Reply on: no.ev.di. #6385:
Tak isteže by SADky kvákali, a plným právom. Práve SAD Trenčín vrazila ťažké peniaze do obnovy vozového parku, a teraz by z ničoho nič mali odstaviť zo tridsať autobusov, každý v cene okolo 150 000 Eur len z rozmaru nejakého úradníčka na ministerstve, ktorý si zmyslel že v tomto volebnom období teda budeme preferovať vláčiky. Chceš mi tvrdiť že ty ako podnikateľ by si nepindal keby ti takto investícia vyšla nazmar? . V civilizovaných krajinách sa podpíše dlhodobá zmluva na určitý počet kilometrov, vrátane sankcií ak sa táto zmluva niekedy počas jej trvania zmení a počet objednaných kilometrov sa zníži. U nás celá slávna optimalizácia pravdepodobne dopadne tak že SADkám povedia: "tak teda od budúceho mesiaca budete mať výkony škrtnuté o toľko a toľko a čo urobíte s prebytočnými autobusmi a personálom nás absolútne nezaujíma." Podnikateľské prostredie jak hovado ? A môj skromný názor je že nech už VÚD navrhne čokoľvek, celkom určite to bude stáť za guĺové. U nás sa rozumné systémové riešenia v prospech cestujúcich nenosia. Ak je politická objednávka v prospech vlakov, tak sa silou-mocou budú preferovať vlaky aj tam kde to nemá absolútne žiadny význam (napríklad trať 123 je krásny príklad tej sólošukafónovej trate nad ktorými sa S499 tak rád rozčuluje - šotouši ma zožerú zaživa, ale tú by som zrušil a nahradil autobusmi bez milosti hneď). A ak bude politická objednávka v prospech autobusov, tak porušia vlaky aj tam kde neexistuje rozumná náhrada. Zdravý rozum u nás bude vždy hrať posledné husle.
irizar
#6200 #6202 #6203 #6209
A keď už sme tu, rovno ti odpoviem aj na otázku z bratislavského fóra "tak kto má teda robiť analýzu?" Prečo by ju mal robiť subjekt, ktorý si síce dal do názvu honosné slovo "ústav", ale aj tak je len súkromnou akciovkou? Tým skôr že väčšina riešení, ktoré vypracuje sú také hovadiny že ľudia z branže si už pri vyslovení skratky VÚD ťukajú na čelo? Už si zabudol aký paškvil svojho času odovzdali v Banskej Bystrici? Za ťažké tisíce tam v spolupráci s DIC predložili dokument jednak plný gramatických chýb a preklepov a jednak s takými perlami ako posielanie autobusov cez jednosmerky, expresné autobusové linky súbežne s trolejbusovými, totálne nezmyselné prestupy a ach, áno, aby som nezabudol, tvrdili aj že trolejbusy opotrebujú pneumatiky tuším štyrikrát častejšie než autobusy ? . Ten ich návrh bol tak smiešne očividne zmanipulovaný v prospech SAD Zvolen a v neprospech trolejbusovej dopravy až to bolo trápne (asi sa niekto v SAD ZV plesol po vrecku). A táto inštitúcia má teraz robiť nejakú analýzu súbehov dráhovej a cestnej dopravy? Pánboh nás ochraňuj!
A ako už napísal Juraj - ak chcú riešiť súbehy vlakov a autobusov, na kieho krista sú im kompletné údaje aj z liniek, kam v živote žiadna železnica neviedla? My chceš tvrdiť že keby si bol riaditeľom SADky a nejaká takáto akciovka (nie štát, ale súkromná akciová spoločnosť!) by si od teba vyžiadala obchodné informácie, tak by si jej ich ukázal? Lebo ja by som im ukázal tak akurát prostredníček...