Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: milan001 #8828:
Zdravím a prajem šťastný nový rok 2016!
- pri linke 10 (alebo teda 2) som navrhol zmeniť číslo, pretože linka 10 mala (má) za posledných 5 rokov už druhú podobu. Zato 2 je stabilnejšia linka a "známejšie číslo". Naviac som chcel docieliť menšie medzery v jednociferných číslach.
- ako som písal, linka 8 patrí medzi najviac vyťažené linky a keby sa cestujúcim zrušila bola by to veľká zmena. Posilnenie by určite oceli viac. A ak je nejaká linka dobre vyťažená a ľuďom vyhovuje, tak radšej to nechať tak alebo posilniť .
Reply on: MA MHD #8827:
v súčasnosti vnímam potrebu 2+24, 11+17, 1+22 ako kľúčovú, pretože to je večný problém.

Ako niečo ušetriť a pridať inde resp. vylepšiť súčasný CP?
a) linka 3: v čase keď ide linka 3 v "a" nepôjde linka 5 (ušetríme); linku 3 presmerovať cez Dlhé Hony, načo má isť okolo po Legionárskej a Ku štvrtiam? A nech ide na Juh I a preloží sa s linkou 5 úplne: výsledok? pravidelný a hustý CP! o 18-tej spoj doplní chýbajúci spoj linky 5, v ostatných časoch sa upraví o 5-7 min odchod a máme krásny preklad. Juh II má stále linku 10 a 15 pre spojenie so Zámostím.

b) linka 1 ak ide v X:15 a 45 tak linka 8 pôjde X:00 a 30. Toto je základná os Juhu II a podľa toho sa prípadne doplnia spoje na oboch linkách, aby si nekonkurovali. Linka 22 sa doplní tak, aby šla sólo pokiaľ možno po linke 1 kĺbovej, nie naopak.

c) zrušiť večerné spoje linky 23 a zaviesť spoje na linke 28, vozenie vzduchu na 23 už treba konečne zamedziť! (súhlas s milanom001 ohľadne zbytočnosti tejto linky večer)

d) linka 10 by mala ísť ráno z Juhu I na Juh II a rovno na nový most na Zlatovskú a potom cez centrum nazad, popoludní naopak (t.j. zo Zámostia priamo na Juh II a Juh I) Boli by to expresné spoje miesto doterajších zrýchlených. Pre obsluhu centra a Dlhých Honov tu ostáva klasická 3,5,15. Pre prehľadnosť by som označil linka 9 a 10 (oproti sebe jazdiace linky, jedna ráno a jedna popoludní opačne, ak by bolo treba nejaké spoje aj medzitým, kľudne). Na ich úkor prípadne vtedy oslabiť linku 5 a 15.

e) linku 21 presmerovať na Juh I a linku 18 zrušiť, jej spoje hodiť na linku 8 (tá by aj v "a" mala 30 min interval) a niečo na presmerovanú 21

f) linku 13 by som presmeroval, veď aj tak to bude nutné po uzavretí priecestia na Halvnej: Záblatie - Zlatovce - Brnianska - Zlatovská - Hasičská - žst - Sihoť IV. Môžeme zrušiť linku 6 (alebo ju nechať len ako pár účelových spojov z Opatovej resp. do priemyselného parku). Takže môj variant:

