Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #6201:
No a vec ma aj druhy a treti pohlad.

Druhy pohlad suvisi s myslienkou nielen odburania subehov medzi PAL a ZRL, ale so striktnym takmer prikazom zaviest v krajoch krajsky integrovany system. To by malo logiku vtedy, ak by sa odlozilo sucasne vysoko rozbehnute rusenie ZRL, aby sa mohli porovnat EXISTUJUCE linky a ich jednotliva vhodnost zaradenia do integrovaneho systemu. Ak sa vsak uz vela liniek ZRL zrusilo a dalsie su v poradi a uz neexistuju alebo coskoro nebudu existovat - je predsa absurdne a technicky nemozne v buducnosti navzajom integrovat existujuce PAL s neexistujucimi ZRL.

Treti pohlad suvisi s tvrdo presadzovanym zamerom vylucnej prority ZRL nad PAL (pochopitelnym iba z pohladu strategickeho zaujmu zachovania zeleznicnych dopravnych ciest v dobe ohrozeni - ta pani v klipe to na plne usta pomenovala). Tento zamer obmedzuje vytvorenie integrovaneho systemu na baze dvoch navzajom vyhodnych, doplnejucich sa a rovnocennych systemov (PAL vs. ZRL). Kedze predpoklada bez akejkolvek diskusie, ze ak mame 2 subezne systemy (typicky priklad PAL a ZRL z Tr.Teplej do Tr.Teplic) nikto nebude nic porovnavat alebo spocitavat - a VZDY bude mat prednost zachovania ZRL a automaticky sa zrusi PAL. Toto nie je integracia, toto je diktat.

"Zadrhelom" tejto priority ZRL nad PAL je pre buduce prebratie ZRL vuckami to, ze vucky si nebudu moct zvolit formu dopravy podla jej vzajomnej vyhodnosti podla jednotlivych usekov. Bude musiet automaticky "vyskrtnut" PAL vsade tam, kde sa len niekde okolo mihne akakolvek kolaj. Teda automaticky vyskrtnut 1-eurove spoje a natvrdo ich nahradit 8-eurovymi.

Je preto pochopitelne, ze akekolvek podrobne udaje poskytnute o PAL ludom, ktori priamo alebo nepriamo pracuju na horeuvedenych ulohach, sa v konecnom dosledku v priebehu niekolkych mesiacov obratia proti ludom, ktori tieto udaje poskytli. A teda aj proti uradom alebo organizaciam, ktore budu musiet v buducnosti financovat takyto umely "integrovany" system, s ktorym nesuhlasili a casto nie je ani v prospech dopravujucej sa verejnoesti.
Reply on: S499.1023 #6201:
Otvoril si otazku, ci do regionalnej dopravy VUCiek patria okrem primestskych autobusovych liniek (PAL) a zeleznicne regionalne linky (ZRL) alebo nie. A podotazku, ze ak ano (alebo tiez nie), ci ju chcu aj riadit, koordinovat navzajom PAL a ZRL z pohladov grafikonov a dopravnej obsluznosti uzemia a tiez aj pripadnou motivacnou cenotvorbou.

Na prvu cast otazky odpoviem, ze zatial nie, ale "zhora" je na to tlak uz aj vo forme (zatial o rok odlozeneho) zakona, avsak ani tak nie z pohladu spokojneho cestujuceho, ale preto, aby vucky odbremenili statny rozpocet a balvan si dobrovolne alebo zo zakona zavesili na krk.

Na druhu cast otazky ti odpoviem tak, ze v principe by sa chcel urcite kazdy pochvalit krajskym integrovanym systemom, avsak nie za podmienok, ze na jednu jeho cast budu doplacat €1/km a na druhu €8/km. Inac povedane, ze pri integracii hlavne pri subehoch "vhodne" nahradia 1-eurove autobusove spoje 8-eurovymi zeleznicnymi a cely sustem bude omnoho drahsi ako doteraz.

