EON tvorí dokonca aj lízing - náklady na leasingové splátky (finančná služba – úroky z leasingových zmlúv) a úroky z úverov a pôžičiek na obstaranie nových autobusov, prípadné náklady na prenájom dopravných prostriedkov určených na výkon autobusovej dopravy. Podmienkou uznania týchto nákladov je ich odsúhlasenie objednávateľom pred ich vznikom, ak sa nemýlim.
teraz z trochu iného súdka. Nevie niekto aká je výška oprávnených nákladov dopravcu v súvislosti s obnovou vozového parku MHD? Kolega sa ma to pýtal, ale nikde to neviem násť.
Podľa účtovníctva sa autobus nachádza v 1 odpisovej skupine (vozidlo nad 10 osôb okrem trolejbusu a elektrobusu). To znamená, že sa môže odpisovať:
A rovnomerne (1/4 každý rok po 4 roky)
B zrýchlene (podľa koeficientov 4-5-4) - avšak po novele sa už musí prejsť na rovnomerné odpisovanie, ak sa aj začalo zrýchlene
- z toho vyplýva, že v nákladoch, ktoré prepláca mesto SAD-ke sa nachádza významná položka za autobusy. Posledná várka Crosswayov v počte 6 ks je z roku 2011 a teda za rok 2015 táto položka figurovala v nákladoch, ktoré mesto znáša. Otázka je, koľko mesto ušetrí tento rok, keď sa nové busy 4 roky nekupovali! Takže aj to by malo položku výdavkov na MHD radikálne znížiť (pokiaľ sa ovšem neurobí nejaký prúser s dementným linkovým vedením, ktoré vykáže brutálne straty). Zatiaľ sa zacvakalo 17.000 EUR podľa zverejnených údajov za zverejnenú reorganizáciou MHD, hoci dosiaľ nejestvuje cestovný poriadok (ako bolo povedané, zverejnený je ideový CP, nie reálny). Takže je dokonca zaplatené za niečo, čo nie je hotové! ?
tie linky 7 a 17 to je špica! Konečne to niekoho napadlo takto riešiť, už sa teším na konkrétne odchody ? Inak prečo čísla 7 a 17? Neboli by lepšie 9 a 19 keďže sú voľné (a 19 chodí za mosty z Juhu)? Ale to len rečnícky, lebo vidím, že to všetko má hlavu i pätu.
aj ja som svojho času navrhoval, aby sa linka 2 a 24 nejako zlúčili, ale zabúdame obaja, že linka 2 je určená aj pre Nozdrkovce, takže potom som tiež ten nápad pustil z hlavy.
Na Cintorínskej ul. prebehla v roku 2014 oprava povrchu, pričom bola novým asfaltovým kobercom pokrytá viac ako polovica vozovky. Priznávam, že o dnešnom stave nemám prehľad a na Street View to vyzerá celkom dobre (záznam z roku 2014, smerom o križovatky s Partizánskou).
To by mohla L24 chodit cez Biskupice a novy most do Lauga. L2 by bola omedzena na par spojov ktore by chodili cez Noviny ak by bol zaujem.cca kazde 2-3hod. Usetrene km z L2 sa pouziju na L24. Casova strata na L24 cca 4-5 min.
PS: LEONI má zmluvnú prepravu zo stanice, DCA, BN, Juhu na 6, 14, 22-hodinu a takisto aj po týchto hodinách. Ak robia "dvanástky", doobjednajú si prepravu a pre administratívu sú časovo ako stvorené spoje do/zo Soblahova (na 7/8 hodinu ráno a po 15/16/17/18 hodine poobede).
Uznávam teda že otáčanie v tejto lokalite problém nie je, ale bojím sa tej vyťaženosti. Je ťažké zrovnávať to s Kubricou alebo Záblatím kde MHD cestujúci využívajú a nakoľko či ľudia v spomínanej lokalite vôbec majú záujem využívať MHD. Z najvzdialenejšie miesta lokality "Na Zongorke" je to na zastávku Pod Juhom 500m. Pri lepšom prieskume zistíme že takáto vzdialenosť je aj na husto obývanom Juhu z niektorých miest, napr. aj odo mňa a je to ešte kopcovitý terén. Ale nechceme púšťať MHD na Juhu po uličkách kde parkujú autá, no nie? A tu by sa cestujúci našli. Potom by sme sa museli zamyslieť aj nad Novými Zlatovcami, možno Nábrežnou ulicou na Sihoti alebo ulicou K výstavisku kde by možno bol väčší záujem cestujúcich, ale zasa vetvenie, vetvenie, vetvenie...To k prehľadnej MHD podľa mňa nepatrí.