1 Juh II - Inovecká - Legionárska - žst - Kubra (20/30/60)
2 Nozdrkovce - Biskupice - Legionárska - žst - Sihoť IV (60/120/120, ale preklad s L24)
3 Juh I - Dlhé Hony - Zlatovská - Brnianska - Záblatie - Zlatovce - Orechové (terajší rozsah)
5 Juh I - Dlhé Hony - Zlatovská (dokonalý preklad s L3) 30/60/60
6 Opatová - Sihoť IV - žst - Zlatovská - priem.park (účelové spoje)
7 Kubrica - Kubra - žst - Zlatovská - priem.park (účelové spoje)
8 Juh II - Soblahovská - Legionárska - Sihoť IV (20/30/30) prekladať odchody aj s linkou 1/22
9 Juh I - Juh II - Inovecká - Legionárska - Zlatovská - Nový most - Juh II - Juh I (špičkové spoje popoludní na odvoz zo zámostia)
10 Juh I - Juh II - Nový most - Zlatovská - Legionárska - Inovecká - Juh II - Juh I (špičkové spoje ráno, ak treba niečo aj popoludní)
11 Juh I - Inovecká - Legionárska - žst - Kubra - Kubrica 30/60/60
13 Záblatie - Zlatovce - Brnianska - Zlatovská - žst - Sihoť IV (30/60/120)
15 Juh II - Inovecká - Legionárska - Zlatovská (60/120/-)
19 Juh II - Inovecká - Legionárska - Old Herold - Orechové - AOZ - Zlatovce 60/-/-
21 Juh I - Električná - Sihoť IV - Opatová 60/60/60
22 Juh II - Inovecká - Legionárska - žst (60/-/60)
23 Juh III - Dlhé Hony - Legionárska - žst 60/-/-
24 Sihoť IV - žst - Legionárska - OC Belá 40/40/40 preklad s linkou 2
25 Juh II - Inovecká - Leginoárska - OC Belá 60/60/60 + vybrané spoje predĺžené do Zámostia
28 Juh III - Dlhé Hony - Legionárska - žst - Sihoť IV (60/60/60)
linky 4,12,16,20 považujem za účelové spoje, ktoré ak sú využívané, nech jazdia ďalej, nemám o nich prehľad
Reply on: MA MHD #8827:
- 5 a 6 by mohli byť, jasnačka
- číslo mi je jedno, kedysi (do roku 1994) jazdila totiž do Nozdrkoviec práve linka 10 a linka 2 do Biskupíc, až po zrušení 10 sa to zbastardilo zachádzkou vybraných spojov.
- Juh III má bytovky už aj ďalej než je súčasná konečná, isto 60 cez víkend je minimum ak sa tam ľudia majú orientovať na MHD. Súčasná 23 vozí (okrem špičky) vzduch, tu sa ukázalo aké krátkozraké bolo obmedzenie linky 28 večer. Predsalen som to vzal podľa výsledkom žilinskej univerzity, ktorý navrhoval práve zrušenie linky 8. Ale beriem.

K súčasnému stavu? Stačí urobiť vzorák pre linky 2+24 a CP tak, ako bol kedysi 1+22 a máme vybavené a pre Sihoť by to bola nosná dvojlinka. Na Juhu I býva 11 často preplnená, trebalo by ju posilniť.
Reply on: milan001 #8826:
Pekný návrh, ale dovolil by som si zopár pripomienok - dúfam, že nenahnevám:
Linky 5 a 6 by som dal cez víkend na striedačku.
Linku 10 by som čísloval ako 2 (ľudia sú zvyknutý a prečíslovanie nevnímajú pozitívne!)
A hlavne by som nerušil linku 8 sa nedával 28 tak často na Východnú - lokalitu s minimálnou frekvenciou cestujúcich. Na východnú by stačila 23 - 60 min. Taká zmena by sa asi neosvedčila.
Tak dúfam, že som nenahneval
?
Ja sa v poslednú dobu snažím sústrediť na to, ako zachrániť CP ešte pred dokončením železnice.
Lebo preklady spojov 2,24 alebo 11,17,18 či častejšia premávka cez nový most sa dajú spraviť už dnes. Výsledok: do optimalizácie v roku 2016 asi až 2017 môže MHD stratiť veľa cestujúci a malé zmeny aspoň troch pomôžu, možno VIAC ako tie veľké.
trochu som pozoroval poslednú dobu, čítal som projekt optimalizácie MHD TN z roku 2005 spravený odborníkmi zo žilinskej univerzity a tiež zmeny z roku 2006 a vychádza mi, že posledné roky sa nerobilo v prospech MHD nič. Teda robilo sa, ale proti nej a vyháňali sa ľudia z vozov. Treba už konečne nové linkové vedenie. A pokúsim sa o jeho návrh takto:

1 Juh II - Inovecká - Hasičská - žst - Pod Sokolice - Kubra
nasadil by som len kĺbaky, interval 20/30/60

5 Juh I - Dlhé Hony - úspech - Zlatovská
len sóla, 60/-/-, preklad s linkou 6

6 Sihoť IV - žst - Hasičská - Zlatovská - Nový Most - Biskupice - Juh I
len sólovozy 60/60/60

10 Nozdrkovce - Noviny - Jesenského - Hasičská - žst - Sihoť IV
sólovoz, 60/120/120 (zo Sihote odchody na striedačku s 24 v "x", v "a" s 21)

