Igor, idealne vychodisko redukcie liniek je, ale s platnostou do najblizsich volieb. Potom si to niekto da do predvolebnej kampane a po volbach ako prve urobia GVTD a daju to nazad. Takze asi zbytovna robota...
v tom, že lístok z karty u študenta/dospelého stojí 4/8,- Sk, bez karty 6/12,- Sk, zatiaľ čo na nočáku 15 z karty a 25 bez. A to je dosť. Pôjdu traja a idú taxánem...za tú istú cenu. Treba si vziať práve príkald z PO alebo BB. A nech chodí každú noc, určite sa to zatraktívni. Nevravím, že treba jazdiť za 5 korún, ale plánuje sa aj z karty za 25, čo je blbosť. Treba dať 15 a je to. Max.20, podľa mňa by sa to osvedčilo.
Ona je aj zástavba BB úplne iného charkatreu ako zástavbe TN, kde je prakticky všetko obyvateľstvo mimo centrum koncentrované na Juha a na Sihoti. A to by práve bolo ideálne východisko pre redukciu počtu liniek a skrátenie intervalu.
A to o tej dedinskej doprave bolo skôr také rýpnutie do milana005, ktorý striktne požaduje dedinské linkovanie ? . Inak proti TN nič nemám, veď odtiaľ pochádzal môj dedo a každoročne tam chodíme na Kukanovu desinu ? .
Len sa spýtam, v čom je cestové v nočnom spoji extrémne. Lebo čo sa slovenský pomerov týka, tak je porovnateľné ako v iných mestách.
mesto... obyčajný/predplatný
BA........ 22 Sk/električenka
KE........ 30 Sk/električenka
PO........ 10 až 20 Sk (podľa času cestovania)/električenka
ZA........ 25 Sk/25 Sk
BB........ 14 Sk/13 Sk
TN........ 25 Sk/15 Sk
Netvrdím, že je správne aby sa na nočnom spoji platil nejaký extra príplatok, len konštatujem, že na Slovensku je to (žiaľ) tak.
Juraj, je mi to úplne jasné. Preto som nepovedal ani pol slova na účet SAD. Myslím, že aj v mestskom DP musíš niekoho poslúchať ale predsa len máš väčšie možnosti to ovplyvniť.
A nakoniec, ak milan005 reprezentuje názory Trenčanov, tak im existujúci systém asi vyhovuje ? .
"Však na dedinu patrí dedinský systém - autobus odvšadiaľ všade každý nepárny utorok po splne mesiaca" tak akože pardón, ale v provnaní s TN je dedinskou MHD aj BB /žiadny spoj nemá interval ako u nás L1/ a iné...
Nie je správne držať chybné veci, ale pokiaľ si myslíš že je cestovné nízke, tak vzhľadom na interval liniek je primerané. Ak má dôjsť k jeho zvýšeniu, je potrebné odstrániť niektoré prvky a lá "vláčiky" a "intervalovosť 23/28" či 8/18/28, ako aj extrémne cestovné L50.
Keďže mesto dotuje stratu vo verejnom záujme zo zákona, asi je logické, že MHD zisková nebýva, ale to neznamená, že sa nedá zlepšiť...pokiaľ bude chodiť bez dotácie, nech zrušia zľavy. Pokiaľ bude dotovaná, tak treba asi najskôr zmeniť ten strašný CP na niektorých linkách a zamyslieť sa, prečo idú 4 busy za 7 minút a 30 minút nič. A keď toto TN vyrieši, určite využije služby viac ľudí a astrata bude nižšia aj bez zdraženia lístkov a rušenia zliav. Ale o tom potom...
Ked si soferujes svoje auto, ides tak, ako ty chces alebo si myslis, ze by bolo pre teba najlepsie. Ked si sofer taxika, ides vtedy a po takych uliciach, ako si zela a zaplati zakaznik, ani neceknes a este aj podakujes. Podobny je rozdiel medzi MHD vykonavany mestskym DP a MHD vykonavanych SADkami. Viac ti nemozem napisat, ostatne si domyslis.
Každé mesto, ktoré bazíruje na svojich ŠPECIFIKÁCH , zle dopadne. Trenčianska MHD nemá okrem nízkeho cestovného ŽIADNE iné dobré vlastnosti, tak si ju len držte. Však na dedinu patrí dedinský systém - autobus odvšadiaľ všade každý nepárny utorok po splne mesiaca, ak je súčasne dňom začiatku školských prázdnin.
