Napíš mi mail, ale ja si pamätám že to bolo v roku 1997 ešte naisto. 14:05xD z Veľkomoravskej. Zastavovala na Soblahovskej, lebo šla ako 15 a potom doprava zabočila na Dlhé Hony.
Zdravím všetkých, rád by som po rokoch oprášil 1 prehistorickú otázku. Aktualizujem si trochu archív - jedná sa mi informáciu k vozu Ik280.10 (#718BP ex 643AM) - tento, hoci bol na výprave PAL, obsluhoval aj jeden zrýchlený spoj L5, cca. o 13-14.00. Nespomínate si, v ktorých rokoch tento spoj vykonával? Vďaka za pomoc
Nedávno doplnený označník zastávky Biskupice, námestie smerom z LOT už je vybavený aj názvom zastávky. K dokonalosti by len chýbalo prelepiť žltý pásik zelenou, keďže do žltej zóny (Zámostie) z tejto zastávky nič nejazdí... Avšak som veľmi rád, že po rokoch komplikácií pre cestujúcich je táto zastávka už riadne označená.
Strana 48 a 49 novej knihy. Posledna jazda Ikarusom v trencianskej MHD. S poslednou aktualnou aj povodnou SPZ. Uz je tomu viac ako 12 rokov...
spolocnenacestach@gmail.com
Číslo nie je podstatné, ale tu som proti tomu, lebo systém 7/17 je niečo nové. U 5 a 15 boli ľudia zvyknutí na ich trasu a rôznu obsluhu sídliska Juh. Nerád by som vracal ten obrovský prúser so zmenou konečných 1/11 a 8/18.
Ak by sa mesto vyjadrilo, čo je preň základná obslužnosť jednotlivých častí. Napríklad Juh I (15/20/20) a potom pridať cez víkend spoje. Rovnako Juh III, kde premávka končí o 18-tej.
Ale všeobecne som už písal, že ak ide len o malé zásahy, tak poriešiť:
2+12: do jednej linky a celú ju poslať cez Noviny, nie ten pamflet čo tam jazdí teraz
23: zrušiť a posilniť 28, predĺžiť prevádzku do 22:00 (30/60/60)
22: predĺžiť k TMM v Pod Sokoliciach
V Zámostí chýba stále obratisko; vedenie liniek tak musí byť kompormisom a buď linky 3+13 (smer tam) zlúčiť do jednosmernej a linky 27+31+13 (smer späť) do protismernej, alebo jednoducho urobiť to, že bude LEN linka 3 v pravidelnom intervale pre Istebník, Vinohrady a Zlatovce a LEN linka 6 pre Nové Zlatovce, Zlatovce a Záblatie.
Linky 7/17 ponechať, maximálne poposúvať spoje podľa vyťaženosti a hlavne nasadiť správne kĺbové vozy tam kde sú potrebné.
Ak bude vôľa na väčšie zásahy, otázne je či budú hotové niektoré z nasledovných akcií: obratisko v Zámostí, spojenie gen. Svobodu a Východnej, spojnica Pod Juhom - Laugaricio, spojnica Kubrá - TMM. To má zásadný vplyv na vedenie MHD. Ak áno, navrhujem:
1 - ... - Pred Poľom - Sihoť III, IV
2 - trasa cez Noviny a zo Sihote II cez podjazd Žilinská k Pred Poľom a do Kubry
3 - trasa zachovaná s presmerovaním na Juh I, interval 30/60/60
4 - trasa zachovaná, interval 30/60/60
5 - zrušená, jej spoje do 7/17 a 3/13
6 - trasa zachovaná bez zachádzky k D.M., nová zastávka v Zlatovciach pred kruháčom 30/60/60
7/17 bez zmeny
8 - bez zmeny
11 - trasa bez zmeny, 30/30/60
12 - zrušená
13 - zrušená, jej spoje do 3 a 7/17
22 - trasa predĺžená ... žst - Štefánikova - TMM - Kubra 60/60/60
23 - zrušená
24 - bez zmeny
25 - bez zmeny, vybrané spoje môžu obslúžiť Zámostie
27 - zrušená
28 - trasa bez zmeny, 60/60/60
50 - trasa bez zmeny, premávka 5/6 i 6/7
Výsledok:
Juh I: posilnenie (linky 3,4,11) v minime na 20 min interval aj v "a"
Juh II: mierny pokles o linky 3/13, interval 15 min v "a" zachovaný, posilnenie o 22 v "x"
Juh III: predĺženie prevádzky večer, zrušenie dier cez deň. Zváženie ranných posilových spojov po stanicu alebo zimný štadión na 28
Pred Poľom: posilnenie o linku 2
Kubrá: pokles o linku 1, ale získanie linky 2 a spojenie so Sihoťou a linky 22 a spojenie k TMM (náhrada za presmerovanú 1)
Sihoť: posilnenie koncovej časti (prebieha výstavba) o linku 1, oslabenie o linku 2, čiže veľmi mierne navýšenie.