11 Juh I - Dlhé Hony - Hasičská - žst - Kubra - Kubrica
nasadenie sólovozov 30/60/60

13 Záblatie - Zlatovce - Závažie - Old Herold - Hasičská - žst (Kubra - Kubrica)
len sólovozy 30/60/120

15 Juh II - Dlhé Hony - Legionárska - Biskupice - Nový most - Zlatovská - Inovecká - Juh II
sólo/kĺbak 60/-/-

16 Juh II - Partizánska - Old Herold - Kvetná - Zlatovská - Brnianska - Nový most - Ku štvrtiam - Juh I
sólo 60/60/120

21 Opatová - Sihoť - Električná - Juh II
len sólovozy 60/120/120

22 Juh II - Inovecká - žst
podľa obehu môže aj kĺbak, ale nie nevyhnutne, interval 60/30/60 (1+22: 15/15/30)

24 Sihoť IV - žst - Hasičská - Legionárska - Laugaricio
kĺbak celodenne v kombinácii so sólom, 40/60/60

25 Juh II - Inovecká - Legionárska - Laugaricio
sólovozy 60/60/60

28 Juh III - Soblahovská - Hasičská - Sihoť IV
sólovozy, v sedle kĺbaky z 1, interval 20/30/30

Výsledok je taký, že:
Sihoť prišla o linku 8 a 18, ale ich veľké množstvo km sa presunulo do linky 28 (do ktorej prešli aj km z 23), a niečo do linky 6. Z linky 2 sa posilnila 24 a vznikla 10.
Juh I má silnejšiu linku 11, miesto linky 5 má linku 6 s dlhšou trasou a spojenie aj za zrušenú linku 18. Cez víkend má Juh I len linku 6 a 11, v preklade 30 min, pričom každú druhú hodinu ešte linka 16.
Juh II má elitnú linku (linky) 1+22 s intervalom 15/15/30, kedy však práve v sedle, keď neni treba toľko spojov do Kubry, jazdí dosť 22. Víkend si delia a v špičke ide hlavne 1 (školy, fabriky Pod Sokolicami, Max). Cez víkend je okrem linky 25 a 21 v premávke aj linka 16 s intervalom 120 min (spolu s 21 odchod na striedačku), čím má Juh II do centra interval 15 min (súčet všetkých liniek 1+16+22+25).
Juh III má stabilnú linku 28, ktorá spája nemocnicu, stanicu a Sihoť v pravidelnom posilnenom intervale
Reply on: kvorka #8824:
Iveco Urbanway 18M by sa sem veru hodil. Celý deň na takej 24 - to by dobre vyzeralo.
Škoda, že my nemáme taký novoročný darček ako PB (aspoň ten 12M) ?
v PB majú na MHD nový voz - Iveco Urbanway - nástupca Citelisu. V TN by sa nám hodil 18m verzia, výmenou za #61 ?
https://imhd.sk/pb/popis-typu-vozidla/827/Iveco-Urbanway-12M
Reply on: syko #8822:
neviem podrobnosti, toto sa prezentovalo na stránke mesta, ale kto žiadal, ako presne vymedzil a navrhoval vyňatie. neviem, možno sa len domnievať?
Reply on: draxter #8820:
Zaujímavé, pretože mesto v danej lokalite vlastní pozemky, ktoré boli v čase katastrálneho mapovania (tipujem 30. - 40. roky minulého storočia) užívané ako verejné "poľné" cesty, napr:
https://kataster.skgeodesy.sk/Portal/sk/Detail/ParcelC/268984243?map=true
Takže OÚ len bráni "tradičnému" využitiu pozemkov...
aký to rozdiel v prístupe mesta Košice a Trenčín:
https://imhd.sk/ke/doc/sk/15123/Premavka-MHD-pocas-Silvestrovskej-noci-31-12-2015-1-1-2016

My si radšej nočnú linku nepustíme ani do premávky, aby nám ju nedajbože nevyužilo rekordne veľa ľudí, radšej nech zarobia taxikári a môžeme hundrať, aká je tá MHD stratová, lebo nedajbože by sa ľudia po polnoci chceli dostať autobusom z námestia domov - čo si to dovoľujú??? My im ukážeme, linka 50 nepôjde, ako je už "dobrým" zvykom❗
Reply on: LUK #8819:
smutné však je, že Okresný úrad, pozemkový odbor nescchválil vyňatie pôdy na spojnicu OC Laugaricio - Village Park (-Pod Juhom), ktorá by dopravu od Kauflandu smerom do OC odbremenila.
Reply on: kvorka #8816:
ja sa ti priznám, že ani ja som rozdiel nenašiel ? jedine spresnenie tých dátumových obmedzení (ale to je i u linky 25 a 27)
Reply on: draxter #8815:
no je to na zamyslenie, že sa to takto nekoncepčne orezáva, pred 5 rokmi to bola možno ledva polovica týchto spojov.

