Ospravedlňujem sa, že takto "spamujem", ale ešte jedna prosba. Resp. Váš názor by som chcel počuť. Aj s dôrazom na vodičov autobusov.
Priechod pre chodcov na Legionárskej pri Perle (http://i.cubeupload.com/LnHPDE.png). V rámci investičných akcii v MČ Stred chceme (ako poslanci) zrekonštruovať tento priechod pre chodcov (bezbariérový, vodiace línie pre nevidiacich a slabozrakých a pod.). Priechod však susedí so zástavkou MHD. V podstate polovičný záliv.
Zástavka je nekomfortná:
a.) Pre cestujúcich, ktorí vystupujú/nastupujú (úzky profil chodníka)
b.) Pre ľudí, ktorý prechádzajú touto zástavkou, ak na nej čakajú ľudia (cestujúci čakajú a ide napr. mamička s kočíkom, musia sa uhýbať, alebo keď prší a majú dáždnik a pod.).
Navrhol som kolegom, aby sme neriešili len priechod pre chodcov, ale aj zástavku MHD (už teraz je časť prepadnutá). Navrhol som im, zrušiť polovičný záliv, rozšíriť chodník a vytvoriť tak komfortnejší priestor pre pešiu mobilitu a tiež pre cestujúcich na zástavke.
Skúsim vysvetliť prečo. Záliv je polovičný, čiže ak autobus stojí a oproti ide auto (a vodič oproti sa neradí ku kraju vozovky), vodič za autobusom v podstate čaká na odchod autobusu (vodiči, prosím, ak máte inú skúsenosť, sem s ňou!). Takže záliv sa čiastočne míňa účinku. A tiež, nejde o až tak extrémne frekventovanú zástavku, takže na nej vodič nestojí minútu.
Ďalšia vec je, že ak chceme prioritizovať MHD pred IAD, musí byť rýchla, plynulá a pohodlná pre cestujúcich (narážam na hontŕlanie pri vjazde do zálivu všeobecne). Čiže, aby vodič nečakal, či ho vodič auta pustí (čo v tomto prípade asi úplne neplatí). Takže v podstate riešenie ako na Soblahovskej.
Toto odporúčanie dáva aj Manuál tvorby verejného priestoru hl. m. Prahy. Ide v podstate o kuchársku knihu pre úradníkov, ako majú postupovať pri rekonštrukciách a opravách vo verejnom priestore. Posielam výrez z neho: http://i.cubeupload.com/1TzGSI.png (strana 100 - 101)
Celý si môžete stiahnuť tu: http://manual.iprpraha.cz/uploads/assets/manual_tvorby_verejnych_prostranstvi/pdf/IPR-SDM-KVP_Manual-tvorby-verejnych-prostranstvi.pdf (celkom zaujímavé čítanie).
Samozrejme chcem, aby priechod pre chodcov obsahoval aktívne prvky ochrany, ktoré vodičovi budú signalizovať pohyb chodcov, aj keď ich v smere k nemocnici nemusí vidieť (za vozidlom MHD).
Mám na mysli toto:
https://www.youtube.com/watch?v=vE406icUhIc
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=HWCAJJIo_mw
No veľmi ma zaujíma Váš náźor na zástavku MHD, tento typ riešenia a tiež zrušenie polovičnej niky. Toto riešenie ešte nebolo prejednané s dopravákmi!
Veľká vďaka za spätnú väzbu!
?
Priechod pre chodcov na Legionárskej pri Perle (http://i.cubeupload.com/LnHPDE.png). V rámci investičných akcii v MČ Stred chceme (ako poslanci) zrekonštruovať tento priechod pre chodcov (bezbariérový, vodiace línie pre nevidiacich a slabozrakých a pod.). Priechod však susedí so zástavkou MHD. V podstate polovičný záliv.
