Sú pekne spracované, na mapovom podklade a je vidno rozrastanie sa mesta z nich. Najmä do roku 1997 to je pre mňa super vidieť v komplexe ostatných liniek. Kto z nás ešte šiel osmičkou cez stanicu?
Ja som si tiež stiahol hneď CP, a keďže ani zastávka J. Halašu tam nie je (a ani sa ani neunúval povedať, že nebude), plus aj nejaké chyby, tak chatárske jedenástky som bral, že nabehnú až v CP niekedy od februára/marca 2025.
Začal sa okrsok Juh II, linky MHD gro stále na Juh I, otoč. Ale vybrané už aj na Juh II, odkiaľ je obsluha Vansovej, Šafárikovej či Bazovského rovnako vzdialená ako z Juhu I.
Ideš si svoje, celý život na Novomeského, Halašovej či Šafárikovej ľudia volia medzi Juhom I a II, celé toto územie totiž je rovnako obslúžené z Juhu I a II. Žiadnych 6%, ale polovica. Sa spýtaj ľudí, aj tu medzi nami máme južárov.
Najväčšia časť sídliska?? Jediní obyvatelia, ktorým to môže byť skutočne jedno, sú tí zo Západnej ulice. A oni tvoria asi 6% obyvateľov sídliska. Pre ten zvyšok je to buď neatraktívne, alebo úplne irelevantné.
Dobre, dáme spoje na 16 26 a 46, hoci ich prienik je absolútne minimálny. A zo Saratovskej potom pôjdu 26 a 42, to je bohovské riešenie. Takisto odporúčam aspoň nahliadnuť do CP namiesto vzájomného hecovania sa, že ako obyvateľ Západnej (hoc ním nie si) by si mal na výber zo spojov 02 17 32 47, teda každých 15-minut vždy aspoň po Braneckého.
Okrem iného, ľudia zo Saratovskej pri odchode na 26 môžu akurát tak zakývať odchádzajúcemu vlaku na 40. minútu zo stanice. Ty si sa bil do pŕs, ako majú byť prípoje od každého vlaku, a teraz tu ideš dobrovoľne rozbiť "nadväznosť", len aby si našiel niečo "zlé".
Ja som sa snažil podrobne vysvetliť, prečo to je iné alebo lepšie, ale racionálny nadhľad už u teba vôbec neočakávam.
Ad Záblatie - nepripisuj polhodinový interval v Záblatí cestovnému poriadku z r. 2016, keďže vznikol až dodatočne zásahom ľudí z Transdevu pri posilnení Vinohradov! 2016-2023 bol v Záblatí hodinový interval, do toho ešte tvorený prekladom troch liniek, kedy sa cestujúci dostali raz za dve hodiny do mesta, raz za štyri hodiny do Lauga a raz za štyri hodiny na Juh. Ale hlavne že priamo. To dokopy dalo jeden spoj za hodinu.
To je tým, že nežiješ na Juhu. Tam okrsok I má možné spojenie Saratovská i gen. Svobodu. A preto kto býva medzi (najväčšia časť sídliska), môže ísť aj aj. Teda preto je rozloženie Juh I + II vnímané aj do prekladu. Východná už nie, tú do toho nepočítaj, Juh III je už ďaleko, to je 15 min šlapania do kopca/z kopca. Ja ako obyvateľ Západnej vnímam presne to, ako to 005 uviedol - mám 3 spoje, ale žiaľ 16, 17 a 46. Čiže reálne dva. Ak by šli 16, 26 a 46, už to je zjavne lepšie, no nie?
To som videl od počiatku, ako na to darxter poukázal. Žiaľ, chýba trochu pokory autorom, lebo heslá akoby v TN to vyzeralo pred zmenou ako v TT či niekde ešte nižšie. Pritom súčasný CP tiež nie je nič, čo by sa dalo hodiť do koša. A hlavne ten neustály nárast cestujúcich (čo je na Slovensku tuším už len v NR) hovorí svoje. Nový grafikon zhoršil aj spojenie zo Záblatia. Síce sú tu slušné linky 3 a 6/16, ale je pravdou, že dva spoje sú de facto tak blízko, že to je za jeden. A to je presne to, že všetko nejde.
ad zastávky - softvér neumožňuje mať zastávku v CP iba v jednom smere, žiaľ...
