Viem, že mesto toto fórum pozorne číta a preto by ma zaujímalo, či už niečo robí ohľadne tendra na MHD, pretože naposledy pod rúškom "nedostatku času" súťaž nebola a došlo k predĺženiu napriamo, na čom mi najviac vadí ten vozový park, ktorý dnes spolovice drží asi len silou vôle.
Vidíme, ako to dopadlo v BB, kde bolo málo času a dominantný dopravca si dovolil dať ponuku na úrovni 4 EUR/km. Vidíme, ako to vyzeralo v PB, ale i TT, RK, NR a pod. Obzerá sa mesto aj po vlastnom dopravnom podniku, ako to tu už viacerí z nás v minulosti písali? Lebo pri novom vozovom parku (predpokladám a dúfam, že ktorýkoľvek dopravca bude zaviazaný na "lepší" vozový park, než je dnes) tá cena nebude asi najmenšia, ale dôležitejšie bude, či to bude z pozície mesta "len cena" alebo "cena" s rozumnými podmienkami.
Rovnako by bolo vhodné, aby súťaž bola minimálne rok vopred, aby dopravca mal čas nové vozy naozaj obstarať. Aby to potom "pre krátkosť času" nedopadlo tak, že budú jazdiť naďalej niektoré B952 a B961, namiesto kvalitných vozidiel.
Vie už mesto čo chce? Skladba vozového parku, jeho parametre, budúce zmeny v CP a linkách MHD, a to aj vo vzťahu k uvažovanej električke. Integrácia s PAL - ako sa to bude riešiť, označenia liniek, nástup, farebná schéma a pod. Tam toho nie je na jeden večer...
Dobrý deň, prepáčte že tu píšem mimo MHD ale nemá niekto z vás v TN takú brožúru Trenčín Československo 1987 ? vydalo to vydavateľstvo Erpo 12 stranová brožúra farebná ja som to videl voľakedy u jedného kamaráta ,pamätám si že na zadnej strane bol modrý Ikarus 280 v Trenčíne Ďakujem
Strana 72 novej knihy - Sadkársky Mikuláš.
Knihu okrem tlačenej publikácie mám aj v elektronickej forme ako eBook v kompletnom rozsahu 80 strán. Pre serióznych, slušných a vážnych záujemcov (nadšencov iMHD) zdarma na adrese spolocnenacestach@gmail.com.
V prípade aplikácie ide možno o nejakú predprípravu, až TransData bude chcieť šetriť na plastových kartičkách. Veľká časť cezpoľných používajúcich MHD v Trenčíne môže kľudne použiť svoju dopravnú kartu (z najväčších dopravcov na Západnom a Strednom Slovensku sú Trenčíne nepoužiteľné len karty vydané DPB a Arriva Nitra).
Ďalší bod proti aplikácii, za predpokladu inštalácie z obchodu správcu operačného systému smartfónu (napr. Google play) sú brutálne transakčné poplatky za in app purchase (slovo brutálne je v tomto prípade veľmi slušný výraz).
Inak diskutovali smer viacerí, že ako klesla úroveň vozového parku MHD:
- jazdia 14-15 ročné karosy (v rôznom stave rozkladu), aj to nie všetky
- jazdia Crosswaye LE (12, 11 a 9 ročné)
- jazdia 2 prímestské vozy (13 a 14 ročné, len dve dvere, vysoká podlaha, hoci jeden s klímou)
- jazdí 1 nový Crossway LE (2 ročný) s klímou
NEJAZDIA (!):
- Citelis 18M, hoci kĺbový a nízkopodlažný, čo by cestujúci iste ocenili namiesto starých karos, hoci tiež má 14 rokov
- kĺbové karosy: hoci častokrát v lepšom stave než krátke vozy
- väčšina Citelisov 12M (tuším 3 nejazdia vôbec) hoci sú nízkopodlažné
Ak teda je problém s vozmi, prázdninovú výpravu je asi logickejšie pokryť výpravou kĺbových vozov (ktoré stoja absolútne nepochopiteľne a ľudí počas COVID-u ženieme tlačiť sa do krátkeho vozu, hoci masové podujatia sa neodporúčajú, pričom ich nasadenie je aj vecou záujmu mesta o MHD a nielen tým, že 99 ľudí sa do sóla má zmestiť - to je prístup ako v 1989)
Už vôbec nehovorím, že považujem to, čo vidíme v MHD jazdiť za pomyslenú hranu a ja osobne neverím, že tie busy prejdú nezávislou STK, ak by ich polícia vyzvala.
o tej Zlatovskej som nevedel, a asi admini nie, lebo v infoške je len Východná. Na druhú stranu som rád, že sa to robí. Otázka znie, či kasselák bude na Zlatovskej keď sa celá rozobrala, či zase žijeme v 70.rokoch... ?
Zopár fotiek na spestrenie z aktuálne rozkopaných zastávok Lavičková a Zlatovská, nákupné stredisko.
Doplnené: z nejakého dôvodu sa mi podarilo neuložiť popis k poslednej fotke Ide teda o zastávku Zlatovská, nákupné stredisko, pod ktorou sa aktuálne rekonštruujú inžinierke siete...
V pláne dopravnej obslužnosti sa počíta so zvýšením ceny JCL obyčajného u vodiča na 1 € a 70+ na 0,50 €. Tak by sa mal nechať len ten obyčajný za 1 € a zľavnené zrušiť.