Zástavka je nekomfortná:
a.) Pre cestujúcich, ktorí vystupujú/nastupujú (úzky profil chodníka)
b.) Pre ľudí, ktorý prechádzajú touto zástavkou, ak na nej čakajú ľudia (cestujúci čakajú a ide napr. mamička s kočíkom, musia sa uhýbať, alebo keď prší a majú dáždnik a pod.).
Navrhol som kolegom, aby sme neriešili len priechod pre chodcov, ale aj zástavku MHD (už teraz je časť prepadnutá). Navrhol som im, zrušiť polovičný záliv, rozšíriť chodník a vytvoriť tak komfortnejší priestor pre pešiu mobilitu a tiež pre cestujúcich na zástavke.
Skúsim vysvetliť prečo. Záliv je polovičný, čiže ak autobus stojí a oproti ide auto (a vodič oproti sa neradí ku kraju vozovky), vodič za autobusom v podstate čaká na odchod autobusu (vodiči, prosím, ak máte inú skúsenosť, sem s ňou!). Takže záliv sa čiastočne míňa účinku. A tiež, nejde o až tak extrémne frekventovanú zástavku, takže na nej vodič nestojí minútu.
Ďalšia vec je, že ak chceme prioritizovať MHD pred IAD, musí byť rýchla, plynulá a pohodlná pre cestujúcich (narážam na hontŕlanie pri vjazde do zálivu všeobecne). Čiže, aby vodič nečakal, či ho vodič auta pustí (čo v tomto prípade asi úplne neplatí). Takže v podstate riešenie ako na Soblahovskej.
Toto odporúčanie dáva aj Manuál tvorby verejného priestoru hl. m. Prahy. Ide v podstate o kuchársku knihu pre úradníkov, ako majú postupovať pri rekonštrukciách a opravách vo verejnom priestore. Posielam výrez z neho: http://i.cubeupload.com/1TzGSI.png (strana 100 - 101)
Celý si môžete stiahnuť tu: http://manual.iprpraha.cz/uploads/assets/manual_tvorby_verejnych_prostranstvi/pdf/IPR-SDM-KVP_Manual-tvorby-verejnych-prostranstvi.pdf (celkom zaujímavé čítanie).
Samozrejme chcem, aby priechod pre chodcov obsahoval aktívne prvky ochrany, ktoré vodičovi budú signalizovať pohyb chodcov, aj keď ich v smere k nemocnici nemusí vidieť (za vozidlom MHD).
Mám na mysli toto:
https://www.youtube.com/watch?v=vE406icUhIc
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=HWCAJJIo_mw
No veľmi ma zaujíma Váš náźor na zástavku MHD, tento typ riešenia a tiež zrušenie polovičnej niky. Toto riešenie ešte nebolo prejednané s dopravákmi!
Veľká vďaka za spätnú väzbu!
?
Richard Ščepko
K polohám autobusov. Predpokladám, že myslíte niečo na báze GPS, resp. technológie, ktorá v reálnom čase zaznamenáva polohu vozidla, odosiela niekde na server a z nej potom "tahajú" údaje jednotlivé "inteligentné" zástavky. A informácie zverejňujú na displejoch. V Brne sa s tým ostatné roky začali pasovať, aj keď vo vyspelej Európe to žiadna novinka určite nie je. Trochu sledujem svojho profáka z vysokej, ktorý ma zhodou okolností firmu na podobné technológie (http://www.herman.cz/cs/produkty/isrd/radiove_site/reseni-gsmgprsumts/).
Ono je to skvelá vec. Zvlášť na prestupných uzloch a na frekventovaných zástavkach. Mesto bude v pomerne dohľadnej dobe vyberať nového prepravcu. Určite sa chcem na takúto technológiu pýtať. V 21. storočí to osobne považujem za pomerne samozrejmé. Obzvlášť, ak technológia je v podstate zaplatená (a už neplatíme vývoj).
Ale naozaj si nemyslím, že to minimálne 2 roky bude niekoho zaujímať. Musíme počkať na súťaž v MHD.