Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: pešiak #15738:
V prvom rade, Ty nie si žiadna verejnosť. Ty si jeden jedinec, ktorý súčasťou tejto verejnosti je.

Druhá chyba v uvažovaní, ktorej sa opakovane dopúšťaš, je, že o verejnosti píšeš ako o nejakej homogénnej skupine s rovnakými názormi, potrebami, preferenciami. Skutočnosť je úplne iná, verejnosť je tvorená tisíckami súperiacich individualít, z ktorých každá má inú predstavu o tom, ako by veci mali byť a úplnej väčšine stačí, aby veci boli tak, ako vyhovujú im (čo potrebuje iný občan, ich nezaujíma).

A ak toto nedokážeš Ty (a niektorí ďalší) pochopiť, táto debata sa bude naveky točiť v kruhu. Či už pri téme linkového vedenia alebo čakania dobiehajúcich.

Pablo a tomas153cv sa snažili vysvetliť dilemu, ktorú pozná snáď každý jeden vodič MHD na svete - na jednej zastávke počkáš dobiehajúceho, následne kvôli tomu nestihneš zelenú na semafore, odstojíš si 60- alebo 90-sekundový cyklus, a na ďalšej zastávke Ti niekto špinavo vynadá, že meškáš a že kvôli Tebe nestíha prípoj. Aj dobiehajúci aj prestupujúci sú "verejnosť". Ktorému vyhovieť, keď majú úplne protichodné požiadavky?
Reply on: tomas153cv #15752:
Doplním, resp. vysvetlím niektoré Ričardove tvrdenia:
* tvrdenie o tom, že vodiči v Transdeve sú školení, že na zastávkach nemajú stáť s deaktivovaným dopytom sa vzťahuje na prevádzku v Nitre, kde vstupné školenie s každým novým vodičom vediem ja. V Trenčíne som o tom hovoril v auguste 2022 na školení k novému tarifnému systému pre vodičov, ktorí do Transdevu prešli zo SAD TN a potom ešte niekoľkým, ktorí nastúpili v septembri či októbri 2022. Potom školenie nových vodičov prestala byť moja kompetencia, neviem, kto to robí teraz.

* správny postup podľa vyššie uvedeného by mal byť:
1. po príchode do zastávky aktivujem dopyt, nechám cestujúcich, aby si tlačidlom otvorili dvere (ak to nie je nevyhnutné, nikdy neotváram cestujúcim dvere ja)
2. po ukončení nástupu a výstupu cestujúcich:
2a. ak chcem odísť zo zastávky, centrálne zavriem dvere a odchádzam
2b. ak ešte nechcem/nemôžem odísť zo zastávky, centrálne zavriem dvere a následne opäť aktivujem dopyt. V prípade, že si do odchodu zo zastávky ešte nejaký cestujúci dvere otvorí, postupujem podľa 2a., v prípade že nie, v čase odchodu odídem zo zastávky, dopyt sa deaktivuje sám

