Dievcence,linka cislo 8 odo dnes=12.11.2019 jazdi uz povodnou trasou v oboch smeroch po Hodzovej ulici ,v smere na Juh uz obsluhuje novu zastavku pred "7/Sedmickou" (ZS),zatial aj zastavku na ul.kpt Samolepku Mozete zrusit oznam o zmene!
Iste,tam nie je kĺb treba. Ale prejde, bavíme sa o tom, že je treba len aby mesto zle parkujúce auta dalo do pozoru kde to treba pre MHD. A dobudovať infra - otoč v Zlatovce a podobne.
Ak by sa neotočil na ostrovčeku, tak by sa mohol točiť cez ulicu Na záhrade/Hlavná, ktoré boli myslím kvôli obratu autobusov aj zobojsmernené...
Inak historicky myslím, že problém s kĺbovými bol na pôvodnej L3 (žel. stanica - Bratislavská - Záblatie) a to kvôli priecestiu pri záblatskom cintoríne...
Určite má mať MHD prednosť. Na druhú stranu, na Novinách sa ešte parkovné nevyberá a taktiež tam nie sú žiadne iné plochy, kde by mohli tie autá zaparkovať. Preto rozdávať pokuty by bolo, podľa môjho názoru, voči obyvateľom nefér. To sa môže robiť až po vybudovaní adekvátneho počtu parkovacích miest (pre náhradu za parkovanie na spojnici J. Zemana - Karpatská by ich bolo treba odhadom tak 20)...
Otoč v Záblatí by mohol byt vyhovujúci, ak by v ňom a potom najmä na ul. Dolné Pažitie neparkovali autá. Btw tak ma napadá, harmonika sa naozaj vytočí aj na uličkách v Hanzlíkovej? A dokázala by sa otočiť aj na "otoči" v Zlatoviach, tzn. okolo ostrovčeka na križovatke s ul. Hlavná?
Na druhú stranu, toto sú časti, kde na to ani nie je dopyt. Zároveň, ak by bol potrebný kĺb ako záloha (aby nemusela jazdiť #66) tak by sa to malo dať spraviť aj tak, že kĺbak sa dá na poradie, ktoré jazdí napríklad iba mimo Zámostia a ten uvoľnený mestský autobus by sa použil na tieto linky.
V súvislosti s harmonikami mi však teraz príde najmä dôležitá otázka, aby boli nasadené na ďalšie nosné linky (7, 11, 17 a 24) a pred Vianocami na 24 cez víkendy, pričom tu je myslím jasné, že prejde všade (a na Sihoti majú k dispozícií aj nový otoč).
Žiaľ prišiel som o HDD cca 10 rokov dozadu, kde som mal klbak 280.00 na linke 19 s bielymi tyčami vnútri. Mal som ešte Ikarus na linke 13 a potom ešte niekde B961 na 28.
Do Záblatie prejde, otoč tam je tiez vyhovujúci. Po výstavbe chodníka je to konečne ako to má byť. Úzke to nie je, ak by bola potreba klbaku, pôjde rovno a na Rybaroch sa otočí.
Zachadzky do Opatovej na 6 sú isto mimo, tie by som ani neuvažoval.
Ako píše kvorka, prejde takmer všade klbak, len mesto by malo trasy MHD lepšie chrániť pred parkujucimi autami, lebo aj na Juhu je to už veselo.
Záver je, že ak by mal klbak zálohovať mimoriadne bez vytvorenia poradia, ide to. Ale sú vždy dôvody prečo to nejde.
Toto čo vravíš znamená len to, že mesto si veselo vyberá svoje parkovné a všetko ostatné má v riti. Tá ulica je klbakov prejazdná, to že tam niekto porušuje zákon je vec druhá a opakujem sa, keď poviem že to je riešiteľné z večera do rána - pošlem meskáčov konečne niečo robiť a nie len pseuddozor alebo pokuty po hokeji. To sú chytrí, ale napríklad kontrola prrjazdnosti ciest pre MHD ešte nikdy nebola.
Vsadím sa, že SAD-ka to navrhla mestu, a ak áno, tak taký dopravca tu nemá čo robiť, ktorý si myslí, že môže autobusy neprispôsobené pre MHD dávať do prevádzky pre MHD!
Už pomaly aby sme čakali, že celý vozový park nahradia Karosy, ktoré ako pre MDH sú už zastaralé
nesprispôsobené, ale aj u PAD tieto autobusy sú dosť staré.
A zároveň si myslím, že nebude sa jednať o zálohu ale skôr rovno o nahradenie, keďže reálne načo robia zálohu keď predsa nebol náhodou #01 záložný pre Citelisy? Alebo #66 pre kĺbové autobusy? Využil sa napríklad niekedy #66 v prípade zálohy? Určite nie, hnil vo vozovni roky rokúce.
Presne, na Juhu I prišlo k výraznému zmenšeniu plôch pre autobusy MHD na úkor vyznačených parkovacích miest na bývalom výstupišti. Autobusy sa tam aj teraz síce fyzicky zmestia, ale ak by sa napríklad v budúcnosti posilňovala MHD, tak toto riešenie bude robiť problémy...
