Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: milan001 #8076:
neviem o konkrétnych spojoch, možno by som posunul linku 50 o 10min neskôr, aby tvorila na nočný rýchlik lepší prípoj. Takto príde a odíde presne polhodinu pred nočákom, resp. po ňom.
blíži sa termín celoštátnej zmeny CP autobusov a železníc, bolo by fajn potom urobiť úpravy niektorých spojov MHD v nadväznosti na príchody/odchody vlakov a autobusov z kľúčových smerov. A je tu aj priestor na poriešenie dopravného smeru obsluhovaného linkami 2 a 24 tak, ako sa tu už písalo.
Reply on: kamaquashy #8073:
takto, ono by úplne po správnosti mal zastaviť na tej čiare a potom ešte raz keď bude vidieť do križovatky, takže fakt je to nahovno na tej stanici ?
Reply on: kamaquashy #8073:
áno, je úplne na hovno - rozhoduje o nej ODI (okresný dopravný inšpektorát). Dokonca tvrdím, že tam vôbec nemusela byť ani stopka v smere na Štefánikovu, iné je už odbočenie doprava na Železničnú, tam je to ok.
Reply on: kvorka #8072:
Aha, tak to sa opsravedlnujem, necital som to dokonca, mas pravdu. Ale kto rozhoduje o umistneni vodorovnej dopravnej znacky "Priecna suvisla ciara", pretoze v tomto pridape ta ciara je namalovana uplne nah*vno. Pokial teda autobus zasavi na tej ciare, pozrie vlavo kde nic neuvidi a nic napojde a autobus vyrazi a zrazi sa s niecim co islo po hlavnej ceste koho to bude chyba? Vodic zastavil na ciare ako mu prikazuje zakon, pozrel sa dolava nic nevidel, len kriky a vyrazil a bum. Hm, koho by to bola potom chyba? Zas autobusu, takze ked zastavi podla zakona, nic neuvidi a zrazi sa - chyba vodica busu. Pokial nezastavi na ciare, ale az na mieste kde ma rozhlad - chyba vodica busu. Nezavidim veru nasim vodicom? ☠
Reply on: kamaquashy #8071:
Nie, nemýlim sa, takže takto: "Značka Stoj, daj prednosť v jazde! ukladá vodičovi povinnosť zastaviť vozidlo a dať prednosť v jazde; vodič je povinný zastaviť vozidlo na takom mieste, odkiaľ má na križovatku náležitý rozhľad." - potiaľto máš pravdu, lenže zabúdaš, že okrem zvislého je v danom prípade aj vodorovné značenie (rovnako ako na Žilinskej pred pripojením sa na Považskú), a preto je daná povinnosť zastaviť vozidlo pred priečnou súvislou čiarou (č. V 5a až V 5c).

Pripíjam plné znenie Značky upravujúce prednosť a dodatkové tabuľky s tvarom križovatky:
"Značka Stoj, daj prednosť v jazde! (č. P 2) zakazuje vodičovi pokračovať v jazde bez zastavenia vozidla a ukladá vodičovi povinnosť zastaviť vozidlo a dať prednosť v jazde; označuje vedľajšiu cestu pred križovatkou s hlavnou cestou najmä v prípadoch, keď križovatka nie je dostatočne prehľadná a vodičovi je potrebné prikázať zastaviť vozidlo na mieste, odkiaľ má do križovatky dobrý rozhľad. Za predpokladu, že miesto na zastavenie vozidla je možné presne vymedziť, použije sa značka Stoj, daj prednosť v jazde! (č. P 2) v kombinácii s vodorovnou dopravnou značkou Priečna súvislá čiara s nápisom „STOP“ (č. V 5c).

Značky Priečna súvislá čiara (č. V 5a), Priečna súvislá čiara so symbolom „Daj prednosť v jazde!“ (č. V 5b) alebo Priečna súvislá čiara s nápisom „STOP“ (č. V 5c) vyznačujú hranicu križovatky; to neplatí, ak sa tieto značky použijú ako pomocné čiary na zastavenie vozidla v priestore križovatky.

Toľko môj názor a rozbor a keďže som už za niečo podobné bol napomenutý aj ODI, myslím že mám pravdu, ale budem rád, ak sa k tomu vyjadria profesionáli, ktorý sem občas prispievajú, že ako to vlastne je? (a vopred hovorím, nejde mi o kritiku ich kolegov, ale o správnu aplikáciu)
Reply on: kvorka #8069:
Myslim ze sa mylis, pretoze zo zakona citujem : (4) Na príkaz dopravnej značky „Stoj, daj prednosť
v jazde!“ vodič je povinný zastaviť vozidlo na takom
mieste, odkiaľ má na križovatku náležitý rozhľad.
Reply on: kvorka #8069:
Presne tak STOP-ka, ako hovoríš. Nechcel som to ja písať, ale čakal som, že si to niekto všimne ?
Reply on: MinoSUN-55 #8067:
inak každý jeden vodič každého z tých vozov by to mal za 60 EUR - ani jeden (!) nezastal na mieste vyznačenom vodorovným značením pri značke STOP ?

