Linka 1 na Autobusovej stanici bude naďalej zastavovať smer ZOC MAX na doterajšom nástupišti číslo 4 (pri rampe z podchodu), nakoľko na Sihoti obsluhuje len posledné 3 zastávky.
Prípadná zmena organizácie nástupíšť bude až po vybudovaní novej autobusovej stanice, aktuálne mesto rokuje s vlastníkom stanice o úprave označníkov, ktoré sú spolu so stanicou vo vlastníctve SIRS.
Toť otázka pre múdre gebule naše...Čo teraz so zastávkami na stanici? 1 keď pôjde na Sihoť bude stáť na ktorej zastávke? 1 alebo 4? Ide k Maxu ako aj 16 tak by to bolo treba zachovať...asi by bolo naj zlúčiť nástupštia 1 a 4 , 2 a 3 ponechať, čo vy na to ?
Myslím si, že by už bolo dobré sa oprostiť od toho, čo fungovalo a nefungovalo v MHD Trenčín počas 80. rokov, to píšem na margo príspevku #14780.
Kolega síce na Juhu nebýval, ja ale podstatnú časť života áno (na Jána Halašu 1 a neskôr Jána Halašu 12) a naopak vôbec nemám ten pocit, že to obyvatelia ulíc Halašu či Novomeského vnímali tak, že môžu ísť tam aj tam. Cesta do kopca od Južanky je pre ľudí skôr nutné zlo než prijateľná alternatíva. Ale vzhľadom na to, ako bol postavený cestovný poriadok (tým nemám na mysli len grafikon z roku 2016, ale aj predchádzajúce), často nemali inú možnosť.
S rozvojom automobilizácie, ktorej hlavným benefitom je doprava od dverí k dverám sa podľa mňa veľmi skracujú vzdialenosti, ktoré sú ľudia ochotní prekonávať na zastávky MHD, najmä na tak kopcovitom sídlisku, akým je Juh. Preto si myslím, že zlievanie všetkých troch Juhov do jedného spoločného prekladu je v súčasnosti už prežité.
Odbočím ešte k zastávke Jána Halašu, pretože presne takýto dôvod pre jej zriadenie bol. O správnosti alebo nesprávnosti tohto riešenia svedčí fakt, že po zverejnení novej koncepcie sa ihneď ozvali ľudia z Východnej, že prečo aj oni nemôžu dostať linku do Južanky a prečo aj na Juhu III, najmä v okolí Halalovky, nemôžeme zahustiť zastávky. So zastávkou Jána Halašu sa naďalej počíta, mesto by však rado riešilo polohy všetkých zastávok na Saratovskej komplexne, vrátane viacerých stavebných úprav. Preto nateraz zastávka nie je zriadená.
Toto je jedna dôležitá vec, lebo iste vieš ako to bolo doteraz. Takto tieto linky konečne budú rovnocenné s dennými a cestujúci nemusí kukať ako puk pri druhých dverách, že mu ich vodič neotvorí.
Michal Mazánik
Prípadná zmena organizácie nástupíšť bude až po vybudovaní novej autobusovej stanice, aktuálne mesto rokuje s vlastníkom stanice o úprave označníkov, ktoré sú spolu so stanicou vo vlastníctve SIRS.