* Ričard nerozoberal jednotlivé úkony, ktoré je treba vykonať na to, aby sa vozidlo reálne zo zastávky pohlo, Ričard písal o tom, čo PALUBNÝ POČÍTAČ vyhodnocuje ako odchod vozidla zo zastávky. No a palubný počítač zapisuje do pamäte ako odchod zo zastávky čas 5 sekúnd po zatvorení posledných dverí. Vtedy aj posunie nasledujúcu zastávku. Je jedno, že vozidlo po zatvorení dverí ešte hneď nevyrazilo zo zastávky - do údajov o čase odchodu sa zapíše čas 5 sekúnd po zavretí dverí. Ak sa dvere v zastávke otvoria a zavrú viackrát, ako údaj o odchode slúži čas 5 sekúnd po poslednom zavretí dverí.
Reply on: tomas153cv #15754:
Vypusti ventil, nádych a vydych. A potom čítaj od počiatku a prídeš na to, že si napísal hlúposť. To pani hovorkyňa napísala na web mesta že vodič nepochybil. A teraz vidíme že ano
Reply on: tomas153cv #15755:
Sťažovať sa na nepodarky vo verejnosti je jasná samovražda. No a to je všetko.Pá a šátočok.😷 Smradi , ktorí nechápu, že taká panička ktorá z vidieka ledva douteká z meškajúceho vlaku a chce utratiť peňáze za MHD v kocúrkove - je jej znemožnené nastúpiť v buse , ktorý stojí na zastávke MHD n e b u d ú pracovať ako vodiči MHD. O to sa postaráme. Ste tu pre nás pôjdete robiť na také dialnice, kde neplatia.. 🤒
Reply on: pešiak #15753:
Ja budem skor bez prace nez sa nazdas ty mudrlant co si nikdy za volantom nesedel. A potom budem taka ista verejnost ako ty, otazne je kde sa mozem na teba stazovat.
Reply on: kvorka #15749:
nikto nikdy nepovedal ze vodic nepochybil, prosim, ukludni sa a precitaj si celu tu konverzaciu od zaciatku zaciatkov. Je tisic variantov, niektorych viac pravdepodobnejsich, niektorych menej, ze sa stali. Ja som ponukol iba pohlad na vec z druhej strany...nikto sa tym nemusi riadit. Ričard sa tu zhostil role vykupitela a sudcu a a ja s jeho nazorom naozaj suhlasim. Je to relevantne, striktne, proste to co teraz ma kazdy rad. Mozno by bolo dolezitejsie, aby napriklad poslanci mali k dispozicii tieto podklady a riesili ich. Nie na diskusnom fore s vypovednou hodnotou nic 🙂
Myslim si ze takato debata bude mat dobuducna velku cenu skrz mozne zaujmy a obhajoby.
Reply on: tomas153cv #15752:
Prepáč milý tomas153cv , ale nikdy by som neodišiel zo zástavky keď už klope na dvierka chudák platiteľ, teda cestujúci. Odkazujem to tebe aj ostatným polovodičom. Príde čas a budete bez práce!!! Mudrlanti. Ja verejnosť.🤔
Reply on: Ričard #15747:
Tak toto sa velmi mylis. Za prve, ja osobne(a neviem ci niekto dalsi, pisem za seba) som nebol skoleny tak ako ty pises, minimalne som urcite nic nepodpisoval. Konam tak ako si myslim ze je vhodne(a sice paradoxne z vacsej casti tak ako pises).
Presny cas zatvorenia dveri sa lisi autobus od autobusu, znamena to cas od spustenia zvukoveho vystrazneho znamenia az po odblokovanie zastavkovej brzdy - a od odblokovania zastavkovej brzdy po pohyb autobusu je druha velicina.
Vodic podla teba pochybil. Napriklad ja som si nikdy nedovolil vyniest nejaky zaver lebo som nevidel situaciu a to vsetko okolo toho.
Napisal som len moj pohlad na vec, nikoho som nepresviedcal a nevnucoval mu svoj debilny nazor. Mozno preto DPMB iba o 27% staznosti vyse, napriek tomu, ake velke mesto je to a TN to znasa doslova bombardujuco.
Co sa tyka hrubeho porusenia discipliny, ale aj menej zavazneho, v TD transport je to jedno, aspon to uved na pravu mieru, papier mas podpisany tak ci tak.
Nikdy som netvrdil ze za to vodic nemoze alebo to nieje jeho chyba ci nebodaj jeho arogancia. Akurat ak si kompetetny to posudit, tak to posud 🙂
Reply on: klobasa #15741:
Máš recht.
Reply on: pešiak #15743:
Takže tento panko vodič mal substrát za placaty kameň. Ktorý spoj a voz to bol? Vymyslíme nové prezývky!
Reply on: Ričard #15747:
Ďakujem, potvrdzujú sa naše slová.
Reply on: Ričard #15747:
Ďakujem. Súhlasím. 👍
Reply on: tomas153cv #15702:
Presný čas zatvorenia dverí v podstate poznáme. Palubný systém je nastavený tak, že za čas odjazdu zo zastávky považuje čas 5 sekúnd po dovretí posledných dverí; to neplatí, ak bol do piatich sekúnd od dovretia posledných dverí opäť aktivovaný dopyt alebo otvorené iné dvere. Vodič teda inicioval zatváranie dverí (predpokladáme, že 7 sekúnd trvajúce) o 14:25:14.

Vodiči v Transdeve sú školení, aby v zastávkach nestáli s vypnutým dopytom, pretože:
• hrozí, že sa stane presne to, čo sa stalo, t. j. odignorujú cestujúceho, ktorý je na zastávke v tom istom čase ako stojaci autobus,
• sa vyhlási nasledujúca zastávka a to je pred odchodom z predchádzajúcej zastávky nežiaduce.

Vodič uvedeného spoja teda podľa mňa pochybil. Nejedná sa o hrubé porušenie disciplíny, ale ak chcel v zastávke stáť po zatvorení dverí (podľa sťažnosti cca 5 sekúnd po stlačení tlačidla, teda do 14:25:29), tak v zastávke stál so zatvorenými dverami a deaktivovaným dopytom 8 sekúnd – to je v zásade dosť času na to, aby stihla pani otvoriť dvere tlačidlom, vodič na to zareagoval, tesne po jej nástupe dvere zatvoril a bezprostredne odišiel.

Porušovanie tejto disciplíny pozorujem aj v mojej domácej Nitre, aj v mojom novom meste živobytia, Brne, kde má veľká časť vozidlového parku dvojpolohový dopyt, ktorý je potrebné pred odjazdom DEaktivovať – napriek tomu to 90% vodičov nerobí a dvere zatvára 10-15-20 sekúnd pred odjazdom vypnutím dopytu a opätovne ho nezapne.
Reply on: klobasa #15741:
Asi tak nejak
Reply on: pešiak #15743:
Paprčiar dolu čo si mi dal, však sa neschovávaj a aj píš. Či paprču dať dolu len tak? Tak píš. čakám😈
Reply on: klobasa #15742:
Je otázne kto čo považuje za vecnú debatu. Ste tu mnohí ostrieľaní harcovníci, to je v poriadku. My sme iba tí, čo majú ešte nejaký ten dôvod cestovať v MHD v kocúrkove. Ale netvrdím, že treba všetko iba kritizovať, viz môj príspevok pred chvíľkou. 🙂
Reply on: mikeska #15739:
Nie si dnes sám. Aj ja už sediaci na 6 ke na železničnej stanici dtto. Pani z vonka mačkala na stojacom autobuse otváranie dverí - smola a odišiel. Dúfam, že si to pani dobre zapamätala. Ďakujeme pán polovodič. 😠
Reply on: pešiak #15731:
Len vecná debata môže napomôcť napredovať. A každá strana vždy bude mať svoj uhol. Či?
Reply on: mikeska #15739:
Tak nechcel som až tak napriamo, ale presne toto znamená, že vodič isto neurobil všetko, čo mal ani minule - zjavne nepozrel späťáky a odišiel. A teraz asi rovnako.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.