Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Jacob #12009:
Jednoznačne súhlasím v tom, že na MHD treba systematickú a postupnú obnovu vozového parku, naplánovanú na niekoľko rokov dopredu (aby o 10 rokov opäť neprišlo k súčasnej potrebe - hromadne vymeniť 50% vozového parku).

Je však potrebné nastaviť jednoznačné požiadavky na nové vozidlá (napr. 100%-tná nízkopodlažnosť). Na PAD obnova síce prebieha, no nenazýval by som ju dobre spravenou (to je ale už iná téma).

RE: kvorka: počas školského roka by som pochopil, že je nevyhnutné nasadiť aj C autobus, no počas víkendov ma to dosť prekvapuje. Potom musí byť vozový park naozaj v katastrofálnom stave. Úplne súhlasím, že v tomto prípade je vhodné zvážiť nasadenie kĺbového #61, pokojne aj cez víkend 👍
Reply on: kvorka #12008:
Aj dnes som tuším ráno videl na linke č. 1 C954, ako inak.

Možno sa to už riešilo, ale pri tej GO (veľkej oprave) sa čo také opraví? Nejaké veci v motore čo je potrebné vymeniť, prípadne interiér, exteriér, a to reálne typujem, že tiež dosť vyjde taká generálka, a to je na zváženie či sa to oplatí, čo reálne ani nie, vrážať niečo vôbec do takých autobusov, ktoré už fakt o pár rokov budú musieť ísť preč.

Chcelo by to proste ako som už dávnejšie spomínal, obnovu vozového parku ako pri PAD, tam je dobre spravená, len tam je asi výhoda, že je objednávateľ TSK, a zároveň u PAD je to iný prípad, kde je viac autobusov, ale reálne u MHD by tá obnova trvala menej, prípadne aj keby nebola v veľkom množstve, ale dajme tomu tak raz za rok 5 autobusov, alebo raz za polroka 3 autobusy dajme tomu.
To bude sranda, keď pomaličky budú vyraďovať 952 a následne narýchlo niečo kúpia, a tak to bude vyzerať.

Ale čo tu riešiť vlastne MHD, mesto aj tak samo odrádza od MHD a radí ľudom presadnúť do auta, keď radšej budujú nové regulované parkovacie miesta, ako sa venovať aj viac MHD.
Reply on: Michal Mazánik #12007:
problém je, že nemá čo jazdiť: B952 sú okrem "generálkovaných" na hrane, veď furt ich vidno na STK-čkách, B961 v lete nejazdia (ale je tu výhovorka o plyne na Štefáničke), takže okrem NP/LE vozov jazdí modrák 954 ako stálica.

Pritom by to chcelo #61 ako 100% NP voz nasadiť denne! Argument o počte cestujúcich je scestný, nie že by sme ukázali, že to sledujeme a v rámci možností kĺbak vypravíme, keďže ho (dokonca 5ks) máme, ale nie...

Pritom Štefánička sa týka akurát linky 1, takže kĺbak #61 by odjazdil 8,24 (25) ráno a potom by mohol vystriedať spoje na linke 7/17 (napr. taký 15:30 na linke 7), 24 a 8 a bolo by! Ale keď nie je vôľa?
Reply on: LUK #12005:
Cez pracovné dni je to ešte pochopiteľné, aj keď si myslím, že SAD by mohla vymeniť vozidlá na jednotlivých poradiach tak, aby sa C 954 nedostal na nosné linky (ako to bolo v stredu na L1).

Zaujímavé je, že jazdila aj cez víkend, kedy muselo byť k dispozícií aj množstvo štandardných autobusov MHD. Alebo ich SAD-ka poslala na GO (rsp. veľkú opravu) desať naraz? 😉
Reply on: LUK #12005:
Zvonku áno, ale inak ... hlavne že žiadnu 961 zatiaľ neposlali a to je leto a stoja všetky. Diletantizmus.
Reply on: Michal Mazánik #12003:
Čo som si tak všimol, tak C954 jazdí najčastejšie miesto vozidiel, ktoré sú na veľkej oprave (nebudem to nazývať GO, aj keď vyzerajú dobre).
Reply on: Michal Mazánik #12003:
Súhlas do bodky. Dokonca jedna je málo, sú spoje na linke 7/17, osobne som ich videl, kde sa harmoniku pôvodne vyskytovali a teraz nie sú, a je to katastrofa. Študenti na týchto spojoch boli marginalni, pracujúci sú nosni pre MHD a mesto na nich kašle.
Reply on: Jacob #12001:
Myslím si, že je dobré, ak človek cestuje takýmto preplneným autobusom, si situáciu odfotiť. Potom už niekto nemôže povedať, že tých +-83 ľudí tam súčasne nebolo. Mám niekoľko takýchto fotografií a verím, že to riešenie problému posunie (mesto ich už má, za spoluprácu ďakujem aj poslancovi Richardovi Ščepkovi).