Podľa toho, čo viem, uvažuje sa so zaradením pár prímestských Karos a Crossway-ov z rokov 2006-2010 na linky MHD. Mali by tvoriť zálohu za vozidlá #01 - #05, ktoré sú v nevyhovujúcom technickom stave.
Iba by som poopravil, že na niektorých menovaných linkách harmonika zrejme neprejde:
- linka 12 - celý jeden jazdný pruh na ul. Jána Zemana (ten v opačnom smere, ako jazdí MHD) je obsadený autami. Najmä v zákrutách, na spojovacej ceste medzi J. Zemana a Karpatskou pri bytovkách je vozovka zúžená natoľko, že komplikácie majú aj sólové autobusy. Ak by sa zmenila organizácia dopravy, potom by prejsť mohol,
- linky 3, 5 (zachádzka), 6 (zachádzka), 13, 31 - kĺb rozhodne neprejde cez Záblatie, pretože na ul. Sigôtky a Záblatská boli tento rok vybudované nové chodníky, "vďaka" ktorým prišlo k zúženiu vozovky, čo najmä na križovatke Sigôtky x Záblatská spôsobuje problémy aj sólam (čo verím, že vodiči potvrdia). Pri linke 3 by bol problém aj s otočom Rybáre, v ktorom permanentne parkujú autá,
- linka 4 - kĺb by nedokázal pravdepodbne odbočiť z I/61 na Nivu bez toho, aby nehrozilo zrazenie značky a lampy. Linka 21 mala v roku 1993 v časti Opatová inú trasu. Problém vidím aj v križovatke Opatovská x Potočná (aby neskončil v potoku)
Na ostatných menovaných linkách myslím prejde, ale je to iba môj odhad cestujúceho...
To o tom novom asfalte bolo troska ironicky myslené. Takze tak.
Videl si ako je zaprataný otoč v Biskupiciach?? Autá + kamión.
Stačí jedno alebo dve blbo odparkované autá na otočí saratovskej, kubrici, v záblati, nozdrkovciach a keď je omša v opatovej ani nehovorím, a je problém. Bol si sa pozrieť v akom stave je napr. Hanzlikovska? Aj ten nový chodník v zablati.
Všetko toto sú prekážky kĺbakom. S tým sa nedá manévrovať ako s krátkym busom.
To čo bolo pred 20r je už minulosť. Mesto je plné aút, ktoré tu vtedy neboli.
Mesto nemá záujem o MHD, to je očividné.
Prečo sa modré autobusy obmieňajú za nové, a tiež ich sadka prevádzkuje?
Nemáš nejaké fotky klbákov na spomínaných linkách?
Ja som sa dokonca raz viezol klbákom #54 aj na L2 a to ironicky cez víkend, keď klbáky nejazdili. Bolo to v časoch, keď ešte L2 a L6 zachádzala od stanice k ZOC MAX. Fotku, žiaľ, nemám. Bola vtedy už veľká tma.
Tak kde máš na Novinách otoč mudrc? Píše správne, že je tam nový povrch bez dier, klbak prejde istotne. Takže to, že jeden voz dokonca v súčasnom stave vozového parku dopravca suší vo vozovni je absurdné. A keď nevieš kto je kvorka, tvoj problém, ale je to človek, čo stojí za poslednými pozitívnymi zmenami a zabránil aj tomu, že si SADka sama chcela zmeniť CP linky 4 po tom, ako zistila, že #22 neprejde pod most. A nebyť jeho pripomienok, otázok na mesto a poukazovanie na to, čo nefunguje, by tu bola riadna cochcarna.
Predpokladám, že si potom vodic kĺbaku, keďže to máš tak dobre odjazdené alebo nejaký pán od stola čo sa ohána normou. Norma je pekná vec ale nie je praktická, norme vyhovujú aj zastávky na soblahovskej ale realita troška inde.
Pošli do opatovej kĺbak .
A pekný asfalt na novinách ten fakt pomôže, keďže od neho závisí veľkosť otoču.
To, že mesto nerieši zle parkujúce autá a vzniká preto neprejazdnost, je ukážka, čo o MHD vie. Ale klbak prejde všade, pozri si galérie a povedz, kde neprejdú:
1, 5, 6, 7, 8, 11, 17, 22, 23, 24, 25 a 28 som sa klbakom viezol a aj dnes tam jazdia či zalohuju. Teda ok.
2 - nevidím miesto kde by neprešiel
12 - cez Noviny je aj asfalt nový, prejde
3,13,31 - prejde všetko
4 - na linke 21 som sa v 1993 viezol kĺbom, takže neviem kde by nemal prejsť. Zákruty v Opatovej vyhovujú norme, ale sem ho isto netreba, veď ani #22 neprejde popod most.
Fantáziruješ či na čom šlapes kamarát? Kde píšem o Tom že dopravca má sám nakúpiť NP vozy a tie ďalšie nezmysly? Hovorim o Tom, že dopravca presviedčal mesto že treba LE voz #22) a vôbec nenavrhoval NP -
čiže ukázal že nemá vôľu ani presvedčiť čo je dnes potrebne. Čítaš po sebe? Asi ťažko, lebo ani po mne si neprečítal.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
capaCity
Inak historicky myslím, že problém s kĺbovými bol na pôvodnej L3 (žel. stanica - Bratislavská - Záblatie) a to kvôli priecestiu pri záblatskom cintoríne...