Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Súhlasím s tým, že B961E sú podľa mňa spoľahlivé. A aj mne je ľúto, že nám kĺbové nízkopodlažné vozidlo stojí v garáži. Ozaj je to pekný autobus a môj možno hlúpy názor je taký, že keby denne odjazdil aspoň 2-3 hodiny na nejakých linkách a potom by išiel zase do garáže, tak by sa to hádam aj dalo. ?
Reply on: irizar #7359:
jj, v PO som o tom čítal. Inak na mňa osobne pôsobia Irisbusy sympatickým dojmom, podľa mňa Citelis či Crossway sú vcelku fajn. Áno, nešoféroval som žiadny, a preto netvrdím, že môj názor je objektívny a neomylný, ale práve preto ma mrzí náš jediný Citelis 18M, veď nie je krásny?
http://imhd.sk/tn/galeria-media/1069/irisbus-citelis-18m.html?#40340-Na-Juh-dorazila-pycha-trencianskej-MHD
Mal byť našou pýchou, ale realita je žiaľ iná. A to je to kĺb a aj NP spolu...keby nám vykapala jedna B932/952, tak by som to ani nekomentoval. No uvidím,e čo sn ím bude po začatí školského roka. Pravdou je, že tie 4 B961E sa budú obracať, a to riadne vzhľadom na redukciu a interval nosných liniek 1 a 8.
Reply on: irizar #7359:
A s inými servismi by som to nevidel oveľa lepšie - viď nitrianske Citaro.
Reply on: kvorka #7353:
O servise Irisbus/Iveco je vseobecne zname ze sa nehanbi za nic. V takom Presove by vedeli rozpravat...
Reply on: Mike #7357:
Máš pravdu v tom, že B961E slúžia ako švajčiarske hodinky. Inak aj sólo Citelis má spotrebu porovnateľnú s B952, záleží kto (a ako) na ňom jazdí. Tiež máš pravdu, že stojí dlhodobo, a možno aj preto, že nejaký diel nie je k mání. Podľa mňa spotreba je len argument navonok.
Inak na TN pomery je vôbec luxus, ako písal aj Petrox, žeby nejaký kĺb mal byť ako záloha, ale keď by už mal byť, tak by som to urobil úplne inak:
- rotoval by som vždy 4 kĺby a piaty by v daný týždeň nejazdil, vždy rovnomerne. Je jedno či B961E alebo Citelis 18M, pretože by bol aspoň čas na dôkladnú údržbu každého kusu.
Reply on: kamaquashy #7355:
Kto by to bol povedal, že nízkopodlažný kĺbový autobus bude mať vysokú spotrebu... ?
A sólo citelis nemá vysokú spotrebu?
Ale ak už teda má byť záloha za kĺbaky, tak je rozdiel či stojí preto že všetky 4 B961 slúžia spoľahlivo a keby sa nejaká pokazila alebo išla na väčšiu prehliadku prípadne STK, tak by ten kĺb. citelis išiel von, alebo stojí dlhodobo lebo je nepojazdný a čaká na nejaký objednaný náhradný diel.
Aj keď skôr by som dal do bežnej výpravy jeho a nejakú B961 karosu nechal ako zálohu, keď už...
Reply on: kamaquashy #7355:
To je jasné, že je z druhej ruky, lebo má motor EURO 3 a nie EURO 4 ako majú CItelisy 18M, čiže bol predvádzačka. Len potom sa logicky natíska otázka, ak to tak bolo od počiatku s ním také zlé, prečo sa s ním nič nerobilo hneď? To sa akože nechala padnúť záruka a teraz nech zhnije s TN-758AM? Super, dva "historičáky", oba kĺbové, to je radosti.... ? Možno by sa mohol predať, za utŕžené peniaze ivnestovať do motora TN-758AM a ešte by sme mali piaty kĺbak do premávky ?

K tej stopke: http://imhd.sk/tn/galeria-media/1069/irisbus-citelis-18m.html?#30325-Ruska-STOPka ?