Skor moze nastat pripad, ze to urobia naopak - a teda ze ak im daju tieto trate "do vienka" nasilu zo zakona (s minimom penazi, nemoznostou ovplyvnovat cestovne a vysokymi platbami za dopravnu cestu), tak z pohladu ekonomiky logicky nahradia 8-eurove vlakove spoje 1-eurovymi autobusovymi a stanu sa tak nie z vlastnej viny hrobarom regionalnych zeleznicnych trati na svojom uzemi.
Reply on: Juraj #6200:
Juraj, v tej reportáži som započul, že VÚC-ky nechcú dávať údaje VÚD. Platia VÚC-ky, teda nárok na údaje majú VÚC-ky, ak nemajú o železničnú dopravu záujem, nech ju neplatia. Štát by mal preniesť kompetencie v regionálonej doprave na kraje a bol by pokoj.
Reply on: draxter #6135:
Dam k tomu par slov.

Vsimnite si, ze samotny hovorca ministerstva dopravy nevie, ako sa ta sukromna akciovka vola - vraj "vyskumny ustav dopravy" (koho-coho?). Pritom oficialny nazov je Vyskumny ustav dopravny.

Dalsi dopravacky skvost: zdvojena doprava. O takej sa ucia na dopravnych priemyslovkach a ZU? Malo by ist nie o "zdvojenu dopravu", ale o SUBEHY zeleznicnej a autobusovej dopravy. Tych subehov je niekolko typov, a mozeme o tom rozviest niekedy diskusiu, ake su to.

Posledna perla: Treba riesit subehy a pytali informacie o komplet vsetkych autobusovych linkach z celeho Slovenska. Napriklad aj linku do Hornej Suce. Ide tam hore Sucanom nejaka zeleznica, aby im tie cisla na riesenie subehu k niecomu boli? Alebo do Zliechova. Aj tam ide zeleznica, aj tu chcu s tymi cislami riesit subeh? Alebo doHornej Marikovej. Aj tam hore do doliny ide "streka", aby riesili nejaky subeh? Samozrejme, ze nikde tam zeleznica neviedla, nevedie a podla vsetkeho najblizsich 100 rokov ani viest nebude.

