Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: milan005 #14256:
To vôbec nepopierame a ani to nie je prekvapujúce. Šokujúce by skôr bolo, keby linkami 2 a najmä 12 pri kombinácii slabej ponuky a nevhodnej trasy niekto cestoval. Keby bývam na Novinách, a viem, že mi autobus ide 5-krát za deň a že na časti trasy ho dokážem predbehnúť aj pešo, nieto ešte na bicykli, tiež by som po MHD nesiahol. Nemyslím to ako hejt, viem, že v roku 2016 boli nálady iné a nebol priestor pre posilňovanie... 😉

Oblasť s bytovkami okolo zastávky Karpatská môže mať odhadom, podľa zoznamu obyvateľov jednotlivých ulíc, tak 600-700 obyvateľov, ďalšie stovky bývajú v radovkách. Pri hrádzi na Karpatskej nedávno prebehla výstavba nových bytoviek, ďalšie byty sa majú stavať pri hati (pri niekdajšej zastávke Karpatská, MŠ - áno, s obnovením zastávky v nikdy nepoužívaných zálivoch po vybudovaní/oprave chodníka do budúcna počítame) a v okolí bývalého ihriska v Biskupiciach. Toto sú ďalšie predpoklady pre nárast dopytu. Za Nozdrkovcami sa plánuje výstavba nového sídliska Bobrovnícka Sihoť - jeho obyvatelia takisto budú očakávať rýchle spojenie MHD do centra.