Reply on: kvorka #7353:
Ja co som pocul, tak ten nas Citelis 18M je kupovany uz z druhej ruky, nebol urceny ani na nas trh. Neviem, ci ste si vsimli, ale ked ste na nom stlacili tlacitko signalizacie vystupenia, tak nad soferom sa rozsvietil napis STOP ale v azbuke, cize ten voz mal ist na ukrainu, rusko, alebo niekde kde je azbuka. Myslim si, ze ked zistili, aky je to crep (hlavne kolko to zozerie nafty, aj ked ide prazdny), tak ho vratili a tu v TN si povedali, ze ho kupia. Tak ho kupili, ale asi sa neoplati ho nasadzovat. Co som sa rozpraval so soferom, povedal mi, ze je to strasne kazove a zerie to velmi vela nafty. Takze radsej hnije v garazi ako na cestach.
Klbova zaloha v podobe #61 mi pripomina obdobie spred 10-12 rokov, kedy tuto funkciu na striedacku zastavali Ikarusy 642/I, 836/I a 642/II. Vtedy sme tiez poriadne pindali, ze v SADke praktizuju takyto luxus a ludia sa zatial tlacia v natrieskanych Karosach. Ako jediny logicky dovod vidim ten, ze sa (podobne ako v tej dobe) jedna o voz natolko nespolahlivy a poruchovy, ze nejake dlhodobejsie nasadenie nepripada v uvahu. A ze je #61 kram za vsetky drobne, hoci pekne nalesteny, je smutny fakt...
Reply on: Kolporter #7352:
mňa by skôr zaujímalo, keď už Trabelssieho SAD-ky (TN,ZA) tak vo veľkom kupujú Ivekáče, ako je možné, že s tým trenčianskym Citelisom 18M je stále toľko problémov....ja ako výrobca by som sa hanbil za toto, buď poskytol náhradný voz alebo do jeho riadnej opravy zapožičial iný kĺbak.
Prakticky, máme klbový NP voz v garáži. Je aspoň maximálne efektívne NEvyužívaný, veď je NP a dôchodci, či mamičky s kočíkmi sú už z čias dávno minulých zvyknutý na schody, tak prečo rušiť staré zvyky.... ?
Reply on: draxter #7350:
aha, takže my mame rapidny nedostatok klbov, a v garaži nam leži novy niskopodlažny voz a len tak tam čaka? To je teda riadna k......a ?!?! ... či? ?
Reply on: richards #7347:
veru #61 sa mi ešte nepodarilo zachytiť tento rok
Reply on: richards #7347:
sú to záložáky; teda #01 som tak vídal už celý tento rok, #61 je asi záložák pre B961 (a kumulatívne, ak by asi nebolo schopné už nič vyjsť do premávky, teda ani #71)
Reply on: richards #7347:
? no,keby to boli kone a ja veterinar,musel by som ich dat utratit...
Možete mi povedat co je s 01 a 61? Vobec ich nevidno v doprave...
vidím, že aktualizovaná je aj schéma liniek MHD a aj história: http://imhd.sk/tn/doc/sk/10082/Vyvoj-liniek-mestskej-hromadnej-dopravy-v-Trencine.html
Reply on: milan001 #7344:
01-21,31-45,51-54,61 a 71, z toho 3 zálohy (71,61,35). Ale teraz je to už poprehadzované, možno draxter by vedel.
Reply on: Mike #7341:
do júna bola výprava 39 vozidiel v režime c ak sa nemýlim
Reply on: Mike #7341:
zistíme priebežne, pretože človek by logicky čakal, že sa zníži - už to tu bolo písané, že o 4 sólo vozidlá by mohla byť nižšia. Ale vieš, rozhodujú obehy vozidiel, a ten kto to robí (robil) na SAD to vždy doteraz v histórii riadne zvrzal - možno že teraz tie 4 vozy dostanú celodennú pohotovosť a po 2 spoje kdesi a utrum. Ja by som totiž mal na mesto 3 otázky, ktoré asi položím:
1. koľko sa ušetrí na MHD touto redukciou a koľko km sa odjazdí po redukcii (z toho užitočné km a prejazdové km)
2. koľko peňazí sa vynaložilo minulý a predminulý rok a koľko km sa odjazdilo (z toho užitočné km a prejazdové km)
3. koľko vozidiel sa ušetrí vo výprave, a aké sú nárasty/poklesy pri pohotovostiach vodičov

- pretože km môžu klesnúť, ale môže stúpnuť pohotovosť a teoreticky sa ušetrí figa. Môžu sa potom ušetrené vozy "válať" vo vozovni a vodiči mať pohotovosti a jediné, čo sa ušetrilo, je nafta a možno trochu amortizácie.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.