Reply on: pešiak #15738:
V prvom rade, Ty nie si žiadna verejnosť. Ty si jeden jedinec, ktorý súčasťou tejto verejnosti je.Druhá chyba v uvažovaní, ktorej sa opakovane dopúšťaš, je, že o verejnosti píšeš ako o nejakej homogénnej skupine s rovnakými názormi, potrebami, preferenciami. Skutočnosť je úplne iná, verejnosť je tvorená tisíckami súperiacich individualít, z ktorých každá má inú predstavu o tom, ako by veci mali byť a úplnej väčšine stačí, aby veci boli tak, ako vyhovujú im (čo potrebuje iný občan, ich nezaujíma).
A ak toto nedokážeš Ty (a niektorí ďalší) pochopiť, táto debata sa bude naveky točiť v kruhu. Či už pri téme linkového vedenia alebo čakania dobiehajúcich.
Pablo a tomas153cv sa snažili vysvetliť dilemu, ktorú pozná snáď každý jeden vodič MHD na svete - na jednej zastávke počkáš dobiehajúceho, následne kvôli tomu nestihneš zelenú na semafore, odstojíš si 60- alebo 90-sekundový cyklus, a na ďalšej zastávke Ti niekto špinavo vynadá, že meškáš a že kvôli Tebe nestíha prípoj. Aj dobiehajúci aj prestupujúci sú "verejnosť". Ktorému vyhovieť, keď majú úplne protichodné požiadavky?
tomas153cv
Presny cas zatvorenia dveri sa lisi autobus od autobusu, znamena to cas od spustenia zvukoveho vystrazneho znamenia az po odblokovanie zastavkovej brzdy - a od odblokovania zastavkovej brzdy po pohyb autobusu je druha velicina.
Vodic podla teba pochybil. Napriklad ja som si nikdy nedovolil vyniest nejaky zaver lebo som nevidel situaciu a to vsetko okolo toho.
Napisal som len moj pohlad na vec, nikoho som nepresviedcal a nevnucoval mu svoj debilny nazor. Mozno preto DPMB iba o 27% staznosti vyse, napriek tomu, ake velke mesto je to a TN to znasa doslova bombardujuco.
Co sa tyka hrubeho porusenia discipliny, ale aj menej zavazneho, v TD transport je to jedno, aspon to uved na pravu mieru, papier mas podpisany tak ci tak.
Nikdy som netvrdil ze za to vodic nemoze alebo to nieje jeho chyba ci nebodaj jeho arogancia. Akurat ak si kompetetny to posudit, tak to posud