PS: hoci je aj podľa mňa tam zbytočne namaľované tá priečna čiara, lebo odtiaľ nie je vidno, ale predpis je predipis
Reply on: MinoSUN-55 #8067:
Super , dobré video - naozaj by ich malo len pribúdať. Škoda že na IMHD sa dajú dávať len fotky - pokojne by tu mohli byť aj videá o MHD v danom meste.? ?
http://www.youtube.com/watch?v=mb43hnBDtaI takých videí by mohlo len pribúdať ?
Reply on: MA MHD #8065:
Treba z konca odstrániť tú pomlčku a pôjde to ?
Reply on: draxter #8062:
Ten , odkaz ti nejde - je tam napísané že stránka mesta to nevie načítať?
Reply on: MA MHD #8063:
, potom by sa ani nemusela predlžovať L 22 a L23. Lebo z východnej aj tak chodí linka 28 takže keby tam išli dve linky na Sihoť (rovnakým smerom) tak by to bolo zbytočné. Ja by som 23 ktorá tiež chodí poloprázdna dal radšej na Zámostie. Navrhol by som trasu Východná - Soblahovská - Legionárska - most - Zlatovská. Bolo by to nové spojenie Východnej , Soblahovskej a Zámostia a trochu by to oživilo aj 23. Interval v "x" a aj v "a" by som dal 60 min. špička a 120 min. sedlo.
Reply on: draxter #8061:
Myslel som to tak že linka 8 by sa mala zrušiť iba v prípade že by linka 1 chodila na sihoť a linka 2 do kubri.?
http://www.trencin.sk/index.php?s-cv-contentID=12288&s-cv-embeddedID=89684- už aj prípadný kĺbak na linke 5 bude mať lepší výjazd ?
Reply on: MA MHD #8056:
dnes je osmička nosná linka (aj keď je len torzom bývalej osmičky), jej zrušenie by prichádzalo do úvahy len za podmienky predĺženia linky 22/23 na Sihoť. Minule som prepočítaval km a vyšlo mi, že ak by sa predĺžila linka 22 a 23 až na Sihoť, tak by bolo možné osmičku naozaj zrušiť. Inak ťažko. K tej dvojke: áno, víkendy ale aj večerné spoje sú prázdne, no spoje medzi 13:30 a 16:00 sú plné, ale s 24 sa to nedá porovnať - tá chodí ozaj parádne vyťažená, kĺbak by sa tam popoludní veru šikol.
Reply on: MA MHD #8056:
Ja by som si to predstavoval nejak takto:
Párna hodina zo Sihote mimo špičky: 00(linka 28) 20(linka 24) 40(linka 2)
Nepárna hodina zo Sihote: 00(linka 24) 20(linka28) 40(linka24)

Párna hodina zo stanice smer Východná mimo špičky tým pádom: 11(linka 28) 51(linka 23 -> krásny prípoj z vlaku od ZA)
Nepárna hodina zo stanice smer Východná: 31(linka 28 -> krásny prípoj z vlaku od BA)

To je len taký príklad, samozrejme musel by sa brať ohľad na začiatky a konce prac. zmien v Laugariciu a Tescu a ranná špička by mohla byť ponechaná ako v súčasnosti, rozbehnúť by sa to mohlo až o tej 8:00. A takisto by aj Východna v doobedňajších hodinách získala "štýl"
Reply on: MA MHD #8058:
Dá sa zo Staničnej odbočiť doľava na Bratislavskú?
Ozaj , mám ešte jeden nápad: bolo by dobré zefektívniť linku číslo 27 , ja si myslím že pre cestujúcich je málo zaujímavá , v centre má rovnakú trasu ako linka 24 takže ja by som 27 navrhol interval 120 min. v "x" a aj v "a". Ďalej by som zmenil trasu: Detské mestečko - Záblatie - Bratislavská - Staničná - Zlatovská - most - Rozmarínová - Legionárska - Soblahovská - Ku Štvrtiam - Tesco - OC Laugarício. Zároveň by som tým dosiahol spojenie Soblahovskej a nákupnej zóny. Čo myslíte??? ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.