Tak ako kvorka napísal, pri obsluhe Partizánskej by bol problém Cintorínska ulica, ktorá je vo veľmi zlom stave.
Podchod by bol fakt super, ale bojím sa či by nemal viac nevýhod ako výhod. A pritom k OA je to od podchodu pešo len 300m. A celkovo tieto vetvenia trás MHD. Na Juhu máme 3 vetvy, na Dlhých Honoch 4, na Sihoti 2. Preto je problém tvoriť nejaké nosné linky. A pridajme si na Dlhých Honoch piatu vetvu a na Sihoti tretiu...Nebol by to krok späť od jednoduchšieho ku komplikovanejšiemu? Zasa cestujúci nemôže prísť na zastávku s tým že "určite mi niečo pôjde" ak si má vyberať spomedzi 5. zastávok ktoré má v pešej dostupnosti a z každej mu pôjde 1 spoj za hodinu.
Ja to beriem tak, že každý máme kopu geniálnych nápadov, ale nakoniec musí prísť niekto, kto povie, či je to 1) naozaj geniálne a 2) či na to sú peniaze.
Aj podľa mňa by to prínos a využitie malo, bolo by to treba vyskúšať. Na druhú stranu, ako bolo spomenuté, je treba dodržať maximálne objednané výkony. Ono, najlepšie by potom bolo zrušiť nevyužívané spoje a zaviesť takúto trasu (aj s obsluhou Cintorínskej a Partizánskej ul.).
"Ak ísť na Zongorku, kde sa tam otáčať?? A pre koľkých cestujúcich? V priemere 1 človek na spoj?"
Zachádzajúci spoj je možné otáčať priamo po ulici, viď prílohu. V tej mape to dobre nevidieť, ale keď pozrieš street view, tak je to pekný oblúčik: https://goo.gl/maps/ykJMvb48qUs
Čo sa počtu cestujúcich týka.
Portál ESKN zobrazuje na výpisoch z listov vlastníctva počet bytov, takže je to pár kliknutí:
- počet bytov vo všetkých okolitých bytovkách - 233, z toho 23 rozostavaných
- z katastrálnej mapy ručne napočítaných 13 rodinných domov.
Pre porovnanie, v Kubrici je celkovo 93 rodinných domov. V Záblatí o trocha viac, 346 rodinných domov (portál eskn - vyhľadávanie - súpisy - stavby - stiahneš v pdf, skopíruješ do nejakého excelu, zoradíš podľa kódu desať a pozrieš počet riadkov). Mesto by teoreticky mohlo mať k dispozícii čísla aj o počte obyvateľov.
Ak sa nejako zosúladia časy spojov so začiatkom a koncom smeny pre výrobu a administratívu v Leoni, tak to môže byť ráno aj poobede vyťažené v oboch smeroch.
o 2 dni to tu bude ? Všetci to robíme popri práci, štúdiu, rodine a hlavne zadarmo, takže žiaľ nestíhame všetko hneď ako by sme chceli, ale teší nás záujem! ?
určite s tou 6 a 16 máš pravdu. Avšak nakoľko máme limit v podobe vozokilometrov, tak ťahať každú 6 až do Záblatia nemôžeme, potom musíme inde ubrať. A držíme sa toho, že nosné smery neuberáme, takže menšie zlo je určite L6 (u teba 16) ukončiť na stanici a neťahať večer na Sihoť resp. vybrané posilové spoje neťahať ďalej než po SAD (má to inak aj manipulačný význam pre zvoz do vozovne). Držíme sa taktu, pokiaľ je to len trochu možné. Takže asi tak. Tie km do Záblatia nie sú zanedbateľné, veď dnes mesto kvôli 1km zachádzke linky 2 z Biskupíc do Nozdrkoviec pozerá na každé euro, takže musíme vychádzať z toho, čo si objednávateľ objedná. A cieľom bolo km dodržať. Ak by sa dali navýšiť km (nie je predmetom nášho návrhu), tak kľudne a samozrejme! Takto išlo o to, aby bola zachovaná základná dopravná obslužnosť, ktorou je večer na Sihoti hlavne linka 8 a potom 24.