Denné lístky áno, ale iba ako denný limit na karte (dopravnej, bankomatovej).
V princípe možno súhlasiť až na to, že nákup lístkov cez appku môže bežať paralelne s platbami kartou vo vozidle.
A platbu v hotovosti u vodiča by som ako riešenie poslednej záchrany nerušil úplne, len výrazne znevýhodnil, napr. predajom len celodenného lístka trebárs za štyri evri.
K cestovnému by som najradšej videl:
- Zrušenie úhrad v hotovosti
- Bankomatovou kartou pri všetkých dverách (nie len pri vodičovi)
- Nebabrať sa s mobilnou aplikáciou pri platbe, ale mať ju na prehľad úhrad kartami a dobíjanie kreditu
Inak,neviem ci ste si vsimli ale pod ruskom Covidu 19 potichucku zanikla linka c 50 /nocna linka i ked na BUS stojanoch sice stale figuruje...Prvy vazny sok dostala tato linka s nastupom istej taxi spolocnosti ktora zaviedla na urcitu dobu cenu 2,50 po meste a tomu nocak nedokazal konkurovat i ked jeden listok stal 1 Euro. Nasledovalo zrusenie jazd zo Soboty na Nedelu no a s tym aj spojeny pokles cestujucich vyuzivajuccich tuto linku z Piatka na Sobotu. Priznam sa ze prvy a posledny z jej piatich spojov boli istym luxusom ale myslim si ze najma druhy a treti boli vyuzivane s dost velkou oblubou na Trencianske nocne pomery. S nastupom pandemie a naslednym uzatvorenim prevadzok kam sa mladez chodila zabavat ci popijat sa odstavili i nocaky. Ale v sucastnosti uz vsetko funguje a nocna linka nepremava i ked v Letnych mesiacoch prazdnin byvala pomerne slusne vyuzivana alebo za nocnych burok ci horsieho pocasia...cas ukaze ci tato linka upadne do historie a zabudnutia alebo ju este niekto oprasi...
Páni poslanci (viem že to čítate), mňa by zaujímala taká interpelácia, že či mesto sa uchádzalo vôbec o nejaké takéto granty, či v tomto poli vôbec niečo má mesto spracované (bože, až mi káva na monitor vyprskla pri rehote nad tým, čo som napísal a ako mesto TN poznám)
A na záver: v BB sa s PUM-om trtkali až kým im ho ÚVO nezrušil a teraz tendrujú pochybnou súťažou akože dopravcov. Toto chceme i v TN, že budeme o minútu 12 zase riešiť všetko?
Návrh na schválenie Plánu dopravnej obslužnosti hromadnou osobnou dopravou pre Mesto Trenčín :
Dopravca, ktorý bude víťazom verejného obstarávania bude musieť zabezpečiť dodržanie technických
a prevádzkových štandardov MHD Trenčín, v ktorých sú aktuálne navrhované nasledujúce podmienky:
- Všetky vozidlá MHD budú celonízkopodlažné, vybavené vnútornými informačnými tabuľami,
ktoré budú obsahovať informáciu o zastávkach danej linky so zvukovými signálmi a hláseniami.
Vo vozidle budú vyznačené piktogramy, podľa ktorých sa cestujúci budú riadiť a to dopytové
tlačidlá, miesta pre sedenie invalidov, miesto pre umiestnenie kočíkov. Nad všetkými dverami
budú vozidlá vybavené zariadeniami pre počítanie cestujúcich ako pri nástupe tak aj pri výstupe.
Každé vozidlo bude obsahovať klimatizáciu, WIFI, dopytové tlačidlo pre otváranie dverí ako vo
vnútri vozidla tak aj z vonkajšej strany, kamerový systém vo vnútri vozidla na účely bezpečného
nastupovania a vystupovania cestujúcich, identifikáciu škodových udalostí.
- Cestujúci budú môcť uhradiť cestovné v hotovosti, bankomatovou kartou pri vodičovi, pri
nástupe ostatnými dverami bude možné si cestu označiť čipovými kartami, resp. mobilnou
aplikáciou.
- Vozidlá MHD budú označené na každej strane číslom linky, na čelnej a bočnej strane od
nástupu cestujúcich zastávkami ktoré daná linka obsluhuje.
- Reklamy vo vozidlách MHD (vrátane reklám z vonkajšej strany vozidla) budú výlučne v správe
Mesta Trenčín, na tento účel budú vo vozidlách určené miesta kde budú môcť byť umiestnené
reklamy.
1) Strana 50 novej knihy - Škoda RTO.
2) Ďalšie historické fotografie pôvodných RTO prevádzkovaných SAD Trenčín, ktoré sa do knihy nevošli.
3) Knihu okrem tlačenej publikácie mám aj v elektronickej forme ako eBook v kompletnom rozsahu 80 strán. Pre serióznych, slušných a vážnych záujemcov (nadšencov iMHD) zdarma na adrese spolocnenacestach@gmail.com.
theo
Ďalší bod proti aplikácii, za predpokladu inštalácie z obchodu správcu operačného systému smartfónu (napr. Google play) sú brutálne transakčné poplatky za in app purchase (slovo brutálne je v tomto prípade veľmi slušný výraz).