Bolo by rozumné cez prázdniny nasadzovať iba 1 harmoniku, ale na špeciálne vytvorené poradie, aby sa dostala iba na tie spoje, kde je skutočne potrebná.

Ohľadom Karosy C: ak by aj žiadny z 37 krátkych autobusov nebol už k dispozícií, mala byť vypravená kĺbová Karosa rsp. Citelis #61, ktoré sú v mestskom prevedení a nie Karosa C.
Reply on: Michal Mazánik #12000:
V prípade zhorenia Crossway-u chápem, že možno chýbal jeden autobus, aj keď reálne nemohol, keď v zálohe musí byť nejaká 952 prípadne aj Crossway.

Ale teraz to nejako nechápem, to už ako nestačí:
- 5 Citelisov
- 16 Crosswey-ov
- 15 B952
- 1 Crossway LE
dokopy 37 autobusov.

Doteraz v pohode to stačilo a nemusel jazdiť tento autobus preradený z prímetstkej dopravy, žiadne nové spoje nepribudli všetko je po starom, dokonca je ich od roku 2016 asi aj menej po zrušení takej linky č. 19 čo chodila cez Zlatovce, a zároveň pribudla jedine linka č. 31 s tými dvomi spojmi denne, čiže tam určite netrebalo vyššiu kapacitu až tak.

Zároveň neviem síce koľko s celkového počtu autobusov jazdia, ktoré sú v oprave, ale aj tak stále nechápem dôvod C 954E, že jazdí doteraz aj po zakúpení nového Crossway-a.
Tento autobus proste nepatrí do MHD, a keď v nej má chodiť, určite nie na linke č. 1, na menej vyťažených linkách (napr. spomínaná 31 prípadne aj 12).
Reply on: Michal Mazánik #11999:
To je to, že oni to vyhodnotia, že podľa nich je to v pohode, lebo sedia niekde v kancelárii na riti a to je jednoduché takto vyhodnotiť, a keď predsa takto pravidelne býva takéto veľké číslo +-83 ľudí tak by mohli naozaj niekoho poslať sa odviesť, prípadne samotný revízori nech idú do toho autobusu a nahlásia situáciu, lebo síce nevedia zistiť, kto kde vystupuje, ale aby tvrdili toto? "Nie všetci sčítaní cestujúci vystupujú v OC Laugaríciu, priebežne vystupujú aj na iných zastávkach v rámci trasy linky. " nie sú vybavený systémom, že niekto vystupuje a toto ako si môže trúfať povedať, keď nie sú vybavený tým systémom tak nemôže nikto povedať, že reálne vystupujú priebežne na iných zastávkach, čiže táto veta je čisté klamstvo, a dotyčný tým autobusom v tom čase nikdy nešiel.

Mňa by len tak zaujímalo, keď nepomáha takto napísať im priamo, že proste reálne kapacita je naplnená a treba posilnenie, harmoniku nasadiť, a oni odpíšu, že proste je to v poriadku, tak prečo aj vodiča nenapadne to posunúť vyššie. Podľa môjho názoru by viac verili teda už keď tak vodičovi, čo jazdí na tej linke a tom spoji, reálne vidí, že proste ten autobus je preplnený, tak nejako by sa to možno pohlo.
Áno, som si vedomý, že vodič toto nemá na starosti, jeho to nemusí zaujímať, ale ako vodič by tiež mohol to trošku poriešiť, reálne taký preplnený autobus s hľadiska bezpečnosti nie je zrovna dobrá vec, keď pri prudkom zabrzdení je možnosť úrazu.

A už len kvôli komfortu by to chcelo riešiť, jednoduché je sedieť na riti a napísať, že to je v pohode, aby nemuseli riešiť prípadné nasadenie harmoniky, čo sa im nejako nechce. Určite sa dá v prípade školského roku odpustiť si nejakú tú harmoniku na linke č. 1, niekedy na tejto linke chodia harmoniky poloprázdne a tam kde ich treba tam nechodia 😞
Prímestská Karosa C 954E premáva aj počas prázdnin. Napriek tomu, že máme 5 "záložných" kĺbových vozidiel.
V stredu 31.7. bola nasadená aj na L1, uprostred popoludňajšej špičky. Výsledok? Meškanie 5 minút, vďaka nástupu dvomi dverami, čo predlžuje pobyt vozidla na zastávke...
Reply on: Jacob #11998:
Tvrdenie, ktoré bolo použité ako odpoveď na otázku sa nezakladá na pravde. Naozaj, takmer bez výnimky, idú všetci cestujúci až do OC Laugaricio. Týmto spojom som išiel cez prázdniny zámerne a počítal som cestujúcich.

