Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: draxter #261:
Ona je aj zástavba BB úplne iného charkatreu ako zástavbe TN, kde je prakticky všetko obyvateľstvo mimo centrum koncentrované na Juha a na Sihoti. A to by práve bolo ideálne východisko pre redukciu počtu liniek a skrátenie intervalu.
A to o tej dedinskej doprave bolo skôr také rýpnutie do milana005, ktorý striktne požaduje dedinské linkovanie ? . Inak proti TN nič nemám, veď odtiaľ pochádzal môj dedo a každoročne tam chodíme na Kukanovu desinu ? .
Reply on: draxter #261:
Len sa spýtam, v čom je cestové v nočnom spoji extrémne. Lebo čo sa slovenský pomerov týka, tak je porovnateľné ako v iných mestách.

mesto... obyčajný/predplatný

BA........ 22 Sk/električenka
KE........ 30 Sk/električenka
PO........ 10 až 20 Sk (podľa času cestovania)/električenka
ZA........ 25 Sk/25 Sk
BB........ 14 Sk/13 Sk
TN........ 25 Sk/15 Sk

Netvrdím, že je správne aby sa na nočnom spoji platil nejaký extra príplatok, len konštatujem, že na Slovensku je to (žiaľ) tak.
Reply on: Juraj #260:
Juraj, je mi to úplne jasné. Preto som nepovedal ani pol slova na účet SAD. Myslím, že aj v mestskom DP musíš niekoho poslúchať ale predsa len máš väčšie možnosti to ovplyvniť.
A nakoniec, ak milan005 reprezentuje názory Trenčanov, tak im existujúci systém asi vyhovuje ? .
Reply on: S499.1023 #257:
"Však na dedinu patrí dedinský systém - autobus odvšadiaľ všade každý nepárny utorok po splne mesiaca" tak akože pardón, ale v provnaní s TN je dedinskou MHD aj BB /žiadny spoj nemá interval ako u nás L1/ a iné...

Nie je správne držať chybné veci, ale pokiaľ si myslíš že je cestovné nízke, tak vzhľadom na interval liniek je primerané. Ak má dôjsť k jeho zvýšeniu, je potrebné odstrániť niektoré prvky a lá "vláčiky" a "intervalovosť 23/28" či 8/18/28, ako aj extrémne cestovné L50.

Keďže mesto dotuje stratu vo verejnom záujme zo zákona, asi je logické, že MHD zisková nebýva, ale to neznamená, že sa nedá zlepšiť...pokiaľ bude chodiť bez dotácie, nech zrušia zľavy. Pokiaľ bude dotovaná, tak treba asi najskôr zmeniť ten strašný CP na niektorých linkách a zamyslieť sa, prečo idú 4 busy za 7 minút a 30 minút nič. A keď toto TN vyrieši, určite využije služby viac ľudí a astrata bude nižšia aj bez zdraženia lístkov a rušenia zliav. Ale o tom potom...
Reply on: S499.1023 #257:
Ked si soferujes svoje auto, ides tak, ako ty chces alebo si myslis, ze by bolo pre teba najlepsie. Ked si sofer taxika, ides vtedy a po takych uliciach, ako si zela a zaplati zakaznik, ani neceknes a este aj podakujes. Podobny je rozdiel medzi MHD vykonavany mestskym DP a MHD vykonavanych SADkami. Viac ti nemozem napisat, ostatne si domyslis.
Reply on: S499.1023 #258:
? Ale mňa to kompromituje do nepríčetnosti 🙂 A inak tí chlpatí ujovia boli dávno a už som to dávno odvolal 🙂

#257: ? tak to si zaklincoval 😃
Reply on: Solider #254:
Ale veď to nie je urážlivé, tak čo podskakuješ ? ? Ty si nás zase volal starými chlpatými ujami, tak to máš späť ? .
Reply on: milan005 #253:
Každé mesto, ktoré bazíruje na svojich ŠPECIFIKÁCH , zle dopadne. Trenčianska MHD nemá okrem nízkeho cestovného ŽIADNE iné dobré vlastnosti, tak si ju len držte. Však na dedinu patrí dedinský systém - autobus odvšadiaľ všade každý nepárny utorok po splne mesiaca, ak je súčasne dňom začiatku školských prázdnin.
Reply on: Solider #255:
som za aby sa zrusili nepotrebne a nevytazene linky 9, 16, 20 ale nie za take 5/15, 1/11, 8/18 kazdi zdravy clovek musi uznat za na taketo experimety nieje trencin stavany. a ze ludia sa na to po zvyseni cestovneho a zdevastovani ich spojenia do zamestnania, skoly vykaslu
Reply on: milan005 #253:
Čiže dospeli sme k názoru, že každá linka je obľubená, tak načo zbytočne pliesť ľudí, šak môj kamarát Jano sa bude musieť o troška viac prejsť.
Reply on: S499.1023 #251:
Pretože si to nežiadam - nič som Ti nespravil za to, aby si ma tak oslovoval. A k riešeniu úlohy - to isté som tu napísal aj ja.
Reply on: Valec #252:
no rob si srandu ale viem ako to je. napr. kamos byva na Halalovke co je nedaleko zastavky Vychodna, otocka a nema to daleko ani na Gen. Svobodu ale chodi na bus len ked mu ide 23/28. chodi na skolu za mosty a kedze z vychodnej nejde chodi na bicykli, este mi spominal ze aby som napisal riaditelovi nech mu daju linku asi 25 Vychodna-Zlatovska,VOD-EKO:D som si na 100% isty ako by to dopadlo keby ste v nevelkom meste ako je trencin zrusili niektore dolezite linky a posilnili ine. neurazte sa chalani ale ja to presne vidim kto tu pise o prestupoch, len ten kto neni z TN. vobec nepoznate nase pomery a chcete tu zavadzat vase pokrokove zazraky
Reply on: S499.1023 #251:
Ale hustý grafikon mať nemôžeš, lebo ako sa dočítaš nižšie, tak každá linka je potrebná, dôležitá alebo obľúbená. A prestupnú tarifu tiež nie, lebo by to niektorí cestujúci (alebo len diskutujúci) nepochopili. A o nástupe všetkými dverami už radšej ani nehovorím, vieš čo by to bolo čiernych pasažierov. ?