Platí, že naďalej sa v spolupráci s ÚM usilujeme nájsť riešenie na zriadenie zastávky Za nemocnicou, ktoré vyhovie požiadavkám ODI. Zároveň sa nám podarilo získať podporu VMČ Stred pre investíciu do vybudovania riadnych zastávok, priechodu a úpravy križovatky na Jesenského ulici. Veríme, že v rozpočte na rok 2025 by mali byť alokované potrebné prostriedky.
Reply on: milan007 #14253:
Dám ruku do ohňa za to, že ani jeden spoj L2 a 12 v súčasnosti cez víkend neprechádza cez biskupické rampy s viac cestujúcimi ako spočítaš na prstoch jednej ruky a bojím sa že podjazdom na Jesenského to bude to isté.
Avšak v súčasnosti L2 zaplnia aspoň zastávky Beckovská a Nemocnica.
Nová L2 dopadne presne ako jej kópia jazdiaca v r. 1993 ako "záchranné lano" pre L10. Uťala sa jej Sihoť a bol to jej koniec...
Dúfam, že sa mýlim a že nepoviete že rozmýšľam ako 70-ročná SADka 🙂
Reply on: kvorka #14251:
Ale to, že chceš využívať najdrahší spôsob platby za cestovanie, predsa nie je chyba MHD 😀
Reply on: milan005 #14250:
Tak tak.
Reply on: TomoSK #14246:
Nemáte údaje L2 19:00 v nedeľu z Biskupic po Perlu? Neverím.
Reply on: TomoSK #14246:
Kamo, si ešte mladý a nerozumieš. Odporúčam prečítať spracovanú históriu linkového vedenia. Zistíš, že linka 2 jazdila 15/30/30. Neskôr obmedzene na úkor 28 či 24, lebo cestujúci vo väčšom počte boli po Perlu. A keď vidím jej návrh u vás asi to bude vodičova autoškola... linku 1 dnes živí stanica, no uvidíme čo bude v septembri.
Ja dávam MHD nerád zbohom, ale nie som tak bohatý, aby som pri zhoršení mojej lokality platil 150% príplatok. Proste ja presadat nebudem, môj smer bol vždy vyťažený a teraz toto. Nechávam si pre seba lokalitu, lebo z mojich príspevkov som vždy písal globálne a nikdy pre seba, takže to asi ani mimo tých čo sa poznáme osobne nik neuhadne.
Reply on: Pablo #14248:
Pre mňa s polovičkou miesto 8€ za večer to bude 6€ a ešte k domu.
Reply on: TomoSK #14246:
L2 večer v minulosti jazdila, dokonca každých 30 min. ale postupne sa z nej uberalo, až padla úplne.
Aj z dôvodu vzniku liniek 24 a 28 ktoré prebrali jej cestujúcich, aj z dôvodu že ak odmyslíme dopyt Sihoť+Beckovská, nevozila nikoho.
Napr. spoj o 20:25x jazdiaci od 1.8.2016 do 11.12.2016 previezol za celú trasu 4,6 cestujúceho.
Keďže nebolo možné navýšiť km a boli opodstatnené požiadavky inde, bol zrušený.
Človek sa poteší každému navýšeniu (km nie ceny lístka) ale nič nie je zadarmo.
Kvorka asi tým chcel povedať že zaujímavé by boli čísla z iných liniek ako L1 ktorá má čas a trasu so silným dopytom.
Čo tak linky 6 a 13 v "a" po 20tej hodine?!
To s tým jedným prichádzajúcim cestujúcim na Juh nebola sranda ale fakt ktorý som videl.
Vyššie popísanej situácií neprospieva ani fakt, že nové spoje L13 idú 6 min. za L1. Ak uvážime že sú nejakí ľudia od vlaku a z centra náhodní cestujúci, ktorí nechodia pravidelne, platia BK tak sa môže stať že L1 čo to omešká a už ide tesne pred L13.
Za úvahu stojí aj to, že ak v súčasnosti L1 odchádza zo stanice 20:26a a po novom pôjde 20:22a - aj 4 minúty mínus spravia svoje na vyťaženosti.
REx z BA prichádza 20:19 a Ex z PO v nedeľu 20:21. Možno jej to uberie 5-8 cestujúcich zo stanice.
Celkom často chodím aj večernými spojmi L8 a zívajú prázdnotou. Alebo to je len náhoda že zrovna keď idem ja, tak ľudia nejdú? 🙂
Reply on: Pablo #14248:
Hádam zase ten kto používa Bolt neplatí cash.
Reply on: Michal Mazánik #14247:
Ono ten bolt jazdi za cca 3e, priblizne kazda druha jazda ma promo zlavu a je za 2-2.5e. Cize pre cash cestujucich mhd za 2e osoba, je bolt dobra volba ak su dvaja tak tutovka
Reply on: milan005 #14241:
Dáta z APC, s porovnaním počtu cestujúcich ráno a večer v 6+, sme sem už pridávali a dajú sa nájsť v materiáloch pridaných do diskusie. K tomuto konkrétnemu spoju, z ktorého pochádza fotografia (1/128) môžem doplniť, že priemerne odvezie 36,5 cestujúcich; po odchode zo zastávky Gymnázium má priemer 29,3 cestujúcich. Na autobusovej stanici má priemerný nástup 10,6 cestujúcich; v centre mesta (zastávky Hasičská a Gymnázium) je priemerný nástup 9,8 cestujúcich. Môžeme teda vidieť, že počet cestujúcich z centra je veľmi porovnateľný s počtom cestujúcich od vlakov. Na toto narážal aj kolega svojim príspevkom, pretože práve dopyt cestujúcich večer z podnikov a eventov v centre zvykol byť v Trenčíne podceňovaný.

Na margo porovnania ranných a večerných hodín ešte spomeniem, že nosné linky 1+22 a 8 nám ráno (medzi 4:00-7:59) privážajú z Juhu a Soblahovskej v priemere do mesta za všetky spoje dokopy 104,8 cestujúcich, večer (medzi 20:00-22:59) nám smerom z mesta na sídliská odvážajú až 156,1 cestujúcich. Údaje z rána sú počet cestujúcich vo vozidlách po odchode zo zastávky Legionárska smer Braneckého, večer po odchode zo zastávky Gymnázium smer Legionárska.