Kritika je potrebná, nik sa nemôže tváriť že niečo robí dokonale, takže tieto postrehy vítame! Len poskytujeme pohľad, akým sa to robilo, pretože nie všetko je zrejmé z mapy, ale o 2 dni si tu nájdeš celý koncept a potom to možno urobí iný dojem, než len mapa ?
milan005:
Mohol by som porosiť, či by si nemohol zatiaľ zverejniť aspoň orientačné intervaly jednotlivých navrhovaných liniek MHD, aby som si vedel lepšie predstaviť obsluhu konkrétnych lokalít?
1. Čo sa týka Električnej a sídliska Noviny, tak ako som už písal: Električnú by som teda MHD neobsluhoval a na Noviny by som dal cca. 2 spoje počas rannej a 2 spoje počas poobednej špičky (teda počas 6, 7, 14 a 15 hodiny) a čakal ako sa to ujme. Premávať by tak mohla linka 2 - miesto konečnej na Biskupice, otoč by išla okruh cez Karpatskú a Jána Zemana s priebežnou konečnou na námestí a lístkom platným po Jána Zemana (ako L21)
2. Aj mne sa najviac páči práve posledná možnosť, že aby linky 2,6,24,28 premávali z Považskej cez kpt. Nálepku a zastavovali pri podchode. Veď po Rázusovej by stále zostali chodiť linky 4 a 8. Prípadne neskôr by sa ten výber liniek ku podchodu mohol upraviť na základe reálnej vyťaženosti zastávky pri podchode a požiadaviek cestujúcich. V návrhu sa mi ale aj tak páči to, že by sa zrušila rôznorodosť trás, kedy napr. linka 8 ide teraz v smere na Sihoť po Hodžovej a opačne po Považskej, to bolo zbytočne komplikované. V návrhu je to jednoznačne lepšie.
3. Z linky 6 by som teda vyčlenil linku 16 na trase Autobusová stanica - priemyselný park. Linka 16 by bola v podstate robotnícka linka tak, ako je dnes, len by možno chodila častejšie. Ja tiež nechcem silou mocou rušiť zachádzky ktoré majú svoj význam, ale ak by sa to takto odčlenilo tak by to mohlo byť prehľadnejšie. Veď podobne sa vyčleňovali aj linky 11 a 17 z linky 1. Prípadne moje druhé riešenie: zrušiť občasnú konečnú pri SAD všetko trasovať až do Záblatia (okrem robotníckych do PP) a na opačnej strane zrušiť občasnú konečnú na stanici a tieto spoje predĺžiť na Sihoť.
4. Tá obsluha Partizánskej by podľa mňa naozaj tiež MALA VÝZNAM, predsa len je tam veľa rodinných domov a bytoviek, z ktorých denne dochádzať na autobusy až na Legionársku či Soblahovskú nieje moc lákavé. Linka by mohla premávať počas špičky pracovných dní v 60 min. intervale a cez víkend by som skúsil pár spojov (3-4 spoje) a potom ich buď zrušil alebo zachoval na základe vyťaženosti. Nedávno som sa tade bol prejsť a minimálne Partizánska svojou šírkou a kvalitou povrchu plne postačuje na prevádzku MHD, dokonca sa tam nachádza jeden zastávkový záliv, ktorý akoby naznačuje niekdajší zámer sem MHD prevádzkovať (rovnako, ako aj šírka cesty). Väčšina Partizánskej aj Cintorínskej má vybudované chodníky, takže by stačilo dať označník. Prístrešky by som umiestňoval až neskôr, po zistení vyťaženosti jednotlivých zastávok. Ale myslím si, že vyťaženosť by tam bola dostatočná.
A na záver pripomínam, že návrh nekritizujem. Podľa mňa je to naozaj výborný a aj bez týchto pripomienok by to bolo super. Ale ako som už písal, minimálne body 2 a 4 by význam mali. ?
inak aj google má neexistujúce obratisko Sihoť V (v mieste podjazdu popod trať) v cestnej sieti, hoci nejestvuje (pri prepnutí na Earth nie je nič, iba o kus nižšie smerom k sídlisku to parkovisko)
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
syko