Autobus ma síce kapacitu (ak sa nemýlim) okolo 99 cestujúcich (jazdí tam zväčša Citelis 12M), no ak chceme, aby MHD bola komfortná a mohla cestujúcich zaujať, argument "kapacita nebola prekročená", v žiadnom príde neobstojí a to je nevyhnutné si uvedomiť. V mojom prípade +-83 cestujúcich v autobuse bez klimatizácie a s malými oknami v žiadnom príde nie je možné považovať za komfortnú a atraktívnu MHD.

Podobne tvrdenie, že harmoniky nemôžu jazdiť kvôli rekonštrukcií plynovodu na ul. Gen. M. R. Štefánika je nepresné, pretože harmoniky v lete nejazdia už niekoľký rok po sebe (aj keď ulica bola minulé roky plne prejazdná) a plynovod bol v rekonštrukcií aj koncom školského roka, kedy ešte harmoniky jazdili. Naviac, v časti, po ktorej jazdí linka 24, by harmonika prejsť mala.

Ak má byť MHD skutočne atraktívna, považujem za nevyhnutné, aby kompetentní ma meste aj u dopravcu zmenili spôsob uvažovania. Postupné posilňovanie spojov, vytváranie atraktívnych intervalov a primerané nasadzovanie harmoník, by mali byť samozrejmosť...
Reply on: kvorka #11995:
Haha, som sa zasmial, že skoro každý autobus má kapacitu nad 90 cestujúcich, smiešna infomácia, keď reálne ani 50 ľudí sa nenapchá do autobusu nie to 90.

Že dostačujúce to určite, síce sám som sa neviezol ráno linkou č. 24, ale určite viem aká musí byť preplnená, však nech si ten kto toto napísal, vyskúša či je nasadené vozidlo dostačujúce, áno odvezie sa, ale nasáčkovaný ako sardinka, a jedine asi ak vystúpi v OC Laugaricio, inde asi nehrozí keď bude niekde pri okne autobusu oproti dverám, to nevystúpi.

Inak hlavne, že sa môžu vyhovoriť na rekonštrukciu plynovodu na ul. gen. M.R. Štefánika, to je sprostosť, budúci rok potom čo povedia? A keď je toto len jeden z dôvodov rád by som vedel tie ďalšie vymyslené nezmysly, že prečo nejazdia.

Voziť sa Trenčianskou MHD, keď nie je záujem niečo zlepšiť, nie, ďakujem! Radšej využijem svoje auto, ktoré ma odvezie tam kam ja chcem, a vtedy kedy ja chcem, to, že treba pri aute platiť, parkovné, PZP, PHM, opravy, STK/EK radšej si stovky eur priplatím ako jazdiť síce lacno, ale s tým, že strácam zbytočne čas, a tiež aby som sa ponáhľal na autobus, ktorý ak zmeškám tak ďalší ide o hodinu, to nie.

Realita je taká, že po veľkých zmenách v roku 2016, sa nič veľké neudialo, absolútne nič, zmeny v časoch spojov boli posunuté o pár minút, žiadne nové spoje, linky, žiadna obnova vozového parku, no proste nič, nezáujem, MHD sa tu proste nerobí pre ľudí, ale zjavne pre zisk.
Reply on: ajjo #11996:
logicky to malo zniet-CELO-NIZKO-PODLAZNY....
Reply on: kvorka #11995:
Veľmi by ma zaujímalo čo je to ten celopodlažný autobus.
webu mesta, ukážka typického alibizmus, že do vozidla sa ľudia zmestia:

Iveta R. (15.7.2019)

Téma: Mobilita

Prečo nejazdia harmoniky na dvadsaťštvorke ráno po ôsmej a deviatej? Nie sme dobytok! Tiež na jednotke jazdil (v piatok 14:30 som ňou šla) modrý autbus, čo má iba dve dvere. Tomu sa vraví pokrok? Harmoniky držíte v garáži, posielate hocičo. Dokedy? Žiadam, žeby sme sa vozili ako ľudia čo robíme v Laugariciu, nie ako každé leto.