som za aby sa zrusili nepotrebne a nevytazene linky 9, 16, 20 ale nie za take 5/15, 1/11, 8/18 kazdi zdravy clovek musi uznat za na taketo experimety nieje trencin stavany. a ze ludia sa na to po zvyseni cestovneho a zdevastovani ich spojenia do zamestnania, skoly vykaslu
no rob si srandu ale viem ako to je. napr. kamos byva na Halalovke co je nedaleko zastavky Vychodna, otocka a nema to daleko ani na Gen. Svobodu ale chodi na bus len ked mu ide 23/28. chodi na skolu za mosty a kedze z vychodnej nejde chodi na bicykli, este mi spominal ze aby som napisal riaditelovi nech mu daju linku asi 25 Vychodna-Zlatovska,VOD-EKO:D som si na 100% isty ako by to dopadlo keby ste v nevelkom meste ako je trencin zrusili niektore dolezite linky a posilnili ine. neurazte sa chalani ale ja to presne vidim kto tu pise o prestupoch, len ten kto neni z TN. vobec nepoznate nase pomery a chcete tu zavadzat vase pokrokove zazraky
Ale hustý grafikon mať nemôžeš, lebo ako sa dočítaš nižšie, tak každá linka je potrebná, dôležitá alebo obľúbená. A prestupnú tarifu tiež nie, lebo by to niektorí cestujúci (alebo len diskutujúci) nepochopili. A o nástupe všetkými dverami už radšej ani nehovorím, vieš čo by to bolo čiernych pasažierov. ?
Takže jedinou možnosťou je asi zaviesť ďalších x liniek, ktoré budú robiť prípoje z vlakov do všetkých kútov mesta.
Mohol by si mi vysvetliť, prečo by som dieťa nemohol oslovovať dieťa ? ? ? ?
Čo sa týka blbosti alebo neblbosti kompetentných, navrhni vlastný grafikon, ktorý zaistí na žel. st. prípoje od vlakov všetkých kategórií v párnom aj nepárnom smere, do všetkých destinácií v TN a to tak, aby vlakom neutekali v prpade meškania a aby sa na ne nemuselo príliš dlhoˇčakať v prípade včasnej jazdy.
Táto úloha má podľa mňa len jedno riešenie - hustý intervalový grafikon a prestupnú tarifu.
l. 16 vidavam na jej poobednajsom spoji v oblasti hasicskej a ide nou len hrstka ludi co myslim je v spicke nepripustne aby sla spojom hrstka ludi no a 20...naozaj neviem, touto linkou som nikdy nesiel:) mozno niekedy sa vidam na prieskum. nahradou za l. 21 v useku Juh-Hasicska by som navrhoval linku ktora by sla na trase JuhII.-Elektricna-Hasicska-Aut. stanica-TRENS, bol by to expresny spoj hlavne pre pracujucich v oblasti Pod sokolice, ktorych je myslim neurekom a interval na nej 30 min. a jazdila by len v spicke a myslim ze na jednom z tych spojov by sa uzivilo aj klbove vozidlo. a ak by sa zmenil ciselny rad bezne linky by mohli byt do 20 a napr. tato linka by mala cislo 20 alebo pripadne tradicne 21 a zaroven je tam ta *1 lebo vlastne by to bola posila l. c. 1;-)
L21 robí akýsi expres z Juhu do centra a na Sihoť. Pokiaľ ju vídam, vždy slušne zaplnená. Tam by som neexperimentoval, jediná linka idúca po Električnej. A 28 je podľa referencií na www.mhdtn.estranky.cz druhou najoblúbenejšou, a tiež ju vidím slušne obsadenú. Len jej spraviť preklad s L23 a je to fpohode.
Čo sa týka liniek 1/11, 5/15, 8/18, 9/19, tak ide o linky substitučné, preto nevidím dôvod aby niektorá z nich bola zrušená. Zavedené boli práve kvôli Juhu I a II, a v prípade potreby je možné ísť ktoroukoľvek z nich na/z Juhu do cieľovej oblasti. Takže tu by som nič nerušil. L20 je robotnícky spoj, L16 tiež. Neviem aká je obsadenosť, ale asi sú potrebné...
Prestup by nebol odveci, ale pod Juhom určite nie. Po prvé, ide o zastávku "kváziô na znamenie, a nie je vôbec tak využívaná ako uzol. Ale určité zmeny sú nielen potrebné, ale i nevyhnutné.
draxter
Nie je správne držať chybné veci, ale pokiaľ si myslíš že je cestovné nízke, tak vzhľadom na interval liniek je primerané. Ak má dôjsť k jeho zvýšeniu, je potrebné odstrániť niektoré prvky a lá "vláčiky" a "intervalovosť 23/28" či 8/18/28, ako aj extrémne cestovné L50.
Keďže mesto dotuje stratu vo verejnom záujme zo zákona, asi je logické, že MHD zisková nebýva, ale to neznamená, že sa nedá zlepšiť...pokiaľ bude chodiť bez dotácie, nech zrušia zľavy. Pokiaľ bude dotovaná, tak treba asi najskôr zmeniť ten strašný CP na niektorých linkách a zamyslieť sa, prečo idú 4 busy za 7 minút a 30 minút nič. A keď toto TN vyrieši, určite využije služby viac ľudí a astrata bude nižšia aj bez zdraženia lístkov a rušenia zliav. Ale o tom potom...