Vďaka za aktuálny článok, ešte som #67 nevidel, ktorý voz to je? Toto je úroveň horšia, ako keď v rokoch 2004 až 2006 vyraďovali Ikarusy 280 a 732. Vtedy si aspoň nik nedovolil prímestské dvojdverové vozy nasadiť.
Inak zaradit v roku 2020 na MHD vysoky dvojdverovy primestak ako nahradu nizkeho trojdveroveho mestaku je take... ziada sa povedat balkanske, ale asi ani tam si to nelajznu. Povedzme kaukazske
Ani nehovor mi o tom prímestskom voze, však minule išiel síce na málo vyťaženej linke č. 22 a som skoro odpadol keď som ho videl pridchádzať. Síce je linka č. 22 málo vyťažená, ale aj tak celkom dosť ľudí išlo, ale aj tak som názoru, že do MHD nepatrí a keď ho chcú nasadzovať tak naozaj iba v naj nevyhnutnejšom prípade a to tiež na linky kde fakt chodí len pár ľudí.
Inak na MHD nám dopravca stále dokazuje ako to má v paži: obehu pre 5. Kĺbový voz stále nie sú, ale prímestský voz jazdí furt. Prioritne nejazdia ani NP vozy, neviem či okrem #61 nejaký jazdí pravidelne. Iba ak LE, a to čo je tá #35? To dostalo STK kde? V Ulanbatare? To že mesto na to série je jasné ale ak sa cestujúcemu dačo stane v takýchto poškodených vozoch, tak sa dopravca nedoplati. Mesto robí čo? Pán Minarech už mal písať výzvu dopravcovi na nápravu,ale drží hubu. Takto si nepredstavuje činnosť ani jedného - vo voľbách sa asi mesto zobudí a dopravca bude možno iný tiež. Inak ten marazmus bude pokračovať.
Ja som tiež za to, akurát s tou výhradou aby tam bola použitá poznámka ako má BA alebo BB/ZV, aj keď viem že sa vám to nepáči. Ale určite to na veci nič nemení a nikto tam schválne nepošle vysoký voz už nech je tam značka aká chce, tomu verím.
Áno? Vidíš, a to neviem ani ja a ani nezistíme. Preto by to chcelo do CP uviesť napr. "okrem spoja XX sú zabezpecovane nízkopodlažných vozidlami." A stále lepšie ak naozaj výnimočne dačo vypadne, ako keď to je vec náhody.
Smerom do Tr. Teplíc sa možno spoľahnúť okrem jedného spoja (15:45 z TN) že všetky chodia LE. Samozrejme pokiaľ nepríde k nejakej poruche, škodovej udalosti, odstaveniu vozidla a pod.
Tak logicky by som očakával nasadenie do Kúpeľov - Treba.Teplice garantované a zvyšok ako nasadená záloha. Ak by kde tu jeden spoj vypadol raz začas, ďalší už by šiel NP a bolo by to pre cestujúceho ok. Takto je to ako putovná výstava.
Chápem, na druhú stranu, ešte by som sa vrátil k tej diskusií ohľadom NP záloh. Nie som odborník, tak čisto môj laický pohľad preradenie niekoľkých LE vozidiel na zálohu by síce bol trochu luxus, ale umožnilo by to aspoň na niektorých iných poradiach vozidlo garantovať. Naopak dnes síce jazdia (predpokladám) všetky dostupné LE, avšak cestujúci z nich moc nemajú. Pretože ak nejazdia denne a nemajú ich pravidelné nasadzovanie odsledované, môžu iba hádať, kedy pôjde. Vo výsledku to o moc lepšie nie je.
Tento načrtnutý koncept s tou 50-tkou sa mi páči. Bolo by teoreticky možné nechať premávať 1 a 8 do polnoci, ale spojiť to do nočnej linky je asi efektívnejšie.
Okrem navrhnutých spojov by som zvážil aj premávku v skorých ranných hodinách cez víkend (medzi 4:30 - 7:00, namiesto dnešných liniek), kedy sú prepravné nároky tiež pomerne nízke. Ušetrené km by sa dali využiť práve na posilnenie večernej premávky v x...
S 11 nízkopodlažnými vozmi spomedzi 72 vozidiel ktoré máš dokopy veľmi ťažko zabezpečíš nejakú garanciu, zvlášť s pridruženými problémami, ktoré tu nebudem menovať ale sú...Potom radšej nevyznačovať nič keď má ísť o úplnú garanciu a nebude kvalitná.
Na MHD TN máš viac ako polovicu vozového parku NP a aj tak je problém s nejakým garantovaním a to sa ti tie vozidlá pohybujú na malej ploche = lepšie sa rieši prípadná operatíva.
Tu by som ešte podotkol jedno: V Európe môžme nájsť šokujuco veľké mestá bez nočnej dopravy a hoci to neschvaľujem, je tam aspoň ten rozmer že na západe na rozdiel od Slovenska končí denná doprava oveľa neskôr. Štandardom je že denné linky jazdia do polnoci (a tým myslím, že ešte prvý taktový spoj po polnoci ide).
Ak teda nie je vôľa prevádzkovať nočnú dopravu, možno by bolo na začiatok dobré aspoň prevádzkovať jednu - dve nosné linky do polnoci.
Prípadne by 50ka mohla na začiatku vyzerať nejak takto:
- Denne 22:40, 23:10, 23:40, 0:10 (odchod z AS 0:31 - prípoj k poslednému vlaku z Bratislavy),
- Len cez víkend/sviatok 1:10, 2:10, 3:10
Áno, ja viem. To ale neznamenám, že Trenčín musí čakať, kým budú mať nočnú dopravu všetky ostatné krajské mestá. Práve naopak, aj menšie mesto môže mať kvalitnú MHD, ako spomína Kvorka...
A to je akože postačujúce? V TN bola až do 1994 tiež celodenná, lenže potom to prišlo: rušenie, zmena financovania, a linka 50 už sa do podoby X už žiaľ nedostala. Ale vezmi si BB, kde ešte aj kĺbový voz jazdil nocak v piatky, a tuším i stredy a soboty. A jazdil za cenu rovnakú ako cez den. Aj v SN bol nočák, v MT, i ZV mal také spoje. Pozri na Karlovy Vary či Jihlava (menšie než TN, alebo Chomutov.
kvorka