Reply on: Valec #237:
velmi zaujimavo sa mi javia hlavne tie: Pod Juhom a nemocnica:) myslim ze TN nieje az tak velke mesto, kde by sa museli tvorit prestupne uzly. prestup akurat na smery: Záblatie(Hasičská-13), VOP(Gymnázium-19 po precislovani 9), Biskupice(ŽST, Hasičská, nem.-2), Kubrica(Hasičská-11) to sú smery z ktorych by postacovala len jedna linka. ale kazdopadne sidliska Juh, Sihot a stvrte Zámostie, Pod sokolice by mali zostat nadalej tak navzajom prepojene ako su. moj nazor je taky ze keby ludia museli prestupovat napr. z Juhu I. na smer TRENS tak by radsej isli vlastnymi prostriedkami. mozno by som trochu pouvazoval nad linkou c. 3 v zavere svojej trasy jazdi naozaj prazdna, zopar krat som nou siel aj v jednom aj v druhom smere a v casti Zlatovce-Orechove som siel sam.
radob
ale pýtam sa, prečo?
MHD jazdí v trasách a podľa cestovných poriadkov, ktoré určuje mesto.
Tarify tak isto určuje mesto.
K tomu cestovnému poriadku: Prečo MHD v Trenčíne má veľký problém skoordinovať svoj cestovný poriadok so železnicou? Železničný cest. poriadok sa mení raz ročne plus dvakrát za rok sa vydávajú zmeny (cca k začiatku marca a k začiatku júna). Hlavne vo večerných hodinách (približne po 20:00 hod). je priveľa prípadov, kedy busy MHD odídu 2-3 minúty pred pravidelným príchodom rýchlikov od Blavy či Košíc, a ďalšie idú tak za hodinu. Ani večerný IC vlak z Košíc nemá vyhovujúce spoje MHD.
Prečo neexistuje v Trenčíne predplatný časový cestovný lístok (napr. mesačný) na neobmedzený (alebo prinajhoršom aspoň na obmedzený) počet jázd, ktorý mohol platiť napríklad aj na prímestských autobusových linkách v obvode zastávok MHD? Prečo v TN nemáme prestupný časový tarif? Takto by sa MHD stala pre mnohých obyvateľov mesta atraktívnejšou, čím by mestský rozpočet ušetril na rozširovaní a údržbe komunikácií, budovaní parkovacích miest.
Potom niet sa čomu diviť, že mesto musí nalievať do MHD čím ďalej, tým viac peňazí. Prečo? Na základe neprestupného tarifu v TN jazdí priveľa rôznych liniek MHD, avšak s predlhými intervalmi. Pre cestujúceho by bolo výhodnejšie prestupovať, ak by mal vyšší počet spojov počas dňa a ak by ho to stálo toľko isto, čo pri priamom spoji. A dopravca by ušetril, pretože by nemuseli za sebou jazdiť napr. tretinu trasy poloprázdne autobusy rôznych liniek.
Otázok príliš veľa. Veľmi sa teším na odpoveď, no bojím sa, že odporníci z trenčianskej samosprávy, problém budú schopní vyriešiť maximálne tak obmedzovaní spojov a zdražovaním cestovného.