Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: irizar #6393:
uznávam, že diskusia so mnou je na prd, no som priamy a nebudem kecať to čo druhí chcú počuť. Zas na diskusiách vlaky.net keď čítam názory, tam je to pravý opak (ešte aby som dodal), že by chceli oživovať Os dopravu na lokálkach Rožňava - Dobšiná kde jazdia v špičke dva autobusy za hodinu, alebo Plešivec - Slavošovce. Keby tam bol taký pohyb ľudí, že by to bolo na jednu 810+2x010 za hodinu aspoň v špičke a každé dve mimo nej, tak nech sa to tam spustí, ale tie dva autobusy na danej trase o niečom vypovedajú. Mne sú tie regionálky srdcu blízke ale čo tam voziť okrem vzduchu? Tam už iba Mn držia existenciu trate a na dlhý čas to tak asi aj bude pokiaľ sa tam nedostane nejaký investor.
Reply on: irizar #6393:
je zaujímavé, že "odborníci" na ekonomiku železničnej prevádzky ako S499 a iní sa rozhorčujú nad sólo šukafónmi, alebo aj s prívešákmi, to je jedno. Ale čo keby sa radšej rozčuľoval nad tým, ako MDPaT vyhadzuje peniaze, ako KDHáci rozhadzujú firemné peniaze na ŽSR, ZSSK a Cargo na rôzne církevné kktiny. Napr. mimoriadny vlak do Lúrd čo si mali svätuškári zaplatiť tak Kravec im dal lístky gratis a k tomu dary. Teraz bude mimoriadny vlak z Nových Zámkov do Topoľčianok na púť a zas budú lístky pre svätých gratis ? nech sa nad týmto falošník Ig(n)or rozčuľuje a nie nad tým, že sa peniaze dávajú na služby pre ľudí! Na druhej strane ja plne uznávam, že tam kde jazdí (aj keď sa mi to slovo bridí ale použijem ho) sólo "šukafón" a je vyťažený pod 50-60% tak nech to je zrušené. Ale prečo zastáva také názory, podľa ktorých by de facto ostala bez Os dopravy trať 172,173, skončila by aj časť osobákov na 160, úplne by skončili aj posledné dve Gemerské lokálky 162 a 174, pravdepodobne aj Čadca-Makov či Žilina-Rajec. Prečo by sme si my mali robiť hlavu z toho, že SADkárom budú stáť autobusy?! Prečo si nerobíme hlavu, že kapacitné vlaky sú duplované autobusovými linkami?! To teraz má vlak ustúpiť všade iba preto, že SADky obnovili vozový park? A tie civilizované krajiny, to ma dobre pobavilo, lebo snáď mi nechceš povedať, že v civilizovanej (resp. normálnej) krajina sa spraví pre kraj nevýhodná zmluva na 8-10 rokov a tak má dopravca zaistený "zlatý padák" (aj keď sa toto slovné spojenie používa v súvislosti s vyhadzovaním štátnych funkcionárov a následnom tučnom odstupnom) skrz, ktorý vyžerie nenormálne prachy z kraja, lebo nedostal zrazu nažrať toľko koľko si zazmluvnil skrz skorumpovaných politikov na VÚC (dobrý príklad arogancie a-bus dopravcu je SAD-ZV). Prečo majú ustupovať iba železnice SADkárom a prečo sa nepoloží otázka tak, či nie je škoda nechať tak peniaze vrazené do budovania regionálnych tratí? Niekde tie trate už stratili význam pre osobnú dopravu alebo úplne, no sú aj také, ktorým môže optimalizácia obsluhy krajov pomôcť. Cesty neostanú bez autobusov prázdne, ale železnice bez vlakov áno. Stále počúvam iba o tom, kde by ste navrhovali vlaky zrušiť, ale nepočul som ešte, že kde by ste navrhovali vlakové spoje posilniť a vylúčiť autobusy? Hm? Čo takto malý výpočet tratí kde by si vylúčil autobusovú dopravu a nahradil vlakovou?
Reply on: no.ev.di. #6385:
Tak isteže by SADky kvákali, a plným právom. Práve SAD Trenčín vrazila ťažké peniaze do obnovy vozového parku, a teraz by z ničoho nič mali odstaviť zo tridsať autobusov, každý v cene okolo 150 000 Eur len z rozmaru nejakého úradníčka na ministerstve, ktorý si zmyslel že v tomto volebnom období teda budeme preferovať vláčiky. Chceš mi tvrdiť že ty ako podnikateľ by si nepindal keby ti takto investícia vyšla nazmar? . V civilizovaných krajinách sa podpíše dlhodobá zmluva na určitý počet kilometrov, vrátane sankcií ak sa táto zmluva niekedy počas jej trvania zmení a počet objednaných kilometrov sa zníži. U nás celá slávna optimalizácia pravdepodobne dopadne tak že SADkám povedia: "tak teda od budúceho mesiaca budete mať výkony škrtnuté o toľko a toľko a čo urobíte s prebytočnými autobusmi a personálom nás absolútne nezaujíma." Podnikateľské prostredie jak hovado ?