ad L11 - samozrejme ide o spoje smer Kubrá, jedná sa o chybu v editácii prípojového riadku
Na dokonalý preklad boli tvorené smery zo sídlisk kvôli stabilite cestovného poriadku. Šanca, že z konečnej vyrazí vozidlo načas je takmer 100%, zatiaľ čo na smer z mesta môže okrem denného času, dopravnej situácie vplývať aj špecifikum tej-ktorej linky. Napríklad dnes mi do prekladu na Saratovskú vstupuje linka 4, ktorá chronicky mešká. Preto sa išlo stabilným prekladom časti liniek na spoločnom úseku, v prípade Gymnázium - Juh II sa jedná o linky 1+8. Tie zabezpečia, že nedôjde k dlhšiemu než 15-minútovému čakaniu v základnom režime, to dnes zabezpečené nie je. Opäť sa vrátim k Hasičskej, po ktorej osobne pri ceste z mesta siaham v asi 90% prípadov, idem na náhodu - po novom cez víkend nečakám dlhšie ako 15 minút, dnes môžem byť nepríjemne prekvapený 40-minútovým čakaním.
Takisto som nikdy neporozumel ani tomu (a vyskytlo sa to aj na verejnej prezentácii v r. 2016), prečo sa na preklady na Juh dívaš tak, že zlievaš všetky vetvy do jednej. Ak bývam hore pri ZŠ, je mi úplne jedno, že ide autobus na Východnú, a s najväčšou pravdepodobnosťou ma neuspokojí ani spoj smer Gen. Svobodu. Ak by 11tka išla na 26, neviem, ako by zlepšila spojenie na Hasičskú - jazdí do úplne inej časti sídliska. Čo by však nastalo? Na 26 by išla l. 11, na 42 l.1 a potom by bolo 44 minút hlucho. Takto ide l. 11 na 16, l. 1 na 42 a príchod do mesta je v polhodinových intervaloch. To bol aj cieľ, 15 minút pre Juh 1, 30 minút pre Juh 2, 60 minút pre Juh 3. Tvojim riešením sa opäť dostávame k rôznym odskokom len preto, aby sestričky čakali o 5 minút menej, akoby to bola jediná skupina cestujúcich v meste.
Pri spojení s nemocnicou počítam okrem zastávky Nemocnica aj so zastávkou Za nemocnicou, so zastávkou Legionárska však pre MHD určite nie. Z novej Sihote sa je možné dostať k nemocnici v ranných hodinách linkou 2, ostatné časti Sihote posilňuje aj linka 4 a linka 11, dokopy sa jedná o 6 spojov za hodinu v rannej špičke. Neviem, prečo by práve toto malo pôsobiť ako zhoršenie, ak dnes slúžia cestujúcim napríklad v špičkovej hodine spoje 7:07, 7:27, 7:42, 7:57. Okrem iného, všetky cez stanicu.
Nevnímaj to ako kritiku ale diskusiu.
Bavili sme sa už o tom že ste sa skôr snažili aby bol preferovaný preklad zo sídliska nad preklad na sídlisko. Ja aj ľudia ktorých názor som si vypočul to vnímajú tak, že keď idem z domu na bus mám tendenciu ísť na konkrétny spoj a keď idem "z mesta" idem viac na náhodu, podľa toho ako sa vybavím a pod.
Mal som namysli to, že preklad z Gymnázia nebol v tvojom prehľade vôbec uvádzaný.
Ak by si povedal že Gymnázium nevnímaš ako centrum, že takto uvažuješ Hasičskú, v tomto prípade sa mi nepáči voľný deň ráno keď z Gen. Svobodu + Saratovská dokopy ide bus na Hasičskú xx: 16 17 47. Ak L11 jazdí celý deň "26", práve víkend ráno by bolo prospešné aby išla tiež takto a zlepšilo by to ponuku Juh - centrum. Prospech v odskočení by mal len spoj po šiestej, ten by bol ideálny dokonca 6:11 kvôli končiacej nočnej zmene v NsP.
Spojenie Nemocnica - Juh. Ak uvažuješ len samotnú zastávku Nemocnica tak Gen. Svobodu si polepšila ale z novej Sihote sa k nemocnici pracovný deň ráno nedostaneš vôbec a zo starej len L4+11 kde vnímam že L11 bude chodiť preťažená pretože pre Kubrú bude jediná smer Dolné mesto a pre starú Sihoť kde je viac starších ľudí a sú zvyknutí doviezť sa priamo k nemocnici, pôjdu práve na túto.
Pokiaľ vnímaš ako nemocnicu aj zastávky Legionárska a Za nemocnicou (nebránil by som sa tomu) moja úvaha je bezpredmetná ale potom aj tvoja vo vzťahu k spojeniu od nemocnice na Gen. Svobodu.
kvorka