladových časoch, aj na ceste naspäť sa tak stretnú, nie ako teraz. Že z Juhu idú v preklade a na Juh už ako vláčik, je to spôsobené ich rozdielnou dĺžkou.
Reply on: milan001 #8998:
Čo sa týka Zlatoviec bus ide vždy od kruhového objazdu pri kríži po novej cestnej komunikácii na Ul. J. Psotného - jednosmerkou poza BOSKOP k cintorínu kde zabočí doľava a príde na zastávku Detské mestečko - Hanzlíkovská a v smere naspäť nejde teda po novej komunikácii ale cez Malé Záblatie po terajšej trase liniek. Zastávkou na Psotného je možné pridať pri začatí tohto okruhu. Ideálna by bola ale tam kde píšeš, ešte pred kruháčom. Problém v tom nevidím. Obrovskou výhodou tohoto je odstránenie nebezpečného vychádzania busov z Hanzlíkovskej na Psotného. Tuto by to zostalo len pri L3, ostatné linky by išli "bezpečným okruhom".
Reply on: milan005 #8997:
asi tak
Reply on: MA MHD #8996:
klobúk dolu! Tak toto nech si vedenie mesta naštuduje, toto je základ práce s MHD do budúcna! Chválim páni, najmä, a nielen:
- preklad liniek 2 a 24 s posilnením práve 24
- linky 7 a 17 ich koncepcia premávky vlastne ako nosnej linky Juh - centrum - Zlatovská
- super nápad, ako ste obslúžili Záblatie a Zlatovce, vlastne ste zvýšili obsluhu ale nenavýšili kilometre, a logicky potiahli linky tam, kde to infraštruktúra umožňuje. K tomu malá otázka: uvažujete aj so zastávkou pred kruháčom v Zlatovciach na Brnianskej? (t.j. ešte pred rozvetvením na Hanzlíkovskú a Psotného)?
- linka 8 v podobe, ako píšete, je pravou nosnou linkou, nielen na trenčianske pomery ?
- vyriešenie Opatovej je úplna bomba, konečne to dakoho napadlo takto
Reply on: MA MHD #8996:
Iné je keď spraví niečo niekto kto chodí MHD minimálne 2x denne a sleduje čo sa kde robí a iné je keď to spraví niekto kto tu bol len prstom po mape 😉
Už som čítal občiansky návrh www.imhd.sk . Super! Výborná práca! ? ? ?
Reply on: milan001 #8993:
Presne! Linky 8 a 11 sú aj podľa mňa najlepší kandidáti na posilnenie, už roky si udržiavajú výbornú vyťaženosť, no napriek tomu je na nich nedostatok spojov. Prípadne aj kĺbové vozidlá by určite neuškodili. Bohužiaľ, návrh DIC s týmito skutočnosťami nepočíta. Verím, že pripravovaný návrh IMHD na tom bude výrazne lepšie.
ja by som očakával za tie peniaze navýšenie kilometrov na linke 8 a 11.
Reply on: kvorka #8991:
pardón, je ich 5, nei 6 #17-21)
Reply on: draxter #8990:
som zvedavý, o koľko klesnú náklady MHD na budúci rok v dôsledku ukončenia odpisovania 6ks Corsswayov
Reply on: kvorka #8989:
EON tvorí dokonca aj lízing - náklady na leasingové splátky (finančná služba – úroky z leasingových zmlúv) a úroky z úverov a pôžičiek na obstaranie nových autobusov, prípadné náklady na prenájom dopravných prostriedkov určených na výkon autobusovej dopravy. Podmienkou uznania týchto nákladov je ich odsúhlasenie objednávateľom pred ich vznikom, ak sa nemýlim.
teraz z trochu iného súdka. Nevie niekto aká je výška oprávnených nákladov dopravcu v súvislosti s obnovou vozového parku MHD? Kolega sa ma to pýtal, ale nikde to neviem násť.

Podľa účtovníctva sa autobus nachádza v 1 odpisovej skupine (vozidlo nad 10 osôb okrem trolejbusu a elektrobusu). To znamená, že sa môže odpisovať:
A rovnomerne (1/4 každý rok po 4 roky)
B zrýchlene (podľa koeficientov 4-5-4) - avšak po novele sa už musí prejsť na rovnomerné odpisovanie, ak sa aj začalo zrýchlene

- z toho vyplýva, že v nákladoch, ktoré prepláca mesto SAD-ke sa nachádza významná položka za autobusy. Posledná várka Crosswayov v počte 6 ks je z roku 2011 a teda za rok 2015 táto položka figurovala v nákladoch, ktoré mesto znáša. Otázka je, koľko mesto ušetrí tento rok, keď sa nové busy 4 roky nekupovali! Takže aj to by malo položku výdavkov na MHD radikálne znížiť (pokiaľ sa ovšem neurobí nejaký prúser s dementným linkovým vedením, ktoré vykáže brutálne straty). Zatiaľ sa zacvakalo 17.000 EUR podľa zverejnených údajov za zverejnenú reorganizáciou MHD, hoci dosiaľ nejestvuje cestovný poriadok (ako bolo povedané, zverejnený je ideový CP, nie reálny). Takže je dokonca zaplatené za niečo, čo nie je hotové! ?
Reply on: milan005 #8961:
tie linky 7 a 17 to je špica! Konečne to niekoho napadlo takto riešiť, už sa teším na konkrétne odchody ? Inak prečo čísla 7 a 17? Neboli by lepšie 9 a 19 keďže sú voľné (a 19 chodí za mosty z Juhu)? Ale to len rečnícky, lebo vidím, že to všetko má hlavu i pätu.
Reply on: matko kubko #8985:
aj ja som svojho času navrhoval, aby sa linka 2 a 24 nejako zlúčili, ale zabúdame obaja, že linka 2 je určená aj pre Nozdrkovce, takže potom som tiež ten nápad pustil z hlavy.
Reply on: milan005 #8983:
Na Cintorínskej ul. prebehla v roku 2014 oprava povrchu, pričom bola novým asfaltovým kobercom pokrytá viac ako polovica vozovky. Priznávam, že o dnešnom stave nemám prehľad a na Street View to vyzerá celkom dobre (záznam z roku 2014, smerom o križovatky s Partizánskou).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.