Istebník, Vinohrady, Zlatovce: pravidelná obsluha MHD, linky 3 a 6 v prehľadom a pravidelnom intervale, súhrnne posilnenie
Kubrica, Opatová, Záblatie bez zmeny
lenže terajšia "Hasičská" sa má presunúť podľa vizualizácii za trať, takže to beriem, že cesta I. triedy pôjde tadiaľ a súčasná ostane ako mestská. Ale samozrejme, mesto musí tlačiť pri zmenách aj na toto.
To je niečo, čo by reálne pomohlo MHD, ale má to dva háčiky. Jedným by bolo ohrozenie tých asi osem parkovacích miest, ktoré by sa muselo zrušiť.
Druhým je to, že ide o cesty I. a II. triedy, čiže tiež záležitosť TSK a SSC .
To, že OÚ pozemky nevyňal je určite problém. Na druhej strane, všetkým nám je jasné, že v tomto ťahá za kratší povraz práve OÚ, pretože v tej lokalite sa vyňať musí. Či to bude nová spojnica alebo štvorprúdovka na existujúcej ceste je v princípe jedno, ale asfaltom sa to skôr či neskôr zaleje.
Realizovateľnejšie mi príde to tak, ako bolo spomenuté v komentári:
označiť hranice pozemkov, odstúpiť od zmluvy s družstvom o prenájme a keď nie legálne vysypať trebárs štrkom, tak nechať cyklistov a chodcov, nech to vyšliapu. Použiteľné to bude aspoň pri peknom počasí. A nakoniec, už sa vedú diskusie na ministerstve pôdohospodárstva o tom, že by sa mali zmenšovať monokultúrne lány, tak to realizovať ako remízku...
Len či to niekto aj číta... lebo sú tam návrhy, s ktorými mesto nič neurobí: odbočovací pruh pred Tescom: ide o cestu II. triedy, takže TSK to má riešiť. A rovno štvoprúdovka, nie 100m odbočovacieho, to nič neporieši!
Spojnicu spod Juhu k Laugu už OÚ TN odmietol, žiaľ. Mesto musí podľa toho hľadať alternatívu.
Ja by som bol za buspruh od Hasičskej pod most k Rozmarínovej.
Takže pribudla aj možnosť zadávať konkrétne návrhy do Plánu udržateľnej mobility. Kto sa na to cítite a mali ste dobré návrhy na reorganizáciu MHD, bolo by dobré ich tam prekopírovať.
Mesto Trenčín sprístupnilo možnosť zapojenia sa do tvorby plánu udržateľnej mobility. Zatiaľ je možné diskutovať o rôznych víziách mesta alebo napísať svoju.
V pondelok 08.06.2020 by mala byť zverejnená na diskusiu analytická časť PUM. Od piatka 12.06.2020 s možnosťou odosielania konkrétnych cieľov a opatrení.
draxter