A z akeho dovodu tu teda potrebuju udaje o autobusoch, aby vyskumali subeh so zeleznicou, ked tam zeleznice niet?
OT : Nepoznáte niekoho koho decko hrá hokej v TN alebo Dubnici? Chcem sa dačo opýtať... ?
Reply on: brefos #6197:
ako tak zbezne pozeram tyka sa to zachadzok k AUO pri:
-L6 na spoji 5:20 z VUO (tu by som "vypichol" 😃 nahovno spraveny cas - bezne spoj L6 bez zachadzky k OZCM spravi svoju trasu za 23min., tato trasa je podstatne dlhsia a je pre nu len 21min.) a 14:43 od AUO, tam je to vyriesene pekne, pravdepodobne smena konci o 14:30
-L15 zrychleny spoj z Juhu 5:22 posunuty o 2 min. skor a potiahnuty az po AUO(dobre riesenie, kedze ten voz potom robi beztak prejazd do zablatia na L13) a L15 o 14:50 od AUO.
Ine zmeny som si zatial nevsimol ale prezriem to dokladnejsie
Reply on: milan005 #6195:
ja by som skúšobne zaviedol električku ako prípoj ku každému R z oboch strán a potom by som sa rozhodol, ktoré spoje ponechám a ktoré nie. Lebo stále dosť ľudí používa vlak na rýchle spojenie s BA,TT,NM,ZA,LM,PP,KE a vystupuje/nastupuje v Tr. Teplej. Otázka je, koľkí sú z Teplíc...a preto nechať 4 spoje, ktoré ešte ani nie sú prípojmi, je smiešne.
Reply on: irizar #6194:
jasne ze je somarina rusit busy,neboj navrhy daneho experta poznam, co videl TN na mape a chcel u nas spravit 5 liniek 😉 Ved nejde len o spojenie Teplic a Teplej ale hlavne ide o spojenie s TN a aj dalej na D. Porubu. A na to elektricka nestaci. Podla mna je zakladom ta nadvaznost na rychliky
Reply on: milan005 #6191:
Ideálne by bolo, keby existoval prípoj ku každému rýchliku, a podľa možnosti aj k významnejším osobákom v špičke, ale netrúfam si hádať či by to stačilo aby sa tá trať uživila. V podstate jediným významnejším zdrojom cestujúcich je pre TRENŽ železnica; hlavné prepravné potreby sú dnes niekde inde ako v dobe keď ju stavali. Keby bola podľa pôvodných plánov dotiahnutá cez Novú Dubnicu do Dubnice alebo do Trenčína, bolo by to o niečom inom, ale takto...
Akurát sa mi otvára nožík vo vrecku keď počujem šotovýkriky o tom že treba zrušiť autobusy ☠
Reply on: no.ev.di. #6190:
Ten cestovný poriadok by som chcel vidieť ? . Podľa všetkých verejne dostupných zdrojov totiž Korytnička dojazdila v roku 1974.
Reply on: no.ev.di. #6188:
Použi Google a potom nám napíš svoje skúsenosti. A hneď nám aj napíš, koľko by tá úprava stála a kedy pošlelš peniaze na účet ŽSR
ja by som bol za to, aby elektricka premavala napr. kazde 3 hodiny (vlaky chodia vacsinou kazde 2, ako na ZA, tak na BA) a nastriedacku by chodila ako pripoj raz k R do Blavy, raz k R do Ziliny
Reply on: irizar #6189:
ak je to potom takto, tak prosím, nech to tam robí SADka. Avšak rušenie tej trate by bolo chybou podobnou ako keď sa zrušila úzkorozchodka Ružomberok - Korytnica,kúpele (ešte v starom GVD z roku 1976 mám jej premávku)
Reply on: no.ev.di. #6188:
e #6188 no.ev.di. Keby si na tej trati zrušil paralelné autobusy a nútil ľudí cestujúcich z/do Trenčína do prestupov s predĺžením jazdnej doby, dosiahol by si jedine to že by sa ti všetci okrem študentov a dedkov na verejnú dopravu vydlabali a šli by autom. Viaceré autobusy jazdia priamo z centra Trenčína alebo z priemyselnej zóny pri SADke; po tvojom by sa človek musel dopraviť pešo alebo MHD na stanicu, tam nastúpiť na vlak do Teplej a tam prestúpiť na kostitras. Aj keby sa niekde našli tie obrovské prachy nutné na rekonštrukciu trate a vozidiel na ako-tak prijateľný štandard, celková doba cestovania by sa zvýšila možno aj dvojnásobne. A to nehovorím o neborákoch z dedín ako Omšenie alebo Dolná Poruba, tí by si museli prestúpiť ešte raz...
Návrhy o násilnom rušení paralelných autobusov od kadejakých militantne-šotoušských skupín sú len dôkazom tvrdenia že najväčším nepriateľom modernej verejnej dopravy je priateľ verejnej dopravy ?
Reply on: S499.1023 #6187:
Nikde inde na svete nefunguje električková trať s užším rozchodom ako 760mm ako normálny druh dopravy? Keby sa chcelo, tak by tú trať upravili a jazdilo by sa tam rýchlejšie a v hustejších intervaloch, ani by nemuseli autobusy jazdiť paralelne túto trať.
Reply on: draxter #6186:
Otvorene povedané, tá vec už dávno mala byť prevádzkovaná ako múzeum, to nemá už roky z ZDO čo hľadať.
Reply on: S499.1023 #6185:
máš pravdu, veď to ani netvrdím. Len to, že je po rekonštrukcii a ide sa zastavovať. ?
Reply on: draxter #6183:
Na to, aby 760 mm (čo asi vŕŕhafovi uniklo) električka mohla jazdiť 60 - 70 km/h, by bola potrebná diametrálne odlišná reko štrukcia, ktorá by sa samozrejme nikdy nezaplatila
Vcera som sa bol pozriet na komunikacie pri novom priemyselnom parku.Krasa,normalne som mal pocit ze som 500km zapadne ? ,cesty na ktorych si bude autobus krochkat ? ,zastavky z hladeneho bedtonu by mali vydrzat,su priestranne,pekne pristresky,este sa snad vymeni docasny oznacnik a daju sa take aby ladili s ostatnymi v meste...skratka som bol spokojny=bude radost tam chodit ? A budeme si zvykat na Trenciansku novinku-cyklochodnicky(lebo to co bolo volakedy na Hodzovej sa za to nedalo povazovat).Filmovo povedane-Vtedy na zapade=dnes uz aj u nas ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.