Odpoved:
Miloš Minarech, útvar mobility, 26.7.2019

Vozový park MHD Trenčín pozostáva z nasledovných vozidiel (sólo vozidlá) :
Modrý autobus Karosa C 954 má kapacitu 88 cestujúcich
Červený autobus Low Entry rok výroby 2018 (s klimatizáciou) má kapacitu 90 cestujúcich
Červený autobus Citelis (celopodlažny) má kapacitu 98 cestujúcich
Červený autobus Lowentry starý model (bez klimatizácie) má kapacitu 90 cestujúcich
Červený autobus Karosa B 952 má kapacitu 99 cestujúcich

Počas prvých dvoch júlových týždňov cestovalo na linke č. 24 spojom č. 3 na celej trase maximálne 82 cestujúcich, a to 4.7.2019. Na spoji č. 5 na celej trase cestovalo max. 84 cestujúcich, a to 3.7.2019. Priemerne to vychádza na spoj č. 3 = 71 a na spoj č. 5 = 70 cestujúcich v období od 1.7.2019 do 15.7.2019. Počet vystupujúcich cestujúcich sa nezaznamenáva, nakoľko dopravca nie je vybavený týmito zariadeniami, respektíve moderným odbavovacím systémom. Nie všetci sčítaní cestujúci vystupujú v OC Laugaríciu, priebežne vystupujú aj na iných zastávkach v rámci trasy linky. Kapacitne nasadené vozidlá na linke č. 24 sú dostačujúce. Kĺbové vozidlá sa nevyužívajú aj z dôvodu rekonštrukcie plynovodu na ul. gen. M.R. Štefánika, kde sú vybudované štartovacie jamy a kĺbové vozidlá majú obmedzené vjazdy a výjazdy v rámci trasy.

Moje hodnotenie: primátor sa tiež môže voziť v Dacii Duster, má rovnaku kapacitu a na rozbité trenčianske ulice je vhodnejšia než to drahé kino!!!

Hlavne že dusíme vo vozovni kĺbové vozy celé leto a pracujúcimi človeku cestu do práce ani tam, kde to je možné, nezlepsime a divime sa, že si presadenie do auta!
Reply on: syko #11993:
+mhdna+ má byť mhdba
Reply on: S499.1023 #11992:
Pre pracovné potreby som nikdy nepotreboval súkromné auto. Na prepravu do zamestnania som asi desaťročie používal MHD - pre potreby zamestnávateľa boli služobné autá alebo ad hoc zajednaný mikrobus. To bolo asi desať rokov, keď som pracoval pre štát aj pre firmu v stavebnom odvetví (vtedy som v rámci okresu a neraz aj kraja jazdil také lokality, kde autobus nikdy nebol).

V terajšom zamestnaní by som možno auto využil, keďže pre smenu 5:30/17:30 toho moc nechodí, najmä cez víkendy, ale pešibusom to dám za 25 minút, autobusom za cca 15-25 a autom za 10 (všetky tri spôsoby rátané od dverí k dverám; pri buse zohľadnená skutočná potreba čakania).

Lenže to je rovnako blbý argument, ako ten môj turistický predtým, či ten prvotný z klávesnice imhd68. Každý bývame inde, zrejme máme aj inde pracovisko, robím niečo iné v rámci zamestnania, možno máme iné po-pracovné aktivity (keď mám dennú nevybavím nič - pred alebo po konci smeny sú úrady, lekári, škôlky, školy zatvorené; pred nočnou alebo počas voľna v pracovný deň mám dosť času na otočku si niečo vybaviť hoc aj v Bratislave za využitia mhdtn+vlak+mhdna+vlak+mhdtn).

Ako som napísal, priestor na zlepšenie je a to poriadny - možno je problém v tom, že vo verejnej doprave som za tie roky videl len dvoch poslancov (tu vyskytujúceho sa Ščepka a ešte jedného nemenovaného), možno je problém v tom, že na komisii dopravy si chcú hladkať egá navýšením počtu cestujúcich nezmyselným rozširovaním okruhu osôb na bezplatnú dopravu, alebo jednoducho to, že Rybníček autobusom nejazdí (povedal to na nejakom zasadnutí už dosť dávno)...
Reply on: syko #11991:
Ehmm, Ty sa živíš turistikou alebo si len nepochopil imhd68-ovu sťažnosť na praktickú nepoužiteľnosť MHD Trenčín v živote riadne pracujúceho človeka?
Reply on: imhd68 #11990:
imhd68: ráno som išiel prvou 25 k Tescu, odtiaľ prvým ranným do Kálnice, celkovo asi 50 minút. Pešo cez Beckov do Selca, odkiaľ som išiel spojom o 10:18 na Električnú, pešo na Braneckého a už neviem čím späť na Juh, celkovo tiež 50 minút. Odhliadnúc od toho, že autom by som bol odkázaný na neexistujúci turistický okruh miesto presunu z bodu K do bodu S, aj tak by som nemal dôvod byť rýchlejší autom - aktivity na zvyšok dňa som si naplánoval len oddychovo-spoločenské.

Takže možno mi preteká život pomedzi prsty, ale aspoň mám o jednu starostlivosť menej. Žiadna STK, žiadne prezúvanie... iných povinností mám i tak dosť 😉

Ale máš pravdu, napriek maličkým pokrokom za posledné 2-3 roky je v MHD a nehovoriac o PAL ešte toho strašne moc na zlepšovanie.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.