A môj skromný názor je že nech už VÚD navrhne čokoľvek, celkom určite to bude stáť za guĺové. U nás sa rozumné systémové riešenia v prospech cestujúcich nenosia. Ak je politická objednávka v prospech vlakov, tak sa silou-mocou budú preferovať vlaky aj tam kde to nemá absolútne žiadny význam (napríklad trať 123 je krásny príklad tej sólošukafónovej trate nad ktorými sa S499 tak rád rozčuluje - šotouši ma zožerú zaživa, ale tú by som zrušil a nahradil autobusmi bez milosti hneď). A ak bude politická objednávka v prospech autobusov, tak porušia vlaky aj tam kde neexistuje rozumná náhrada. Zdravý rozum u nás bude vždy hrať posledné husle.
Ako povedal p. Sedláček maximálne 10%. Asi ma zle učili počítať, ale 10% je iná cifra....
Ak tomu dobre chápem tak do DCA som doteraz platil 0,36€ a po novom budem 0,66€??? Či som zle pochopil?
Reply on: milan005 #6389:
Tú poslednú vetu som myslel skôr všeobecne, nie zrovna na SAD, ospravedlňujem sa. Za zvyšovaním cien je TSK, ten určuje maximálne ceny cestovného v cenovom výmere. Avšak pointa ostáva, nad takýmto cestovným už sa človeku rozum zastavuje, aj keď je ekonomická situácia taká, aká je. Bohužiaľ ?
Reply on: MarekPB_B961E #6388:
nezalezi to od VUC Marek? ci to SAD je za tymto zvysovanim? Tie ceny su skutocne nekrestanske...ved vlakom do Teplej za 0,20€, busom za 0,55 alebo az 0,65
Reply on: milan005 #6387:
Keby som nevidel, ako sa zdvihli ceny MHD u nás v meste, možno by ma to viac prekvapilo. Ale toto už je fakt priveľa ? Niekedy som si rád spestril cestu tým, že som namiesto vlaku šiel do ZA busom z TN (vtedy za 0,89 €, po novom 1,52 €), ale keď vidím toto, asi ostanem už len pri tých vlakoch - ikeď tam možno tiež prekvapia zmenou tarify ☺ Pripadá mi to tak, že dopravcovia (nie všetci) prestávajú totálne myslieť - lebo jediná cesta, ktorou je ľudí možné ako tak zlákať na verejnú dopravu, je tá, že sa bude zvyšovať ponuka spojov a takisto kvalita dopravy.
Cena listka od 1.7.2011 na PAL je uz neunosna: http://www.sadtn.sk/cms_object/file/1052_cennik_cestovneho_pal_01072011_30062011.pdf
uvidime ci aj MHD to caka. ved nech len dvihaju stale cestovne, ludia budu chodit autami a potom mozu investovat neustale zase do statickej dopravy a do novych ciest/dialnic. nebolo by jednoduchsie zefektivnit a lepsie dotovat verejnu dopravu? urcite by to bolo aj lacnejsie a setrnejsie k zivotnemu prostrediu
Reply on: irizar #6383:
a neviem prečo to "kristepane". Napísal si - 3 týždne, tak som bral tri týždne ?

P.S.: Vo vete :"Chápem, že pri slove VÚC dopravcom behá mráz po chrbte." nemá byť VÚC ale VÚD. Komu by teda mal dať štát vypracovať analýzu dopravnej obsluhy regiónov?
Reply on: irizar #6383:
logicky tam kde niesú koľaje, tak tam nemá zmysel aby SADky poskytovali pre optimalizáciu svoje údaje a ak by ich mali poskytnúť tak iba pre účel vypracovania nadväznosti autobusových spojov z oblastí kde vlaky niesú k nosným vlakovým spojom, pre tento účel už áno. A otázka na teba : keby napr. sa rozhodlo, že pre TN kraj budú trate 120,121,123,125,140,143 a 144 s premávkou Os vlakov a rozhodne sa o tom, že autobusovú spoje budú na týchto paralelných úsekoch zrušené, tak chceš mi povedať, žeby to SADky akceptovali, žeby nekvákali ako choré vrany a nehulákali by za to aby ostali trate 121,123,143 a 144 bez Os dopravy, lebo im sa siahlo na spoje?! Takisto už "vidím" ako v BA kraji SL pristúpi na zrušenie autobusov BA-MA s tým, že túto reláciu budú vykonávať iba vlaky ? nemám tým na mysli, že si blázon, mám tým na mysli to, že SADky nech bude akýkoľvek scénár tak budú jačať. Okrem toho aj keby poskytli údaje napr. o vyťaženosti tam kde niesú ani koľaje, tak čoho sa boja? Že im MPDPaT tie spoje na základe analýzy od VÚC navrhne zrušiť alebo čo? Chápem, že pri slove VÚC dopravcom behá mráz po chrbte, no dokiaľ nevypracujú nič neviem čoho sa boja. Príp. by bo to mohli podmienkovať tým, že údaje poskytnú s tým, že údaje o linkách, ktoré niesú paralelné s vlakovými budú menené iba polohy spojov, tak aby nadväzovali na vlakové spoje v prestupných bodoch, alebo na iné autobusové spoje v prestupných bodoch. Takto by mali SADkári určitú garanciu. A okrem toho, aj tam kde sú koľaje ako napr. trať 167 a premávajú max. 2 autobusové spoje v špičke a v sedle 1, tak tam zas nevidím dôvod aby sa SAD-KE triasol, že tam MDPaT rozkáže jazdiť vlakom a zruší autobusy, nakoľko autobusy majú tú výhodu, že od Rožňavy nekončia v Dobšinej ale pokračujú do Popradu, tu je veľká škoda, že Gemerské trate 165-167 sú slepé a niesú spojené aspoň s Horehronskou traťou 173, ostatne toto bolo konštatované ešte pred 60-70 rokmi, že je tieto trate treba spojiť a umožniť tak rýchlejšiu nákladnú aj osobnú dopravu vlakom.
Reply on: no.ev.di. #6381:
Kristepane...