Tarifná politika ja vecou mesta, len by som rád zdôraznil, že dôvodom pre zvýšenie cestovného skutočne nie je zlepšenie ponuky vo večerných hodinách. Čo sa týka nárastu výkonov, "nové kilometre" sú investované predovšetkým do posilnenia nosných liniek 1, 8 a 24 - a to celodenne a celotýždenne (s výnimkou linky 8, ktorú posilňujeme len cez víkend), prípadne do posilnenia Vinohradov, aby mali obojsmerne celotýždenne rýchle spojenie s centrom. Zlepšenie večernej ponuky a zavedenie nočných liniek predstavuje absolútny zlomok z pridaných výkonov.

PS: neviem o tom, že by sa Bolt alebo taxi z mesta na Juh dal zohnať za 0,80€-1,00€.
Reply on: kvorka #14244:
Večerné frekvencie z linky, ktorá pre istotu ani večer nejazdí, aby sa ľahšie stavali obehy? 🙂
Reply on: milan005 #14241:
Veru, 2€ za jazdu nedám v TN. Taxi to istí.
Reply on: TomoSK #14239:
Ok, ten berie ľudí zo stanice. A čo tak spoje z Biskupic na L2 sem dať, čo spoje z Juhu na 22.
Reply on: Pablo #14242:
To je dobré prirovnanie!
Ja tiež dokážem vyfotografovať spoj 309423/5 s odchodom 12:42 zo zastávky Vlčí Vrch, ZŠ cez víkend ako vezie 35 cestujúcich (nejdem vysvetľovať prečo) a poďme potom dať na Vlčí Vrch cez víkend autobus každých 30 min.
Výpovedná hodnota by mal byť nejaký ročný priebeh a nie jednorázovka.
Reply on: TomoSK #14239:
Nakoľko včera bolo v meste "víno pod hradom" a mesto bolo plné je to asi očakávané. Je to to isté ako fotiť l2 v case začiatku pohody/grape a argumentovať ze nozdrkovce treba posilnit lebo tam chodia plne busy, l8 po hokeji detto...
Reply on: milan005 #14240:
To, že večerné časy L1 sú po príchodoch vlakov, dopravy z regiónu, príp. konca prac. zmeny v ZOC Max ešte neznamená že sa rovnako naplnia spoje z iných smerov, napr. z MČ Západ alebo Sihote ktoré nejdú okolo Maxu a cez stanicu.
Radšej, napriek tomu že MHD večer chodím často, budem mať menej spojov ako spoj každých 10 min. a platiť zaň ako za Bolt
Reply on: TomoSK #14239:
Brať jeden prípad za výpovednú hodnotu nie je vhodné.
Vhodné je uviesť že spojom sa štatisticky ročne v priemere za deň odvezie po celej trase 25 cestujúcich.
Podľa počasia/okolností viem dať fotku plného spoja 16:40 L11 už pri kyselke alebo naopak L13 o 21:46 keď príde na celý Juh iba s jedným cestujúcim.
Dlhodobo tu je na pretrase (ne)oprávnenosť posilnenia víkendov a večerov. Ja by som si dovolil ukázať napríklad včerajší večer, spoj linky 1 o 20:29 z Hasičskej smer Juh. Stačí, aby bolo jeden deň pekne, a v autobusoch je totálna plnka - pre predstavu, bolo obsadených 31 miest a 27 cestujúcich stálo, spolu bolo v autobuse teda 58 cestujúcich. To je neporovnateľne viac, než počty, ktoré vozíme v ranných víkendových hodinách.

Jednotlivá skúsenosť nemusí byť reprezentatívna, avšak ak jednotlivé skúsenosti potvrdzujú aj dáta a dlhodobý trend, je na mieste sa takýmto posilnením zaoberať.
Reply on: pešiak #14233:
Bus v takom prípade musí ostať vyčkávať na zastávke bez ohľadu na cestujúcich. Plazenie sa 20-30km/h nemožno tolerovať.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.