Takže jedinou možnosťou je asi zaviesť ďalších x liniek, ktoré budú robiť prípoje z vlakov do všetkých kútov mesta.
Reply on: Solider #250:
Mohol by si mi vysvetliť, prečo by som dieťa nemohol oslovovať dieťa ? ? ? ?
Čo sa týka blbosti alebo neblbosti kompetentných, navrhni vlastný grafikon, ktorý zaistí na žel. st. prípoje od vlakov všetkých kategórií v párnom aj nepárnom smere, do všetkých destinácií v TN a to tak, aby vlakom neutekali v prpade meškania a aby sa na ne nemuselo príliš dlhoˇčakať v prípade včasnej jazdy.
Táto úloha má podľa mňa len jedno riešenie - hustý intervalový grafikon a prestupnú tarifu.
Reply on: S499.1023 #238:
Nežiadam si, aby si ma oslovoval dieťa. A navyše som konštatoval to, čo je pravda, takže asi sú kompetentní BLBÍ, keď prípoje nie sú!
Reply on: kvorka #248:
l. 16 vidavam na jej poobednajsom spoji v oblasti hasicskej a ide nou len hrstka ludi co myslim je v spicke nepripustne aby sla spojom hrstka ludi no a 20...naozaj neviem, touto linkou som nikdy nesiel:) mozno niekedy sa vidam na prieskum. nahradou za l. 21 v useku Juh-Hasicska by som navrhoval linku ktora by sla na trase JuhII.-Elektricna-Hasicska-Aut. stanica-TRENS, bol by to expresny spoj hlavne pre pracujucich v oblasti Pod sokolice, ktorych je myslim neurekom a interval na nej 30 min. a jazdila by len v spicke a myslim ze na jednom z tych spojov by sa uzivilo aj klbove vozidlo. a ak by sa zmenil ciselny rad bezne linky by mohli byt do 20 a napr. tato linka by mala cislo 20 alebo pripadne tradicne 21 a zaroven je tam ta *1 lebo vlastne by to bola posila l. c. 1;-)
Reply on: milan005 #246:
L21 robí akýsi expres z Juhu do centra a na Sihoť. Pokiaľ ju vídam, vždy slušne zaplnená. Tam by som neexperimentoval, jediná linka idúca po Električnej. A 28 je podľa referencií na www.mhdtn.estranky.cz druhou najoblúbenejšou, a tiež ju vidím slušne obsadenú. Len jej spraviť preklad s L23 a je to fpohode.

Čo sa týka liniek 1/11, 5/15, 8/18, 9/19, tak ide o linky substitučné, preto nevidím dôvod aby niektorá z nich bola zrušená. Zavedené boli práve kvôli Juhu I a II, a v prípade potreby je možné ísť ktoroukoľvek z nich na/z Juhu do cieľovej oblasti. Takže tu by som nič nerušil. L20 je robotnícky spoj, L16 tiež. Neviem aká je obsadenosť, ale asi sú potrebné...

Prestup by nebol odveci, ale pod Juhom určite nie. Po prvé, ide o zastávku "kváziô na znamenie, a nie je vôbec tak využívaná ako uzol. Ale určité zmeny sú nielen potrebné, ale i nevyhnutné.
Reply on: Valec #245:
pocet obyvatelov:
Opatová-1621
Biskupice-665 a Noviny-1247
Reply on: Valec #245:
neviem kolko ludi cestuje l. 20, ale pokial nieje vytazena kazdopadne s tebou suhlasim ale keby ludom zrusis jednu z liniek 5/15 tak ti garantujem ze by ta ukamenovali do Zamostia cestuje vela ludi do prace, takisto vela ziakov. no a l. 28 sa stala velmi oblubenou, pocul som na nu same chvaly a vzdy ked som ju videl sla slusne vytazena. aj ked je pravda ze vpodstate l. 23/28 maju subeznu trasu a nulovy preklad medzi tymito linkami. no a ta linka 21...mas pravdu pacilo by sa mi nieco take zilinskeho stylu napr. ze by l. 2 potiahli az do Opatovej a 21 uplne zrusili. Opatova a Biskupice+Noviny su poctom obyvatelov priblizne stejne velke casti, obe maju okrem MHD aj spoenie PAL. a interval na takej l. 2 by mohol byt asi taky ako je aj momentalne mozno v spicke by postacovalo aj 30min.
Reply on: milan005 #241:
Však to je jasné, medzi sídliskami priame linky, do "dedín" len po jednej a s prestupom. Načo L21 chodí z Opatovej až na Juh?
Čo sa týka prestupných uzlov:
Nemocnica - na prestup medzi Juhom a Biskupicami (zrušenie L20?);
Pod Juhom - nebudú musieť byť vedené linky zo všadiaľ na každú vetvu Juhu (možno tak zrušiť L28 za súčasného posilnenia L23, jednu z liniek 5 a 15 alebo aj 9 a 19).

Ostatné hádam vysvetlovať netreba.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.