Inak aká zmena nastala na linke 24? Nič som podľa CP nenašiel. U 5,15 pribudla zachádzka do Priemparku, u 13 ak som dobre videl len obmedzenie 24.12. už na spoje po 15-tej. Ale 24 som ozaj nenašiel nič.
takže tieto Vianoce ešte väčšis redukcia, hoci nosné linky 1,8,11,18 bez zmeny, ale Zámostie viac než tragické: linka 13 končí už po 15-tej ? linka 6 má obmedzenie n ďalších dvoch spojoch, linka 5 už tiež po 17-tej nejde, Zámostie sa prepadá do II. kategórie obyvateľstva, ktorí asi nemajú nárok na cestovanie vôbec - posledným spojom cez most je 24.12. posledný spoj linky 3 idúci o 17tej hodine!

Kokos niežeby sa konečne urobil nejaký systém, ale verejnú dopravu jednoducho odpílime.
Reply on: syko #8813:
Nemusíme chodiť ani na Zemplín, lepší systém majú aj tu za kopcom na všetkých linkách, príklad: http://portal.cp.sk/Data/pdf/L307401_151213_47914.pdf
Kedysi boli u nás tieto spoje značené znamienkom "u" (spoj pokračuje a definícia), aj tie prichádzajúce boli myslím značené. Dokonca aj samotné "u" keby sa vráti a len by bolo pri ňom spoj pokračuje ďalej na inej linke. Aj to by pomohlo, alebo ak by cp.sk zdokonalili služby tak, že rovno by ukazovalo spoj aj s jeho pokračovaním, možností je kopu, už len...
Spraviť to.
Reply on: milan005 #8812:
Toto je jedna z vecí, čo sa mi na Trenčianskej SADke príliš nepáči. Ako tie spoje na seba nadväzujú vie iba pár zamestnancov SAD, možno niekto na VÚC, pár pravidelných cestujúcich daným spojom a koniec.
Z cp.sk alebo z autobusového poriadku sa to nedozvieš.

Keď to porovnáš s poznámkami tu (majú ich aj v cp.sk):
http://www.arrivami.sk/include_arrivami/system-suborov/172-807403-michalovce-zemplinska-sirava-poruba-pod-vihorlatom-od-14-12-2014.pdf
Reply on: kvorka #8808:
Všetky tie spoje liniek 309413 a 309424 prichádzajú z iných liniek, ktoré Bohužiaľ nie sú tak "tvarované" že by mohli sami o sebe ísť do VOP, LOT a pod. Tak poporiadku:
- spoj 5:22 zo stanice k nemocnici na 309413 prichodí z Trnávky na linke 309430.
- spoj 6:35 od Odl Heroldu k LOT na 309424 prichodí z Trenčianskej Závady do Nemšovej na 309407, z Nemšovej na Old Herold tiež na 309407 avšak už v opačnom smerovaní, potom má tú spomínanú 309424 a ešte z nej pokračuje na 309418 do Opatoviec. Je to také multifunkčné spojenie.
- spoj 5:30 na 309424 od nemocnice na Old Herold pokračuje na 309405 na Vlčí Vrch (je to párový spoj k tomu na 309413).
- spoj 15:30 z LOT na Old Herold na 309424 pokračuje na 309406 do Horného Srnia.
Takže jedná sa všetko o spoje prichádzajúce, alebo pokračujúce na inej linke.
Samostatné spoje sú len tie do VOP a z VOP, kedysi mali pokračovanie alebo príchod z inej linky, ale už nemajú. Bohužiaľ L16 neobsluhuje aut. stanicu a cestujúci do VOP napr. z Opatoviec, Svinnej, ... by sa do VOP nedostali lebo L16 stojí na Hasičskej, avšak nestoja tam linky prichádzajúce od Turnej.
Takže 309424 je len taká "napájacia" linka ako napríklad aj 309429.
Reply on: milan002 #8799:
slušné ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.