toto je dobré, náš kolega dobre zotrel dopravného projektanta k jeho odpovedi na jeden dotaz, hoci sa to vysvetlilo, asi nemal kompletné informácie, pretože SAD TN má 5 ks pojazdných 18m autobusov MHD a z PD už do TN na PAL linke zavítalo aj 15m vozidlo:
Prečo v odpovediach na otázky ohľadne projektu terminál p. R. Hartmann zavádza? Uvádza, že dopravcovia majú na prímestskú dopravu najdlhšie 12m vozidlá a dlhšie vozidlá nepoužívajú. Ak tým mysel SAD Trenčín, tak má po vyradení Ikarusov pravdu, ale keďže nekonkretizuje dopravcov, tak by si mohol overiť, že napríklad SAD Prievidza bežne používa 15m Irisbusy Arway a SAD Nitra aj kĺbové 18 metrové autobusy. A ktovie či aj SAD Trenčín sa nevráti k dlhším vozidlám (na MHD 18 metrové vozidlá má). Odkiaľ teda berie istotu "extrémneho názoru" na 15m autobusy? Aké má tento pán vzdelanie? Je to pre mňa zarážajúca odpoveď!!!
Odpoveď:
Róbert Hartmann, autorizovaný dopravný projektant:
Áno, myslel som SAD Trenčín. Autobusovú stanicu bude spravovať a mať v majetku SAD Trenčín a pokiaľ viem, tak aj prímestskú dopravu prevádzkuje SAD Trenčín. Pokiaľ by som projektoval autobusovú stanicu v Nitre alebo napr. v Buenos Aires, budem sa riadiť požiadavkami tamojšieho dopravcu. Ak by sa chcel dopravca, t.j. SAD Trenčín, vrátiť k 18 metrovým, prípadne aj dlhším autobusom na PAL v zmysle nariadenia vlády 349/2009, určite by to dal do požiadaviek na vybavenie stavby. Pre mňa sú záväzné len zadania investora, ktorým je spoločnosť SIRS, vlastník SAD Trenčín, STN 73 6075 a ďalšie normy, vyhlášky a zákony. Istotu teda beriem priamo od vedenia SAD Trenčín.
Autobusová stanica je naprojektovaná takým spôsobom, aby sa tu v prípade ojedinelej potreby dalo prejsť a pristaviť i dlhšie vozidlo - a to v zmysle už spomínaného nariadenia vlády. Prejazd, otáčanie a odstavovanie vozidiel bol nasimulovaný programom od spoločnosti FGSV (FORSCHUNGSGESELLSCHAFT FÜR STRASSEN-UND VERKEHRSWESEN - obdoba nášho VÚD) podľa katalógu NR.287 z roku 2001. Program zodpovedá európskej smernici 96/53/ES, z ktorej vychádza už spomínané nariadenie vlády.
Vzdelanie mám vysokoškolské (2. stupňa) na Stavebnej fakulte Žilinskej univerzity + mám štátnu autorizačnú skúšku pre dopravné stavby.
A čo v ňom mali? ?
Ja som raz v BA išiel 201tkou smer čiližská a tuším ako je trhovisko nastúpili cigáni s kočárom, a o chvílku cítim smrad neuveriteľný, a pozriem do kočára a tam mali nejaký bordel.... no fuj, myslel som že umrem z toho smradu, ani presun na opačný koniec trolejbusu moc nepomohol ?
? Vcera stojim na Hasickej,cakam do odchodu,predo mnou Crossway l.c.24 smer Laugaricio,a zrazu mi skoro oci vypadli...5 romsky spoluobcania nalozili dnu kocik pre dvojicky poslednymi uzuckymi dvermi? ,to by sa nam obycajnym cestujucim veru nepodarilo...
dikes. Ráno som šiel ním do roboty na pätnáske, a musím povedať, že perfektný voz, ťahal ako mal, zrýchloval plynule, nič nevŕzgalo, ľudia ocenili aj kapacitu.
a keďže sa nám #61 vystriedala už na 3 zo štyroch harmonikových poradiach, tak budúci týždeň bude aj na tom štvrtom a vidieť ju bude možné tu:
5.15 –> 5.37 15 gen. Svobodu, otoč –> Priemyselný park
5.55 –> 6.15 15 Zlatovská, VOD-EKO -> gen. Svobodu, otoč
6.22 –> 6.42 15 gen. Svobodu, otoč -> Zlatovská, VOD-EKO
6.50 –> 7.12 6 Zlatovská, VOD-EKO -> Opatovská, Sihoť IV
7.15 –> 7.38 8 Opatovská, Sihoť IV –> gen. Svobodu, otoč
7.40 –> 8.13 1 gen. Svobodu, otoč –> Kubra, námestie
8.15 –> 8.43 1 Kubra, námestie –> gen. Svobodu, otoč
9.45 –> 10.13 1 gen. Svobodu, otoč –> Kubra, námestie
10.15 –> 10.43 1 Kubra, námestie –> gen. Svobodu, otoč
13.15 –> 13.43 1 gen. Svobodu, otoč –> Kubra, námestie
13.45 –> 14.13 1 Kubra, námestie –> gen. Svobodu, otoč
14.30 –> 14.58 1 gen. Svobodu, otoč –> Kubra, námestie
15.05 –> 15.33 1 Kubra, námestie –> gen. Svobodu, otoč
15.45 –> 16.13 1 gen. Svobodu, otoč –> Kubra, námestie
16.45 –> 17.13 1 Kubra, námestie –> gen. Svobodu, otoč
17.15 –> 17.43 1 gen. Svobodu, otoč –> Kubra, námestie
18.15 –> 18.40 1 Kubra, námestie –> gen. Svobodu, otoč
Valec
http://imhd.sk/ba/doc/sk/13165/Odstavka-internetoveho-predaja-predplatnych-listkov-21-24-3-2014.html