#6200 #6202 #6203 #6209

A keď už sme tu, rovno ti odpoviem aj na otázku z bratislavského fóra "tak kto má teda robiť analýzu?" Prečo by ju mal robiť subjekt, ktorý si síce dal do názvu honosné slovo "ústav", ale aj tak je len súkromnou akciovkou? Tým skôr že väčšina riešení, ktoré vypracuje sú také hovadiny že ľudia z branže si už pri vyslovení skratky VÚD ťukajú na čelo? Už si zabudol aký paškvil svojho času odovzdali v Banskej Bystrici? Za ťažké tisíce tam v spolupráci s DIC predložili dokument jednak plný gramatických chýb a preklepov a jednak s takými perlami ako posielanie autobusov cez jednosmerky, expresné autobusové linky súbežne s trolejbusovými, totálne nezmyselné prestupy a ach, áno, aby som nezabudol, tvrdili aj že trolejbusy opotrebujú pneumatiky tuším štyrikrát častejšie než autobusy ? . Ten ich návrh bol tak smiešne očividne zmanipulovaný v prospech SAD Zvolen a v neprospech trolejbusovej dopravy až to bolo trápne (asi sa niekto v SAD ZV plesol po vrecku). A táto inštitúcia má teraz robiť nejakú analýzu súbehov dráhovej a cestnej dopravy? Pánboh nás ochraňuj!

A ako už napísal Juraj - ak chcú riešiť súbehy vlakov a autobusov, na kieho krista sú im kompletné údaje aj z liniek, kam v živote žiadna železnica neviedla? My chceš tvrdiť že keby si bol riaditeľom SADky a nejaká takáto akciovka (nie štát, ale súkromná akciová spoločnosť!) by si od teba vyžiadala obchodné informácie, tak by si jej ich ukázal? Lebo ja by som im ukázal tak akurát prostredníček...
Pozeral som cestovny ne-poriadok ? ,chcelo by to odstranit pismenko B u liniek prechadzajucich okolo Baumaxu,kedze tam uz na znamenie stoji kazdy spoj.(myslim cestak na stranke imhd-tn),DIKES!
Čaute. Irizar mi v BA diskusií povedal, že cca pred 3 týždňami tu riaditeľ Trenčianskej SAD komentoval odovzdávanie údajov VÚD, no nikde tu ten príspevok neviem nájsť. Vedel by mi niekto pomôcť s nájdením toho príspevku?
Reply on: riki1 #6378:
A aké to budú busy zase Crossway?
Reply on: riki1 #6378:
bude to asi prekvapko, malo to byt uz tento mesiac, ale asi to tak skoro nebude, Mesto, ako neustale tvrdi pan Rybnicek je uplne bez penazi, po sidliskach si dochodci sami kosia...takze asi ak chceme novy autobus Mesto nam kupi diely a svojpomocne si ho musime zmontovat 😃
Neviete niekto kedy majú prísť nové busy?
Páni, prvými Ikarusmi 280 u nás by mali byť TN 60-21 a TN 60-58. ?
Reply on: irizar #6374:
nie, nič iné zatiaľ ohlásené nebolo. Ale možno je to už inak. Zatiaľ len linka 27 (ktorá ma len 1 pár spojov) a vybrané spoje liniek 6 (1 spoj tam, 2 späť), 7 (1 spoj tam), 15 (2 spoje tam a 1 späť) a jeden spoj linky 5 odtiaľ na Juh.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.